Spring naar bijdragen

Mag je een cache verstoppen op een begraafplaats  

129 leden hebben gestemd

1. 1. Mag je een cache verstoppen op een begraafplaats

• - Nee nooit.
      59
    • - Geen cache maar wel hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      16
    • - Cache en hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      9
    • - Geen cache maar wel hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      2
    • - Cache en hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      4
    • - Alleen hints zoeken: Zowel op niet, als wel, in gebruik zijnde begraafplaatsen.
      11
    • - Ja, alles mag, geen probleem.
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dank je Peetee ik begon al aan mezelf te twijfelen ;)

Ik heb de cache pagina's bekeken die je erbij hebt gedaan en het lijkt me in die gevallen ook geen probleem. En het is ook niet mijn idee dat je begraafplaatsen helemaal moet vermijden. Het kan erg interessant zijn zelfs maar in mijn geval van de cache in ierland was het gruwelen. En ik ben nu nog meer van mening dan dat ik al was om die cache daar te laten verwijderen en zal Groundspeak hierover mailen.

De maker kan er ook een virtuele cache van maken en of hints geven op de bestemming waar hij nu ligt en de cache ergens anders plaatsen zodat je niets hoeft te schenden of vernielen.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Misschien een goed idee om dan eens in Groot Brittannie te gaan kijken. Daar wordt anders met begraafplaatsen omgegaan dan in Nederland. Daar liggen ze zelfs in parken en kun je er best op ge picknickt hebben!

Ik ben niet per se tegen een cache of aanwijzing op een begraafplaats, maar zoek ze met zorg uit. Veel begraafplaatsen zijn heel oud en eerder een bezienswaardigheid dan een droevige plaats.

Ik stel voor om dit dus alleen te doen als de begraafplaats een bezoek waard is en niet zomaar. In Valkenburg a.d. Geul ligt een mooie begraafplaats en de enige met een grafmuur in Nederland. Ik ga morgen nog een cache maken!

:lol1:

Geplaatst

ik vind niet dat dit de geschikte plek is om een cache te plaatsen...

respecteer een kerkhof! maak er geen speeltuin van!

greetz, grindal

• 9 years later...
Geplaatst

Wat mij betreft is het heel normaal om een begraafplaats te bezoeken, dus ik heb geen problemen met hints. Maar caches neerleggen op een begraafplaats waar recent overleden mensen liggen begraven voelt verkeerd, en zulke caches zal ik dan ook overslaan.

Geplaatst

Nou, ik ken bij Groesbeek een heel respectvolle cache op een militaire oorlogsbegraafplaats:http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=8ff01f8b-32e1-4af2-80ae-5e489594e40a

Ook op oude(re) begraafplaatsen kan ik me een cache voorstellen.

Respect voor de overledenen moet er wel altijd zijn.

Geplaatst

Van mij mag alles, zolang je maar toestemming hebt van de eigenaar. En of ik de cache zal doen is afhankelijk van wat ik gepast vind bij die specifieke cache. Maar ik ben bang dat de meeste caches op begraafplaatsen door mij niet gelogd zullen worden.:no:

• Top! 1
Geplaatst

Er zijn verschillende soorten begraafplaatsen. Zo heb ik in Tsjechië ooit een cache gevonden achter een oude grafsteen. Deze stond aan de rand van een weiland en was de enige die daar lag. Onder deze steen lagen twee vermoordde broers. In de cachebeschrijving stond het verhaal over deze broers. Interessant verhaal en al lang geleden. Zoiets moet kunnen.

Ook wel eens naar een cache gezocht waarbij we bijna over de grafstenen heen moesten lopen om er bij te kunnen. Gevonden en gelogd. Maar achteraf geen goed gevoel bij. Moet verboden worden.

Verder wel eens een hint moeten zoeken op een oude begraafplaats waarbij je op het pad kon blijven om de hint te vinden. Ook hiervan vind ik dat het moet kunnen, mits er met respect mee omgegaan wordt.

Het maakt natuurlijk ook uit om wat voor soort cache het gaat. Een vituele is anders dan een kistje dat je bijna nog moet uitgraven. Je kan dus niet alle caches en begraafplaatsen over één kam scheren. Een legger moet zich ten alle tijden afvragen of de begraafplaats interessant genoeg is om daar een cache te leggen. Heeft het een geschiedenis, een interessant verhaal of is het gewoon een makkelijke plek om iets te verstoppen.

Een geocacher kan vaak al bij het lezen van de beschrijving inschatten of de cache voor hem/haar interessant genoeg is om hem te zoeken.

Gevoel en respect zijn de sleutelwoorden.

Geplaatst

Het is zeker een kwestie van was voor soort begraafplaats het is. In het plaatsje Mol, Net over de Belgiëse grens. Daar is van een begraafplaats met graven uit +/- 1950. Op deze plaats is nu tevens ook een speeltuin geïntegreerd. Door gebruik te maken van de speeltoestellen is het dan mogelijk om weer de juiste cijfers op de grafmonumenten te vinden. (uitgezeten multie van het VVV in Mol.)

In dit soort situatie's heb ik er geen probleem mee. Maar normaal zou ik er ook niet heen gaan om ook maar een waypoint te zoeken. Ik vind het toch ook niet zo respect vol voor de overledenen die er begaven liggen en hun dierbaren die er eventueel op bezoek zijn.

Maar het hangt dus erg van de situatie af.

Geplaatst

Een discussie die heel persoonlijk is.

Voel je je niet prettig bij een situatie doe de cache dan niet.

Maar ga a.u.b. niet anderen vertellen wat ze MOETEN doen.

Mag en kan je een cache plaatsen op een bijzondere lokatie, be my guest.

Overigens grappig dat men het voortdurend over respect voor de doden heeft.

Als we dat nu eens met z'n allen voor de levenden deden............... :yes:

• Top! 4
Geplaatst

Mijn goede antwoord staat er niet bij.afhankelijk van de begraafplaats vind ik dat het moet kunnen.

Trouwens, wat als het de laatste wens van een mede cacher zou zijn om en cache aan zijn graf te maken....

Geplaatst

Wat iedereen vergeet is dat je een cache niet MOET vinden

Je MAG een cache vinden.

Bevalt je de locatie niet dan doe je hem gewoon niet, zo doen wij het nl ook.

Maar ja t gaat tegenwoordig alleen maar om de puntjes

• Top! 2
Geplaatst

Bekijkt niemand het vanuit het blik van de bewoners. Je zal maar 3 eeuwen lekker rustig liggen, en dan komen een paar van die geo horken over je huis trappelen opzoek naar een fotocontainer. Wat zal er boven jouw graf straks uitgevogeld worden ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...