Spring naar bijdragen

Notifications Nieuwe Nl-caches: Geen Mail Ontvangen


Team WECA

Aanbevolen berichten

Hallo mede-cachers.

 

Ik zie in de lijst van nieuwe caches in Nederland een cache niet al te ver van thuis.

Ik heb enkele notifications bij .com aangemaakt, maar sinds kort werken die op de een of andere manier niet voor NL-caches. Duitse en Belgische caches ontvang ik wel een e-mail van, maar sinds enkele dagen (al voor het weekend) ontvang ik geen e-mail meer van nieuwe Nederlandse cache in de buurt.

 

Weet iemand hiervan? Probleem met notifications bij .com? Probleem met de instelling van mijn notification? Mails van DE en BE komen inbox gmail binnen, NL zit toevallig niet in spam, dat is al gecontroleerd, dat zou ik sterk zijn als dat gebeurt.

 

Maar wat er met NL-cache mis gaat is mij een raadsel.

 

Weet heeft raad/tips?

 

Groet

WECA jr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nog sterker. Hemelsbreed binnen 10 km komen 2 nieuwe caches online. Van de ene wel en van de andere geen mail B) .

 

Hetzelfde ook wel eens gebeurd met PQ's.

 

Af en toe komen er wel eens storingen voor in de mailserver. Geocaching.nl kan hier niets aan doen.

 

 

Ik had ditzelfde idd met de twee nieuwe caches in Berkum-Zwolle. Van de ene wel een berichtgeving. Bleek er nog een multie bij te liggen die ook nieuw was maar daar niets over ontvangen. Ondanks dat, toch nog zilver kunnen loggen op die multie maar vond het wel vervelend dat ik het niet eerder wist.

bewerkt door walking spirit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede-cachers.

 

Ik zie in de lijst van nieuwe caches in Nederland een cache niet al te ver van thuis.

Ik heb enkele notifications bij .com aangemaakt, maar sinds kort werken die op de een of andere manier niet voor NL-caches. Duitse en Belgische caches ontvang ik wel een e-mail van, maar sinds enkele dagen (al voor het weekend) ontvang ik geen e-mail meer van nieuwe Nederlandse cache in de buurt.

 

Weet iemand hiervan? Probleem met notifications bij .com? Probleem met de instelling van mijn notification? Mails van DE en BE komen inbox gmail binnen, NL zit toevallig niet in spam, dat is al gecontroleerd, dat zou ik sterk zijn als dat gebeurt.

 

Maar wat er met NL-cache mis gaat is mij een raadsel.

 

Weet heeft raad/tips?

 

Groet

WECA jr

 

Als je bij Gc. com iets met notifications o.i.d. organiseert en het werkt niet, dan kun je nagaan of er iets daar niet werkt en of er meer klachten zijn op het Groundspeak forum. Hierbij een linkje naar de locatie op het Groundspeakforum ( Groundspeak Forums > General Geocaching Discussions > Geocaching.com Web Site). Is er geen enkel geluid waar te nemen dan kan het misschien bij je eigen instellingen/apparaten zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede-cachers.

 

Ik zie in de lijst van nieuwe caches in Nederland een cache niet al te ver van thuis.

Ik heb enkele notifications bij .com aangemaakt, maar sinds kort werken die op de een of andere manier niet voor NL-caches. Duitse en Belgische caches ontvang ik wel een e-mail van, maar sinds enkele dagen (al voor het weekend) ontvang ik geen e-mail meer van nieuwe Nederlandse cache in de buurt.

 

Weet iemand hiervan? Probleem met notifications bij .com? Probleem met de instelling van mijn notification? Mails van DE en BE komen inbox gmail binnen, NL zit toevallig niet in spam, dat is al gecontroleerd, dat zou ik sterk zijn als dat gebeurt.

 

Maar wat er met NL-cache mis gaat is mij een raadsel.

 

Weet heeft raad/tips?

 

Groet

WECA jr

 

Als je bij Gc. com iets met notifications o.i.d. organiseert en het werkt niet, dan kun je nagaan of er iets daar niet werkt en of er meer klachten zijn op het Groundspeak forum. Hierbij een linkje naar de locatie op het Groundspeakforum ( Groundspeak Forums > General Geocaching Discussions > Geocaching.com Web Site). Is er geen enkel geluid waar te nemen dan kan het misschien bij je eigen instellingen/apparaten zitten.

 

 

Ik zit nu in het uiterste noorden van Duitsland en heb de nieuwste caches keurig on-line binnen gekregen, er is dus iets vreemds aan de hand in Nederland, want die krijg ik dus niet binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu in het uiterste noorden van Duitsland en heb de nieuwste caches keurig on-line binnen gekregen, er is dus iets vreemds aan de hand in Nederland, want die krijg ik dus niet binnen.

 

 

 

Mmmm,... is de conclusie dan dat er een probleem bij .nl ligt? Hoe kan dat dan als je e.e.a. regelt met .com? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt ik krijg ook regelmatig geen berichten van caches.

en volgens mij ook niet van mailtjes die via GC.nl naar collega cachers worden verstuurd.

 

als ik een mailtje stuur via de pagina en mijzelf een copy stuur komt hij veel later aan en soms ook niet.

er zijn 2 mailtjes onderweg.

ik heb die personen al bereikt via outlook en de noodlijst.

maar het is wel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu in het uiterste noorden van Duitsland en heb de nieuwste caches keurig on-line binnen gekregen, er is dus iets vreemds aan de hand in Nederland, want die krijg ik dus niet binnen.

 

 

 

Mmmm,... is de conclusie dan dat er een probleem bij .nl ligt? Hoe kan dat dan als je e.e.a. regelt met .com? :ph34r:

 

 

Ik ben hier verbonden met geocaching.de, als lid van de Duitse collega's no problema :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel degelijk een probleem met notificaties vanuit gc.com.

 

Zie dit topic op het forum aldaar:

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=219364

 

 

Verder hadden we gisteren ook het omgekeerde: ik kreeg netjes een Publish log van een van mijn gepubliceerde caches, maar de cache-pagina liep blijkbaar achter: deze gaf aan dat de cache nog niet gepubliceerd was. Een medecacher uit de buurt kon de pagina al wel zien.

 

Het lijkt er op alsof er een serie problemen bestaat bij gc.com, en dat die kunnen verschillen per gebruiker/computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel degelijk een probleem met notificaties vanuit gc.com.

 

Zie dit topic op het forum aldaar:

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=219364

 

 

Verder hadden we gisteren ook het omgekeerde: ik kreeg netjes een Publish log van een van mijn gepubliceerde caches, maar de cache-pagina liep blijkbaar achter: deze gaf aan dat de cache nog niet gepubliceerd was. Een medecacher uit de buurt kon de pagina al wel zien.

 

Het lijkt er op alsof er een serie problemen bestaat bij gc.com, en dat die kunnen verschillen per gebruiker/computer.

 

Dat laatste kan natuurlijk ook te maken hebben met een cache niet (goed) ge-update wordt. (Proxyserver, browsercache etc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, ook ik krijg intern bericht terug dat bij nadere inspectie deze problemen bij Gc.com liggen.

Er zijn daar de laatste tijd inderdaad wat problemen met o.a.: notifications, PO's, TB mileage en het versturen c.q, afleveren van e-mails. Ook in de USA heeft de een daar meer last van dan de ander. Gc. nl kan daar echt niets aan doen.

Houd de berichten bij Groundspeak daarom in de gaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is altijd maar een "schuldige" als de emailnotifications niet goed aankomen en dat is geocaching.com. Zij versturen de mailtjes en niemand anders. Het ligt niet aan Nederland als het niet goed gaat of als de een wel en de ander niet binnenkomt. Het ligt niet aan Duitsland als daar wel van ieder gepubliceerde cache een mailtje komt.

 

De reviewer publiceert de geocache en dan moet de cache direct online staan en dan moet geocaching.com zijn mailtje verzonden hebben. Als daartussen iets niet helemaal jogel gaat dan is er maar een oorzaak: Geocaching.com heeft iets niet in orde.

 

Alhoewel het vreeemd is dat de een wel een cache direct online ziet en de ander niet. Idem met mail.

 

Alle 49 caches die gisteren en vannacht gepubliceerd zijn, heb ik allemaal direct online gezien :thumbup: Maar las via twitter dat bv de SECC cache bijna een uur geduurd geeft dat de eigenaar van de cache ook daadwerkelijk zag dat het online was, terwijl anderen het wel eerder hebben gezien omdat de cache al een watcher had.

 

Wil je direct weten welke cache online komt, inclusief type, eigenaar, plaats en coördinaten dan zul je dat moeten volgen via twitter. Die is sneller en vollediger dan geocaching.com. #NLGeocacheReview http://twittgroups.com/join/nlgeocachereview

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel het vreeemd is dat de een wel een cache direct online ziet en de ander niet. Idem met mail.

Eigenlijk is het een klein wonder dat iedereen ze gelijk kan zien ...

 

Op dit moment draaien er vier (4!) verschillende computers die zich bezighouden met de afhandeling van de webpagina's. Om deze vier allemaal netjes dezelfde gegevens te laten zien is minder makkelijk dan het lijkt. Daarnaast worden de pagina's vaak vanuit de 'cache' verstuurd (kijk maar eens helemaal onderaan de cachepagina, daar staat de tijd wanneer deze pagina voor het laatst is aangemaakt).

Iedereen die een pagina opvraagt bij gc.com wordt daarbij willekeurig naar een van deze servers gestuurd; het is dus heel goed mogelijk dat 1 op de 4 personen een probleem heeft met gc.com, en de rest daar helemaal niets van merkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...