Spring naar bijdragen

Opruiming ??


ET4FR & CO

Aanbevolen berichten

Jammer, ik wilde net een weekendje Zeeland plannen begin volgend jaar.

:eek:

 

Dat weekendje kan gewoon doorgaan hoor, er liggen nog meer leuke caches in Zeeland!

 

Deze bijvoorbeeld.

Natuurlijk liggen er meer mooie cache's in zeeland, neemt niet weg dat het jammer is. ;)

Maar de kaart (als dit weer werkt) zal een stuk leger zijn.

 

groetjes lindatju

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn beste (cache)maat heeft inderdaad opruiming gehouden.

Samen hebben wij (maar vooral De Saatjes) Zeeland geprobeerd op de cachekaart te zetten.

 

Heel erg triest dat een hele serie leuke caches het archief in zijn gegaan!

 

Waarom? ;)

 

Niet alle cachers realiseren zich hoeveel werk er achter het maken en onderhouden van een cache zit!

Zij menen vaak te weten dat de locatie niet geschikt is voor een cache of te veel op het zicht ligt, te dicht in de buurt ligt van een andere cache terwijl het dan een WP betreft. Logjes die amper de moeite van het lezen waard zijn. Schijnbaar tellen dan alleen maar de punten.

 

Als er dan spontaan caches naar het archief worden verwezen zonder afstemming met de legger......

Ja, dan gaat de lol er natuurlijk snel van af.

 

Ook ik kijk nog even aan hoe er de komende tijd wordt omgegaan met de nog overgebleven Zeeuwse caches.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg cachers die waardering tonen voor het werk dat collega-cachers in hun vrije tijd hebben gedaan t.b.v. hun hobby.

 

Ik wil De Saatjes in ieder geval bedanken voor alle mooie plekjes, de leuke uitdagende caches en de kennismaking met een fantastische hobby, want cachen blijft een heerlijke bezigheid! :eek:

 

Wilde Tijger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde Tijger,

 

Bedankt voor deze toelichting.

 

Er gaat veel werk zitten in het plaatsen en houdhouden van caches. Om ze dan in eens te archiveren en zo'n groot aantal vind persoonlijk ik het een moedige en schokkende beslissing.

Zelf loop ik er ook al een paar weken over te denken om mijn caches terug te trekken maar ik heb de moed (nog) niet. Mijn redenen om dit te doen zijn van geheel andere aard maar goed.

 

Ik verbaas me dan ook over de rare reacties die hier lees. Gepland weekend loopt in de soep, Niet meer naar Zeeland te cachen?

Niemand schijnt nog maar een seconde te denken: WAAROM deze actie!!!

 

Deze reacties sterken mij alleen maar in het nemen van mijn beslissing.

 

 

Wilde Tijger en Saatjes, Ik heb dan wel geen caches van jullie bezocht. Bedankt voor jullie inzet en succes in de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben de Saatjes erg dankbaar voor de mooie en leuke caches die zij plaatsten.

Mede dankzij Silco heb ik het geocachen geleerd, want een groot deel van mijn (nog korte) lijst met gevonden caches waren van hem.

 

Nogmaals mijn dank daarvoor!

 

Oh, enne Wilde Tijger. Niet de Zeeuwse Parel-serie opruimen hoor. Ben een paar weekenden niet op pad geweest, maar ik kom er weer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze reacties sterken mij alleen maar in het nemen van mijn beslissing.

 

Waarom? Je legt de cache toch voor het plezier van een ander? Niet omdat je moe wordt van het onderhoud?

En of het nu puntjesjagers zijn of "echte" vakantiegangers, dat maakt toch niet uit. Wie een micro serie neergooit doet dat wel degelijk voor de aantallen! Anders maakte men er wel een mooie lange multi van!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde Tijger,

 

Bedankt voor deze toelichting.

 

Er gaat veel werk zitten in het plaatsen en houdhouden van caches. Om ze dan in eens te archiveren en zo'n groot aantal vind persoonlijk ik het een moedige en schokkende beslissing.

Zelf loop ik er ook al een paar weken over te denken om mijn caches terug te trekken maar ik heb de moed (nog) niet. Mijn redenen om dit te doen zijn van geheel andere aard maar goed.

 

Ik verbaas me dan ook over de rare reacties die hier lees. Gepland weekend loopt in de soep, Niet meer naar Zeeland te cachen?

Niemand schijnt nog maar een seconde te denken: WAAROM deze actie!!!

 

Deze reacties sterken mij alleen maar in het nemen van mijn beslissing.

 

 

Wilde Tijger en Saatjes, Ik heb dan wel geen caches van jullie bezocht. Bedankt voor jullie inzet en succes in de toekomst

 

Het onderhoud aan caches heb ik altijd met plezier gedaan, het leggen met minstens zoveel plezier en het uitdenken en uitwerken van een serie als Don Cachotte heeft maanden gekost maar ook veel pret opgeleverd. Van velen heb ik leuke logjes en reacties gehad waarvoor dank. Ik ben het plezier in het leggen van caches echter geheel verloren, en dat heeft niets met onderhoud te maken....

Maar kom, niet al te somber, er liggen nog meer dan voldoende mooie caches hier in de provincie, en er komen er vast ook weer vele bij, er is in ieder geval weer ruimte genoeg :-)

 

Groeten en tot cache!

Silco, De Saatjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schandalig, de reviewer heeft daar wel tijd in moeten stoppen

en dan nu al archiveren?

 

Mij hoor je het niet zeggen :rolleyes:, zomaar een quote uit een willekeurige chat!

 

Breek me de bek niet open over ergens heel veel tijd in stoppen en schandalig behandeld worden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beste (cache)maat heeft inderdaad opruiming gehouden.

Samen hebben wij (maar vooral De Saatjes) Zeeland geprobeerd op de cachekaart te zetten.

 

Heel erg triest dat een hele serie leuke caches het archief in zijn gegaan!

 

Waarom? :huh:

 

Niet alle cachers realiseren zich hoeveel werk er achter het maken en onderhouden van een cache zit!

Zij menen vaak te weten dat de locatie niet geschikt is voor een cache of te veel op het zicht ligt, te dicht in de buurt ligt van een andere cache terwijl het dan een WP betreft. Logjes die amper de moeite van het lezen waard zijn. Schijnbaar tellen dan alleen maar de punten.

 

Als er dan spontaan caches naar het archief worden verwezen zonder afstemming met de legger......

Ja, dan gaat de lol er natuurlijk snel van af.

 

Ook ik kijk nog even aan hoe er de komende tijd wordt omgegaan met de nog overgebleven Zeeuwse caches.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg cachers die waardering tonen voor het werk dat collega-cachers in hun vrije tijd hebben gedaan t.b.v. hun hobby.

 

Ik wil De Saatjes in ieder geval bedanken voor alle mooie plekjes, de leuke uitdagende caches en de kennismaking met een fantastische hobby, want cachen blijft een heerlijke bezigheid! :thumbup:

 

Wilde Tijger

Wij begrijpen heel goed dat er veel werk aan het plaatsen en onderhouden van cache's is, zelf zou ik er ook wel een aantal willen plaatsen maar ben nog niet verder gekomen dan veel lezen en voorzichtig plannen maken.

Ook van Wilde Tijger hebben wij al een groot aantal cache's gedaan op vele leuke plekjes. Bedankt. :yes:

Eigenlijk heb ik als Zeeuw door het Geocachen Zeeland pas echt leren ontdekken en zijn we op plaatsen geweest (zelfs vlak bij huis) waar we het bestaan niet van wisten. Wij doen dit pas sinds begin dit jaar maar het is voor ons heel belangrijk deel van ons leven geworden. Ik hoop dan ook dat er voldoende cache's blijven liggen en er ook weer regelmatig nieuwe bij komen. Ik wil dan ook aan alle cache legers mijn dank uitspreken voor het mogelijk maken van onze cache ontdekkings reizen. En verder natuurlijk iedereen die hier op welke manier dan ook bij betrokken is. :rolleyes:

 

Lindatju

bewerkt door lindatju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder doet het op zijn manier. De redenen die hier gemeld worden zouden voor mij geen reden zijn om het een of anders te stoppen. (en zo heb ik dat ook bij nog een aantal caches de "opgeruimd" zijn) Maar zo weer, ieder gaat er met zijn of haar manier mee om en voor ieder heeft een cache een andere waarde. Wat voor de een een overdreven reactie is is voor een ander heel begrijpelijk.

 

Voel je je er niet meer goed bij dan moet je het doen wat je gevoel je zegt en dat vind ik goed. Het is heel jammer maar helaas niet anders.

 

P.S. ik denk daar hier op het forum wel eens wat meer rekening mee gehouden mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het plezier in het leggen van caches echter geheel verloren, en dat heeft niets met onderhoud te maken....

 

Maar je laat je toch niet weerhouden door enkele minkukkels?

 

Nee hoor, daar gaat het ook helemaal niet om. Je hebt cachers in allerlei soorten en maten, en uitgebreide logjes worden meer gewaardeerd dan de oneliners maar dat wil nog niet zeggen dat die dan van minkukkels zouden zijn.

Mijn teleurstelling zit hem ook niet in het onderhoud of logjes of reacties van cachers.

Het heeft alles te maken met het plotseling gearchiveerd zien worden van een bonuscache van een hele serie die nog maar kort voor onderhoud offline stond. Vervolgens wordt er op mail niet gereageerd en moet ik dus wel de hele serie offline zetten omdat de bonus niet gedaan kan worden.... als je weet hoeveel tijd er in die serie heeft gezeten met uitdenken, uitwerken en multitalig (Ne-Eng-Du) maken en als er dan zo mee wordt omgegaan... pffff dan hoeft het voor mij even niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze lazen we dus dat de Saatjes een hoop caches gearchiveerd hebben.

Omdat we de kaart van Nederland altijd via .nl bekijken zien we dat dus niet omdat die al vanaf oktober niet bijgewerkt is.

Kan iemand ons vertellen of en hoe we een eventuele kaart met stipjes via .com kunnen zien die wel up to date is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs zijn een aantal caches in de omgeving van Ede ter overname aangeboden wegens verhuizing. Een goede reden lijkt mij. Aan de caches werd door veel mensen plezier beleefd. Het ter overname aanbieden is dus ook een manier om afstand te doen van je caches, waar vaak veel werk in heeft gezeten. Op deze manier gaat het voorwerk en de mooie routes niet verloren. Misschien iets ter overweging van anderen die hun cacher willen archiveren?

 

PS: toen ik dit schref had ik de uitleg van de saartjes nog niet gelezen. Dit maakt het wel duidelijk en maakt mijn reactie wellicht niet helemaal relevant.

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...