Spring naar bijdragen

Maximale Grote Micro Sd Kaartje Voor Oregon

Aanbevolen berichten

Geplaatst
een SDHC in je Oregon van 8n GB gaat NIET goed.

Het apparaat loopt vast en je moet halsbrekende toeren uithalen om alles weer recht te zetten.

Het blijkt dat je niet verder kunt dan een class 2 SDHC van 4GB

tsja, hangt kennelijk van het merk en de uitvoering af (of de gebruiker :-) )

Hier zit er een 8Gb in de Oregon, en die vindt dat helemaal geen probleem. En die overige 4Gb vindt ik heus wel een extra toepassing voor... bv als GSAK backup

Geplaatst
een SDHC in je Oregon van 8n GB gaat NIET goed.

Het apparaat loopt vast en je moet halsbrekende toeren uithalen om alles weer recht te zetten.

Het blijkt dat je niet verder kunt dan een class 2 SDHC van 4GB

tsja, hangt kennelijk van het merk en de uitvoering af (of de gebruiker :-) )

Hier zit er een 8Gb in de Oregon, en die vindt dat helemaal geen probleem. En die overige 4Gb vindt ik heus wel een extra toepassing voor... bv als GSAK backup

San disk lijkt mij een betrouwbaar merk, en het blijkt dat meer "ervaren" gebruikers problemen ondervinden.

Er zijn duidelijk ook gebruikers die meer "geluk" hebben. :)

Neemt niet weg dat ik het voorlopig niet probeer totdat Garmin kan garanderen dat het goed gaat.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Waarom zoveel geheugen nodig? 4GB krijg ik nog niet eens vol...laat staan 8.

Waarom zou je de topo van 'heel' europa altijd bij je willen hebben? de kans dat ik morgen toevallig de "Autostrada Milano - Brescia" rijdt en daar een "snel puntje" wil scoren is dermate klein dat ik het niet nodig acht om altijd de topo van Italie bij me te hebben. Hetzelfde geld voor andere landen.

Ik vindt persoonlijk het compileren van kaarten een stukje van de voorpret als ik naar een gebied ga waar ik normaal niet al te vaak kom.

• 3 months later...
Geplaatst

Ik had een 8GB HC micro sd kaartje van Transcend in de 300 gedaan. Niets aan de hand en een week later wil ik hem weer gebruiken en hij loopt vast op :loading waypoints tacks and routes . Daarna loopt het display langzaam leeg. Ik krijg hem niet meer aan de praat met deze 8GB HC kaart.

Als ik er echter een 1GB kaart in stop (geen HC) is er geen probleem en start hij dus gewoon op.

Heeft hij dan toch moeite met een 8GB HC kaart?

Geplaatst
Ik had een 8GB HC micro sd kaartje van Transcend in de 300 gedaan. Niets aan de hand en een week later wil ik hem weer gebruiken en hij loopt vast op :loading waypoints tacks and routes . Daarna loopt het display langzaam leeg. Ik krijg hem niet meer aan de praat met deze 8GB HC kaart.

Als ik er echter een 1GB kaart in stop (geen HC) is er geen probleem en start hij dus gewoon op.

Zonet een 4Gb HC class 6 micro SDkaartje van Silicon Power opgeblazen bij het inladen van HTML bestanden van 100 caches voor mijn vakantie. De Oregon doet dan helemaal niets meer , ook niet via de pc.

Ook via een losse kaartlezer is het niet meer mogelijk contact te maken met het kaartje. :thumbup:

Met een gewoon microSDkaartje doet ie het wel.

Goed waardeloos ! :)

Kortom: het lijkt er op dat je beter geen snelle microSDkaartjes kunt gebruiken in de Oregon !

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik in mijn OR300.

Een micro SD hc classe 6 van 4 gig, en dat zonder problemen.

deze is van het merk ATP.

Ook geen problemen met het inladen van grote hoeveelheden caches vanuit GSAK

bewerkt door zwiepjes
Geplaatst
Volgens mij zijn er geen snellere micro sd kaartjes, "hc" staat voor High capacity en heeft niets met de snelheid te maken

HC taat idd. voor High Capacity, maar de classe geeft aan de snelheid.

Zo heeft een class 6 een lees en schrijf snelheid van 6MB per seconde

Zie link

en de nieuwe kaarten kunnen een snelheid halen 155 X sneller dan de gewone SD.

Geplaatst

Zoals ik in een ander topic ook al aan gaf heb ik vorige week contact gehad met Garmin Ned en daar zeiden ze dat het helemaal niet uit maakt wat voor een SD kaartje erin stopt .8 GB moet hij gewoon aan kunnen. Als je boven de 2GB gaat kom je toch op een HC kaartje uit. Dus dat is het ook niet .

Merk............? Dat weet ik niet .

Volgens mij ligt het aan de Oregon zelf, als je op het Notter forum kijkt zijn er heel veel mensen die problemen hebben met sd kaartjes in Oregon . Waar dat aan ligt ik heb geen idee, maar dat er iets niet goed zit, is duidelijk

Geplaatst

Zonet een 4Gb HC class 6 micro SDkaartje van Silicon Power opgeblazen bij het inladen van HTML bestanden van 100 caches voor mijn vakantie. De Oregon doet dan helemaal niets meer , ook niet via de pc.

Ook via een losse kaartlezer is het niet meer mogelijk contact te maken met het kaartje. :)

Goed waardeloos ! :)

Kortom: het lijkt er op dat je beter geen snelle microSDkaartjes kunt gebruiken in de Oregon !

Geopatra.

Nu zul men wel denken dat ik dom ben. maar ik kocht toch weer een 4Gb kaartje en probeerde weer hetzelfde html bestand van 100 caches op te laden met hetzelfde resultaat. Dat is dus €28 in totaal naar zijn grootje !

On Route erop laden zonder een enkel probleem, maar cachebestanden tbv. paperless cachen in mijn vakantie is teveel gevraagd voor dat kreng. Ik kom mooi in tijdnood te zitten nu.

Vraagje daaromtrent: moet ik voor paperless cachen htmlbestanden inladen, of had het gpx moeten zijn??

Kan het daaraan liggen? Maar dat lijkt me ook weer sterk want je moet hem ook gewoon voor massaopslag kunnen gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing.

Tenslotte: er wordt hier gemeld dat het interne geheugen 4 Gb groot zou zijn. Hoe komt het dan dat ik bij het proberen on Route wandeltopo erop te zetten het bericht terug krijg dat er te weinig geheugen voor is ?!

Zo groot zal die standaard toeristische topo Europa nu ook weer niet zijn lijkt mij ?

Geopatra.

Geplaatst
Volgens mij ligt het aan de Oregon zelf, als je op het Notter forum kijkt zijn er heel veel mensen die problemen hebben met sd kaartjes in Oregon .

Ik heb ernaar gezocht, maar niks gevonden op dat forum.

Waar vind je die dan?

Geopatra.

Geplaatst

Ook via een losse kaartlezer is het niet meer mogelijk contact te maken met het kaartje. :crybaby:

Goed waardeloos ! :crybaby:

Geopatra.

Nu zul men wel denken dat ik dom ben. maar ik kocht toch weer een 4Gb kaartje en probeerde weer hetzelfde html bestand van 100 caches op te laden met hetzelfde resultaat. Dat is dus €28 in totaal naar zijn grootje !

On Route erop laden zonder een enkel probleem, maar cachebestanden tbv. paperless cachen in mijn vakantie is teveel gevraagd voor dat kreng. Ik kom mooi in tijdnood te zitten nu.

Vraagje daaromtrent: moet ik voor paperless cachen htmlbestanden inladen, of had het gpx moeten zijn??

Kan het daaraan liggen? Maar dat lijkt me ook weer sterk want je moet hem ook gewoon voor massaopslag kunnen gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing.

Tenslotte: er wordt hier gemeld dat het interne geheugen 4 Gb groot zou zijn. Hoe komt het dan dat ik bij het proberen on Route wandeltopo erop te zetten het bericht terug krijg dat er te weinig geheugen voor is ?!

Zo groot zal die standaard toeristische topo Europa nu ook weer niet zijn lijkt mij ?

Geopatra.

Het interne geheugen van de 400T of de 550T is 4 Gb. Voor de kaart 1:100.000 (Topo Europa) gaat al zo'n 2.3 Gb (400T) tot 3.5 Gb (550T) benodigd. Dan blijft er niet veel over om extra kaarten op de interne harde schijf te zetten. Bij de andere OR 300/ 550 is dat 850 Mb.

Sluit de OR maar aan op de computer en je kan zo zien hoeveel ruimte bepaalde bestanden innemen.

Zelf heb ik de Topo Europa eraf gehaald en de CN en Topo NLD en Topo Duitsland opgezet. Ga ik op vakantie dan zet ik die Topo kaarten op de Micro SDkaart van 4 Gb. Zo heb ik dan alles bij me.

Paperless cachen doe ik altijd in GPX-formaat. In HTML heb ik het nooit gedaan en zo te lezen ga ik dat ook niet proberen. Op de 550T kan ik 5000 caches laden dus ruim voldoende voor 1 vakantie.

Geplaatst

ik heb al een halfjaar een 8gb hc kaartje in mijn 400T en geen problemen. op de SD kaart heb ik dezelfde file structuur als op de 400t zelf en schrijf al mijn kaarten en gpx files naar de SD kaart. Nog geen probleem tegen gekomen. Loopt :crybaby::crybaby: als een zonnetje

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...