Spring naar bijdragen

LLink en geocaching


team wolfje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Flauw dat het nu over de taalkennis van de LLink redacteur moet gaan.. lijkt me totaal :offtopic:

 

Dit draadje ging over wat er met dit soort verzoeken gedaan zou moeten worden. De reactie van mlvdburg lijkt me de beste reactie: niet aan meewerken.

 

Publiciteit als deze kan onze hobby volgens mij helemaal niet gebruiken. Zoals Geopatra dat zo mooi zegt:

Geocaching is een stiekeme hobby die alleen kan voortbestaan indien de deelnemers zich dit realiseren en zich er naar gedragen: !! WEES STIEKEM !!

 

Een TVuitzending over iets dat in het geniep moet gebeuren sluit hier volgens mij niet bij aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flauw dat het nu over de taalkennis van de LLink redacteur moet gaan.. lijkt me totaal off-topic

In zoverre off-topic dat de taalkennis van deze redacteur je te denken geeft of het van een legitieme bron afkomstig is.

En dat geeft mogelijk nog meer waarde aan 'niet meewerken' :offtopic:

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flauw dat het nu over de taalkennis van de LLink redacteur moet gaan.. lijkt me totaal :offtopic:

 

Dit draadje ging over wat er met dit soort verzoeken gedaan zou moeten worden. De reactie van mlvdburg lijkt me de beste reactie: niet aan meewerken.

 

Publiciteit als deze kan onze hobby volgens mij helemaal niet gebruiken. Zoals Geopatra dat zo mooi zegt:

Geocaching is een stiekeme hobby die alleen kan voortbestaan indien de deelnemers zich dit realiseren en zich er naar gedragen: !! WEES STIEKEM !!

 

Een TVuitzending over iets dat in het geniep moet gebeuren sluit hier volgens mij niet bij aan....

 

Fijn dat er toch geocachers zijn die mijn motto onderschrijven en uitdragen.

 

Mbt. het gebrek aan taalkennis van de schrijver van dat bericht:

ik denk dat je er gerust van uit kunt gaan dat juist journalisten dat soort taalfouten niet maken. Zeker niet meerdere malen in 1 bericht. Dan kan het nog een secretaresse zijn - alhoewel ik dat betwijfel: Llink lis niet zo rijk - maar ook daarvan mag je verwachten dat er niet zulke absurde taalfouten worden gemaakt in een wervende brief. :offtopic:

Kortom: het komt me niet betrouwbaar over.

Dit icm. het tegendeel van stiekem , zou voor iedereen een reden moeten zijn niet mee te werken. Ik zou het ook zonder dat niet doen.

 

Maar te vrezen valt dat er wel weer mensen zijn te vinden die het geweldig en prachtig en goeie reclame vinden . :crybaby::thumbdown:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje. Stel het is geen fake mail. Is er al iemand die geantwoord heeft dat "we" niet dol zijn op de publiciteit?

 

Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe serieus "we" dit moeten nemen.....

wacht nog op antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje. Stel het is geen fake mail. Is er al iemand die geantwoord heeft dat "we" niet dol zijn op de publiciteit?

 

Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe serieus "we" dit moeten nemen.....

wacht nog op antwoord.

 

Joh, ga er toch gewoon niet op in.

Laat ze barsten.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke is OK. Toen Bas Westerweel op het idee kwam om te gaan geocachen op Terschelling nam ze ook contact met mij op. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het niet zo handig zou zijn om een bestaande cache te gaan zoeken, maar dat zelf een verstoppen wel een leuke en geschikte optie zou zijn. Op Terschelling hebben ze dat een beetje beroerd uitgewerkt, dus hun inschatting om het nu helemaal met begeleiding van een ervaren cachelegger te doen lijkt me uitstekend.

 

Het typische Llink-publiek kun je volgens mij prima bij het geocachen betrekken. Als we hier zelf niet al twee lidmaatschappen in huis hadden zou ik zeker zeggen dat het me mensen lijken die wel deugen, die respectvol met de natuur omgaan, en fantasievol genoeg zijn om later ook zelf mooie caches te leggen. Maar ja, we zijn al tweevoudig lid, dus dat soort dingen kan ik niet gaan beweren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mailtje terug gehad van Marieke, in ieder geval zijn de verzoeken echt van LLink afkomstig:

Bedankt voor je mail en dat je ons op de hoogte stelt van de discussie

die gaande is. Het gaat wel degelijk om een serieuze uitnodiging die van

LLiNK afkomstig is. Ik zal zelf op het forum ook een reactie plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo (ongeruste) geocachers,

 

Ik heb van Wammes vernomen dat hier een discussie gaande is aangaande de mail die LLiNK naar verschillende leden heeft gestuurd. Daarom wil ik graag wat dingen recht zetten.

Ten eerste is de mail wel degelijk van LLiNK afkomstig. Wij zijn bezig met het maken van een natuurprogramma en willen mensen hierbij motiveren zelf de natuur in te gaan. Door in elke uitzending een geocache te verstoppen in een mooi natuurgebied hopen we dat de kijkers zelf ook het gebied in gaan om van de natuur de genieten. Omdat wij zelf geen ervaren cachers zijn roepen we de hulp in van jullie, zodat we in ieder geval leuke en kloppende routes kunnen aanbieden.

Het was geenszins de bedoeling om jullie voor het hoofd te stoten. Het is mij echter onduidelijk waarom geocachen ' geheim' moet blijven. Iedereen kan toch de routes op internet bekijken en op zoek gaan met een GPS? Hier is toch niks stiekems aan, of zie ik dat verkeerd? Wij willen niet bestaande routes blootgeven, maar enkel een nieuwe route maken en deze gebruiken in de uitzending. Degene die ons helpt bij het uitzetten mag aan het eind van de serie zelf bepalen of hij de cache wil beheren en aanmelden op www.geocaching.com. Anders is het gewoon een tijdelijke cache, zolang het programma LLiNK in Natura loopt.

En wat betreft de gekke zinsbouw in een van de verstuurde mailtjes - dit is inderdaad erg slordig en had niet mogen gebeuren. Bij het veranderen van de persoonsvoom ' jullie' naar ' je' is in de haast vergeten het bijbehorende werkwoord aan te veranderen. Ik begrijp dat dat niet erg professioneel overkomt.

In alle gebieden waar wij routes uit willen zetten zorgen wij ook voor de benodigde toestemming van de beheerder (Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten enz.). Dit heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd.

 

Voor de mensen die toch geinteresseerd zijn in het resultaat - de serie LLiNK in Natura wordt vanaf 9 september 19:25 uur op NED2 uitgezonden. Gelukkig heb ik over het algemeen wel postieve reacties ontvangen van mensen die het een leuk initiatief vinden en graag mee willen werken.

 

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan kun je een mailtje sturen naar marieke@llink.nl

 

Veel plezier met jullie hobby!

 

Vriendelijke groet,

 

Marieke Kouwenhoven

Redacteur LLiNK in Natura

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met belangstelling deze discussie gevolgd en kan niet anders dan de verbazing over het stiekeme gedoe delen. Geocachen is namelijk niet stiekem, er zijn openbare websites waar je zelfs gratis lid van kunt worden. Geen enkele drempel aanwezig dus.

 

En als de zgn. stiekeme cachers iemand tegenkomen onderweg en er wordt je gevraagd 'wat is dat voor apparaat?' of 'Goh, dat ziet er boeiend uit, wat zijn julie nou aan het doen?' Wat doe je dan, snel wegrennen of uitleg geven?

 

Wij geven uitleg en krijgen altijd positieve reacties. En ja, natuurlijk moet je ongezien zoeken naar de cache en ongezien loggen. Daar is geen enkele discussie over lijkt me. In zoverre is 'stiekem' van toepassing. Maar om een dergelijk verzoek daarom te weigeren?

 

Misschien kunnen de mensen van Llink het anders noemen, "GPS-zoektocht" of zo, en niet verwijzen naar Geocaching.nl of geocaching.com als dat de bedoeling is?

 

Overigens kun je op Youtube

zien, uit Alaska, waarin geocaching gewoon als nieuwsitem wordt gebracht. Hoe stiekem is dat dan? :thumbup:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...