Spring naar bijdragen

Gsak En Archived Caches


jeroenenaman

Aanbevolen berichten

Ik ben net een paar dagen voor het eerst aan het stoeien met GSAK en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden. Ik heb (net als velen) ook een aantal queries draaien per week die alle nederlandse caches bevatten.

 

Nu heb ik de volgende vraag: ik wil natuurlijk mijn database niet vervuilen waarbij caches die inmiddels disabled/offline/archived zijn in mijn databse gewoon nog online staan. Dan staan we regelmatig te cachen maar eindigen we voor een leeg gat in de grond. Ik dacht dat door het draaien van queries je maximaal 1 week achterstand hebt met het up-to-date houden van die informatie.

Alleen nu lees ik op verschillende plekken dat dit niet de manier is om bij te houden of een cache niet meer te lopen is, dat moet je handmatig doen met allerlei rare kolommen en zo??? Is het niet gewoon mogelijk om regelmatig een query te draaien en als een cache dan blijkt te zijn archived dat dat dan wordt aangepast in GSAK?

 

Alvast bedankt voor jullie wijsheid en tips!

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik voor het archiveren van de caches die meer dan 7 dagen geleden ge-updatet zijn de onderstaande macro:

 

#*******************************************
# MacVersion = 1.0
# MacDescription = New macro
# MacAuthor = ZaNaBoZa
# MacFileName = archiveren_caches.gsk
# MacUrl =
#*******************************************


#*Alle caches waarvan meer dan 7 dagen geleden de .gpx file is ge-update worden dmv deze macro gearchiveerd


MFILTER Expression=$d_LastGPXDate > $_Today - 7 Reverse=Yes
REPLACE Settings="archiveren"

cancelfilter

Timer Status=Off Msg=Yes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik voor het archiveren van de caches die meer dan 7 dagen geleden ge-updatet zijn de onderstaande macro:

 

#*******************************************
# MacVersion = 1.0
# MacDescription = New macro
# MacAuthor = ZaNaBoZa
# MacFileName = archiveren_caches.gsk
# MacUrl =
#*******************************************


#*Alle caches waarvan meer dan 7 dagen geleden de .gpx file is ge-update worden dmv deze macro gearchiveerd


MFILTER Expression=$d_LastGPXDate > $_Today - 7 Reverse=Yes
REPLACE Settings="archiveren"

cancelfilter

Timer Status=Off Msg=Yes

 

Bedankt! Hiermee kan ik weer verder. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe komt het trouwens dat sommige caches wel netjes "automatisch" op Archived komen te staan in GSAK en sommige niet? Heeft dat te maken met de manier waarop een eigenaar de cache archiveerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarschijnlijk gaan ze nog een X-periode mee in de PQ's en kan GSAK dus een vergelijking maken mbt de status. Naar verloop van tijd gaan caches waarschijnlijk niet meer mee in de PQ's.....en dan kan GSAK geen vergelijking meer maken en wordt er niets meer bijgewerkt.

 

Maar dit is een vermoeden mijnerzijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik gebruik RefreshAllGPX2_0.gsk zie de macro header hieronder, werkt goed voor een subset die je wilt gaan lopen

 

 

################################################################################

# MacVersion = 2.51

# MacDescription = Optimized GPX Retrival of ALL Caches in Current Filter

# MacAuthor = SprayPaint

# MacFileName = RefreshAllGPX2_0.gsk

# MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...iew=getlastpost

#

#

# Orignally Made By Bushman4

# RefreshAllGPXUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...iew=getlastpost

# GetGPX.exe File Has Been Optimized For System Speed

# And Proper Error Handling

# YES YES YES The Anti-Hammer Time Is Still 9 Secs Between Server Calls

################################################################################

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe komt het trouwens dat sommige caches wel netjes "automatisch" op Archived komen te staan in GSAK en sommige niet? Heeft dat te maken met de manier waarop een eigenaar de cache archiveerd?

Alleen in de 'my founds'PQ staan gearchiveerde caches. In geen enkele andere PQ zul je gearchiveerde caches aantreffen.

Als GSAK ze als archived markeer zijn er dus drie mogelijkheden:

- je hebt de my-founds PQ gebruikt

- je hebt handmatig een vinkje gezet

- je hebt een macrootje gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe komt het trouwens dat sommige caches wel netjes "automatisch" op Archived komen te staan in GSAK en sommige niet? Heeft dat te maken met de manier waarop een eigenaar de cache archiveerd?

Alleen in de 'my founds'PQ staan gearchiveerde caches. In geen enkele andere PQ zul je gearchiveerde caches aantreffen.

Als GSAK ze als archived markeer zijn er dus drie mogelijkheden:

- je hebt de my-founds PQ gebruikt

- je hebt handmatig een vinkje gezet

- je hebt een macrootje gedraaid

Of je hebt handmatig de gpx gedownload vanaf de cachepagina en die daarna in GSAK geimporteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe komt het trouwens dat sommige caches wel netjes "automatisch" op Archived komen te staan in GSAK en sommige niet? Heeft dat te maken met de manier waarop een eigenaar de cache archiveerd?

Alleen in de 'my founds'PQ staan gearchiveerde caches. In geen enkele andere PQ zul je gearchiveerde caches aantreffen.

Als GSAK ze als archived markeer zijn er dus drie mogelijkheden:

- je hebt de my-founds PQ gebruikt

- je hebt handmatig een vinkje gezet

- je hebt een macrootje gedraaid

Of je hebt handmatig de gpx gedownload vanaf de cachepagina en die daarna in GSAK geimporteerd.

 

Ok duidelijk, het is inderdaad alleen bij gevonden caches. Is natuurlijk ook logisch achteraf, daarom worden de pq's ook steeds iets kleiner.

 

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...