Spring naar bijdragen

Fotowedstrijd, Cachen In De Natuur: De Finale


Twin Peaks

De 10 finalisten; aan U de keus!  

216 leden hebben gestemd

  1. 1. Dit zijn ze dan, in willekeurige volgorde

    • Foto 1
      78
    • Foto 2
      24
    • Foto 3
      14
    • Foto 4
      5
    • Foto 5
      18
    • Foto 6
      4
    • Foto 7
      26
    • Foto 8
      38
    • Foto 9
      5
    • Foto 10
      4


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kan er nog iemand even op nr 9 stemmen :lol1: (ik heb helaas al gestemd)

 

Goed Paul,

 

Onze stem gaat naar foto 9, niet alleen omdat jij daar nu zo vriendelijk om vraagt, maar ook omdat deze deel uitmaakte van mijn favoriete 10 foto's (als jurylid).

Favorieten kies je in een wedstrijd als deze vooral om het gevoel wat een foto bij je oproept.

Niet technische perfect? .....lekker belangrijk.

 

Zowel Joke als ik vinden dat deze foto mooi bij het thema past. Er is voor ons geen jaargetijde waarin de natuur "op z'n mooist" is. Elk jaargetijde heeft z'n charme en daarmee is voor ons Geocachen ook van alle jaargetijden. Daar is wat ons betreft deze foto ook een voorbeeld van.

 

Daarnaast heeft Schotland een speciaaal plaatsje in ons hart. Onze huwelijksreis was een rugzaktrekking door Schotland.

We werden daar op een mooie herfstdag, op de top van Ben Nevis getracteerd op de allereerste sneeuw (eind september)

Bij een latere gelegenheid (ergens eind april) werden we 's morgens midden in de glooiende heuvels van Glen Affric wakker in ons tentje en waren we 's nachts getracteerd op het laatste beetje sneeuw van dat jaar.

Wat een dun laagje sneeuw soms met een landschap doet, geweldig!

 

Daarom voor ons foto 9, puur vanwege het gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben op foto 8 gestemd omdat we vinden dat deze foto in onze ogen het beste aan de opdracht voldoet. Een mooi stukje natuur en de herkenbare gebogen stand over de GPSr. Tevens geeft de persoon op de uitstekende rots een stukje spanning in de foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn stuk voor stuk hele mooie foto's!

 

Mijn stem gaat naar foto 1! Prachtige foto en de relatie met geocaching is erg duidelijk.

 

 

 

Edit: Naar aanleiding van de opmerking van TP alleen de motivatie gegeven waarom deze foto.

bewerkt door Mar+Mar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff...lastig...er zijn een aantal foto's die wel erg geslaagd zijn.

Voor mij is het echter foto 1 die het hem doet.

De stronk met de cache duidelijk in beeld, daar word je aandacht direct naar toe getrokken.

Daarna ga je verder kijken en zie je een zandweggetje weglopen langs een bosrand, niet scherp in beeld (gelukkig niet), wat het interessant maakt. Het "zuigt" je de foto in en zorgt ervoor dat je alles wilt bekijken.

De takjes bovenin de foto maken het geheel af.

 

2 kleine technische puntjes; de foto is wel erg scheef gemaak (de weg voorlangs loopt van linksonder naar rechtboven en de paaltjes staan "scheef") en de afmeting van de foto is behoorlijk afwijkend (hoogte breedte verhouding).

bewerkt door Veldvors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi wij stemmen op foto1 hoewel we de macro opnames ook heel mooi vinden maar de sneeuw van de afgelopen winter ligt ons nog vers in het geheugen en ...we hebben alleen nog maar winterervaringen.....................

 

team pukkemuts

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemd op foto nr. 7. Deze foto vind ik erg mooi belicht, zodat de kleuren van de bug er echt prachtig uitspringen. De relatie met het cachen is weliswaar niet optimaal te zien, maar de macro foto geeft zoveel mooie details weer dat ik dit vergeet/vergeef. Je kunt aan de foto zien dat er moeite is gedaan er een prachtige foto van te maken. Het straalt er vanaf! Twijfelde eerst nog over foto 5. Deze is ook erg mooi en bewust denk ik gemaakt. Toch uiteindelijk gekozen voor nr. 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben de wedstrijd gevolgd en wij vinden dat de jury een behoorlijke kluif heeft gehad om de 10 finalisten te selecteren, daarvoor onze complimenten.

Uiteindelijk komt het er toch op neer dat er een keuze gemaakt moet worden. Dan hebben altijd een paar foto's de voorkeur. Uiteindelijk bleven foto 1 en 7 over. Wij hebben na goed overleg en diep nadenken voor foto 1 gekozen. Wij vinden deze foto het best aan het onderwerp voldoen. Zelfs besneeuwd is de tekst en de natuur goed herkenbaar. Foto 7 is ook schitterend.

Iedereen verder succes met het maken van de keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto 1, 7 en 8 waren mijn favorieten, ik ben erg blij dat ze alledrie in de top 10 terecht zijn gekomen :)

Elke foto heeft zijn eigen kwaliteiten, de sfeer en het kleurgebruik is bij elke foto weer anders. Lastig kiezen dus...

 

Uiteindelijk heb ik gestemd op foto 1, deze vind ik het beste passen bij het thema. Vooral de link met geocaching is hier overduidelijk ;)

Persoonlijk had ik wel een heel stuk van de bovenkant afgesneden; de takken en hoogspanningskabels voegen niet veel toe en de hoogte/breedte verhouding zou beter kloppen.

Dat de foto scheef is vind ik juist leuk, het straalt uit welke capriolen je moet uithalen om een cache te pakken te krijgen; waarschijnlijk hang je in een onmogelijke houding in de boom ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel het thema van foto 6 de duiker in me erg aan spreekt, is foto 8 toch echt de foto die het allermooist overkomt: met de GPSr in dehand kom je op plekken in de natuur (maar soms ook in de stad, maar dat was nu niet het thema) waar je anders nooit zou komen.

Zonder cache zijn die plekken natuurlijk al mooi, met cache is de combinatie nog mooier, maar belangrijker is dat een cache je op onverwacht mooie plekken kan brengen. Juist dát houdt het cachen spannend en afwisselend en wordt m.i. hier middels dit leuke uitzicht mooi uitgebeeld.

Foto 8 dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik twijfelde tussen foto 1 en 2

 

na lang intern beraad is het toch foto 2 geworden..... :)

 

de sfeer op die foto doet mij toch wel wat.

 

 

organisatie bedankt voor deze leuke wedstrijd. ;)

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...