Spring naar bijdragen

iPhone Geocaching application van Groundspeak


JoGnet

Aanbevolen berichten

Ik lees net op de openingspagina van Geocaching.com: 'Groundspeak announces the development of a Geocaching iPhone application' - Groundspeak's Geocaching Application will provide real-time, direct access to Geocaching.com's database of worldwide geocaches. Application features include: access to geocache details, including description, hint and recent logs, trackable item lookups, and full navigation capability. [...] additional information, coming soon."

 

Dit lijkt me goed nieuws voor de geocachende iPhone bezitter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou helemaal top. Op het .com-forum staan ook enkele screenshots, ik heb ze even overgenomen.

 

Gaat 10 dollar kosten, dus zal hier misschien op de standaard 8 uitkomen. Programma is inmiddels doorgestuurd naar Apple ter goedkeuring, dus als alles meezit binnen nu en 2 weken in de App Store!

 

2893182232_6b170d6d52_o.jpg

 

2892354497_ae5cbc41d6_o.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou helemaal top. Op het .com-forum staan ook enkele screenshots, ik heb ze even overgenomen.

 

Gaat 10 dollar kosten, dus zal hier misschien op de standaard 8 uitkomen. Programma is inmiddels doorgestuurd naar Apple ter goedkeuring, dus als alles meezit binnen nu en 2 weken in de App Store!

 

Leuk, maar dan moet het wel geintegreerd worden met Google Maps op de iPhone zodat je geen GPSr meer nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou helemaal top. Op het .com-forum staan ook enkele screenshots, ik heb ze even overgenomen.

 

Gaat 10 dollar kosten, dus zal hier misschien op de standaard 8 uitkomen. Programma is inmiddels doorgestuurd naar Apple ter goedkeuring, dus als alles meezit binnen nu en 2 weken in de App Store!

 

Leuk, maar dan moet het wel geintegreerd worden met Google Maps op de iPhone zodat je geen GPSr meer nodig hebt.

Het maakt gebruik van de ingebouwde GPS van de iPhone, en heeft een 'kompas' scherm.

 

Weliswaar niet zo nauwkeurig als een echte GPS, maar voor veel opikkers voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er wel leuk uit!

Ben benieuwd hoe het werkt maar ik vind het redelijk prijzig.. heb tot nu toe alles gratis, maar wie weet wordt dit het eerste betaalde programma op mijn iphone.

 

Pas als ik een kaartje kan krijgen met de caches in de buurt, ben ik echt geinteresseerd.. dan maakt het vaak toch beter inzichtelijk welke op je route ligt.

bewerkt door maca_en_niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vorige week heb ik in het bos gelopen met de iPhone en een Colorado 300 en onder de dichte bladeren deed de iPhone het een tikkie beter dan de Colorado. Ik denk omdat hij ook navigeert op zendmasten enzo.

 

En een voordeel is natuurlijk dat je op iedere willekeurige plek te zien krijgt welke caches er in de buurt zijn. Je kan de description bekijken, de log en de hints.

 

Maar een multicache: geen idee. Vandaag geprobeerd en ik heb geen idee hoe je naar het volgende waypoint toe zou kunnen navigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
En een voordeel is natuurlijk dat je op iedere willekeurige plek te zien krijgt welke caches er in de buurt zijn. Je kan de description bekijken, de log en de hints.

 

Werkt deze app voortdurend met een internet connectie? of zit er ook een "offline" database in? Als je in het buitenland bent kan ik me voorstellen dat de datakosten wel behoorlijk op kunnen lopen....

 

Op zich lijkt de Iphone me een ideale aanvulling bij de GPSr, met name om paperless te cachen maar in het buitenland zou ik toch graag een "offline" database hebben die ik kan vullen met GSAK of rechtstreeks met Pocket Queries.

 

Binnen Nederland lijkt me de Online geocaching applicatie overigens ideaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich lijkt de Iphone me een ideale aanvulling bij de GPSr, met name om paperless te cachen maar in het buitenland zou ik toch graag een "offline" database hebben die ik kan vullen met GSAK of rechtstreeks met Pocket Queries.

 

Deze week heb ik Memorystick aangeschaft bij Apple-store.

 

Mbv GSAK kan je Pocket Queries laten exporteren als HTML bestand. Deze heb ik op mijn Memorystick gezet.

Zo heb je in het buitenland een 'offline' database.

GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels nog wat gegoogled en IGeoCacher lijkt ook wel wat te zijn.

 

Igeocacher is een perfect progje. De GPX heb ik op een eigen server staan en kan het met de iPhone en bewuste programma daar zo weghalen. Als je in GSAK de GPX aanmaakt dan kun je alle foto's die erbij horen al van te voren downloaden. Ik gebruik de app al vanaf de eerste dag dat het uit is en het is ok.

 

Wat niet wegneemt, ik heb alle applicaties als het maar iets met geocaching te maken heeft, maar allemaal hebben ze hun voor- en nadelen. Eigenlijk moet er nu nog iemand komen die ze allemaal aan elkaar knoopt en er dus een van maakt die voor alles werkt :dribble:

 

Maar goed, dat ervaar ik bij WM, bij Symbian en dus ook by iPhone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...