Spring naar bijdragen

Prijzen shop aanpassen, dalende dollar?


erslersl

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me zo ineens af of de prijzen in de goodieshop niet een beetje hoog zijn, gezien de dalende dollar in Amerika? (1 euro is op moment van schrijven 1.54 dollar!) Misschien dat de goodies zijn ingekocht ten tijde van een hogere dollarkoers...dan zijn de prijzen uiteraard helemaal terecht! Maar misschien dat in de toekomst de prijzen toch iets kunnen worden aangepast? De inkoop in Amerika is immers stukken goedkoper.

 

Misschien een zinloos voorstel hoor...maar ik denk ik gooi het toch maar even het forum op. :thumbup:

 

Verder ben ik heel tevreden over de goodiesshop! Alleen de TB zou ik wat goedkoper willen zien :doctor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vroeg me zo ineens af of de prijzen in de goodieshop niet een beetje hoog zijn, gezien de dalende dollar in Amerika? (1 euro is op moment van schrijven 1.54 dollar!) Misschien dat de goodies zijn ingekocht ten tijde van een hogere dollarkoers...dan zijn de prijzen uiteraard helemaal terecht! Maar misschien dat in de toekomst de prijzen toch iets kunnen worden aangepast? De inkoop in Amerika is immers stukken goedkoper.

 

Misschien een zinloos voorstel hoor...maar ik denk ik gooi het toch maar even het forum op. :thumbup:

 

Verder ben ik heel tevreden over de goodiesshop! Alleen de TB zou ik wat goedkoper willen zien :frusty:

 

Winst gaat allemaal naar GC.NL. Wat ons betreft laten we de prijzen zo. We bestellen regelmatig wat en zo houden we de "cash" van GC.NL ook gezond :doctor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winst gaat allemaal naar GC.NL. Wat ons betreft laten we de prijzen zo. We bestellen regelmatig wat en zo houden we de "cash" van GC.NL ook gezond :thumbup:

 

Ai, beetje naieve gedachte. Soms is het verstandiger minder winst te nemen en meer shopbezoekers te trekken. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen:

 

Ik zou best mijn travelbugs in de goodiesshop willen kopen, maar voor de € 7 kan ik ze ook uit de US laten komen (inclusief de verzendkosten, en dan ben ik nog € 0,75 goedkoper uit - bij aanschaf van meerdere exemplaren, of letten op aanbiedingen, kan ik nog goedkoper uit zijn).

 

Maar goed, ik bepaal natuurlijk zelf mijn grenzen en waar ik wil bestellen. De realiteit is dat TB's door mij niet los gekocht worden maar meest in combinatie een een setje coins. Daar komt bij dat het natuurlijk best zo kan zijn dat de TB's in de shop ingekocht zijn in een tijd dat de dollar nog niet zo goedkoop was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winst gaat allemaal naar GC.NL. Wat ons betreft laten we de prijzen zo. We bestellen regelmatig wat en zo houden we de "cash" van GC.NL ook gezond :no:

 

Ai, beetje naieve gedachte. Soms is het verstandiger minder winst te nemen en meer shopbezoekers te trekken. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen:

 

Ik zou best mijn travelbugs in de goodiesshop willen kopen, maar voor de € 7 kan ik ze ook uit de US laten komen (inclusief de verzendkosten, en dan ben ik nog € 0,75 goedkoper uit - bij aanschaf van meerdere exemplaren, of letten op aanbiedingen, kan ik nog goedkoper uit zijn).

 

Maar goed, ik bepaal natuurlijk zelf mijn grenzen en waar ik wil bestellen. De realiteit is dat TB's door mij niet los gekocht worden maar meest in combinatie een een setje coins. Daar komt bij dat het natuurlijk best zo kan zijn dat de TB's in de shop ingekocht zijn in een tijd dat de dollar nog niet zo goedkoop was.

 

Ja, Team Van Stoffelen, ben ik met je eens. Het viel mij op dat ze incl. verzendkosten vanuit Amerika goedkoper zijn om te bestellen dan wanneer ik ze hier bestel. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het vraag. Tuurlijk, support voor gc.nl is goed, maar ik moet als student ook op mijn centen letten. En die support voor gc.nl blijft dan inderdaad uit wanneer ik er voor kies om een 'eerlijkere' prijs te betalen door ze in Amerika aan te schaffen. Maar nogmaals: Misschien zijn de spullen in de goodiesshop aangeschaft voor de daling van de dollar. Hopelijk kan de prijs in de toekomst toch iets naar beneden. Dat zou er iig voor zorgen dat ik meer TB's ga aanschaffen in de goodiesshop. Wat op zijn beurt weer meer steun aan gc.nl oplevert dan dat ik nu kan geven.

 

Ik wil nogmaals toelichten dat dit vooral gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid is, met een beetje een "tip" zeg maar. Ik geloof dat de mensen achter de site zich hard inzetten en ik vind het uberhaupt top dat er spullen in NL te krijgen zijn. Ik val dus niemand af!

bewerkt door erslersl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Tuurlijk vallen jullie niemand af :) ! Maar om te zeggen dat het een naieve gedachte is, nee dat gaat mij wat te ver. De goodiesshop levert bepaalde inkomsten op voor .nl. Is dit veel? Ik geloof als ik Geoman mag geloven niet, omdat een aanzienlijk deel naar de Belastingdienst gaat. Verder hebben wij een site waar je gratis gebruik van kunt maken. Als je wilt kun je een schenking doen d.m.v. het donateursschap, maar je bent vrij om dit wel of niet te doen: met andere woorden, je wordt hier niet op afgerekend :) . .nl drijft dus op de inkomsten uit de goodiesshop en die van de donateurs.

 

Natuurlijk ben je vrij om zelf te beslissen waar je koopt, maar ja door bij de Prof. te kopen ondersteun je de site ook.

 

Ik weet niet of het zo is dat als de prijzen van de goodiesshop naar beneden gaan, we dan meer goodies verkopen. Persoonlijk betwijfel ik het: a. elders zal het altijd wel goedkoper zijn; b. sommige zaken hebben een wat breder assortiment en tja, als je dan toch aan het bestellen bent :) dan ook maar even die pet of die trui bijvoorbeeld... c. het is maar de vraag of je dezelfde service krijgt als van de Prof. want hoe je het wend of keert, die is fantastisch :no: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voordeel van het kopen bij de prof is dat je een persoonlijke rekening krijgt en je achteraf mag betalen :) Waar vind je dat nog? :no:

 

Die eruo die de prof misschien duuder is, is nog geen litertje benzine die we allemaal braaf verkwisten om nog een opraper erbij te hebben :)

 

 

De winst van de prof is ook maar centenwerk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met Kruimeldief eens. De service van de Prof is heel goed en die euro meer vind ik niet erg. Als je een keer fout zit moet je tien kilometer omrijden kost nu 1.56 ,Waar zeur je over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voordeel van het kopen bij de prof is dat je een persoonlijke rekening krijgt en je achteraf mag betalen :) Waar vind je dat nog? :no:

 

Die eruo die de prof misschien duuder is, is nog geen litertje benzine die we allemaal braaf verkwisten om nog een opraper erbij te hebben :)

 

 

De winst van de prof is ook maar centenwerk

Hier kan ik me helemaal in vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met Kruimeldief eens. De service van de Prof is heel goed en die euro meer vind ik niet erg. Als je een keer fout zit moet je tien kilometer omrijden kost nu 1.56 ,Waar zeur je over.

 

Over de goede service ben ik het eens hoor. Maar je argument over de kilometer omrijden vind ik een beetje zwak. Ik doe alles per fiets of (gratis)-OV. Maar goed, misschien dat het voor de auto cachers inderdaad handig is en dat die wel wat extra euros kunnen missen. Ik helaas niet. Vandaar dus de vraag.

 

Again, ik ben gewoon nieuwsgierig. Dit is niet als negatieve uitlaat bedoelt of wat dan ook. Het was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Helaas heb ik nog geen antwoord gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je argument over de kilometer omrijden vind ik een beetje zwak. Ik doe alles per fiets of (gratis)-OV.

 

Te stellen dat OV gratis is, vind ik dan wel weer een beetje naief.

Ik breng jaarlijks ongeveer eehhh...(groot bedrag) Euro naar de belasting.

Daar wordt onder andere jouw OV jaarkaart van betaald.

 

Zo steunen wij jou een beetje tijdens je studie

Iets waar ik zelf destijds elk weekend keihard voor heb moeten werken om mijn reiskosten van Vlaardingen naar het GroenCollege in Boskoop te kunnen betalen.

Toen was er namelijk nog geen "gratis" OV jaarkaart.

 

Een beetje steun aan elkaar daar is dus niets mis mee.

De service van de Prof is prima. je hebt je spulletjes de volgende dag of hooguit twee dagen later al in huis en met de "winst" steun je dus GC.nl.

 

Dat is het minste wat je als "niet-donateur" voor de organisatie kan doen, vind ik.

 

Maar dat is dan weer mijn mening :beerchug:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te stellen dat OV gratis is, vind ik dan wel weer een beetje naief.

Ik breng jaarlijks ongeveer eehhh...(groot bedrag) Euro naar de belasting.

Daar wordt onder andere jouw OV jaarkaart van betaald.

 

Ohja, bedankt nog he :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...