Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Hej Allemaal,

Welke apps mogen er niet ontbreken op je IPHONE?

Laat het hier maar weten.

Masterchef

Ermee kunnen telefoneren? ;)

(en de geocaching tools van Team Sweetlake natuurlijk)

Geplaatst

Ik heb nog geen iPhone; de aanschaf hangt op dit moment nog vooral af of het mogelijk is meerdere applicaties tegelijk te starten. Bijvoorbeeld een GPS applicatie samen met een HTML viewer (voor de cachebeschrijving) en liefst ook nog iets als gctools. Een Excel sheet kan ook af en toe handig zijn.

Weet iemand of dit alles kan? ( en waarmee dan? )

En stel je kunt echt maar een applicatie "tegelijk" gebruiken, hoe is de reactie tijd bij het omschakelen van applicaties? Is het erg om steeds te moeten switchen?

Oja; voorzover ik nu weet is er ook nog geen goed alternatief voor TomTom? Is navigatie zoals met TomTom mogelijk op een iPhone? Ik heb al wel toepassingen gezien met GoogleMaps maar daarvoor moet je een internet verbinding hebben. Daarover gesproken; hoe is over het algemeen de internet verbinding tijdens het cachen?

Geplaatst (bewerkt)
Wat moet je hebben op je Iphone??

Mijn telefoonnummer natuurlijk :crybaby:

bewerkt door smeule
Geplaatst

Ik zou graag zien welke APPS ik er op kan zetten die handig zijn met het cachen.

Ja ik kan er mee bellen en de nummers staan er al in, dus andere onzin hoef je van mij hier niet te plaatsen.

Thnx Masterchef

Geplaatst (bewerkt)

Ga naar de App Store en zoek op 'geocaching'

Je ziet dan diverse progjes, waarvan ik icgt en geobuddy wel veel gebruik. De app van Groundspeak is ook wel aan te raden.

Dan zijn er nog diverse andere progjes die je zou kunnen gebruiken. Lees de reviews.

bewerkt door Voortrekkers
Geplaatst
meerdere applicaties tegelijk te starten.

En stel je kunt echt maar een applicatie "tegelijk" gebruiken, hoe is de reactie tijd bij het omschakelen van applicaties? Is het erg om steeds te moeten switchen?

Meerdere progjes tegelijk is niet mogelijk. Ik vind zelf het omschakelen niet al te lastig, maar je moet wel de hele 'opstartprocedure' van de app afwachten. Die van Groundspeak moet bijvoorbeeld eerst de GPS activeren.

Oja; voorzover ik nu weet is er ook nog geen goed alternatief voor TomTom? Is navigatie zoals met TomTom mogelijk op een iPhone? Ik heb al wel toepassingen gezien met GoogleMaps maar daarvoor moet je een internet verbinding hebben. Daarover gesproken; hoe is over het algemeen de internet verbinding tijdens het cachen?

Maps op de iPhone maakt ook gebruik van gps en de telefoonverbinding en werkt wat mij betreft prima. Maar idd nog geen volwaardige routeplanner.

Geplaatst

Tja, wat moet je allemaal op de iPhone hebben? Je hebt maximaal 19 vensters met ruimte per venster voor 16 icoontjes/applicaties. Ik heb er momenteel 82 applicaties op staan.

In iTunes heb ik wel ongeveer 160 applicaties staan. Als ik applicaties heb op de iphone die me niet bevallen, of ik heb ruimtegebrek, delete ik ze op de iPhone. Ze blijven wel in iTunes staan en alles wordt by Apple opgeslagen (wat je allemaal gedownloaded hebt, gratis of betaald). Dus als je iets mist, je hebt het al eens aangeschaft, is een verbinding met inet voldoende om bewuste applicatie weer op te halen in aantal seconden minuten (ligt aan snelheid van verbinding).

Er zijn 1000den en 1000den applicaties gratis te verkrijgen of voor een paar cent te koop.

Ik heb al van den beginne de PocketPC's en Smartphones gehad. Of het nu met Windows 2002 was of al de Windows Mobile versies, Palm, Symbian (de diverse versies) en voor al die apparaten heb ik ook altijd de wereld software aangeschaft.

iPhone is een vreemde eend in de bijt. Er is geen enkele toestel, geen enkele Operating System, die het zo goed voor elkaar heeft met het "op het internet" gaan.

Ik heb op al mijn PPC's enz nog nooit zo weinig gedoe gehad om even maar dit forum te gaan, of om even naar mijn account te gaan op gc.com, of om even een cache te loggen.

Zoals je thuis de pagina's opent, zo doe je dat op de iPhone ook. Alleen al daarom is, buiten software om, de iPhone voor mij het beste sinds dat er maar een poging is gedaan om iets pockets te maken :o

iPhone is dan ook de vreemde eend in de bijt voor wat software betreft. Zowel de prijzen als de aanschaf als het werken met software.

In het begin is het een grote teleurstelling. Het meeste is webbased (dus online) en je kunt maar een applicatie tegelijk draaien en dat is werkelijk verschrikkelijke flut.

Daar staat weer tegenover dat de prijzen die je moet betalen voor de applicaties echt heel weinig is, vooral vergeleken met de prijzen voor applicaties voor de PPC, PDA, Smartphone, symbian.

Het gevaar van die lage prijzen is weer dat je ook heel gemakkelijk iets koopt. 79 ct, 1,79, 2,79 tot ongeveer bijna 8 euro. Dan zijn er een paar uitschieters met bedragen waarvan je denkt, het zal wel, in geen x aantal jaren.

Er is veel voor de ingebouwde GPS en aardig wat ook te gebruiken voor het geocachen.

Nog steeds geen navigatiesoftware, als Apple de firmware er ook niet voor geschikt gaat maken, dan helaas geen routeringsmogelijkheid.

De ingebouwde GPS is gelijk aan al de andere PPC's en smartphones, slecht tot zeer slecht. Staat echt niet in verhouding tot de GPSr die we normaliter voor geocaching gebruiken.

De firmwareupodates zijn niet altijd rooskleuring. We hebben nu de derde update en op sommige mogelijkheden, die we echt nodig zijn, zijn we er op achteruit gegaan.

Als je het ding aanschaft dan is dat in de regel met een abo bij Tmobile, of je moet via via vanuit ver in het buitenland een 3g weten aan te schaffen.

Met de eerste firmware had ik volle bak WiFi door het hele huis en dus ook altijd WiFi verbinding. De opvolgende firmwareupdates hebben WiFi alleen maar slechter gemaakt. Ik heb een N1 router in huis, met nog een extender voor buiten, dus normaliter minimaal 300 meter vol bereik met hoge snelheid. Nu met de iPhone, met de laatste firmwareupdate. mag ik blij zijn als ik een verdieping hoger zoveel signaal houdt dat ik continu kan werken. Meestal moet ik dan ieder uur even WiFi uit en weer inschakelen. Echt kloten.

3g? De supersnelheid van internet? waardeloos. Met de oude firmware had ik in huis nog 50% en met iedere upgrade werd het minder en nu in huis in ieder geval niets anders dan GPRS. En buiten heb ik ook vaak geen 3g.

Tmobile zegt dat het aan de iPhone ligt en Apple zegt dat het aan Tmobile ligt. Ik zeg dat het aan beide ligt.

Als ik de sim in een van mijn PDA's stop of in 1 van mijn symbiantoestellen, heb ik meer signaal dan op de iPhone. En dat ligt niet alleen aan een signaalmetertje dat of negatief of positief ingesteld is. Al zeggen de Nokia's dat ik maar 10% heb, dan nog blijft het sneller, veel sneller, dan 80% op de iPhone.

EN toch wil ik de iPhone niet missen en als er een nieuw model komt wil ik die gelijk hebben. Een Windows Mobile toestel hoef ik echt niet meer. Da windows shit op die toestellen heb ik nu na jaren het helemaal mee gehad. Dan komt een symbiantoestel nog eerder aan de beurt.

Wat niet wegneemt dat ik maar zo weer een WMtoestel zou kunnen kopen, maar dan niet voor internet en alleen maar voor GPS, bellen en fotograferen.

Ik sjouw nu ook altijd met een paar toestellen bij me. De een om mee te bellen, de ander om continu op internet te zitten ;)

Welke apps niet mogen ontbreken? In ieder geval de geocachingapps niet, een aantal van de apps waarmee je van je iPhone een FTPservertje maakt, de apps waarmee je via je desktop een HD van je iPhone kunt maken enz enz. Ik heb van alles en er is veel shit bij maar ook veel mooi spul. Ook veel dubbel, driedubbel enz. Dat is uitkijken. Je hebt immers geen trialmogelijkheid. Het is aanschaffen of niet aanschaffen. En wat de beoordelingen betreft van de kopers? hahaha, net als geo d'ors. Totaal nietszeggend, kun je niet op afgaan.

Ik zoek iedere dag naar nieuwe software, vooral in het hoofdstukje Navigatie. Ik denk dat ik een van de eerste was die bijvoorbeeld IGCT, GCbuddy, Groundspeak Geocaching, iGeocacher, enz er op had staan :)

IGCT is leuk en meer ook niet. Het staat er op, wil het ook niet missen, maar heb het ook nog nooit gebruikt. Is gratis en dat is vreemd. Als het 7,95 gekost zou hebben, zou ik het ook gekocht hebben. Van dezelfde maker is er nu ook GCbuddy. Die kost wel bijna 8 euro en ik heb het ook gekocht, maar vergeleken met IGCT zouden de prijzen net andersom moeten zijn. Heel raar. Ik mis namelijk heel veel in gcbuddy. Ik heb namelijk de schurft aan overtikken op de veel te kleine toestenbordje.

iGeocacher is ook heel leuk. Alle caches en coördinaten kun je er in opslaan door GPX files ter download te zetten.

Het is net als met alle software en alle hardware. Was er nu maar eens iemand die een lading applicaties aan elkaar ging mergen. De een heeft iets wat de ander mist. Nooit, lijkt een applicatie echt helemaal af. Maar dat is voor al de platforums altijd al hetzelfde.

En natuurlijk mag je de applicatie van Grounspeak niet missen. Ze hebben me beloofd dat er nog een update komt met de mogelijkheid offline te loggen, dus als je thuis bent je logje synchroniseren... Welke update het wordt en wanneer? Wist ik het maar.

De lage prijzen zorgen voor veel aanschaf en er zijn al menig applicatiemakers bij die al 10duizenden verdiend hebben aan een applicatie van nog geen euro.

Dan is er nog de wereld software waarmee je aardig op skype kunt of MSN enz. Dan is er weer een die er torenhoog uitspring (BeejiveIM), gelijk 12,99 euro kost en .... nog geen skype heeft. Pffff, wil er wel 13 euro voor geven, maar ben geen MSNer. Als ze Skype hebben ingebouwd dan ben is het van mij.

Er schijnen leuke spellen te zijn, maar die wil ik er niet op hebben :)

Dan zijn er nog een paar goede weerapplicaties, buienradar als webbased applicatie, een paar aardige RSS readers (newsstand, Byline) zijn er en ik heb ook natuurlijk een reader (NewsTap).

En de applicaties van nu.nl en ook teletekst van NOS mag niet ontbreken. Ook de iPhonewebsite van Veronica met de TVgids van bijna alle zenders in Nederland is aardig. Met trailers van films die vanavond op TV komen (via Youtube).

Als je een iPhone neemt, neem dan wel die met 16 gieg flashmemory. Ik heb het ook en het is al bijna vol :) Tja, een paar leuke films er op, speciaal geconverteerd naar iPhone, met beste kwaliteit, en het schiet dan al mooi op. Aan applicaties, draaiend op de iPhone, heb ik al 667 Mb.

Qua werkgeheugen hou je maar 40 Mb over en heb je een zware applicatie gedraaid, of een forse spel gespeeld, is het niet gek om zo nu en dan eens het geheugen op te schonen. Ik heb meestal maar 8 a 10 Mb over en bij ongeveer 4 a 5 Mb geheugen gaat de iPhone applicaties stoppen, eruit gooien. Er is weer een stukje software dat met een klik weer gelijk 20 Mb vrij maakt.

Bellen doe ik er bijna niet mee. Ik heb altijd 600 belminuten en 600 SMSjes over. Het ding is wel dag en nacht op het Internet bezig.

Screenshot-iPhone-02.jpg

Screenshot-iPhone-03.jpg

Geplaatst
Na de uitgebreide review van Kruimel denk ik dat ik nog maar even wacht. :o

hehehe, weet je, je hebt van die mensen die, als ze eenmaal iets in eigen bezit hebben, hun eigen de hemel in prijzen, ook al is het niet helemaal waar. Een beetje gekleurde review/aanprijzing krijg je dan.

Het was niet echt de bedoeling om een review te maken, dan moet ik er meer tijd in steken en een aantal zaken beter onderbouwen.

Het gekke is wel dat ik, ondanks al de tekortkomingen, echt zo blij als een kind ben met het ding. Het kan zoveel meer als een normale PPC/PDA/Smartphone, al dan niet WM of Symbian.

Het mooiste is dat ik door de jaren heen al dat spul allemaal al gebruikt heb, en het meeste nog in bezit heb en ieder jaar komt er wel 1 a 2 bij. Ik switch zo over van WM of Symbian, naar het OS van de iPhone. Ik ben een gadgetfreak en een multiuser en ben altijd op zoek naar zowel soft- als hardware om het apparaat zo multifunctioneel of zo onmisbaar mogelijk te maken.

Als ik boodschappen mag (moet) doen, dan heb ik in de supermarkt de iPhone in de hand en ga de shoplist die van te voren aan gemaakt is, bij langs en vink met een vinger de boodschappen af die ik inmiddels in de kar heb liggen ;)

Het forum lees ik zo nu en dan via RSS, idem dito. Indien nodig antwoord ik onderweg. Email ook. Abo op me.com van Apple, dus Pushmail werkt ook. Moeten caches op een bepaalde datum of tijdstip online komen? De agenda waarschuwt me en ik ga via de safaribrowser naar de bookmarks of direct naar de site van gc.com en doe mijn werk. Inloggen hoef ik nergens, alles wordt op dezelfde manier onthouden als op de desktop thuis.

Nieuwsgierig? Even teleteksten of naar nu.nl en je bent weer op de hoogte. Wat voor weer wordt het, even Fizz Weather opstarten en ik zie de weersverwachting voor welke regio dan ook. Al is het een week in het voren.

Wil ik weten hoe het met mijn biedingen op ebay staat? Even de applicatie opstarten en alles komt netjes in beeld.

Iedere foto die je onderweg schiet, en toch een redelijke kwaliteit, wordt opgeslagen met de coördinaten van bewuste plek.

Foto's kun je direct uppen naar de site van nikon, je eigen sites, je online opslag bij me.com of by sugarsync. Allebei geloof ik 20 of 30 gieg ruimte.

Als nu nog maar het 3g net beter gaat werken ende iPhone nog een aantal aardige updates gaat krijgen, dan wordt het alleen maar beter. Als walkman is het ding natuurlijk ook perfect. :)

Het gerucht is er al een half jaar dat TomTom bezig is, maar wat heb je er aan als Apple de GPS niet routeringsvriendelijk gaat maken? Ook gaat het gerucht, ook al maanden, dat bij een volgende firmwareupdate je copy/paste kunt doen, wat nu nog steeds niet wil, en dat er wel routeringssoftwaremogelijkheden komt.

Maar ja, die firmwareupdate zou dan als Kerstkadootje komen voor al de iPhonebezitters... Ik heb niets gezien tot dusver en de geruchten zijn al weer een tijdje op de achtergrond. Maar als het ding kapot zou gaan dan heb ik zsm een nieuwe.

Geplaatst

Ik zou willen toevoegen dat je soms op de iPhone juist een duidelijker signaal hebt dan op je GPS. Met name onder een zwaar bladerdak heb ik soms meer aan mijn iPhone dan aan mijn Colorado. Ik neem aan dat dat is omdat de iPhone ook gegevens van mobiele telefoonmasten gebruikt. Hij heeft dan weer geen kompas, dus je moet er wel een beetje de pas in zetten om de naald de goede kant op te krijgen.

Het is echt handig om erbij te hebben. Zo deed ik pasgeleden de cache 'Het Kopje' in Bloemendaal met een uitdraai bij me die ik een paar weken daarvoor had gemaakt. Toen er iets niet klopte kon ik snel even kijken met de Groundspeak-applicatie of er iets veranderd was in de description en dat was ook zo. (Helaas had De Wijngemachtigde in de haast niet goed nagedacht en een onoplosbare oplossing bedacht maar dat is een detail :o ).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...