Spring naar bijdragen

LLink en geocaching


team wolfje

Aanbevolen berichten

Hallo

 

 

De omroep LLink heeft mij benaderd om een geocach te maken voor een tv programma.

Zij willen dat in het amsterdamse bos doen ,aangezien ik daar een cache heb liggen .

 

Heden ligt er al een op terschelling!

 

Zie www.llinkinnatura.nl

 

Groetjes Wolfje

bewerkt door Wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zij willen dat in het amsterdamse bos doen ,aangezien ik daar een cache heb liggen .
Als je het er leuk uit wil laten zien hebben we wel een mooie regular voor je om tijdens de opnames te gebruiken. Ik ben wel benieuwd welk plekje je weet uit te zoeken, omdat er weinig bereik is onder het Amsterdamse bladerdak. :beerchug:

 

Met Kruimeldief kan je overleggen de cache direct na de uitzending een coördinaat wijziging te geven, waar de definitieve schat komt te liggen. Dan heb je meteen het dilemma van Bunbury Junior ondervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LLiNK en hun geocache op Terschelling. (Cache heb ik niet teruggevonden op geocaching.nl)

 

Wat ik daar mis, en wat juist goed bij LLiNK past: Cache in Trash out. Laat ze dan ook maar tond huppelen met een vuilniszak. Die hoort bij terugkomst natuurlijk wel goed gevuld te zijn. Moet lukken met een rondje A'damse bos! :beerchug:

 

Participating in CITO

 

CITO on every hunt

Cache In Trash Out doesn't just happen once a year. It can easily happen on every geocache adventure. Bring a trash bag along with you on your walks in the woods and pick up the occasional piece of trash you see on the trail. Even this small act can make a huge difference.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey wat leuk voor je

hoe kwamen ze bij jou terecht ?

 

als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat het een echte cache wordt die aangemeld is op geocaching.com

of heb ik het verkeerd ?

 

en het gevaar dat hij geript wordt is dan toch ook niet aanwezig als hij alleen gebruikt wordt voor dat programma

maar ik begrijp ook de reacties wel van de cache leggers soms is het beter dat dreuzels niet weten wat wij doen

maar ik betwijfel of dat te realiseren is zeker als ik zie dat er ook al evenementen/organisatie's zijn die eigen caches maken voor hun deelnemers/gasten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Llink heeft mij ook benaderd. Gewoon een bestaande cache-listing gebruikt met een alternatieve berekening voor de eindcoörds. Zodra het programma is geweest, zal de stash verdwijnen, en kunnen de kijkers via GC verder, als ze willen.

 

Een bestaande cache zou ik zeker niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zou het op de site van LLINK onder een kopje GPS hunting kunnen komen te staan ipv Geocaching, dan is het toch wat algemener en wijst het niet direct door naar "ons"...

 

Zou een "voorwaarde" mbt evt. aanpassing van hen kunnen zijn, om evt. toe te zeggen dat je meewerkt...

 

En idd., je houdt het toch niet tegen, maar ook ik werd door iemand hier benaderd, waar ik een cache had liggen. Zij vertelde me dat de plaatselijke krant er wel een artikel over wilde schrijven, en tsjaaa, ik heb haar wel gezegd, dat het niet zo zeer geschikt is om mee te werken in de media, ivm het stiekem-gehalte !

 

Van de andere kant kun je misschien maar beter wel meewerken, dan kun je het nog enigszins sturen...

 

Maar een algemene GPS hunting op LLINK zou ik zeker voorstander van zijn, zoals reeds gezegd : er zijn meerdere organisaties die aan GPS hunting doen, bv. voor bedrijven, en dan is het toch algemener, zonder direct op geocaching uit te komen... De zoekers vinden ons dan toch wel, en dat betekent toch ook weer :

 

NIEUWE CACHES :beerchug: , toch :cry:

 

***

 

Succes met je te leggen cache !

bewerkt door IkbenMamma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook ik ben net benaderd door LLink.

Ga hier niet aan meewerken, maar hieronder hun idee.

 

 

Hallo,

 

Ik ben redacteur van het programma LLiNK In Natura van omroep LLiNK. Het is een natuurprogramma op Nederland 2, dat vanaf 9 september elke dinsdag zal worden uitgezonden op Nederland 2. We zijn nu bezig met de voorbereidingen voor de eerste uitzendingen.

 

In deze serie besteden we elke week aandacht aan een mooi natuurgebied. Om mensen te prikkelen zelf erop uit te gaan zal onze presentator Bas Westerweel in dat gebied een geocache begraven, die de kijkers dan vervolgens kunnen gaan zoeken. Het lijkt ons leuk om ook een geocache te begraven in de Bieschbos, aangezien dit een bijzonder stukje Nederland is.

Nu zijn wij hier zelf niet echt handig in, sterker nog we hebben totaal geen ervaring in het uitzetten van deze speurtochten.

 

Voor de uitzending zijn we daarom op zoek naar iemand die ons kan helpen bij het uitzetten van de tocht. Ik zag dat jij dat al eerder hebben gedaan in de buurt van dit gebied. Het gaat om een geocache die je per boot kan bereiken. De boswachter kan met je mee het gebied in en je kunt dus gebruik maken van zijn boot. Het item wordt uitgezonden op 9 september – er is dus best wel haast bij!

 

Lijkt het je leuk om ons hier bij te helpen?

Je komen niet zelf op televisie, het is puur de tocht voor ons uitzetten en evt een tijdje beheren. Wel kunnen we je namen vermelden op de website en je mogen de cache daarna eventueel ook publiceren op www.geocaching.com (mocht je dat willen)

 

Op deze manier proberen wij een groter publiek bekend te maken met geocaching en zo trekken hopelijk meer mensen erop uit de natuur in.

 

Ik hoop van je te horen. Zet dan ook alsjeblieft een telefoonnummer in je mail waarop ik je kan bereiken, dan kunnen we een en ander doorspreken. Dat gaat sneller dan per mail communiceren. Alvast bedankt en nog een fijne dag gewenst!

 

Hartelijke groet,

Marieke Kouwenhoven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komen niet zelf op televisie, het is puur de tocht voor ons uitzetten en evt een tijdje beheren. Wel kunnen we je namen vermelden op de website en je mogen de cache daarna eventueel ook publiceren op www.geocaching.com (mocht je dat willen)

 

Ook mooi Nederlands :birthday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...