Spring naar bijdragen

aantal km voor caches


De broekies

Aanbevolen berichten

IK ben van mening dat je de maker van een cache om nadere info kan vragen omtrent zijn cache.

Dat geeft meteen een vorm van verbondenheid met de cacher en cache legger.

Ik ben het dan ook absoluut niet mee eens dat gegevens van mijn cache op een andere site dan geocaching.com of geocaching.nl geplaatst worden.

Ik heb dan ook verzocht om deze van de bewuste site te halen.

Aangezien daar geen gehoor aan gegeven wordt, rest mij niet anders dan mijn caches te disablen en later het archief in.

 

"Dierenverhalen" is al op disabled en "Bos en Dijk" volgt zodra ik in de gelegenheid ben om hem op te halen.

 

 

Alleen omdat de afstand er bij staat ,welke ook op de cache pagina staat? Meer extra info over je cache staat er toch niet?

Mischien zal je cache ook wel op een persoonlijke pagina van iemand staan , die zijn stats publiceerd of alle logs.

Dan zou die hier toch ook af moeten?

 

Als ik sites zou tegen komen zouden zij hetzelfde verzoek krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Alleen omdat de afstand er bij staat ,welke ook op de cache pagina staat? Meer extra info over je cache staat er toch niet?
Nee, dat is niet waar. Bij een multicache van mij is de afstand niet vermeld.

Ik heb even gekeken bij die site en daar wordt ie wel vermeld. Ik heb daar niet om gevraagd.

Het kan best makkelijk zijn voor een aantal cachers, maar dan sturen ze maar een mail naar mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen omdat de afstand er bij staat ,welke ook op de cache pagina staat? Meer extra info over je cache staat er toch niet?
Bij een multicache van mij is de afstand niet vermeld.

Ik heb even gekeken bij die site en daar wordt ie wel vermeld. Ik heb daar niet om gevraagd.

Het kan best makkelijk zijn voor een aantal cachers, maar dan sturen ze maar een mail naar mij.

 

 

Hier ben ik het mee eens , staat de afstand niet op de cache pagina ,dan zou het wel zo netjes zijn om die dan ook niet te vermelden. Of er moet door de cache legger zelf toestemming zijn gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK ben van mening dat je de maker van een cache om nadere info kan vragen omtrent zijn cache.

Dat geeft meteen een vorm van verbondenheid met de cacher en cache legger.

Ik ben het dan ook absoluut niet mee eens dat gegevens van mijn cache op een andere site dan geocaching.com of geocaching.nl geplaatst worden.

Ik heb dan ook verzocht om deze van de bewuste site te halen.

Aangezien daar geen gehoor aan gegeven wordt, rest mij niet anders dan mijn caches te disablen en later het archief in.

 

"Dierenverhalen" is al op disabled en "Bos en Dijk" volgt zodra ik in de gelegenheid ben om hem op te halen.

 

 

Alleen omdat de afstand er bij staat ,welke ook op de cache pagina staat? Meer extra info over je cache staat er toch niet?

Mischien zal je cache ook wel op een persoonlijke pagina van iemand staan , die zijn stats publiceerd of alle logs.

Dan zou die hier toch ook af moeten?

 

Als ik sites zou tegen komen zouden zij hetzelfde verzoek krijgen.

 

Duidelijk. :)

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK ben van mening dat je de maker van een cache om nadere info kan vragen omtrent zijn cache.

Dat geeft meteen een vorm van verbondenheid met de cacher en cache legger.

Ik ben het dan ook absoluut niet mee eens dat gegevens van mijn cache op een andere site dan geocaching.com of geocaching.nl geplaatst worden.

Ik heb dan ook verzocht om deze van de bewuste site te halen.

Aangezien daar geen gehoor aan gegeven wordt, rest mij niet anders dan mijn caches te disablen en later het archief in.

 

"Dierenverhalen" is al op disabled en "Bos en Dijk" volgt zodra ik in de gelegenheid ben om hem op te halen.

 

 

Alleen omdat de afstand er bij staat ,welke ook op de cache pagina staat? Meer extra info over je cache staat er toch niet?

Mischien zal je cache ook wel op een persoonlijke pagina van iemand staan , die zijn stats publiceerd of alle logs.

Dan zou die hier toch ook af moeten?

 

Ik vind persoonlijk (en dat is dus wat ik vind en niet dat ik iets heb tegen 'buzzarsdseye') dat als de afstand op de cache pagina staat het geen probleem moet staan als het ook op een andere site staat. Als er cachers zijn die graag caches zoeken op afstand dan is de site van broekies wel zo handig. Kun je in een oogopslag zien welke cache je te doen lijkt. Anders moet je door al de caches op de officiele site gaan zoeken.

 

Ik zou dit dus in dit geval juist als voordeel noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit geval klopt het niet 'helemaal'. Op de ene site staat 2-5km, op de andere 4km. Dat is niet meer '1 op 1 kopieren' natuurlijk

Klopt. 9 van de 10 keer is de afstand duidelijk. Staat er bv 9.5 km

soms staat er 5-10km en later in de tekst 6.5km (denk ik wel bij mijzelf, waarom zo moeilijk, maar toch)

 

En een enkele keer staat er alleen een range (zoals hier 2-5km).

 

Waar gaat het mij om? Het gaat er mij om dat mensen caches kunnen zoeken van een bepaalde afstand. Bijvoorbeeld caches tussen de 1 en 3 km of tussen de 2 en 5 km etc. Hierdoor hoef je dan niet alle cachepagina's langs om te kijken wat de afstand is.

Dit is net zoals de cachetype. Niemand hoor ik klagen van: Ik wil niet dat ze weten of het een traditional is of een wherigo. terwijl je wel op dat soort attributen kunt filteren.

 

Het is dus bedoeld als service voor de cachezoeker om makkelijk caches te zoeken wat de cacher wil doen

En het is een service voor de cacheeigenaar omdat meer mensen zijn caches kunnen vinden (omdat ze makkelijker kunnen zoeken).

 

Wat dan te doen als er een range opgegeven is? Staat er alleen een range dan doe ik het volgende:

0-100m => 0.1km

1-2km => 2 km

2-5km => 4km

Het gaat er ook niet om om op de 100m nauwkeurig te zijn, maar dat mensen een cache kunnen zoeken op een bepaalde afstands interval. Ze zullen ALTIJD naar de cachepagina zelf toe moeten voor de cachebeschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dan te doen als er een range opgegeven is? Staat er alleen een range dan doe ik het volgende:

0-100m => 0.1km

1-2km => 2 km

2-5km => 4km

Het gaat er ook niet om om op de 100m nauwkeurig te zijn, maar dat mensen een cache kunnen zoeken op een bepaalde afstands interval. Ze zullen ALTIJD naar de cachepagina zelf toe moeten voor de cachebeschrijving.

Waarom niet gewoon de range laten staan? Vind ik persoonlijk nl. net zo veel zeggen als een afstand. En je stoot er veel minder snel cache-eigenaren mee voor het hoofd (vind ik dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dan te doen als er een range opgegeven is? Staat er alleen een range dan doe ik het volgende:

0-100m => 0.1km

1-2km => 2 km

2-5km => 4km

Het gaat er ook niet om om op de 100m nauwkeurig te zijn, maar dat mensen een cache kunnen zoeken op een bepaalde afstands interval. Ze zullen ALTIJD naar de cachepagina zelf toe moeten voor de cachebeschrijving.

Waarom niet gewoon de range laten staan? Vind ik persoonlijk nl. net zo veel zeggen als een afstand. En je stoot er veel minder snel cache-eigenaren mee voor het hoofd (vind ik dan).

Tja, dat is meer een praktische reden.

Natuurlijk had ik kunnen kiezen voor vaste range groepen waar caches in vallen, maar wat als ik kies 1-2km en de cacheeigenaar zegt 1.5-2.5km?

 

Wat ik ook had kunnen doen is range van cache in database (6.5-6.5km en 2-5km)

en de gebruiker de range laten bepalen. Maar valt 2-5km van cache in range van 4-6km van gebruiker?

 

Wat je ook doet, het is nooit 100%. En dat was ook niet mijn streven om de cachezoeker op de cm aan te geven hoelang een cache is.

 

Ik heb dus gekozen voor een cacheafstand in de database en de gebruikker de range te laten bepalen. En zoals ik al zei, gaat het vaak goed. Maar soms zijn er cacheeigenaren die een gigantisch interval hebben van bv 5-10km. Zoals gezegd staat er dan vaak in de tekst later nog de echte afstand, maar heel enkel ook niet.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat we te veel eer geven aan buzzurdseye. Kijk, ik geef niet meer info dan op de cachepagina. Dus ik weet niet waar hij het vandaan haalt dat mensen nu niet meer een PB naar hem sturen voor hulp. Hij gaf zelf al aan dat het niet opging voor de cache 'Dierenverhalen' en toch gooit hij de in het archief. Vraag ik mij af wat de werkelijke reden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Buzzardseye nu doet is precies hetzelfde wat ik mij zelf voorgenomen heb, als er openlijk op het web ooit tegen mijn zin meer info over een cache verstrekt zou worden dan mijzelf lief zou zijn (bv met spoilerfoto's of aanvullende info die ik bewust zelf niet in mijn cachebeschrijving zet).

En ik denkt niet dat dat iets uitzonderlijks is.

Er zijn om diezelfde reden in het recente verleden overigens ook al de nodige caches in het archief verdwenen, zowel in NL als in de ons omringende landen. Als ik graag wil dat mensen iets makkelijks moeten vinden plak ik wel ergens een micro achter de vangrail met een vette hint en een dubbelduidelijke spoilerfoto erbij.

Het is al vaker aangehaald in andere draadjes en ook min of meer in dit draadje: respecteer wens en mening van de eigenaar door niets te publiceren waar hij zelf geen toestemming voor gaf of zou willen geven.

In dit geval lijkt het me behoorlijk duidelijk.

De caches zijn van Buzzardseye en hij (of is het een zij?) bepaalt hoe en wat voor info beschikbaar is.

Ik vind het dus helemaal niet teveel eer naar Buzzardseye toe als hij aandacht krijgt voor zijn standpunt.

Dit is nu precies het risico dat je loopt als je info over zaken gaat publiceren waar de eigenaar geen toestemming voor geeft of wil geven. Om nu de eigenaar als aandachttrekker te bagatelliseren als hij (of zij) op deze manier zijn niet gerespecteerde wens nogmaals kenbaar maakt vind ik wel erg ver gaan.

Ik heb het al eens genoemd in dit draadje, maar zal het begrip nogmaals noemen: respect.

 

Broekies, ik heb respect voor de vele goede bedoelingen die je met je projecten hebt en de vrije tijd die je erin steekt en ook nog de bereidheid om "klanten"input mee te nemen bij al je verrichtingen. Zou je misschien uit respect voor de mening van Buzzardseye dan niet op zijn minst kunnen reageren met een geopende blik, in plaats van zijn mening en wens te negeren of er een andere draai aan te geven?

 

Overigens, ik neem aan dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als iemand zonder respect voor jouw werk allemaal valse input gaat geven voor je kilometervermeldingen?

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit geval klopt het niet 'helemaal'. Op de ene site staat 2-5km, op de andere 4km. Dat is niet meer '1 op 1 kopieren' natuurlijk

Klopt. 9 van de 10 keer is de afstand duidelijk. Staat er bv 9.5 km

soms staat er 5-10km en later in de tekst 6.5km (denk ik wel bij mijzelf, waarom zo moeilijk, maar toch)

 

En een enkele keer staat er alleen een range (zoals hier 2-5km).

 

Waar gaat het mij om? Het gaat er mij om dat mensen caches kunnen zoeken van een bepaalde afstand. Bijvoorbeeld caches tussen de 1 en 3 km of tussen de 2 en 5 km etc. Hierdoor hoef je dan niet alle cachepagina's langs om te kijken wat de afstand is.

Dit is net zoals de cachetype. Niemand hoor ik klagen van: Ik wil niet dat ze weten of het een traditional is of een wherigo. terwijl je wel op dat soort attributen kunt filteren.

 

Het is dus bedoeld als service voor de cachezoeker om makkelijk caches te zoeken wat de cacher wil doen

En het is een service voor de cacheeigenaar omdat meer mensen zijn caches kunnen vinden (omdat ze makkelijker kunnen zoeken).

 

Wat dan te doen als er een range opgegeven is? Staat er alleen een range dan doe ik het volgende:

0-100m => 0.1km

1-2km => 2 km

2-5km => 4km

Het gaat er ook niet om om op de 100m nauwkeurig te zijn, maar dat mensen een cache kunnen zoeken op een bepaalde afstands interval. Ze zullen ALTIJD naar de cachepagina zelf toe moeten voor de cachebeschrijving.

 

Mag ik zelf bepalen of ik behoefte heb aan service ?

Wat is er zo moeilijk om mijn caches van jouw site te halen?

Het gaat niet specifiek om de km maar om het algemeen.

Ik vind gewoon dat caches alleen thuis horen op geocaching.com of .nl

Maak een leuk tooltje dat je op km kunt sorteren, best.

Dat je vervolgens tegen een probleem aanloopt, jammer.

 

Ik spreek alleen voor mijzelf, andere cacheleggers moeten het voor hunzelf weten.

Aangezien het caches van mijn hand zijn, wil ik graag zelf bepalen wat er mee te doen.

Dat sommige mijn cache niet willen/kunnen doen, tja dat kan. Zo zijn er caches die ik niet wil of kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dan te doen als er een range opgegeven is? Staat er alleen een range dan doe ik het volgende:

0-100m => 0.1km

1-2km => 2 km

2-5km => 4km

Het gaat er ook niet om om op de 100m nauwkeurig te zijn, maar dat mensen een cache kunnen zoeken op een bepaalde afstands interval. Ze zullen ALTIJD naar de cachepagina zelf toe moeten voor de cachebeschrijving.

Waarom niet gewoon de range laten staan? Vind ik persoonlijk nl. net zo veel zeggen als een afstand. En je stoot er veel minder snel cache-eigenaren mee voor het hoofd (vind ik dan).

Tja, dat is meer een praktische reden.

Natuurlijk had ik kunnen kiezen voor vaste range groepen waar caches in vallen, maar wat als ik kies 1-2km en de cacheeigenaar zegt 1.5-2.5km?

 

Wat ik ook had kunnen doen is range van cache in database (6.5-6.5km en 2-5km)

en de gebruiker de range laten bepalen. Maar valt 2-5km van cache in range van 4-6km van gebruiker?

 

Wat je ook doet, het is nooit 100%. En dat was ook niet mijn streven om de cachezoeker op de cm aan te geven hoelang een cache is.

 

Ik heb dus gekozen voor een cacheafstand in de database en de gebruikker de range te laten bepalen. En zoals ik al zei, gaat het vaak goed. Maar soms zijn er cacheeigenaren die een gigantisch interval hebben van bv 5-10km. Zoals gezegd staat er dan vaak in de tekst later nog de echte afstand, maar heel enkel ook niet.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat we te veel eer geven aan buzzurdseye. Kijk, ik geef niet meer info dan op de cachepagina. Dus ik weet niet waar hij het vandaan haalt dat mensen nu niet meer een PB naar hem sturen voor hulp. Hij gaf zelf al aan dat het niet opging voor de cache 'Dierenverhalen' en toch gooit hij de in het archief. Vraag ik mij af wat de werkelijke reden is.

 

Het heeft gewoon te maken met het feit dat ik niet wil dat mijn caches op jouw site staat.

Niets meer en niets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloodwosj: Ik ben een hij.

 

Jouw betoog? Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

 

Overigens:

"Dierenverhalen" staat 'nog' op disable en is 'nog' niet in archief.

bewerkt door buzzarsdseye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, ik neem aan dat je het zelf ook niet leuk zou vinden als iemand zonder respect voor jouw werk allemaal valse input gaat geven voor je kilometervermeldingen?

Oh, was jij dat ;)

 

Nee, ik respecteer de actie van buzzardseye. Natuurlijk mag hij/zij zijn/haar cache in het archief stoppen.

Zie net zijn andere bericht...tijdens typen...

Hij vindt dat het wel bij gc.nl hoort. Prima, kan. Ik maak mijn afwegingen.

 

Op internet iets plaatsen en dan zeggen dat het ergens anders niet mag opduiken, dan kun je nogal even.

Die discussie hebben we al eens gehad.

 

Nogmaals, ik geef geen extra informatie, geef geen verrassing weg. Ik dacht dat we hier in dit draadje een consensus hierover hadden. (niet dat dit noodzakelijk is)

 

Zoals Twin Peaks al zei voor gc.nl:

"GC.NL is een stukje dienstverlening aan de geocacher."

Die diensten zijn gratis. Er wordt niets verkocht. (OK, wat goodies, maar dat staat los van de diensten en is beslist geen "kern-activiteit)

Om die reden hoeft men ook absoluut geen rekening te houden met "klanten"

 

Ik doe dit ook met toch zoveel mogelijk rekening te houden met de bezoekers. Dat niet iedereen het eens is met mijn beslissingen lijkt mij logisch gezien het gemêleerd gezelschap. Maar ik doe mijn best. (ook vrijwilligerswerk hoor :no: )

En uiteindelijk moet ik zelf de beslissing nemen.

 

Ik zie een nieuw bericht langskomen van buzzardseye....

Ok, dan doe ik het toch goed, want de cache staat ook niet op mijn site. De cache staat op gc.com

Wat bij mij vermeld staat is: waypoint, titel, eigenaar en wat andere attributen. De cachebeschrijving, logs etc staat op gc.com en daar wordt enkel naar verwezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Internet is openbare weg. Alles wat je daar aan of op zet kan iedereen zien.

 

 

ZIEN.

 

 

Dat betekent niet dat je er vervolgens ook alles mee mag doen. Dat Internet geworden is tot een plaats waar dat wel gewoonte is is wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...