Spring naar bijdragen

Loggen Van Een Slechte Cache


jolimama

Aanbevolen berichten

Wat doen jullie als je een cache hebt gelopen die je echt niets vond.

Vandaag een cache gedaan die echt drie keer niets was.

Was een micro maar er had beslist een small kunnen liggen, de plek was langs een wandelpad in een nieuwbouwwijk :thumbup: echt geen bijzonder mooie plek. Het was een normal. Dus hup puntje pakken en klaar. :rolleyes:

Mijn oordeel cache met een makkie er vanaf gemaakt veilig een micro terwijl de verstopplek ruim was. Geen puzzel of korte multi voor iets van spanning.

Gewoon zonde van de tijd het is dat ik op visite was en hun hond toch uit gelaten moest worden en de cache op 200meter van hun huis lag. Tevreden dat ik een hem gelopen heb NEE :crybaby:

Ik wil hem wel loggen gewoon voor het smiltje op de plek en het was een leuke dag.

Maar om nou helemaal af te kraken lijkt mij niet done.

Wat doen jullie in zo een geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben altijd eerlijk in een log. Als ik een cache niks vind, dan zeg ik dat ook (alhoewel ik persoonlijk nooit moeite met een micro zou hebben, want ik vind een regular voor de zgn prachtige goodies die erin zouden moeten zitten ook vaak prut: liever een micro, dan een regular waar alleen maar afval in zit, maar dat is weer een andere discussie, sorry, ik ging even offtopic). Dus nogmaals, eerlijk in je log zeggen wat je van een cache vind, zonder de ander echt af te kraken of te kwetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een micro maar er had beslist een small kunnen liggen, de plek was langs een wandelpad in een nieuwbouwwijk :thumbup: echt geen bijzonder mooie plek. Het was een normal. Dus hup puntje pakken en klaar. :rolleyes:

Mijn oordeel cache met een makkie er vanaf gemaakt veilig een micro terwijl de verstopplek ruim was. Geen puzzel of korte multi voor iets van spanning.

Gewoon zonde van de tijd het is dat ik op visite was en hun hond toch uit gelaten moest worden en de cache op 200meter van hun huis lag. Tevreden dat ik een hem gelopen heb NEE :crybaby:

 

Ik zou precies dat in het logje zetten, als ik jou was.

Ik kijk wel eerst even naar het profiel van de eigenaar om te zien of ik een beeld kan krijgen van hem/haar

en daarop baseren hoe tactvol en/of opbouwend ik de kritiek moet geven.

Ik probeer wel voor ogen te houden dat de legger zijn best heeft gedaan er iets van te maken, al kan dat soms

moeilijk zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een micro maar er had beslist een small kunnen liggen, de plek was langs een wandelpad in een nieuwbouwwijk :thumbup: echt geen bijzonder mooie plek. Het was een normal. Dus hup puntje pakken en klaar. :rolleyes:

Mijn oordeel cache met een makkie er vanaf gemaakt veilig een micro terwijl de verstopplek ruim was. Geen puzzel of korte multi voor iets van spanning.

Gewoon zonde van de tijd het is dat ik op visite was en hun hond toch uit gelaten moest worden en de cache op 200meter van hun huis lag. Tevreden dat ik een hem gelopen heb NEE :crybaby:

 

N.B.: het formaat van de cache is een beslissing van de cacheeigenaar. Dat zou geen reden moeten zijn om een cache negatief te beoordelen.

 

De locatie echter komt evt. wel in aanmerking voor een negatieve log, als het niets/prut oid. is !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen een eerlijke log is waardevol. Je hebt niets aamn zalvende woorden , het is mij helaas al meer dan eens gebeurd dat de logs over een cache redelijk positief waren en ik er van uitging dat de cacvhe de moeite waard was.... helaas is dat niet altijd het geval. Dus altijd eerlijk loggen en je mening geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een micro maar er had beslist een small kunnen liggen, de plek was langs een wandelpad in een nieuwbouwwijk :thumbup: echt geen bijzonder mooie plek. Het was een normal. Dus hup puntje pakken en klaar. :rolleyes:

Mijn oordeel cache met een makkie er vanaf gemaakt veilig een micro terwijl de verstopplek ruim was. Geen puzzel of korte multi voor iets van spanning.

Gewoon zonde van de tijd het is dat ik op visite was en hun hond toch uit gelaten moest worden en de cache op 200meter van hun huis lag. Tevreden dat ik een hem gelopen heb NEE :yes:

 

N.B.: het formaat van de cache is een beslissing van de cacheeigenaar. Dat zou geen reden moeten zijn om een cache negatief te beoordelen.

 

De locatie echter komt evt. wel in aanmerking voor een negatieve log, als het niets/prut oid. is !

 

Geopatra.

 

Klopt van de small, normaal vind ik het ook geen punt maar ik had nu zo iets als er nog een TB of coin in gekund had dan had het nog iets leuks geweest.

Komt bij ik heb een TB liggen en ik vind alleen maar micro's. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb meegemaakt dat de cache (echt een belabberde...) van een kind was, wat er echt energie in gestopt had,

maar gewoon niet beter wist.

Dan vind ik het toch niet echt wat om het kind keihard totaan de enkels af te branden...

 

Een beetje tact en vooral je teleurstelling mooi verwoorden zie ik dan als het laatste beetje genoegdoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb meegemaakt dat de cache (echt een belabberde...) van een kind was, wat er echt energie in gestopt had,

maar gewoon niet beter wist.

Dan vind ik het toch niet echt wat om het kind keihard totaan de enkels af te branden...

 

Een beetje tact en vooral je teleurstelling mooi verwoorden zie ik dan als het laatste beetje genoegdoening.

 

 

Is Geocaching ook niet (meer) een hobby voor volwassen mensen??

 

En als een kind iets wil verstoppen (of ondernemen) heeft hij of zij toch echt hulp

nodig van een ervaren (volwassen) cacher.

 

Groetsels Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Geocaching ook niet (meer) een hobby voor volwassen mensen??

 

En als een kind iets wil verstoppen (of ondernemen) heeft hij of zij toch echt hulp

nodig van een ervaren cacher.

 

Groetsels Keske27

 

Helemaal met je eens.

Maar dat neemt niet weg dat de cache er al lag en ik het op zo'n moment niet netjes vind om zo'n kind af te kafferen.

 

Zat er in de cache geen enkele uitdaging ? Zoek dan je uitdaging in het mooi proberen te verwoorden

van het feit dat het een werkelijk waardeloze cache was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het profiel van de legger gaan bekijken.

Het is een sr member (wat dat ook in mag houden) met flink wat founds en lijkt mij voldoende ervaring te hebben.

Ik ga morgen pas loggen en eerlijk mijn mening geven maar niet te hard. Als ik kijk hou ik van ander soort caches dan de legger. Maar ik ga ook niet loggen met o wat een leuk plekje bedankt voor de cache.

Nee wel eerlijk vertellen dat het niets bijzonders was en ....(nog even een nachtje over slapen en dan zien we wel weer verder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Geocaching ook niet (meer) een hobby voor volwassen mensen??

 

En als een kind iets wil verstoppen (of ondernemen) heeft hij of zij toch echt hulp

nodig van een ervaren cacher.

 

Groetsels Keske27

 

Helemaal met je eens.

Maar dat neemt niet weg dat de cache er al lag en ik het op zo'n moment niet netjes vind om zo'n kind af te kafferen.

 

Zat er in de cache geen enkele uitdaging ? Zoek dan je uitdaging in het mooi proberen te verwoorden

van het feit dat het een werkelijk waardeloze cache was...

 

Hallo Jo-anne,

 

Lees nog eens terug wat je schrijft en plaats dan een nieuwe reactie?

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik ben ook nog maar 16 en heb er nu 18 uitliggen, het enige wat ik krijg is positieve logjes, met waardering voor de mooie plekjes en de leuke puzzels / wandelingen.

 

Wat ik alleen zo jammer vind zijn die flut logjes, dan heeft iemand bijv. 30 caches op een dag gevonden en daarvan zijn er 10 van mij, maar dan staat er bij elke cache hetzelfde logje..

 

''rondje friesland gedaan vandaag, allemaal mooie caches gezien, bedankt voor deze!''

 

of

 

''gevonden om 14:32''

 

En dan zijn er ook nog de cachers die gewoon een klein verhaaltje hebben over hun ervaring met de cache. Dat vind ik veel interessanter. Het hoeft geen A4tje vol te zijn, een paar regels zijn genoeg!

 

Nijen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik ben ook nog maar 16 en heb er nu 18 uitliggen, het enige wat ik krijg is positieve logjes, met waardering voor de mooie plekjes en de leuke puzzels / wandelingen.

 

Wat ik alleen zo jammer vind zijn die flut logjes, dan heeft iemand bijv. 30 caches op een dag gevonden en daarvan zijn er 10 van mij, maar dan staat er bij elke cache hetzelfde logje..

 

''rondje friesland gedaan vandaag, allemaal mooie caches gezien, bedankt voor deze!''

 

of

 

''gevonden om 14:32''

 

En dan zijn er ook nog de cachers die gewoon een klein verhaaltje hebben over hun ervaring met de cache. Dat vind ik veel interessanter. Het hoeft geen A4tje vol te zijn, een paar regels zijn genoeg!

 

Nijen

Ach hoe oud je bent of hoeveel cache je hebt gelopen maakt volgens mij niet uit voor het maken van een goede cache. Alleen een klein kind laat je geen cache leggen, dat is te ingewikkeld. Maar ja als er dan een ligt van een kind dan ben je wel milder in je woorden. Ik zou mijn kinderen (6 en 8) beslist geen cache laten maken, ze mogen niet eens mee verstoppen. (net mijn eerste cache gemaakt die bijna aangeboden wordt maar dit is off topic)

Ik merk wel bij mindere caches ben ik korter in mijn log en hoe leuker hij was hoe meer ik schrijf.

Als ik naar mezelf kijk zou ik een negatieve ervaring niet erg vinden al zou ik wel willen dat ze er bij zouden zetten hoe ze het anders zouden willen zien. Maar een type cache als die ik bezocht heb zou ik niet zo snel maken.

 

Dit nalezend geef ik eigenlijk al een antwoord op mijn eigen vraag.

Maar ook niet helemaal.

bewerkt door jolimama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...