Spring naar bijdragen

Paniek in Utrecht?


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Net terug van vakantie, vind ik opeens berichten van bommen in Amelisweert... Male's are weird...

 

Er zit trouwens gewoon een sticker op met mijn telefoonnummer.

 

 

Zijn er voorbeelden van dit soort situaties in het verleden? Is er inderdaad een kans dat ik de kosten van de operatie moet betalen?

 

Graag jullie adviezen!

 

Groeten,

 

Meeebelieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van vakantie, vind ik opeens berichten van bommen in Amelisweert... Male's are weird...

 

Er zit trouwens gewoon een sticker op met mijn telefoonnummer.

 

 

Zijn er voorbeelden van dit soort situaties in het verleden? Is er inderdaad een kans dat ik de kosten van de operatie moet betalen?

 

Graag jullie adviezen!

 

Je hebt toch toestemming voor de cache.

Als de politie geinformeerd had/heeft bij de instantie die de toestemming hebben verleend ben je vrij van alle schuld.

 

Begin dit jaar was ook zo iets in de regio Zoetermeer, daar is zelfs de ED bij geweest.

Alles is toen min of meer als een nachtkaars uitgegaan, het handelen van de politie was toen zelfs min of meer een lachertje.

Zelfs de mensen van de EOD moesten er om lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De melding is gevonden. Ik word vanmiddag teruggebeld. Wat een avontuur toch, geocaching...

 

De boswachterij is accoord gegaan met deze plek en weet er dus ook vanaf. Blijkbaar zijn die niet gebeld. Die sticker zit trouwens bovenop de kist, dus misschien was die niet van veraf onder de donkere brug te zien... Wel vreemd dat ze me niet gebeld hebben, maar ik was wel in het buitenland.

 

Na vanmiddag meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het gewoon komkommertijd bij politie en RTV Utrecht.

De woorden -bomverkenners- en -enkele uren- in de vermelde tekst maken het bericht erg spannend, maar staan in schril contrast met het ontspannen gebeuren op de foto.

Misschien ging het gewoon om iemand van Rijkswaterstaat, die de staat van bruggen controleert (de persoon rechts op de foto), die even gewone agenten heeft laten langskomen omdat hij niet wist wat te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam op het net dit artikel tegen,cache geript/gespot door politie.

Wie o wie zijn cache zit hier in de prijzen?

Misschien kunnen ze wat beters gaan doen in plaats van onze hobby zo in de media brengen.

zie http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/195300

Als de Politie een verdacht pakketje vindt schakelen ze altijd de Bomverkenners in.

Dit zijn mensen van de afdeling Bijzondere Wetten die een speciale opleiding hebben gevolgd in het herkennen van explosieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net teruggebeld door de politie. Wat er is gebeurd:

  1. Rijkswaterstaat controleerde brug en trof het legerkistje aan
  2. Politie werd op de hoogte gesteld
  3. Bomverkenners hebben het pakketje gecontroleerd (Logboek getekend?)
  4. Kistje is weer netjes teruggelegd (vertelde de agent)

Ik zal binnenkort even controleren of het kistje ook echt weer op zijn plaats is.

 

 

De agent vroeg mij of het niet mogelijk is dat niet alleen de beheerder van een gebied, maar ook de meldkamer op de hoogte wordt gesteld van het plaatsten van dit soort kistjes. (Dit lijkt mij overigens vrij ondoenlijk en onpraktisch). Verder zou het helpen als de kistjes zouden worden overgeverfd met een logo. De sticker bovenop was blijkbaar niet voldoende.

 

2635fae7-e059-467c-bf53-d5666ff7fbcd.jpg

bewerkt door meekbelieve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De agent vroeg mij of het niet mogelijk is dat niet alleen de beheerder van een gebied, maar ook de meldkamer op de hoogte wordt gesteld van het plaatsten van dit soort kistjes. (Dit lijkt mij overigens vrij ondoenlijk en onpraktisch). Verder zou het helpen als de kistjes zouden worden overgeverfd met een logo. De sticker bovenop was blijkbaar niet voldoende.

 

 

Beste politie,

 

In Nederland liggen enige honderden munitiekistjes onder bruggen, bij gebouwen, havens, vliegvelden, kerncentrales en andere strategische objecten. Het gaat hier niet om een terroristische aanslag of anderzins, maar het gaat om een onschuldig spelletje. Wees dus niet gealarmeerd.

 

...en nu we toch lekker brieven aan het schrijven zijn...

 

Beste Osama Bin L. (woon- en verblijfplaats onbekend) :(

 

Als je een explosief vermomt als munitiekistje met een geocaching sticker dan kan je zonder problemen een bom plaatsen als je maar even een emailtje naar de politie stuurt dat het om een geocache gaat.

 

:blush::D

bewerkt door Boswijk Posse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens onze leverancier van de cachedoos in de vorm van een munitiekist, ben je verplicht om alle informatie aan de buitenkant dusdanig te bedekken/over te spuiten dat het duidelijk is dat er geen munitie meer inzit.

Doe je dat niet, ben je in overtreding.

"regels van het leger"

 

tis natuurlijk ook wel logisch. Een sticker kun je eraf halen, dus voordat je de sticker erop doet, moet je toch eerst effe met een spuitbussie aan de gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...