Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Het is de kunst van het zoeken maar ook van het verstoppen :blink: Heb je een cache waarvoor je al heel lang niet hebt terug hoeven komen voor onderhoud laat dat dan hier weten. De cache moet nog wel steeds gevonden worden.

Vertel ook waarom (geen spoilers natuurlijk).

bewerkt door delta123
Geplaatst

Al hoor ik niks bijzonders over mijn cache's, toch loop ik regelmatig een controle rondje. Helaas komt het wel eens voor dat er iets niet gemeld wordt als het stuk is namelijk. En als alles wel in orde is, dan ben ik ook weer tevreden.

Ben van mening dat het eigenlijk je "taak" als cachelegger is om je tochten regelmatig zelf te onderhouden en controleren.

Geplaatst

Als je een multi hebt met fisieke waypoints is het idd handig om die regelmatig te checken. Maar toch zullen velen pas bij een opmerking of bericht van een geocacher pas op pad gaan om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb in mei 2005 een cache verstopt waar ik nog nooit ben terug geweest. Wel is door een vinder de glazen pot vervangen door een plastic beker omdat de glazen pot kapot gevroren was. Anders had ik natuurlijk wel op pad moeten gaan.

Geplaatst

Bij mijn enige cache buiten Rotterdam ben ik pas na twee jaar weer langsgeweest om na een hoogst zeldzame DNF te checken of hij er nog lag. Gelukkig was dat het geval, en ik kon weer eens met eigen ogen zien hoe het gebied er nu uitziet :blink:

Geplaatst
Het is de kunst van het zoeken maar ook van het verstoppen :blink: Heb je een cache waarvoor je al heel lang niet hebt terug hoeven komen voor onderhoud laat dat dan hier weten. De cache moet nog wel steeds gevonden worden.

Vertel ook waarom (geen spoilers natuurlijk).

Dat varieert van een paar dagen tot een paar weken. Meestal als een van mijn cache 1 of meerdere keren gevonden is, ga ik even kijken. Is de cache goed afgesloten, op de goede manier verstopt e.d. Leiderdorp is toch best druk, waardoor de kans op ontdekking groter is. Ik doe niet altijd een volledige cache controle na elk bezoek. Als het geregend heeft, kijken of de cache droog is gebleven en of het logboekje nog niet vol is en de pen nog functioneert. Tot nu toe heb ik nog maar 1 pen hoeven te vervangen en 1 cache container die het niet helemaal droog had gehouden na flinke regenval.

Geplaatst

Ik rij ongeveer 1x per maand het 'Rondje A12' van mij met mijn fiets en dan check ik de caches even, vooral of ze goed teruggestopt zijn en of de logboeken nog niet vol zijn. Toen ze net online kwamen ging ik er wel 3x per week heen! :blink:

Geplaatst

Ik ga ongeveer 1 keer per maand langs mijn ''rondje Nijen'' zoals het al door sommigen word genoemd.

Even kijken of alles nog goed verstopt is, en zo af en toe een nieuw logboek/rolletje. :)

Geplaatst

We controleren onze caches regelmatig. En zetten dat ook in de 'short description' bovenaan. Leggen = onderhouden.

Geplaatst
... al heel lang ...

Wat bedoel je met al heel lang? 1 jaar, 5 jaar, 2 mnd, ...?

Ben gisteren nog op cachecontrole geweest. Bij twee daarvan was ik al een jaar niet geweest. De ene lag er nog vrijwel onaangeroerd bij (hoewel 35 x gevonden) en de andere lag een paar meter verderop, maar wel met bosjes die ruim een meter hoger waren gegroeid. Van mijn 15 caches is er eentje die het wat lastig heeft qua rip-gevoeligheid, de rest lijkt goed te liggen.

Afkloppen -knock-knock-

Geplaatst

Ook wij doen regelmatige controles van onze caches, waarbij ook nog brandnetels en ander vervelend groen wordt weggeknipt. Regelmatig is 1 x vier weken. En toch gebeurt het dat wij extra langsmoeten gaan op basis van de loggings van bezoekers. Sommigen melden netjes via een mailtje dat er iets aan de hand is, anderen melden die afwijkingen alleen maar in hun log. Als er mensen zijn met een not-found neem ik contact met hen op om uit te zoeken of dat aan henzelf ligt of dat er iets met de cache aan de hand is. Een cache uitleggen is één, maar onderhouden is twee. Dus wie A zegt, maar ook B zeggen. Zoekbaars.

Geplaatst

Ik bedoel eigenlijk caches die gewoon heel goed verstopt zijn en waar nagenoeg geen onderhoud voor nodig is geweest. Verhalen over keurig maandelijks cacheonderhoud zijn prachtig maar ik bedoel dat dus niet.

Geplaatst

Toen Alice in Wonderland er pas lag heb ik wel een aantal keer onderhoud moeten doen. Een keer een film-kokertje dat (door een hond?) kapot geknaagd was. Later een waypoint dat tot tweemaal toe compleet verdween.

Inmiddels zijn alle waypoints uniek en stabiel. Ik ga nog wel eens terug, met name omdat waypoint E vaak niet gevonden wordt. Tot nu toe ten onrechte, hij lag altijd normaal op zijn plek. :thumbup:

Geplaatst

wij hebben 2 caches liggen de een doen wij regelmatig controleren. de andere dode hond daar zijn we vorig jaar in het voorjaar voor het laatst geweest. Deze winter is hij vaak gevonden en nu moeten we eigenlijk wel weer gaan kijken MAAR hij licht goed muggle proef en we hebben nog niks vernomen of het niet goed is of niet gevonden. Zolang we niet zo'n melding krijgen gaan we ook nog even niet. Dus ruim een jaar geen controle. Bedoelde je dit soort verhalen. Hij is in die tijd ook maar 13 keer gevonden. Waarvan 11 keer in 2 dagen tijd.

Geplaatst

Ik heb op 9 april 2008 deze cache geplaatst en daarna ben ik hem nooit meer op wezen zoeken en dus ook nooit onderhoud gepleegd.

Inmiddels is de cache al zo'n 220 keer gevonden. Dus dit is denk ik de meest onderhoudsvrije cache die ik heb.

De rest van mijn caches zijn overigens erg onderhoudsvrij. Ik heb tot nu toe één keer een cache opnieuw moeten plaatsen, waarschijnlijk meegenomen door het hoge water.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...