Spring naar bijdragen

Loggen Van Een Slechte Cache


jolimama

Aanbevolen berichten

Ach ik ben ook nog maar 16 en heb er nu 18 uitliggen, het enige wat ik krijg is positieve logjes, met waardering voor de mooie plekjes en de leuke puzzels / wandelingen.

 

Wat ik alleen zo jammer vind zijn die flut logjes, dan heeft iemand bijv. 30 caches op een dag gevonden en daarvan zijn er 10 van mij, maar dan staat er bij elke cache hetzelfde logje..

 

''rondje friesland gedaan vandaag, allemaal mooie caches gezien, bedankt voor deze!''

 

of

 

''gevonden om 14:32''

 

En dan zijn er ook nog de cachers die gewoon een klein verhaaltje hebben over hun ervaring met de cache. Dat vind ik veel interessanter. Het hoeft geen A4tje vol te zijn, een paar regels zijn genoeg!

 

Nijen

Ach hoe oud je bent of hoeveel cache je hebt gelopen maakt volgens mij niet uit voor het maken van een goede cache. Alleen een klein kind laat je geen cache leggen, dat is te ingewikkeld. Maar ja als er dan een ligt van een kind dan ben je wel milder in je woorden. Ik zou mijn kinderen (6 en 8) beslist geen cache laten maken, ze mogen niet eens mee verstoppen. (net mijn eerste cache gemaakt die bijna aangeboden wordt maar dit is off topic)

Ik merk wel bij mindere caches ben ik korter in mijn log en hoe leuker hij was hoe meer ik schrijf.

Als ik naar mezelf kijk zou ik een negatieve ervaring niet erg vinden al zou ik wel willen dat ze er bij zouden zetten hoe ze het anders zouden willen zien. Maar een type cache als die ik bezocht heb zou ik niet zo snel maken.

 

Bij leuke caches is mijn log ook vaak groter dan bij een ''oppikker'' maar toch probeer ik altijd ook bij oppikkers toch een paar regeltjes te schrijven. Er is altijd wel iets te vertellen. Maar ik ben het er ook wel mee eens dat een jong kind ( laat ik mezelf dan maar even als een oud kind beschouwen ) niet zelf een cache moet gaan maken. Mijn broertje (9 jaar) had laatst zelf ook wat gemaakt, al heb ik geen idee hoe. En hij zei dat hij zat te wachten op meneer kruimel.. Ik heb de cache maar direct in het archief gegooit want het ging helemaal nergens over. Dus toen hebben we er samen maar één gemaakt. :rolleyes:

 

Maar goed even ontopic,

 

Ik probeer meestal bij de wat mindere caches, subtiele hints te geven dat het misschien toch iets anders kan. Echt afkraken doe ik nooit, want de legger heeft vast en zeker zijn redenen gehad op zijn cache juist op dat plekje neer te leggen.

 

En mocht er dan toch iets goed mis zijn dan meldt ik dit via een mailtje en niet via een log. ( sommiggen vinden het schijnbaar nodig om dit aan de hele wereld te laten weten op een manier die niet echt sociaal is )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welkom in de echte wereld van geocachen jolimama

 

Ik vind het wel aandoenlijk om al jou vorderingen te kunnen lezen en ben dan ook zeer benieuwd welke cache het is en hoe jou log er uit gaat zien.

Blijf vooral zo doorgaan met cachen en hou ons op de hoogte van elke verandering in inzicht en elke verrassing wat je zo onderweg tegen komt.

Ik zelf (had ik het al niet eens gezegd, en had je me daar al niet eens aan gevraagd om te doen) schrijf altijd een eerlijke log terwijl sommige mijn dan weer betichten dat ik te hard ben voor een prutcache legger.

Maar juist die cache’s die ik echt prut vind krijgen meestal een veel langere log dan een cache die uitblinkt van saaiheid en 13 in een dozijn zitten, de zogenaamde rondjes met daar ook weer aangehangen bonus te berekenen met alle bijengespaarde getalletjes onderweg

 

Als kinderen hoegenaamd ook zo nodig een cache moeten neerleggen zou ik als ouder mijn kind wel in bescherming nemen en zelf waken over de kwaliteit wat er gepresenteerd word.

Doe je dat als ouder niet moet je naderhand ook niet zeuren dat de cachelogs naverwant aan de kwaliteit van de cache is.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd eerlijk loggen natuurlijk, waarom niet?

 

Je kan er netjes bij zetten dat jij het geen leuke plek vind en dan zegt dat alleen iets over jouw mening en niet eens zozeer over de cache. Staan er 10 van zulke logjes bij een cache, kan je je als lezer afvragen of je de cache wel wil doen.

 

Je kan ook vragen stellen, als je die hebt. Waarom ligt de cache hier? Waarom niet een small ipv een micro. Misschien krijg je nog wel hele zinnige antwoorden, welke dan evt. ook toegevoegd kunnen worden aan de cache-pagina.

Of de eigenaar denkt: heej goeie vragen en gaat zijn cache pimpen!

 

Je komt er vast wel uit, er is niks mis met je eigen mening hebben.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic: wat heeft deze vraag met de Garmin Colorado te maken? :-)

 

Ontopic: Eerlijk loggen geeft de legger wel de feedback waar hij wat mee kan. Het is niet altijd vervelend om een negatieve log te lezen of te krijgen, je weet dan dat (een groep) cachers die cache niet waardeert, en kunt de volgende aanpassen of de cache zelf in het archief gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic: wat heeft deze vraag met de Garmin Colorado te maken? :-)

 

Ontopic: Eerlijk loggen geeft de legger wel de feedback waar hij wat mee kan. Het is niet altijd vervelend om een negatieve log te lezen of te krijgen, je weet dan dat (een groep) cachers die cache niet waardeert, en kunt de volgende aanpassen of de cache zelf in het archief gooien.

 

Ik heb met plaatsen natuurlijk weer eens niet opgelet waar te plaatsen.

Dat stukje zie ik telkens over het hoofd

Sorry

 

Ik zal hier niet gaan vermelden welke cache het is al kan een ieder die dat zo nodig wil weten dat makkelijk achterhalen.

 

De rest van de logs zijn wel positief heb ik gezien.

Wel gelopen volgens mij door veel puntjes jagers en bekende aan de toon te lezen.

Dan had ik ook beter kunnen weten wat voor cache het was maar omdat de logs vaak veel prijs geven lees ik ze niet meer vooraf, misschien toch wel weer gaan doen. (met normals)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doen jullie als je een cache hebt gelopen die je echt niets vond.

 

Gewoon, logje schrijven dat je het drie keer niks vond. Het heeft wel een nadeel: er is een grote kans dat je een boos mailtje krijgt van de legger dat hij er helemaal niks van begrijpt, en dat hij voor de rest alleen maar leuke logjes krijgt. En dan zit je weer aan een stevige discussie vast - want uitgerekend *zijn* industrieterrein is toch echt geweldig om te bezoeken!? En zijn cache wordt toch hardstikke vaak gelogged, en dat is toch ook een teken van waardering?

 

Nou, niet dus. Als ik eenmaal ter plekke ben en de cache in mijn handen heb dan log ik hem ook. Dat wil echter absoluut niet zeggen dat ik de cache in kwestie ook waardeer. En dat anderen die cache wel van lovende tekst voorzien - wel, misschien komen die mensen gewoon niet zo vaak buiten, of is het van die slappe hap "ja maar dan kwets je hun tere zieltjes" en "ze proberen het toch?"...

 

Maar uitgerekend via de logjes is toch een stukje kwaliteitsbewaking te doen. Dus schrijf gerust een negatief logje als je een cache slecht vind!

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic: wat heeft deze vraag met de Garmin Colorado te maken? :-)

 

Ontopic: Eerlijk loggen geeft de legger wel de feedback waar hij wat mee kan. Het is niet altijd vervelend om een negatieve log te lezen of te krijgen, je weet dan dat (een groep) cachers die cache niet waardeert, en kunt de volgende aanpassen of de cache zelf in het archief gooien.

 

Wat is een slechte cache? Waarschijnlijk de opraper op een carpoolplaats etc. Maar dit is niet voor mij de grootste ergernis.

 

:thumbup: Voor mij zijn de meeste mysteries gruwelijk slechte caches. Deze caches hebben niets, maar dan ook helemaal niets met geocaching te maken. Uren achter de computer naar een oplossing zoeken, daarna het coordinaat in Tomtom en gps en een oppikker erbij. Als ik wil puzzelen, koop ik wel een puzzelboekje. Geocaching doe je buiten en niet achter de pc. Dit soort caches zijn de grootste blunder ooit van Groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een slechte cache? Waarschijnlijk de opraper op een carpoolplaats etc. Maar dit is niet voor mij de grootste ergernis.

 

Voor mij zijn de meeste mysteries gruwelijk slechte caches. Deze caches hebben niets, maar dan ook helemaal niets met geocaching te maken. Uren achter de computer naar een oplossing zoeken, daarna het coordinaat in Tomtom en gps en een oppikker erbij. Als ik wil puzzelen, koop ik wel een puzzelboekje. Geocaching doe je buiten en niet achter de pc. Dit soort caches zijn de grootste blunder ooit van Groundspeak.

Ik had het niet over een slechte cache :thumbup:

 

Een cache die een groep niet waardeert zei ik. Dat iemand een hekel aan de meeste mysterys heeft, zegt lang niet alles over de cache.

De locatie of verstopmethode van een mystery kan zo leuk/mooi zijn dat je ondanks het puzzeltje de cache in zijn totaliteit wel waardeert :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het niet over een slechte cache :P

 

Een cache die een groep niet waardeert zei ik. Dat iemand een hekel aan de meeste mysterys heeft, zegt lang niet alles over de cache.

De locatie of verstopmethode van een mystery kan zo leuk/mooi zijn dat je ondanks het puzzeltje de cache in zijn totaliteit wel waardeert :)

 

Het is ook niet persoonlijk op jou bedoeld. :thumbup: En natuurlijk zijn er caches die verschrikkelijk, maar ook verschrikkelijk slecht zijn. We hebben wel eens proberen te zoeken bij een bushokje, langs een drukke weg. Hier hadden we dus geen zin in. Dus maar niet gedaan. Als iedereen dit deed, was het ook gauw afgelopen met dit soort caches. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij even niet duidelijk of de door dr TS genoemde cache een multi of traditional is. Als het een traditional is, kon hij weten dat de cache blijkbaar in een woonwijk lag(met een heel klein beetje voorbereiding) en vind ik dat er verder niet geklaagd moet worden, behalve hooguit over de grootte van de doos.

 

Los daarvan, als ik een cache loop en ik vind hem minder, dan zeg ik dat altijd wel in mijn log. Behalve bij oppikkers, het is nog altijd mijn eigen keuze om een oppikker te doen.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart
Voor mij zijn de meeste mysteries gruwelijk slechte caches. Deze caches hebben niets, maar dan ook helemaal niets met geocaching te maken. Uren achter de computer naar een oplossing zoeken, daarna het coordinaat in Tomtom en gps en een oppikker erbij. Als ik wil puzzelen, koop ik wel een puzzelboekje. Geocaching doe je buiten en niet achter de pc. Dit soort caches zijn de grootste blunder ooit van Groundspeak.

duz omdat TheFamily problemen heeft met het oplossen van Mysteries zijn het meteen gruwelijk slechte caches, ok daz erg logisch :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

duz omdat TheFamily problemen heeft met het oplossen van Mysteries zijn het meteen gruwelijk slechte caches, ok daz erg logisch :thumbup:

 

ik weet zeker dat ik niet de enige ben, maar voor mij zijn de mysteries gewoon niet de caches waar ik warm van wordt. Er zijn maar weinig mysteries die door 'normale' mensen opgelost kunnen worden. Vaak is er sprake van enige kennis van programmeertaal.

 

Als ik op de site van geocaching.nl lees, dan staat er het volgende:

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

bewerkt door TheFamily
Link naar opmerking
Deel via andere websites

duz omdat TheFamily problemen heeft met het oplossen van Mysteries zijn het meteen gruwelijk slechte caches, ok daz erg logisch :thumbup:

 

ik weet zeker dat ik niet de enige ben, maar voor mij zijn de mysteries gewoon niet de caches waar ik warm van wordt. Er zijn maar weinig mysteries die door 'normale' mensen opgelost kunnen worden. Vaak is er sprake van enige kennis van programmeertaal.

 

Als ik op de site van geocaching.nl lees, dan staat er het volgende:

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

 

Daar voldoet een mystery toch aan?

 

Edit: los van het feit dat ikmeestal ook niet warm loop voor de meeste mysteries. Maar gelukkig bepaal ik zelf welke caches ik wil doen.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar voldoet een mystery toch aan?

 

Edit: los van het feit dat ikmeestal ook niet warm loop voor de meeste mysteries. Maar gelukkig bepaal ik zelf welke caches ik wil doen.

 

Jij hebt hier de essentie verwoord. :crybaby:

Als iedereen zelf bepaalde welke caches hij/ zij wil doen, dan had deze hele discussie hier niet gehoeven. :thumbup:

bewerkt door TheFamily
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...