Spring naar bijdragen

Onderstrepen


technetium

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste tijd zie ik steeds vaker dat tekst wordt onderstreept om het te benadrukken. Voor mensen die ook wel eens andere sites bezoeken is dat erg irritant. Onderstrepen op het web geeft namelijk een hyperlink aan. Voor het benadrukken van tekst kent html twee tags: <em> (emphasis, nadruk) en <strong> (strong emphasis, sterke nadruk). De meeste browser renderen <em> als cursieve tekst en <strong> als vette test. Bij deze dus het dringende verzoek om als je tekst wil benadrukken dat in cursieve tekens te doen en het onderstrepen te reserveren voor hyperlinks.

 

p.s. Voordat er nu weer de vrijheid blijheid (als ik wil onderstrepen moet dat kunnen, dan lees je maar een ander forum, er zijn fora genoeg. Als ik kokertjes weg wil leggen moet dat kunnen, el liggen voldoende regulars) reacties komen. Vaak is het ook handig om je aan de standaard te houden. Ic can ok in mn ijchu ferzi van ut nedurlans sgreife, mar ut is makkelukur as we dar un du standart ferzi vor gebruike.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben een z.g. onderstreper (al van voor de hyperlinks bestonden) :lol1: . Het is ook op het internet gewoon een functie die ik gebruik wanneer ik iets wil eh....."onderstrepen". Het is toch ook een functie die bij tekstverwerken gebruikt kan worden?

Ik had eigenlijk geen idee dat het zo ergerlijk kon zijn. Ik ga op allerlei websites gewoon met mijn cursor op de streep staan. Dan zie ik vanzelf of ik het kan aanklikken.

De HTLM codes die je geeft spreken mij niet aan, maar ik wil best wat minder onderstrepen hoor. (sorry, kon ik even niet laten :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft het er niet ook iets mee te maken dat een modje in het draadje over carpoolcaches had gevraagd om meer van onderstreping gebruik te maken omdat hij vet nogal schreeuwerig vond? persoonlijk vind ik dat vet moet kunnen zolang er maar geen overdreven grote font size aan wordt gekoppeld, dat was het echte bezwaar vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

De laatste tijd zie ik steeds vaker dat tekst wordt onderstreept om het te benadrukken. Voor mensen die ook wel eens andere sites bezoeken is dat erg irritant. Onderstrepen op het web geeft namelijk een hyperlink aan. Voor het benadrukken van tekst kent html twee tags: <em> (emphasis, nadruk) en <strong> (strong emphasis, sterke nadruk). De meeste browser renderen <em> als cursieve tekst en <strong> als vette test. Bij deze dus het dringende verzoek om als je tekst wil benadrukken dat in cursieve tekens te doen en het onderstrepen te reserveren voor hyperlinks.

Tc

 

Eerste reactie toen ik de nieuwe post zag verschijnen...... goh, wat mogen we nu weer niet. Geen vet, geen grote letters, nu weer geen underline..... ;) Maar ik kan me vinden in je oproep. ;)

 

Wat mij betreft zou onderstrepen prima moeten kunnen als de hyperlinks te onderscheiden waren door hun kleur. In veel gevallen zijn de hyperlinks blauw (ja, dit is een hyperlink). Als de forumgoeroes dit nou in de forum-software bakken.... is iedereen tevreden en kan er vrolijk beklemtoont worden met een underline.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een z.g. onderstreper (al van voor de hyperlinks bestonden) ;) . Het is ook op het internet gewoon een functie die ik gebruik wanneer ik iets wil eh....."onderstrepen". Het is toch ook een functie die bij tekstverwerken gebruikt kan worden?

Ik neem aan dat je dit op persoonlijke titel schrijft. (Met modjes ga in natuurlijk via PB in discussie). Als je op papier iets wilt benadrukken kan je inderdaad onderstrepen. Het web is een ander medium met andere conventies. Je maakt bijvoorbeeld je paragrafen korter en onderstrepen betekent: hyperlink. Je kunt als je gaat duiken wel je duim omhoog steken als het goed gaat, wat dat deed je ook al voordat er duikapparatuur bestond, maar je buddy interpreteert dat dan toch als dat je omhoog wilt.

 

 

Ik had eigenlijk geen idee dat het zo ergerlijk kon zijn.

 

Zoals de Noordelingen als schrijven is het vooral (extra) ergerlijk doordat er geen verschil is tussen onderstreept en hyperlink. Als hyperlinks blauw (of wat mij betreft wat voor andere kleur dan ook) zouden zijn, zou de ergernis een stuk minder zijn.

 

Ik ga op allerlei websites gewoon met mijn cursor op de streep staan. Dan zie ik vanzelf of ik het kan aanklikken.

 

Daar ben ik dan weer te lui voor, euh ik bedoel ik mag dan de RSI consulent niet continue met de muis over de teksten gaan zweven.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, ja hoor op persoonlijke titel ;) . Dat hyperlinks een ander kleurtje krijgen dan het onderstrepen is een prima idee. Ik zie dat ook zeker wel bij andere sites, maar ook net zo vaak niet. Of die conventies waar jij het over hebt dan wel zo algemeen zijn aangenomen? Ik weet het niet.

 

Ik programmeer niet, maar ik zie toch heel wat sites en (ambtelijke) stukken op het internet voorbij komen. Ik had er gewoon nog nooit op deze manier bij stilgestaan.

Maar eh..... was het nou ergelijk of was je nou lui? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad wel een goed idee om een hyperlink een andere kleur te geven...De forumsoftware biedt op dit moment niet die mogelijkheid: we moeten maar eens op zoek naar een plugin hiervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...