Spring naar bijdragen

GPS gekocht en nu?


wech

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vanmorgen heb ik mijn gps Garmin Etrex H gekocht. Samen met de kinderen heb ik een leuke cache uitgezocht en wat zijn de eerste stappen die ik moet doen?

 

Moet ik eerst de coordinaten van huis invoeren of doet hij dit uit zichzelf?

 

Wij gaan morgen de coordinaten uitrekenen van de cache. Hoe voer ik deze handmatig in? Het kabeltje voor de computer was helaas uitverkocht.

 

Dan rijden wij met de auto naar het punt. En dan?

 

Het gaat trouwens om deze cache: GCR8RH

 

Ik heb helaas geen ervaren personen in mijn buurt die ons kunnen helpen. Ik hoop dan ook dat jullie ons kunnen helpen!

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er gaat bijna niets vanzelf bij een GPS. Je moet dus dingen invoeren of via sofware in je GPS invoeren. ( Als dat kan natuurlijk, ik ben niet op de hoogte met de werking van je GPS.)

Allereerst de beschrijving van je genoemde cache goed lezen en uitprinten. Ik heb dit niet gedaan en weet even niet of dit een traditionel is of een multi. Bij een traditionel ( 1 groen kistje op de beschrijving, links bovenaan.) is het de bedoeling dat je het coordinaat invoert en dan achter de pijl aan totdat de meter op nul ( of nagenoeg op nul staat.) Dan zoeken en eventueel de hint gebruiken (ontcijferen) als die op de pagina staat.

Bij een multi moet je waarschijnlijk diverse punten af, maar het eerste coordinaat is gegeven of moet je berekenen ( thuis of op de locatie.) En zo zijn er nog vele tientale optie,s. Lees eens de op geocaching.nl te vinden handleidingen, wellicgt dat die je verder helpen.

En pas op he, voordat je het weet ben je verslaafd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zal ik dan de aftrap geven door te zeggen dat je misschien eerst eens kan beginnen met een traditional dan met een mystery cache? is misschien wat makkelijker om te beginnen.

 

Probeer hier op het forum in ieder geval te vermijden oplossingen van specifieke caches te bespreken, dat is niet zo leuk voor de makers. Zeker als het om een mystery gaat.

 

Maar om meer algemeen op je vraag in te gaan. Je hebt niet echt een kabel voor aan de pc nodig hoor. Je hebt een coordinaat (of in dit geval kan je die uitrekenen). Deze tik je in in jouw gps en dan ga je op pad. Met de auto, fiets, boot, benenwagen, wat jij maar wilt.

Als je met de auto wilt gaan, kijk je waar je in de buurt kan parkeren en ga je (meestal lopend) verder naar de cache.

 

Tja, en wat je daar kan/moet verwachten . . . . .

 

.

 

.

 

.

 

Dat is nou net een van de leuke dingen. De verrasing.

 

 

<edit>. er waren inmiddels toch al eerdere postings, dus niet echt een aftrap :)

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ook hoi,

 

Vanmorgen heb ik mijn gps Garmin Etrex H gekocht. Samen met de kinderen heb ik een leuke cache uitgezocht en wat zijn de eerste stappen die ik moet doen?

Batterijen in de gps en alle instellingen goed zetten volgens de gebruiksaanwijzing.

 

Moet ik eerst de coordinaten van huis invoeren of doet hij dit uit zichzelf?

Van je huis hoeft niet, maar is wel handig als je een voortuincache plaatst.

De gps doet het niet zelf in ieder geval.

 

Wij gaan morgen de coordinaten uitrekenen van de cache. Hoe voer ik deze handmatig in? Het kabeltje voor de computer was helaas uitverkocht.

Op de meeste gps'n kun je 'mark' kiezen. Dan slaat hij het huidige coordinaat op. Die kun je dan bewerken en het cache-coordinaat ervan maken. Hoe en met welke knopjes staat ook vast in je gebruiksaanwijzing.

 

Dan rijden wij met de auto naar het punt. En dan?

Als het een oppikker is, raam open, rolletje pakken en loggen. Anders de auto parkeren en je pijltje op de gps volgen tot je bij de cache-locatie bent. Dan zoeken, vinden je naam erin krabbelen (wel stiekem!) en dan weer verstoppen op dezelfde plek. Je kunt ook wat spullen ruilen die in de cache zitten (goodies).

 

Het gaat trouwens om deze cache: GCR8RH

Dat is er 1 van TuuronTour, die zijn altijd wel leuk.

Ik heb helaas geen ervaren personen in mijn buurt die ons kunnen helpen. Ik hoop dan ook dat jullie ons kunnen helpen!

Hoe weet je dat er geen ervaren personen in de buurt wonen?

Stel gewoon de vraag hier of er iemand is in de buurt van je woonplaats die een keer met je mee wil.

Polmske bijvoorbeeld heeft altijd tijd. En barny heeft plek zat in zn bussie.

 

Alvast hartelijk bedankt!Graag gedaan, succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wech,

 

Wij zijn ook pas sinds mei bezig, maar ik denk dat ik je wel op weg kan helpen.

 

De start coördinaten die op de pagina van de cache staan zijn meestal de coördinaten om te parkeren en die zet je er thuis al in. Wij hebben city navigator op de GPS maar dat vreet teveel batterijen dus ik kijk altijd even wat de straatnaam van de lokatie is (onderaan de pagina van de cache kun je inzoomen op een plattegrondje) en dan gebruik ik de auto navigatie.

 

Als je dan op de juiste startplek bent, begint het avontuur. Als je de cachelokatie hebt berekend en gecontroleerd, kun je inderdaad die coördinaten er handmatig inzetten. Hoe je dat moet doen, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de GPS. En dan uit de auto, en zoeken maar.

 

Hou er rekening mee, geocachen is erg verslavend

 

veel plezier

 

Oeps, er waren al wijzere mannen die antwoord gegeven hebben.

 

Groetjes wendy

bewerkt door Team Casteleintjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Moet ik eerst de coordinaten van huis invoeren of doet hij dit uit zichzelf?

 

2. Wij gaan morgen de coordinaten uitrekenen van de cache. Hoe voer ik deze handmatig in? Het kabeltje voor de computer was helaas uitverkocht.

 

3. Dan rijden wij met de auto naar het punt. En dan?

Hallo Welch. welkom op dit forum.

 

1. Niets gaat vanzelf. Om een coördinaat in je gps te zetten maak je eerst een willekeurig waypoint aan door de Mark-toets langer ingedrukt te houden. Als je dat thuis doet, dan heb je meteen de goede positie te pakken, mits je gps op dat moment een goede ontvangst heeft, natuurlijk. :)

 

2. Als hierboven eerst een willekeurig waypoint aanmaken en dan wijzigen in de coördinaten die je hebt berekend.

 

3. Dan ga je zoeken op de plek die door je gps als de juiste wordt aangegeven. Houd wel rekening met een mogelijke afwijking ter plekke van 3-10 meter.

 

Als het morgen niet meteen lukt, dan zou ik het eerst eens proberen met caches waarvan de coördinaten vast staan, de zogenaamde traditionals, te herkennen aan dit logo bovenaan de pagina.

2.gif

 

 

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat je op pad gaat kan je thuis oefenen.

Ga naar buiten en wacht tot je ontvangst hebt, markeer je positie.

Loop vervolgens een stuk verder (200 meter of meer).

Kies 'find waypoints' en selecteer het net aangemaakte waypoint en kies 'ga naar'.

Volg het pijltje en je komt nagenoeg op dezelfde locatie uit (kan 10 meter schelen).

 

Een waypoint invoeren en het vinden van een cache gaat bijna hetzelfde: markeer positie, alleen moet je het coördinaat eerst aanpassen voordat je find waypoint kiest.

 

Voordat je het veld ingaat is het handig om het coordinaat te checken middels de coordinaatchecker op de pagina.

Je kunt ook al thuis de hint ontcijferen (door op decrypt te drukken) zodat je in het veld al enig idee hebt waar je moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Vanmorgen heb ik mijn gps Garmin Etrex H gekocht. Samen met de kinderen heb ik een leuke cache uitgezocht en wat zijn de eerste stappen die ik moet doen?

 

Moet ik eerst de coordinaten van huis invoeren of doet hij dit uit zichzelf?

 

Wij gaan morgen de coordinaten uitrekenen van de cache. Hoe voer ik deze handmatig in? Het kabeltje voor de computer was helaas uitverkocht.

 

Dan rijden wij met de auto naar het punt. En dan?

 

Het gaat trouwens om deze cache: GCR8RH

 

Ik heb helaas geen ervaren personen in mijn buurt die ons kunnen helpen. Ik hoop dan ook dat jullie ons kunnen helpen!

 

Alvast hartelijk bedankt!

 

Je hebt het over een cache in Rotterdam zuid, dat is vlak bij mij.

Ik wil je eventueel op sleeptouw nemen als het uitkom, en ook weet ik een aantal goede caches om mee te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het over een cache in Rotterdam zuid, dat is vlak bij mij.

Ik wil je eventueel op sleeptouw nemen als het uitkom, en ook weet ik een aantal goede caches om mee te starten.

 

Ah, had je deze nog niet gedaan? Is ook goed te doen op de fiets ;)

 

Nee nog niet gedaan! :ph34r:

Zal hem binnenkort is oplossen om hem dan vervolgens op de fiets te doen.

Of kan ik hem ook per kano doen? :blush:

bewerkt door Vasc0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...