Spring naar bijdragen

Earth Cache


nickels48

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een Earth Cache te maken. Heb de beschrijving e.d. klaar en wil hem gaan aanmelden.

Ik vraag mij alleen af (mijn engels is zeer beperkt) of ik net als bij de caches bij geocaching.com eerst de beschrijving kan bekijken zoals deze op het web komt voordat ik hem ter review aanbiedt. De opmaak in Word ziet er wel goed uit en geadviseert wordt om de tekst in Word te maken en dan te plakken. Werkt dit voor alle opmaak en foto's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

BIj een Earthcache kun je niet eerst kijken volgens mij.

 

Je kunt een lege normale cache-pagina gebruiken om te kijken of alles goed staat.

Daar zet je tijdelijk je html in.

Als alles naar wens is stuur je je html op via de speciale Earthcache-pagina.

 

Die lege ongepubliceerde cache-pagina kun je later nog eens gebruiken als je een "normale" cache wilt plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je tekst in WORD en dan plak je die op de aanmeldpagina van de earthcache.

 

Deze wordt dan goed gegkeurd en als die online komt zet je deze gelijk op niet actief!

dan kun je de hele pagina gaan opmaken zoals jij hem wilt hebben.

 

Dit kan bv met frontpage.

 

Probeer voor het aanmelden niet te veel dingen er in te zetten die mooi lijken doe dit gewoon achteraf.

 

Zo heb ik het gedaan met mijn earth-cache

 

Greetz Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties. Heb nog een vraagje wat betreft het uploaden van 1 relevante afbeelding.

Heb gezien dat je een afbeelding kunt uploaden maar hoe krijg ik dan de juiste verwijzing in de tekst?

Werkt dit hetzelfde als bij geocaching site?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties. Heb nog een vraagje wat betreft het uploaden van 1 relevante afbeelding.

Heb gezien dat je een afbeelding kunt uploaden maar hoe krijg ik dan de juiste verwijzing in de tekst?

Werkt dit hetzelfde als bij geocaching site?

 

Gewoon proberen werkt ook! Instructie volgde na uploaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je niet echt een cache verstopt, vraag ik me af, moet je voor een earthcache ook toestemming hebben van de grondeigenaar?

 

Ook voor een Earthcache is altijd toestemming nodig van de (grond)eigenaar. Zie onderstaande:

 

To meet the Earthcache guidelines and be approved, your EarthCache MUST:

contain thorough educational information for the visitor about the earth science of the site.

contain an educational task that is related to the EarthCache site/lesson. Posting a photograph or mentioning a word or number from a sign does not meet these guidelines because it does not show that learning has occurred. We suggest asking people to answer an earth science related question or have them undertake some form of measurement as the logging requirement. Please see the submittal guidelines (link) for more information about this logging requirement.

have received appropriate permission from the land owner or manager to place an EarthCache site on the land. For your EarthCache to be approved, you must list this information in the form below.

not leave any items, box, or physical cache at the site.

bewerkt door nickels48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben 3 earthcaches. Het reviewen gebeurd hier misschien nog wel strenger als op GC NL. Je moet een earthcache altijd adopteren als deze online komt. In onze gevallen is hij niet 1 x direct online gekomen omdat er vragen waren van earthcache.org danwel aanpassingen moesten gebeuren. Op het moment dat hij nog niet goedgekeurd wordt kun je de site al adopteren en kun je je site gewoon inrichten zoals je hem hebben wil. Plaatjes uploaden lukte ons niet op earthcache.org ook dat kon in onze gevallen pas nadat de cache was geadopteerd. Ook moet er toestemming zijn ja. Mocht je meer willen weten stuur dan een PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je niet echt een cache verstopt, vraag ik me af, moet je voor een earthcache ook toestemming hebben van de grondeigenaar?

 

 

Omdat je niet echt een cache verstopt, vraag ik me af, moet je voor een earthcache ook toestemming hebben van de grondeigenaar?

 

Ook voor een Earthcache is altijd toestemming nodig van de (grond)eigenaar. Zie onderstaande:

 

To meet the Earthcache guidelines and be approved, your EarthCache MUST:

contain thorough educational information for the visitor about the earth science of the site.

contain an educational task that is related to the EarthCache site/lesson. Posting a photograph or mentioning a word or number from a sign does not meet these guidelines because it does not show that learning has occurred. We suggest asking people to answer an earth science related question or have them undertake some form of measurement as the logging requirement. Please see the submittal guidelines (link) for more information about this logging requirement.

have received appropriate permission from the land owner or manager to place an EarthCache site on the land. For your EarthCache to be approved, you must list this information in the form below.

not leave any items, box, or physical cache at the site.

 

(Dit is mijn praktische mening). Dus wanneer het een openbaar toegankelijk gebied al of niet met bordjes en terreinregeltjes is, heb je altijd toestemming. Het feit dat je er mag lopen betekent ook dat je eventueel een foto mag maken bij een vennetje of grondwal! Dit zet je in je beschrijving naar de Earthreviewer toe. Alleen bij particulier bos of terrein zou ik contact opnemen met de eigenaar of het toegestaan is dat er mensen over zijn land lopen. Voor geen enkel openbaar voetpad hoef je toestemming te vragen. Dus ook niet voor een virtuele cache die toevallig langs dat pad ligt. We moeten het ook niet zwaarder maken dan het is.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Dit is mijn praktische mening). Dus wanneer het een openbaar toegankelijk gebied al of niet met bordjes en terreinregeltjes is, heb je altijd toestemming. Het feit dat je er mag lopen betekent ook dat je eventueel een foto mag maken bij een vennetje of grondwal! Dit zet je in je beschrijving naar de Earthreviewer toe. Alleen bij particulier bos of terrein zou ik contact opnemen met de eigenaar of het toegestaan is dat er mensen over zijn land lopen. Voor geen enkel openbaar voetpad hoef je toestemming te vragen. Dus ook niet voor een virtuele cache die toevallig langs dat pad ligt. We moeten het ook niet zwaarder maken dan het is.

Bij mij was het anders. Voor de Earthcache op de Grebbeberg had ik echt wel toestemming nodig met een heus contract. Ook dat ging in feite alleen om wandelen en een foto. Bizar inderdaad maar wel een feit :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn earthcache Tafelbergheide heb ik toestemming gevraagd en gekregen bij het Gooisch Natuurreservaat. Juist doordat er niets wordt verstopt, goed uitleggen(!), werd de toestemming vrij eenvoudig gegeven. Geen contract nodig oid gehad, gewoon een mail gekregen met de toestemming na uitleg van mijn kant.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Het reviewen gebeurd hier misschien nog wel strenger als op GC NL...

Sorry, kan het toch niet laten. Is beetje off-topic, maar dat het strenger gebeurd?! Hoeveel geologische interessante gebieden hebben we in NL? En hoeveel (meer) earthcaches? En iets wat de mens gemaakt heeft, is dat een EARTHcache? Is een bordje langs de weg een interessante plek voor een eartchcache? En hoe wordt er naar nederlandse geocaches gekeken :thumbup:? Goed, moest ik toch even kwijt :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Het reviewen gebeurd hier misschien nog wel strenger als op GC NL...

Sorry, kan het toch niet laten. Is beetje off-topic, maar dat het strenger gebeurd?! Hoeveel geologische interessante gebieden hebben we in NL? En hoeveel (meer) earthcaches? En iets wat de mens gemaakt heeft, is dat een EARTHcache? Is een bordje langs de weg een interessante plek voor een eartchcache? En hoe wordt er naar nederlandse geocaches gekeken :thumbup:? Goed, moest ik toch even kwijt :thumbup:.

Met "strenger" bedoel ik dat ze meer willen weten als Kruimel voordat de cache gepubliceerd wordt. Het kan zijn dat het je meer moeite en tijd kost dan je van te voren had gedacht. Verder bedoel ik er niks mee................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Het reviewen gebeurd hier misschien nog wel strenger als op GC NL...

En iets wat de mens gemaakt heeft, is dat een EARTHcache?

 

Nee, dat is geen earthcache. Daarop is een verzoek van ons afgewezen. Een earthcache moet door de natuur gevormd/ontstaan zijn. Iets zoals een dijkdoorbraak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik de review van een earthcache niet veel strenger vindt dan de review van een gewone cache..

 

Het grote nadeel van de earthcache reviewer is dat hij nederland totaal niet kent, en daardoor wat meer vragen stelt..

 

trouwens, dingen die door de mens zijn aangelegd mogen wel.. Wij hebben zelf een earthcache Waterbuffers rode beek welke geheel door de mens is aangelegd. Echter omdat er hier sprake is van een hydrologisch fenomeen (watererosie) mag dit weer wel...

 

Zolang als je kan verklaren dat er iets geologisch gebeurd daar is het goed.

bewerkt door Draghkar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...