Spring naar bijdragen

Prikstok verkrijgbaar


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Als in de cache omschrijving al staat aangegeven dat een prikstok zeer handig is (dat zijn niet zo heel veel caches, bij ons in de omgeving dan), dan nemen we onze oude paraplu mee die 'zo'n mooie ijzeren pin op de top heeft. Gaat ook goed en de paraplu is tot op heden toe nog wonderbaarlijk heel gebleven.

 

Maar mocht het echt een stralende dag zijn dan gebruiken we ook maar natuurlijk materiaal wat er voorhanden ligt: want met een paraplu dan lopen zal dan wel vreemde blikken wekken :rolleyes: van medewandelaars :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En zo'n telescoop-antenne die je wel op auto's ziet ? Gezien vanaf 5 euro op internet.

 

Werkt dit dan? Het lijkt me dat zo'n telescoop ingeschoven wordt als je ermee gaat prikken.

Heeft iemand er ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die oprolbare is inmiddels ook weer op MPlaats gesignaleerd. Volgens mij nu 16.-.

Maar eh, hij is ooit voor 7,50 te koop geweest? :thumbup:

Ik heb mn twijfel of ik er eentje zal aanschaffen. Heb mensen gezien die hemw el gebruiken en dan lijkt ie me toch wel weer handig. Ik gebruikte altijd een Nwalking stok. Dan hoor je idd beter een "plok" geluid. Maar heb de laatste tijd ook takken als prikstok gebruikt.

Idd is vaak even domweg goed kijken al genoeg om de cache te spotten. Maar af en toe is zo'n prik-ding toch ook wel handig.

 

ps: wel zaak om gewoon rustig en gewoon te prikken met zo'n stok. Ben wel eens caches tegehn gekomen waarbij het leek of er een wild varken aan het wroeten was geweest en dat is uiteraard niet de bedoeling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja ik was even bij de kampeerwinkel laatst om nog wat spullen in te slaan voor de zomervakantie (scheelt veel als je het in het voor/naseizoen doet) En toen zag ik de stokken liggen. Aangezien ik nog geen prikstok had leek dit mij een goede oplossing :( En het werkt ook nog perfect ! Je kunt ze ook korter maken en evt de stokken doormidden zagen dat hij nog kleiner opvouwbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd is vaak even domweg goed kijken al genoeg om de cache te spotten. Maar af en toe is zo'n prik-ding toch ook wel handig.
Sommige caches zijn zonder prikstok anders haast niet te doen. :thumbup:

Probeer In The Field maar eens. Een open veldje van 50+ bij 50+ meter, waar ergens de cache ligt. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Idd is vaak even domweg goed kijken al genoeg om de cache te spotten. Maar af en toe is zo'n prik-ding toch ook wel handig.
Sommige caches zijn zonder prikstok anders haast niet te doen. :crybaby:

Probeer In The Field maar eens. Een open veldje van 50+ bij 50+ meter, waar ergens de cache ligt. :)

 

 

Lijkt me een heeeel goede om je prikstok uit te proberen dan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn heel wat wijzer. Bedankt voor de reacties.

We gaan voorlopig maar door met de pootjes van een oud statief. Hoewel we niet weten hoeveel statieven we tot oud bestempelen. De poten zijn inschuifbaar en dus makkelijk mee te nemen in de rugzak. Met een spijker erop werkt hij prima op een metalen kistje. We maken er geen kistjes mee kapot, want we weten meestal wel waar we naar moeten zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn heel wat wijzer. Bedankt voor de reacties.

We gaan voorlopig maar door met de pootjes van een oud statief. Hoewel we niet weten hoeveel statieven we tot oud bestempelen. De poten zijn inschuifbaar en dus makkelijk mee te nemen in de rugzak. Met een spijker erop werkt hij prima op een metalen kistje. We maken er geen kistjes mee kapot, want we weten meestal wel waar we naar moeten zoeken.

Soms zijn er wel eens aanbiedingen van de goedkope nordicwandelstokken. Rubberdopje er af en prikken maar :crybaby: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn heel wat wijzer. Bedankt voor de reacties.

We gaan voorlopig maar door met de pootjes van een oud statief. Hoewel we niet weten hoeveel statieven we tot oud bestempelen. De poten zijn inschuifbaar en dus makkelijk mee te nemen in de rugzak. Met een spijker erop werkt hij prima op een metalen kistje. We maken er geen kistjes mee kapot, want we weten meestal wel waar we naar moeten zoeken.

Soms zijn er wel eens aanbiedingen van de goedkope nordicwandelstokken. Rubberdopje er af en prikken maar :) .

Klopt, ik heb ze enkele weken geleden nog gezien bij de Blokker. :crybaby:

Ik meen iets van € 7,95 per stel (3-delig inschuifbaar)...

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer gevonden de oprolbare infuusstandaard.

bij de veteraan in Erica.

http://www.deveteraan.nl

E mail: INFO@DEVETERAAN.NL

de prikstokken staan niet op de home page maar heeft ze wel.

(had nu nog ongeveer een stuk of 10)

kosten €5,- ps (exl verz.kosten)

 

Groeten De Zwiepjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad pas zo'n setje nordic-walking stokken gekocht voor iets van 7 euro zoveel. (Ik voelde me in de winkel ongeveer net als toen ik voor het eerst bij de Kruitvat een pakje condooms ging kopen... :thumbup::) )

 

Op zich handige stokken. Maar jammer genoeg in opgevouwen toestand nog net iets te groot om in een rugzakje te passen.

bewerkt door hneel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich handige stokken. Maar jammer genoeg in opgevouwen toestand nog net iets te groot om in een rugzakje te passen.

Ja klopt, daar zijn ze net iets te lang voor. Ik heb bovenaan mijn rugzak zo'n soort van lusje, en daarin heb ik de prikstok hangen als ik ga cachen. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...