Beukenootje Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Bij dit voorstel heb je trouwens wel een GPS nodig die routes kan berekenen. Een aantal basismodellen kunnen dit niet. Op zich geen onoverkomelijk bezwaar voor de cache, maar als je dit bij de cachebeschrijving noemt, dan voorkom je teleurstellingen!
emiledk Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 (bewerkt) Maar ik dacht aan dit als "probleem"Als ik een toertje op mijn (landelijk) motor forum zet, zijn er mensen uit alle windstreken. Het zou wel aardig zijn als men op ieder punt van die route aan kan haken, en zo een rondje maken. Nadeel van een "officiële" cache is dat je dan alle coördinaten online moet zetten (immers: 10 caches zijn 10 startpunten). Wat je zou kunnen doen is om een mystery/multi te maken. Stel je hebt 10 waypoints waar je alle motormuizen langs wil sturen. Die geef je dan allemaal al prijs op de site. Bij ieder waypoint laat je ahv bijv een verkeersbord/kilometerpaaltje een deel van de eindcoordinaat berekenen. Om de eindcoordinaat te bepalen moet je in principe dus wel het hele rondje afmaken. Iedereen kan dan op een willekeurig waypoint zijn rondje beginnen, en heb jij niet te veel onderhoudsproblemen. De eindcoordinaat zelf ligt dan bij voorkeur in het midden van het rondje, zodat er niet te veel omgereden hoeft te worden, ongeacht waar je je rondje begonnen bent. Als het jou om het rondje zelf gaat, dan kan de cache zelf bijv een fimrolletje op een carpoolplaats zijn in een fietsenhok (ik weet het, er zijn leukere lokaties...). De met leer en helm bedekte cachers kunnen dan nog redelijk ongegeneerd zoeken en loggen. 13 mei 2008 bewerkt door emiledk
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Met jouw voostel is het dus een multi en geen mystery.
Mon-Roe Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Heel leuk idee, wij gaan regelmatig met de motor op pad en een leuke route is nooit weg. Twee weken terug hebben wij in de omgeving van Zutphen de serie dorpsgezichten gedaan van Cor Litjens (GCRQBR), was heel erg goed te doen met de motor en een hele mooie route!. Als wij met de motor gaan cachen, dan nemen we alleen traditionals die vlak langs de weg liggen. We willen de motor in de gaten kunnen blijven houden en stukken lopen met motorkleding aan is geen pretje.
barny Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Even een idee tegen de meetlat leggen: Ik denk aan een (serietje) caches om zodanig een motorroute samen te stellen. Met zoeken kwam ik een of twee anderen tegen waarin "motor" genoemd wordt, maar (vraag a) is er al een dergelijke cache, specifiek voor motor rijders? Dit is mijn idee: Ongeveer 10 simpele caches. Iedere cache bevat (naast misschien een logboek) niet meer dan de coördinaat van de volgende cache Geen gepuzzel, gewoon een briefje met daarin de coördinaat. Door vooraf de deelnemers één coördinaat te geven + de opdracht om hun gps toestel op bv "kortste route" en "vermijd snelweg" in te laten stellen, komt de motor rijder op een gewenste leuke motor route. Het doel is dus primair een leuke motor route te maken, maar in tegenstelling tot "gewone" GPS routes er een beetje avontuur in te brengen. Op mijn motor forum was hiervoor al belangstelling. Mijn vraagjes: (vraag : Is dit origineel c) : Welke soort cache is dit? (Lijkt mij een multi cache) Ik vraag me af wat voor een nut een zogenaamde motorcache neer te leggen. Speciaal voor motorijders en ik kan hem dan met mijn Gele Bussie niet doen dan, of erger mag ik hem dan niet doen……… Zet een gewone route uit voor de motorliefhebbers met de GPS of ga cachen met de motor. Er liggen al genoeg simpele reeksen met een “bonus” op het eind,( tot mijn schrik staat zo een "bonus" op de 3e plaats van de geodore ranking) persoonlijk zit ik er niet op te wachten, maak liever een cache die iets anders bijdraagt dan een vlotte punt op de ranking Als je al wat langer aan het cachen was kon je weten dat cache reeksen allang niet meer Origineel zijn. En dus ik laat me dan ook maar niet uit van wat dat voor een cache het is , heb ik al genoeg over gezegd Barny
ECM Geplaatst 13 mei 2008 Auteur Geplaatst 13 mei 2008 @ Barry Gele Bussies zijn ook welkom hoor (als bezemwagen ) Als beginnend cacher is het voor mij juist de lol. Dingen die voor oudgedienden "simpel" zijn en "niet origineel" , zijn voor de newby juist weer een uitdaging. Juist al die ingewikkelde puzzle caches en zo schrikken mij af. Eerst maar eens "gewoon" doen nietwaar?? (afgelopen maandag overigens heerlijk gefietst met de gps op cache jacht: simpel. Maar wel leuk!)
macvjo Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Er liggen al genoeg simpele reeksen met een “bonus” op het eind,( tot mijn schrik staat zo een "bonus" op de 3e plaats van de geodore ranking) persoonlijk zit ik er niet op te wachten, maak liever een cache die iets anders bijdraagt dan een vlotte punt op de rankingBarny Als ik zo'n beetje gekeken heb wat de volledige reeks inhoud is het een mooi opgezet iets waar heel veel mensen plezier van hebben gehad en deze terecht met een geodor hebben beloond. Maar misschien moeten de regels voor het toekennen van een geodor aangepast worden. Dat soort rondjes zoals nummer 3 op de geodor ranglijst mogen niet meedingen voor deze 'awards'. Ik zie zo'n rondje eigenlijk als 1 hele grote multi, opgesplitst in verschillende traditionals met een enorm slotakkoord aan het einde. Niets mis mee als het mooi is opgezet. Rookie, die misschien wederom niet weet waar hij over praat.
barny Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Rookie, die misschien wederom niet weet waar hij over praat. leuk, moet je aanhouden als geuzen naam Als ik zo'n beetje gekeken heb wat de volledige reeks inhoud is het een mooi opgezet iets waar heel veel mensen plezier van hebben gehad en deze terecht met een geodor hebben beloond. het "voordeel" van een reeks dat er drommen "hunters" op af komen en zo de maker zich op de borst kan kloppen van wege de vele flut foundlogs die geschreven word, zou je er 1 muty van maken heb ik al een vermoeden van de aantallen hunters die er zoveel moeite voor over hebben om 1 puntje te krijgen terwijl ze in de zelfde tijd wel 20 puntjes kunnen vergaren. Maar misschien moeten de regels voor het toekennen van een geodor aangepast worden. Dat soort rondjes zoals nummer 3 op de geodor ranglijst mogen niet meedingen voor deze 'awards'. nog meer regeltjes, lees de draatjes maar eens op na Ik zie zo'n rondje eigenlijk als 1 hele grote multi, opgesplitst in verschillende traditionals met een enorm slotakkoord aan het einde. Niets mis mee als het mooi is opgezet. is altijd goed maar maak van die traditionals dat tussenpunten die de motorrijders (ik lees hunters)gemakkelijk kunnen noteren en maak een grandioos slotakkord ( in onderhoud ook een stuk eenvoudiger) maar goed dit is mijn 2 cent Barny
TuuronTour Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Als ik zo'n beetje gekeken heb wat de volledige reeks inhoud is het een mooi opgezet iets waar heel veel mensen plezier van hebben gehad en deze terecht met een geodor hebben beloond. Maar misschien moeten de regels voor het toekennen van een geodor aangepast worden. Dat soort rondjes zoals nummer 3 op de geodor ranglijst mogen niet meedingen voor deze 'awards'. Waarom niet? Een Geod'or voor een bonuscache is juist bedoeld als blijk van waardering voor de hele serie. Daar hoeft m.i. niets aan veranderd te worden.
macvjo Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Waarom niet? Een Geod'or voor een bonuscache is juist bedoeld als blijk van waardering voor de hele serie. Daar hoeft m.i. niets aan veranderd te worden. Van mij hoeft dat ook zeker niet aangepast te worden. Vind 't zeer bewonderenswaardig van de maker van die desbetreffende ronde. Terecht dat deze geodors toegewezen krijgt. Ik begin zelf binnenkort aan het bezoeken van het Verborgen Groen (irritante puzzels die eerst opgelost moesten worden maar zeker two thumbs up naar de maker van deze ronde) en doe ook de Zeeuwse Molentjes. Dit vond ik helemaal een geslaagd iets. Voor je de coördinaten hebt moet er eerst het een en ander uitgezocht worden over de molens. Leerzaam! Voor dat soort dingen en ons leiden langs hele mooie plaatsen vind ik al zeker een geodor waard :-) Het is toch een vorm van waardering tonen voor het maken van zo'n cache. En zo'n motorcache? Waarom niet. Leuke van zo'n motorcache is dat het ook met een geel busje te rijden is. Zelf zie ik graag wat leuke fietscaches van een leuk aantal kilometer verschijnen bij mij in de buurt :-) En ik ben trots op m'n rookie-zijn. Zal het ook zeker blijven tot ik zo'n 100+ caches gevonden heb. Binnenkort maar zo'n echte Rookiecard maken net zoals die honkballers uit de MLB hebben
Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Hé Barny, tijd voor motorrijles? Misschien kun je de route meer vastleggen door een waypoint-bestand aan je omschrijving vast te knopen, zodat je als motorrijder specifiek op die leuke dijkjes en heuveltjes rijdt.
barny Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Hé Barny, tijd voor motorrijles? Misschien kun je de route meer vastleggen door een waypoint-bestand aan je omschrijving vast te knopen, zodat je als motorrijder specifiek op die leuke dijkjes en heuveltjes rijdt. Misschien kan ik inderdaad na 12 jaar niet meer regelmatig op de motor gereden te hebben een rijlesje gebruiken. Eventjes voor de records, fanatiek motor gereden van 1980 tot en met 1996 begonnen Honda CB 350 tot de laatste jaren vanwege de kid’s Goldwing op LPG met zijspan Bij de motortoerclub’s diverse tochten uitgezet en treffens meegemaakt daarbij een goede 750.000 kilometertjes onder de twee cq drie wielen door laten rollen. Barny
Tanuki Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Och, motor auto wat maakt het uit? De onlangs verschenen reeks 'Hunebedden' geeft toch een ieder de mogelijkheid om hier een mooie motor/autotourtocht van te maken? Deze reeks noem ik als voorbeeld omdat ik in Assen woon en ook motorrijder ben. Vaker gedaan, 'simpele oppikers' samenvoegen tot 1 leuke motorrit.... ook geschikt voor auto's ! Dus ook de verguisde oppikkers kunnen meer zijn dan 'oppikkers'. 't Is maar net wat je wilt en hoe je het invult. Een specifieke motorcache/tocht? Denk je dan aan een soort van 'route' met WP's die onderweg bezocht 'moeten' worden om je (multi)cache te voltooien? Wij hebben wandelcaches (multi) gedaan waarbij we soms naar plekjes geleid werden die niet noodzakelijk waren om de uiteindelijke cache te vinden.. Naar ons juist een'omleiding' om ons juist DIE mooie plekjes te laten zien. Geen kritiek, maar een simpele vraag wat het vernieuwende voor ONS motorrijders zou zijn? Vr.gr. Jacob
Woven Geplaatst 18 mei 2008 Geplaatst 18 mei 2008 Wij moteren ook langs caches (net als Mon-Roe ook de dorpsgezichten gedaan". Wij zoeken meestal een paar traditionals op en maken daar een route van. Zo komen we aan het grootste deel van onze tradies, Voor ons is het belangrijkste dat we langs onbekende -en bij voorkeur leuke - plekken komt en dat we onze motoren met spullen (geen koffers die we kunnen afsluiten) in het oog kunnen houden én niet te ver hoeven lopen met onze spullen (aan). Zoiets zal voor de meesten wel opgaan. Er zijn in de voorgaande reacties volgens mij al aardig wat leuke tips en ideeën aan de hand gedaan. Ik kan er zo niet meer verzinnen die het nog leuker, aantrekkelijker zouden maken voor ons. Maar met de gegeven tips is er zeker een leuke tocht van te maken voor zowel motoren als auto's of échte fietsers (Barny, Ik vind een cache die alleen gelogd mag worden door hondeneigenaren ook niet echt leuk. Ja, die bestaat echt!). Veel succes
Aanbevolen berichten