Spring naar bijdragen

Tweemaal dezelfde cache loggen?


flet
 Share

Aanbevolen berichten

Wij vragen ons af: Hoe vaak mag je dezelfde cache loggen?

Als een team op dezelfde dag een tweede log plaatst wordt deze niet meegenomen in de statistieken.

Als een team voor een tweede maal dezelfde cache op een andere dag logt wordt deze wel geteld. Hoe kan dit?

 

Wij zijn in een vergevorderd stadium om al de logs van Rondje Bernheze te lezen en te controleren en komen erachter dat enkele teams tweemaal dezelfde cache hebben gelogd.

Zij krijgen binnenkort het verzoek om een van de twee logs te verwijderen. Waarschijnlijk is dit per ongeluk gebeurt.

 

Maar hoe kan dit? En mag dit?

 

Het is natuurlijk niet sportief om tweemaal dezelfde cache te (bezoeken) loggen. :no:

Als het mogelijk is om tweemaal dezelfde cache te loggen die wordt geteld, dan is het voor “puntjesjagers” niet zo moeilijk om binnen afzienbare tijd “kilocacher” te worden. :dribble:

Dit lijkt me niet de bedoeling.

 

Wij kunnen in de richtlijnen hier niets over vinden. Is hier dan spraken van sportiviteit of staat het toch ergens omschreven wat mag en wat niet mag tav. het bezoeken en meermaal loggen van een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie houdt wie voor de gek. Als je op deze mannier snel een kilocacher wilt worden dan is dat goed mogelijk maar je weet dat je het eigenlijk niet echt bent. Ik kan we wel voorstellen dat je als cache eigenaar er de balen van hebt dat dit gebeurt. Ik zou het persoonlijk ook niet leuk vinden als dat met de door mij verborgen caches zou gebeuren. Hierdoor worden de statistieken van deze caches behoorlijk vervuild. Om de cache legger hiervoor in bescherming te nemen lijkt het mij goed dat er toch iets over in de regelementen terecht komt. Ook lijkt het mij zinnig om in het systeem in te bouwen dat je in principe eenmalig een cache kunt loggen. Heb je toch de behoefte om een cache opnieuw te loggen dat moet je de eerste log eerst maar verwijderen. Je kunt een cache ten slotten maar een keer vinden. Daarna kun je hem enkel opnieuw bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van onze eerste caches was Mevrouw Jansen. We waren erg onder de indruk van die cache en bleef in ons geheugen staan. Sinds kort mogen wij Geo d'Ors toekennen. We hebben Mevrouw Jansen ook een Geo d'Or gegeven. We wilden graag een notitie achterlaten op de cachesite, zodat de cachelegger op de hoogte werd gesteld. Per ongeluk hadden wij een Found It gedaan i.p.v. Write Note. Later zagen wij dit doordat de puntentelling niet klopte en dat hier de fout moest liggen. Het kan dus echt per ongeluk gebeuren, maar het is inderdaad vreemd dat je tweemaal dezelfde cache kunt loggen. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimel gaat ongetwijfeld komen met het voorbeeld van de Sinterklaas cache, waarbij een of ander team uit Drenthe (Dauwtrappers meen ik?) altijd met 2 personen meedoet, elk een eigen cache verstoppn en dus elk een eigen cache vinden. Niet geheel onlogisch om die cache dan ook 2x te loggen, want je vindt 2 caches.

:no: verklaar u nader :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens een keer een cache twee maal gelogd met een aantal maanden ertussen. Dit was ergens in het midden van het land. De eerste keer was ik met Franky639 op pad en benaderden we de kist in het bos vanuit het zuidenoosten. Een hele tijd later was ik alleen aan het cachen en kwam toen vanuit het noorden door het donkere afwisselende bos gelopen naar de kist. Die lag in een mooie greppel mooi verstopt.

 

De eerste keer had franky 639 de kist uit de grond gerukt terwijl ik mijn hond aan de lijn hield, de tweede keer moest ik het dus zelf doen. Ik had totaal niet in de gaten dat ik de cache al bezocht had.

 

 

 

S'avond na het loggen kreeg ik het natuurlijk wel te horen. Waar ik dus mee bezig was. In die tijd waren franky639 en ik in een heftige strijd om de meeste caches verwikkeld.

 

 

 

Ga dus niet altijd uit van moedwillig misbruik. Ik kan me ook voorstellen als er meerdere teamleden zijn er wel eens misverstanden ontstaan of een cache al gelogd is. Een foutje is snel gemaakt en niet iedereen is zo zorgvuldig om alles dubbel te checken (zoals ik dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt een cache natuurlijk maar 1x echt vinden, maar dat geldt per stashplek. Je hebt immers ook caches die verplaatst worden. Ikzelf heb per toeval een keer een cache gevonden die ik al eens eerder gelopen had. Maar de eindlocatie van die cache was in de tussentijd veranderd. Ik vond die cache dus op een voor mij onbekende plek. Ik dacht in eerste instantie dan ook dat ik de cache waar ik eigenlijk naar op zoek was aan het loggen was. Pas toen ik goed naar het logboek keek zag ik dat dat niet zo was. Omdat ik niet kon weten dat er op die plek iets lag heb ik die cache nog een keer als found gelogd.

 

Een ander voorbeeld is de "high tech campus cache". Die is ook verplaatst, en enkele tussenpunten en berekeningen zijn ook veranderd. Als mensen die opnieuw zouden lopen zouden ze die ook opnieuw mogen loggen. Wat mij betreft, althans. Ik weet echter niet of dat ook de officiële regel is.

 

Overigens houdt de statistiekengenerator voor GSAK hier ook rekening mee. Die geeft het aantal founds aan op het aantal unieke caches. Als je dus 10 caches gevonden hebt en eentje daarvan dubbel, dan geeft hij 11 founds op 10 unique caches aan. Als iemand dan zo flauw is om kilocacher te worden op 1 cache zou je "1000 founds op 1 unique caches" zien. Maar als je dat doet publiceer je die statistieken natuurlijk niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vragen ons af: Hoe vaak mag je dezelfde cache loggen?

Als een team op dezelfde dag een tweede log plaatst wordt deze niet meegenomen in de statistieken.

Als een team voor een tweede maal dezelfde cache op een andere dag logt wordt deze wel geteld. Hoe kan dit?

 

Maar hoe kan dit? En mag dit?

Tamelijk simpel: Technisch kan het

 

De cachelegger bepaald (en houdt zelf in de gaten) of zijn cache meerdere malen als found gelogd mag worden. Wil hij dit niet, dan is het zijn volste recht om dubbele logjes weg te halen.

 

Komt er ooit een technische oplossing die dubbele logs gaat voorkomen: nee. Groundspeak heeft op het amerikaanse forum al enkele malen aangegeven dat zij er geen technische oplossing voor gaan maken, en dat het dus volkomen overgelaten wordt aan de cachelegger of er wel of niet meervoudig gelogd mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit geen controle op, net zo min als dat je je eigen cache logt.

 

Ik houd wel altijd in de gaten wie mijn caches loggen en ja, pas geleden was er iemand die voor de tweede keer logde, waarschijnlijk per ongeluk. Na een vriendelijke mail mijnerzijds met de vraag zijn log in een write note te wijzigen kwam er geen reactie, dus heb ik dat zelf voor hem veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vragen ons af: Hoe vaak mag je dezelfde cache loggen?

Als een team op dezelfde dag een tweede log plaatst wordt deze niet meegenomen in de statistieken.

Als een team voor een tweede maal dezelfde cache op een andere dag logt wordt deze wel geteld. Hoe kan dit?

 

Wij zijn in een vergevorderd stadium om al de logs van Rondje Bernheze te lezen en te controleren en komen erachter dat enkele teams tweemaal dezelfde cache hebben gelogd.

Zij krijgen binnenkort het verzoek om een van de twee logs te verwijderen. Waarschijnlijk is dit per ongeluk gebeurt.

 

Maar hoe kan dit? En mag dit?

 

Het is natuurlijk niet sportief om tweemaal dezelfde cache te (bezoeken) loggen. :no:

Als het mogelijk is om tweemaal dezelfde cache te loggen die wordt geteld, dan is het voor “puntjesjagers” niet zo moeilijk om binnen afzienbare tijd “kilocacher” te worden. :dribble:

Dit lijkt me niet de bedoeling.

 

Wij kunnen in de richtlijnen hier niets over vinden. Is hier dan spraken van sportiviteit of staat het toch ergens omschreven wat mag en wat niet mag tav. het bezoeken en meermaal loggen van een cache.

 

Er is een cach bij heerenveen die je 2 x mag loggen als je er een smurf indoet. Momenteel gedisabled helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...