Spring naar bijdragen

Logs van gekregen coördinaten


Malyenki

Aanbevolen berichten

De laatste tijd zie ik wel es in een cachelisting staan (vooral bij mysteries):

 

"Logs van 'gekregen' coördinaten zullen worden verwijderd"

 

Hoe controleert iemand dat? :(

En hoe zit het bijvoorbeeld als je bij een cache een put in moet om een waarde op te halen. Moet dan iedereen de put in? Mag alleen diegene de cache als found loggen die de put is in geweest? En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden verzinnen.

 

Met andere woorden, volgens mij kun je deze 'regel' nooit nakomen.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik werd er ook een beetje zat van dat mijn cache (Ook een mysterie) gewoon op puur geluk werd gevonden, en dus ook gelogd. Ik heb er een extra voorwaarde bijgedaan voor het loggen:

 

Om de cache te mogen loggen moet je aan 2 dingen voldoen. Een logje in het logboekje in het veld, en 2 een mailtje naar ons sturen met de juiste manier van handelen om aan het coordinaat te komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor inderdaad ook wel eens verhalen van mensen die de eindcoords van moeilijke mysteries "gekregen" hebben. Tsja, ieder speelt het spel op zijn manier.

Echter, een log verwijderen omdat je niet op de wijze die de maker bedoeld had de cache hebt gevonden mag als ik de richtlijnen goed interpreteer niet.

Immers, de cacher is ter plekke geweest, heeft (naar ik aanneem) het logboek ingevuld en de cache als gevonden gelogd op .com

Daarmee voldoet hij aan de basisvoorwaarden.

Een cachelegger mag dan op zijn beurt weer extra aanvullende logvoorwaarden stellen bij mysteries, maar deze lijkt me inderdaad moeilijk controleerbaar.

 

Ga toch cachen zou ik zeggen, dat is ontspannender dan het verwijderen van logjes. :(

 

 

 

Ik werd er ook een beetje zat van dat mijn cache (Ook een mysterie) gewoon op puur geluk werd gevonden, en dus ook gelogd. Ik heb er een extra voorwaarde bijgedaan voor het loggen:

 

Om de cache te mogen loggen moet je aan 2 dingen voldoen. Een logje in het logboekje in het veld, en 2 een mailtje naar ons sturen met de juiste manier van handelen om aan het coordinaat te komen.

Ik ken je mysterie niet, maar als iemand de coords cadeau krijgt, zal hij in dat geval toch ook de handelswijze cadeau kunnen krijgen.

Kun je nog steeds niet controleren of iemand het zelf heeft uitgepuzzeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd er ook een beetje zat van dat mijn cache (Ook een mysterie) gewoon op puur geluk werd gevonden, en dus ook gelogd. Ik heb er een extra voorwaarde bijgedaan voor het loggen:

Ik ken je mysterie niet, maar als iemand de coords cadeau krijgt, zal hij in dat geval toch ook de handelswijze cadeau kunnen krijgen.

Kun je nog steeds niet controleren of iemand het zelf heeft uitgepuzzeld.

Het is deze.

 

Het aantal mensen die hem op de goede manier hebben opgelost zijn er 2, misschien iets meer maar dat betwijfel ik. Ook zijn er enkele die een net wat andere manier hebben gebruikt, dat keur ik ook goed. Maar het grootste deel is er gewoon heen gereden.

 

De cache die jij bedoelt is wel van een 11 jarige (In iedergeval in die buurt), die iets afgekeken heeft bij zijn oom.

 

Het is misschien niet waterdicht, maar zoals De Roode Loper al zei: het is beter als niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd zie ik wel es in een cachelisting staan (vooral bij mysteries):

 

"Logs van 'gekregen' coördinaten zullen worden verwijderd"

 

Hoe controleert iemand dat? :thumbup:

 

Gewoon iedere log van Barny verwijderen. :(, dan zit je altijd goed.

bewerkt door walibi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier heb ik weer een gevoel van heilger dan de paus willen zijn. ook van mijn caches zijn er coords doorgegeven, aan de andere kant wil ik ook wel toegeven dat ik soms ook een coordinaat toegeschoven krijg.

De ene keer omdat ik met een ander mee ga die de puzzel opgelost heeft, de andere keer omdat we groepsgewijs de puzzel oplossen.

 

mwa, je moet je daar niet druk om maken. Het gaat erom dat je er plezier aan beleeft en ieder doet dat op zijn of haar eigen(wijze) (manier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Smeule, ik zal je wel een mail sturen over hoe wij de bisschopschans hebben gedaan, tenminste als je dat wilt. Dat zal ongetwijfeld niet de juiste manier zijn geweest, maar we hebben dan ook erg veel geluk gehad. En nee, ik heb de coords niet gekregen! Maar dat geeft toch niet het recht om de log te verwijderen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb, mag ik wel zeggen, een behoorlijk lastige mystery liggen.

Bij het neerleggen heb ik mijzelf gevraagd, wat wil ik er mee?

A De cachers een leuke puzzel voorhouden

B Een leuke wandeling te bezorgen

C kortom een leuke vrijetijds besteding wensen.

 

Als aan 2 of zelfs maar 1 van de voorwaarden voldaan is, ben ik al tevreden.

Wie bedonderdt nu wie ?

Jezelf toch als je alles maar krijgt ?

Ik geef zondermeer na een mailtje nog twee aanwijzingen en als het moet daarna de hele manier van beredeneren.

Daarna hoop je dat ze er een leuke wandeling van maken.

Weten ze een kortere route ? Moeten ze vooral doen, maar dan missen ze, wat mij betreft, een leuke ondernemende route met mooie uitzichten.

Dat is hun keuze toch ?

 

Zo benader ik ook caches die ik zelf wil doen.

 

A Opzoeken waar die moet liggen, of de puzzel oplossen

B Leuke wandeling of te rijden route ernaar toe.

C Kortom leuke vrijetijdsbesteding.

 

Tja en dan soms valt het tegen, so what!

Je bent weer even leuk bezig geweest.

Dus dag is toch weer geslaagd, zeker als je na afloop onder genot van een drankje je logjes probeert te schrijven. En die zijn doorgaans een afspiegeling van wat ik er van vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat doe je als men met 2 teams, laten we zeggen 5 mensen en een speurhond een cache vindt?

Mag dan alleen de daadwerkelijke vinder loggen?

Enne.... op goed geluk een mystery oplossen en vinden? Dat zegt ook wel wat over de opzet ervan.

 

Ik dacht dat iedereen inmiddels toch wel weet dat er vaak oplossingen en/of eindcoords uitgewisseld worden. Niet mijn ding maar als die mensen er nou lol aan hebben om op die manier punten te scoren.....

'Voor elk wat wils' lees ik vaak op dit forum. Laat de eigenaars zich liever richten op de mensen die er wel plezier aan beleven om eea zelf op te lossen.

 

nachtbraker

(net uit bed)

bewerkt door nachtbraker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Smeule, ik zal je wel een mail sturen over hoe wij de bisschopschans hebben gedaan, tenminste als je dat wilt. Dat zal ongetwijfeld niet de juiste manier zijn geweest, maar we hebben dan ook erg veel geluk gehad. En nee, ik heb de coords niet gekregen! Maar dat geeft toch niet het recht om de log te verwijderen????

Het klopt dat jij de coordinaten niet heb gekregen, en je hebt het helemaal alleen gedaan (Samen met Bounce Team dan, maar dat maakt niet uit). Maar dat is eigenlijk niet mijn bedoeling geweest, anders kan ik er wel een traditional van maken (En ik dat ga ik ook doen denk ik). Verwijderen van je log doe ik niet (Jouw log is gegrandfaterend, ofzoiets), maar van de volgende cacher's die de puzzel niet hebben opgelost wel, en dat mag ik ook.

 

Echt geloof me, die cache is niet moeilijk, en ik ben niet te beroerd om een hintje of wat te geven.

 

Ps: Ik heb de extra voorwaarde begin dit jaar doorgevoerd, sinds dien is de cache 4 keer gelogd. De cache is half september vorig jaar online gekomen, en de teller staat op 33 founds. Reken zelf maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar van de volgende cacher's die de puzzel niet hebben opgelost wel, en dat mag ik ook.

...

 

Niet dat ik je niet geloof, maar ik ben even aan het zoeken geweest. ik kan nergens niets vinden over dat je een kleine voorwaarde aan het loggen mag stellen bij een mysterie. Is dat wel zo? Weet je het zo te vinden? Ik dacht, zodra ik mijn naam in het logboek kalk, is het een geldige found. Punt uit! (behalve bij webcamcache, virtual en earthcache)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bij een multi een wp misschien wel per ongeluk wordt overgeslagen, of omdat je door 'dom' toeval het 4e ipv 3e wp vindt...

 

Er zullen er best wel zijn die dan toch naar wp3 lopen, maar ook een flink aantal die gewoon doorlopen.

 

Dat geldt dan toch ook als found, als je m dan tenminste vindt. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan nergens niets vinden over dat je een kleine voorwaarde aan het loggen mag stellen bij een mysterie. Is dat wel zo?

 

Wat voor type cache het ook is, een traditional of een multi, als er een logvoorwaarde aan verbonden is, wordt het cachetype een mystery.

 

Dat is sinds een half jaar tot een jaar het geval. Voor die tijd werden ze gewoon afgekeurd. Een Traditional is een cache die je kunt vinden op de coördinaten bovenaan de cachepagina. niets meer en niets minder. Als er nu een logvoorwaarde aan zit, hetzelfde met een multi, dan is het ineens een mystery. En de logvoorwaarde moet dan wel "normaal" zijn. Als er logvoorwaardes komen dat je de cache alleen mag loggen als je een foto meestuurt dat je op de kop staat of in je blote togus, dan wordt die logvoorwaarde niet goedgekeurd door de reviewer.

 

De reden dat geocaching.com er voor heeft gekozen om van dit soort caches een mystery te maken is dat er nog geen specifieke cachetype is voor caches met logvoorwaardes en er steeds meer logvoorwaardes komen van de eigenaren die meer willen zien als bewijs dan alleen een krabbel in het logboekje en een log op de cachepagina.

Zo kun je ook meteen de themacaches erbij gooien. Er zijn caches die je alleen maar mag loggen als je een goodie achterlaart of een goodie ruilt die echt met de thema van de cache te maken heeft. Stel iemand wil alleen maar speelgoedhondjes laten ruilen als goodie en je hebt die niet bij je, dan kun je de cache wel als gevonden loggen, maar mag de eigenaar je log verwijderen omdat je geen speelgoedhondje hebt geruild.

 

Niet dat ik dit nu zit te promoten, helemaal niet. Ik ruil nooi geen goodies, gewoon een ninu. Ik wil geen tas met dat rotzooi meesjouwen en als je alleen maar caches krijgt met dit soort voorwaarden, is de grap er ook snel af :thumbup:

 

Maar er zijn er die willen dat je foto's onderweg maakt en die allemaal plaatst.

 

Wat de discussie hier betreft over eggeven coördinaten, ik vind het een beetje flauw dat daar door deze en gene ook bij bedoeld wordt dat je dan ook niet meer in groepsverband zou mogen. Ik ben geen puzzelaar en als ik een puzzelcache doe, dan heb ik het antwoord gekregen van degene die met me mee is of waar ik mee ben. Of het nu de fee is of een andere joker.

 

Maar... als de logvoorwaarde eist dat je per persoon alle opdrachten uitvoert, wat voor opdrachten dan ook, mits redelijk en de logvoorwaarde is goedgekeurd door de reviewer, en het is daarom een mystery, dan heb je je er maar aan te houden. :(

 

Net als met zoveel andere caches, als het je ding niet is, er zijn genoeg caches die wel voor je in aanmerking komen.Er komen er tegenwoordig een 200 per maand bij dus daar zal het niet aan liggen. Totdat de omgeving van de cachelegger vol is of de terreinbeheerders het zat zijn, en dan ben ik vrij....

 

Mijn eigen mening is wel dat ik hoop dat er niet teveel logvoorwaardes komen. De mystery wordt zo wel een vergaarbak van echte mysteries, en caches met een logvoorwaarde en caches waar eerst (t)huiswerk voor nodig is.

 

Misschien dat er nog wel een andere cachetype bij gaat komen. Type logvoorwaarde :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...