Spring naar bijdragen

Notifications Nieuwe Nl-caches: Geen Mail Ontvangen


Team WECA

Aanbevolen berichten

Prima, mee eens, snap ik :beerchug: Maar het kan/mag niet zo zijn dat de een een cache die om 23:00 online komt, direct ziet en de ander een uur later nog steeds niets ziet. Dan ligt het echt aan gc.com met een bug ergens in het systeem. Dat zijn klachten die "we" niet vaak horen. Meestal merk ik dat men bijna direct op pad is om het ding te ontmaagden ..

 

Ik weet dat ik sneller ben dan geocaching.com, maar als het zo traag gaat hoef ik er ook geen vaart meer achter te zetten :blink:

 

Er zit wel degelijk ergens iets fout. Vandaag merkte ik ook dat er caches bij zijn die al gepubliceerd zijn en me een paar keer bij het opvragen de melding gaven dat de cache nog niet gepubliceerd is. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

 

Wat de aanmaaktijd betreft die eronder staat snap ik niet wat je er mee wilt zeggen. Aanmaaktijd of publicatietijd? Daar zit namelijk verschil in. De publicatietijd is de tijd dat het online is gekomen. Die kan toch niet verschillen? Helaas is het geen "eigen NL tijd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Alhoewel het vreeemd is dat de een wel een cache direct online ziet en de ander niet. Idem met mail.

Eigenlijk is het een klein wonder dat iedereen ze gelijk kan zien ...

 

Op dit moment draaien er vier (4!) verschillende computers die zich bezighouden met de afhandeling van de webpagina's. Om deze vier allemaal netjes dezelfde gegevens te laten zien is minder makkelijk dan het lijkt. Daarnaast worden de pagina's vaak vanuit de 'cache' verstuurd (kijk maar eens helemaal onderaan de cachepagina, daar staat de tijd wanneer deze pagina voor het laatst is aangemaakt).

Iedereen die een pagina opvraagt bij gc.com wordt daarbij willekeurig naar een van deze servers gestuurd; het is dus heel goed mogelijk dat 1 op de 4 personen een probleem heeft met gc.com, en de rest daar helemaal niets van merkt.

 

hm, volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om ze allevier dezelfde informatie te laten zien. Ligt er maar net aan hoe je je hardware/software inregelt en wat het mag/kan kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel degelijk een probleem met notificaties vanuit gc.com.

 

Zie dit topic op het forum aldaar:

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=219364

 

 

Verder hadden we gisteren ook het omgekeerde: ik kreeg netjes een Publish log van een van mijn gepubliceerde caches, maar de cache-pagina liep blijkbaar achter: deze gaf aan dat de cache nog niet gepubliceerd was. Een medecacher uit de buurt kon de pagina al wel zien.

 

Het lijkt er op alsof er een serie problemen bestaat bij gc.com, en dat die kunnen verschillen per gebruiker/computer.

 

Sterker nog, via mijn Gmail op mijn Nokia N95, kreeg ik de notifications binnen en meteen de koppeling geopend via mobieltje dus, alles prima te lezen. Aangezien er een afbeelding stond in de cachelisting, even de cache via de pc geopend 5 minuten later toen ik thuis kwam, maar idd via PC nog niet PUBLISHED ! (Zoals IK al wel een aantal keer eerder ben tegengekomen de laatste weken zelfs !) Steeds F5, F5, F5 en ineens is ie wel published EN al twee notes geplaatst door de regiocachers ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wil wel eens helpen om nu juist niet de F5 te gebruiken maar de cachepagina in zijn geheel opnieuw inladen. Wat ook misschien wel kan helpen is klagen bij geocaching.com. Wij kunnen aan dit vervelende fenomeen niets doen. Het enige dat ik kanz eggen dat is als een reviewer zegt dat de cache online staat, staat het ook werkelijk online omdat hij/zij het wel online heeft zien staan nadat ze het gepubliceerd hebben, al is het niet zichtbaar voor een enkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Tja, zo is afgelopen weekend - met dank aan kruimeldief - onze 4 cache online gekomen. Ik kreeg direct een mailtje, ging briljant. In totaal 4 stuks ontvangen en de cachers konden beginnen. Er zijn 5 founds op gekomen en, inderdaad, ik heb daarvan maar 3 mailtjes van gekregen.

 

Ik zit zelf in de computerwereld en mail dagelijks. Ik weet dat het soms kan voorkomen dat een mailtje 'verdwijnt', maar dat is echt bijzonder sporadisch. Je hebt het over 1xper jaar max!

 

Maar bij geocaching heb je te maken met duizenden mailtjes per dag (en wat voor activiteiten nog wel niet meer op die servers), tja en dan is idd de kans groter dat er wel eens eentje in de bittenbak verdwijnt. Echter, er zijn voldoende methoden om dit probleem op te vangen. Dus er valt nog wel wat aan te doen bij GC.com.

 

Maar goed. Ik vind het eigenlijk best vervelend. Tuurlijk lees je in het begin geregeld je listing met verhaaltjes, das leuk. Maar op een gegeven moment wacht je de log-mailtjes gewoon af. En dan is het wel net zo fijn dat die ook daadwerkelijk gestuurd worden en binnenkomen, puur om te kunnen lezen of er wellicht iets met je cache aan de hand is.

 

Ik hoop dat GC.com hier echt iets aan kan doen. Dat maakt ons allen nog blijer dan we al zijn. Het is toch een leuke hobby of neit dan!?

 

BTW, F5 leest je pagina opnieuw in. En klagen bij GC.com is uiteraard een goeie manier om iets bewerkstelligd te krijgen, maar dan vanuit GC.nl en SGN, want die zie ik als de GC vertegenwoordigers van ons landje. En als dat niet helpt, laten we dan allemaal tegelijk mailtjes gaan sturen - op commando, in de vorm van een event ofzo.

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook misschien wel kan helpen is klagen bij geocaching.com.

 

Lijkt mij een uitstekend idee. Maar waarom wachten om een actie van GC.nl of de SGN?

Is helemaal niet nodig wanneer je zelf wat kan doen.

 

Ik zie twee klachten van Nederlandse cachers in dit topic op het Groundspeak forum staan.

Ik vraag mij af, hoe groot is de ergernis? Hebben de andere klagers dan een mailtje o.i.d. gestuurd? En waarheen dan? Of zitten we te wachten op elkaar?

Wanneer je last hebt van dit probleem lijkt het me dat je dit kunt laten weten door een posting in het topic. Maar van twee berichtjes gaat men echt niet harder lopen, denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gemerkt dat er soms wat vertraging zit tussen online komen en Notification. Mail komt bij mijn eigen mailservertje binnen, die een verkorte 'mail' doorstuurt, met coordinaten, afstand van huis, richting, type cache, en hint via SMS naar mijn mobiel. Het is wel eens voorgekomen dat ik zo een FTF wist te scoren :) .

Ik zou het wel voor anderen kunnen implementeren, mits je een eigen voipbuster account hebt (voor de smsjes), maar ik bied geen garantie dat het altijd werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg nu al sinds een week helemaal geen enkel mailtje meer van gecocaching.com. Niet van de nieuwe caches, niet van de caches die op mijn watchlist staan, maar wel gelogd zijn ondertussen, en wie weet wat ik nog meer niet ontvang. Ik heb er zelfs een ticket voor aangemaakt, maar inderdaad het is niet het probleem van geocaching.nl, maar van .com.

Ik hoop dat het gefixt kan worden, maar ik heb wel geduld :( . Alleen mis ik de mailtjes wel... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...