Spring naar bijdragen

Loggen Van Een Slechte Cache


jolimama

Aanbevolen berichten

Het is geen wet van Meden en Perzen. Maar volgens mij als een cache niet meer gelogd wordt, verdwijnt hij vanzelf.

Soms is negeren de beste oplossing.

WTF is de wet v Meden en Perzen????? ;)

 

Voor wie niet zo Bijbelvast is:

 

De Wet van Meden en Perzen is een uitdrukking, en duidt op een vaststaande afspraak of regel waaraan niet te tornen valt. De uitdrukking is ontleend aan twee Bijbelverzen (bron: Wikipedia)

 

Google is je vriend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In mijn log iedereen heeft hem nu toch gelezen heb ik niet geschreven dat het gaat om de grote van de cache.

Ik schreef; "Tja daar was de cache en dat was de cache" En dat ik het jammer vond dat er niet iets meer mee gedaan was.

Het ging mij niet om de grote ik heb leuke nano's gevonden, het was dan niet het nanotje maar de plek en een zekere humor die je niet kon zien voor je op de plek was. Zo ook op bijzondere plekken geweest. Maar dat was hier dus niet het geval.

Daarna aangegeven dat als het iets groter was het nog leuk kon zijn voor de coins e.d. het ligt immers op een makkelijk begaanbare plek waar je snel even langs kan rijden.

Een traditional hoeft geen puntjes raper te zijn dus moet je het dan maar voor lief nemen, er stond geen waarschuwing dat het voor puntjes jagers was.

 

Mensen die puntjes willen scoren prima, ik heb er geen moeite mee. Maar voor mij is het niets. Wat ik wel doe is de gemaakte mysteries en normals in mijn gps zetten en dan lekker gaan fietsen telkens naar de volgende cache en dan na een paar uur weer terug naar huis. Zo maak ik er een multi van en wordt het een leuke onverwachte fietstocht of als we ergens heen moeten gaan we eerder van huis en kijken we welke cache we onderweg kunnen doen zodat we een heel andere route fietsen. de 15km naar het zwembad worden er dan 20 of 25 en een heerlijke middag buiten.

 

Wat bedoel je dan met "Een iets groterdoosje in het zwart gespoten zou niet opvallen" en dan hadden we nog TB's of coins kunnen ruilen.

Het zijn je eigen woorden jolimama..

Ik snap nog steeds niet waarom je hem gelogd heb...

Klopt dan had het nog iets leuks voor mij gehad.

En van mij mogen er vele van dit soort caches zijn begrijp mij niet verkeerd.

Als ik het geweten had had ik hem links laten liggen net als de carpools.

Maar er bestaan leuke woonwijk caches dus om nu te zeggen dat je alle normals in de buurt van een woonwijk links moet laten liggen dat klopt niet.

 

Dus als ik het goed begrijp je mag alleen maar loggen als je de cache leuk vond.

weer wat geleerd..........

 

Ik denk nu ook weer aan andere gezegdes in andere draadjes, ik snap er geen ... meer van.

Of eigenlijk wel, ach ik weet genoeg ik heb heel veel geleerd, en naar mijn mening moet je eerlijk blijven.

Jammer als iemand er niet tegen kan.

Het positieve er staat nu een vermelding bij in de cache zodat andere niet puntjes jagers hem links laten liggen. Helaas zo een logje blijft niet lang hoog staan.

 

Nee hoor je mag best kritisch zijn in een log. Alleen de reden vond ik nogal vreemd namelijk een aanbeveling voor een groter zwart doosje zodat er b.v. trackables in kunnen (dit kan overigens niet eens op elke locatie i.v.m muggles). De cachelegger bepaald zelf wat hij of zij neerlegt als je het nu leuk vindt of niet. Als ik een cache van jou zal vinden met een kist en ik vindt micro's leuker ga ik niet in de log zetten. "ik had hier liever een micro gezien, want ........"

Maar ja het forum blijft zo lekker levendig met dit soort leuke acties. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er bestaan leuke woonwijk caches dus om nu te zeggen dat je alle normals in de buurt van een woonwijk links moet laten liggen dat klopt niet.

Je hebt het steeds over 'normals'?! Wat zijn dat? Bedoel je traditionals?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is geen wet van Meden en Perzen. Maar volgens mij als een cache niet meer gelogd wordt, verdwijnt hij vanzelf.

Soms is negeren de beste oplossing.

WTF is de wet v Meden en Perzen????? ;)

 

toch wel handig dat googelen, scheelt een hoop vragen op forums.

of mag ik dat niet (meer) zeggen?

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

Ja wel hoor maar mijn google werkt niet zoals dat zou moeten zijn

Iets met adblock en een alternatieve browser en nog wat instellingen ;)

Anders had ik wel gegoogled ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik laatst nog op een flutlokatie ;) geweest, waarvan de maker ook zij dat het een flutlokatie was.

 

Uhm....daar ben ik dan wel benieuwd naar! :blush: Zou je me misschien eventjes de sleutel voor de puzzel kunnen mailen, dan kan ik ook kijken of het echt een flutlokatie is... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...

 

Ik kan me niet voorstellen als iemand een cache vind hoe slecht dan ook dat ze hem uit protest niet gaan loggen....integendeel.

...knip...

 

Toch gebeurt dat wel degelijk...

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Wat heb je eraan ? zo weet de cachelegger nooit als hij of zij iets moet veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het geweten had had ik hem links laten liggen net als de carpools.

 

Zoals ik al eerder vroeg: wat is er nu wat je VOOR je ging wandelen NIET kon weten en nadat je terug kwam WEL?

Ik snap er werkelijk waar niks van. Jij hebt inderdaad niet te bepalen wat de cachelegger neer legt. Zo kun je alle fotoroltraditional-caches wel als slecht beschouwen want er kan geen tb in. Waar slaat dat nu op? Alleen omdat het plekje zo geweldig is hoeft er geen tb in te kunnen om de cache goed te laten zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...

 

Ik kan me niet voorstellen als iemand een cache vind hoe slecht dan ook dat ze hem uit protest niet gaan loggen....integendeel.

...knip...

 

Toch gebeurt dat wel degelijk...

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Wat heb je eraan ? zo weet de cachelegger nooit als hij of zij iets moet veranderen.

 

Wees dan principieel en plaats een note ipv een log...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...

 

Ik kan me niet voorstellen als iemand een cache vind hoe slecht dan ook dat ze hem uit protest niet gaan loggen....integendeel.

...knip...

 

Toch gebeurt dat wel degelijk...

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Wat heb je eraan ? zo weet de cachelegger nooit als hij of zij iets moet veranderen.

 

Wees dan principieel en plaats een note ipv een log...

Wat heeft dat met principes te maken?

 

Cache gevonden = found it = log in het boekje = "found it" log op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm, heb ik ergens gezegd dat ik geen contact opneem met de eigenaar of geen note of geen Needs Maintenance of geen Needs Archived plaats?

Ik bedoelde allee te zeggen dat ik niet iedere vondst ook als zodanig hoef te loggen.

Tuurlijk heb je er niks aan om in zo'n geval niet te reageren. Dan weet de cache-eigenaar nog steeds niks.

En dat niet loggen als gevonden in geval van een found-it heeft wel degelijk met principes te maken.

Van mij hoeft als ik een cache zwaar kl.... vind niemand te zeggen "Jaja, maar wel een found-it loggen om het puntje erbij".

Greetz, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...