Spring naar bijdragen

Opruiming ??


ET4FR & CO

Aanbevolen berichten

Deze reacties sterken mij alleen maar in het nemen van mijn beslissing.

 

Waarom? Je legt de cache toch voor het plezier van een ander? Niet omdat je moe wordt van het onderhoud?

En of het nu puntjesjagers zijn of "echte" vakantiegangers, dat maakt toch niet uit. Wie een micro serie neergooit doet dat wel degelijk voor de aantallen! Anders maakte men er wel een mooie lange multi van!

 

Nee, profje,

 

Ik plaats caches in de eerste plaats voor mijn eigen plezier. Dat een ander plezier beleeft vind ik SUPER.

 

Van onderhoud wordt je niet moe, dat klopt. Werk van een cache heb je haast niet,als je hem goed plaatst.

 

De reden dat ik met het idee van archieveren speel kan ik hier niet typen, dit i.v.m. de regels en die regels is één van de redenen.

 

Maar goed, on- topic. Ja, Er is dus een cacher die heeft caches opgeruimt. Helaas zal hij niet de enige zijn die dit gaat doen met het huidige beleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het heeft alles te maken met het plotseling gearchiveerd zien worden van een bonuscache van een hele serie die nog maar kort voor onderhoud offline stond. Vervolgens wordt er op mail niet gereageerd en moet ik dus wel de hele serie offline zetten omdat de bonus niet gedaan kan worden....

 

Ik denk dat het voor de meeste cachers geen probleem is als de bonus zelf even niet te doen is om welke reden dan ook. En anders konden ze altijd nog je andere op zichzelf staande caches doen :newyear:. Je onvrede over de archivering is begrijpelijk, maar laat je enthousiasme daar aub niet teveel door beinvloeden :crybaby:.

 

Het lijkt er ondertussen op dat een extra reviewer voor Nederland geen slechte zaak zou zijn, om Kruimel en Kralenfee wat te ontlasten. Hoe meer werk iemand te doen heeft, des te sneller worden er fouten gemaakt is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medeschatgravers

 

Als redelijke nieuwelingen waren wij gisteren oa op zoek bij de drakentanden maar deze konden we niet vinden en s avonds was de cache van het verwijdert.

Tja dat vonden we niet echt leuk .....alhoewel nou zijn wij waarschijnlijk de eerste die naar de drakentanden op zoek waren terwijl die niet meer bestaat.

Wij zijn wel de mening toegedaan dat discussies over en weer de zaak niet beter maken. 100 mensen 100 meningen. Wat ons betreft mag de mening overheersen dat mensen die zoveel moeite doen (ook voor anderen ) alleen maar bedankt kunnen worden voor hun inzet.

 

Team pukkemuts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas zal hij niet de enige zijn die dit gaat doen met het huidige beleid.

 

En dan vraag ik me af:

 

Wat is er dan mis met het huidige beleid dat je noopt om je caches op te heffen ? :newyear:

 

IK begrijp er niets van ! Maar je maakt me nogal nieuwsgierig. :crybaby:

 

Maw. licht eea. toch eens toe, zonder echt man en paard te noemen, want je vind blijkbaar valt dat dat buiten de regels van dit forum valt. :huh:

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@geopatra: kijk, daar kunnen we wat mee. Er worden vaker dingen geroepen op het forum die slechts een enkeling treft en dan toch helemaal opgeblazen worden alsof het een enorm probleem is.

Volgens mij is er al jaren helemaal niets veranderd aan de manier waarop een nieuwe cache gereviewed wordt (of hoort te worden ;) )

Dus waarom toch al die commotie? OK, de w8tijd heeft zeer ernstige vormen aangenomen en het stilzwijgen verbeterd de boel niet. Maar misschien komt daar nog bericht over (eser?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik een beetje een uit zijn verband getrokken reactie. Dit topic ging over iemand die 80 caches opruimde. Dat had te maken met onvrede met het binnen 10 dagen archiveren van een cache die op disabled stond. Jij hebt het over opblazen van problemen en begint dan over reviewen van nieuwe caches, een beetje een non sequitur als je het mij vraagt.

 

Zoals ik het lees is dit een issue tussen De Saatjes en Kruimeldief.

 

Ik vraag me af hoe zinvol het is om hier een discussie over op te zetten op basis van speculatie, giswerk en veronderstellingen.

 

Zolang De Saatjes en Kruimeldief hier zelf geen verdere uitlatingen over doen, kunnen we discussieren wat we willen, en met elkaar gaan hakketakken, over zaken, die wellicht, OF heel anders liggen, OF heel simpel kunnen worden opgelost (wellicht een misverstand) maar dat lijkt me zoals gezegd niet zinvol.

 

Ik vraag me sowieso af of dit forum het medium is om issues tussen een cacher en een reviewer te bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me sowieso af of dit forum het medium is om issues tussen een cacher en een reviewer te bespreken.

 

klopt, zoiets zei ik ook in postje #31.

@Xaa: klopt ook!

 

Goed,..de topicstarter heeft een vraag gesteld.

 

Die vraag is in postje nr. 5 beantwoord.

 

Discussie hier over een issue tussen een cachelegger en een reviewer is niet zinvol, dit dient via Groundspeak te gebeuren,

 

Topic closed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het plezier in het leggen van caches echter geheel verloren, en dat heeft niets met onderhoud te maken....

 

Maar je laat je toch niet weerhouden door enkele minkukkels?

 

Nee hoor, daar gaat het ook helemaal niet om. Je hebt cachers in allerlei soorten en maten, en uitgebreide logjes worden meer gewaardeerd dan de oneliners maar dat wil nog niet zeggen dat die dan van minkukkels zouden zijn.

Mijn teleurstelling zit hem ook niet in het onderhoud of logjes of reacties van cachers.

Het heeft alles te maken met het plotseling gearchiveerd zien worden van een bonuscache van een hele serie die nog maar kort voor onderhoud offline stond. Vervolgens wordt er op mail niet gereageerd en moet ik dus wel de hele serie offline zetten omdat de bonus niet gedaan kan worden.... als je weet hoeveel tijd er in die serie heeft gezeten met uitdenken, uitwerken en multitalig (Ne-Eng-Du) maken en als er dan zo mee wordt omgegaan... pffff dan hoeft het voor mij even niet meer.

 

 

Tjonge jonge, ok, dan toch even een naschrift van mij.

 

Ik krijg wekelijks 100den mailtjes. Ik moet keuzes maken. Of direct mijn mail lezen, of andere zaken doen. Helaas zit er in mijn dagen ook maar 24 uur.

 

Men moet het er maar mee doen dat ik mail wel beantwoord maar dat het wel weken kan duren, of zoals ik las van Explorers, al vanaf 24 oktober. OK, dat is te lang en soms blijft er gewoon wat liggen.

 

De cache die ik van de Saatjes heb gearchiveerd was een fout. Ik heb het verzoek gehad van gc.com om alle caches die ooit ter review zijn aangeboden en nooit online zijn gekomen omdat de eigenaar de cache nooit verder heeft afgewerkt, te archiveren. En daar ben ik mee aan de gang gegaan. Laten zoeken en selecteren opo caches die (soms al jaren terug) zijn aangeboden en nooit door de eigenaar afgewerkt zijn.

Wat blijkt? Het selecteren schijnt niet 100% safe te zijn en er zaten caches tussen die wel online zijn gekomen maar disabled stonden. Ik geloof dat het van de bijna 400 caches een 10tal tussen zaten die er niet tussen hoorden. Helaas is er dus iets fout gegaan en zo zijn er dus een 10tal caches per abuis gearchiveerd.

En ja, ik heb mail gehad en ja ik heb te lang gewacht met antwoorden. Nou, eigenlijk te lang gewacht met lezen. Ik heb diverse mailboxen en alles gaat naar gmail en daar wordt alles per soort gefilterd. En dan is er soms een filter waar ik net even niet aan toe kom.

 

Meestal krijg ik nog wel weer een mailtje als het antwoord te lang duurt, of een bericht via Googletalk of Skype. Deze keer dus niet.

Inmiddels heb ik de fout hersteld en is de bonuscache weer uit het archief.

 

Alles is te verklaren en geduld is nu eenmaal een schone zaak.

 

En dan kan men wel gaan roepen om nieuwe reviewers of extra reviewers, maar die zullen er niet komen. Dan zullen de Fransen en de Belgen het overnemen, mits ze Nederlandstalig zijn. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een aanvulling:

 

Caches worden normaliter nooit gearchiveerd als ze nog maar 9 dagen disabled staan. Daar staat 14 dagen voor en dan kan een cache gearchiveerd worden. Onderhoud staat 14 dagen voor. maar ieder weet en kan bij alle caches zien dat die 14 dagen soms wel bijna een jaar kan duren omdat het archiveren van dop disabled staande caches een prioriteit van bijna 0 heeft. Een paar keer per jaar wordt er, indien er tijd en zin is, een opruimactie gehouden.

 

Overleg is er altijd maar dan wel via een reviewernote of archiveringsnote. In de automatische (meestal engelstalige) archiveringsnote staat in de regel altijd wel een stukje over dat we graag de cache uit het archief halen als er toch nog onderhoud gepleegd gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...