Spring naar bijdragen

Tip voor een goede camera


chevaliers

Aanbevolen berichten

Ik vind het zelf erg leuk om foto's bij mijn logs te plaatsen. Op dit moment gebruik ik daar echter een Fujifilm finepix S5600 voor. Op zich is dit een heel goede camera, maar hij is nogal groot en dus behoorlijk lastig meeslepen.

 

Ik hoop via het forum een aantal tips te krijgen voor een camera voor de foto's bij mijn logs. De camera moet klein zijn en toch goede foto's maken. Ook vind ik het belangrijk dat hij eigenlijk zo min mogelijk moet kosten.

 

Op dit moment denk ik aan een telefoon met camera. Ik twijfel echter over de kwaliteit. Ik kan alleen foto's die gemaakt zijn met een Nokia N73.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het zelf erg leuk om foto's bij mijn logs te plaatsen. Op dit moment gebruik ik daar echter een Fujifilm finepix S5600 voor. Op zich is dit een heel goede camera, maar hij is nogal groot en dus behoorlijk lastig meeslepen.

 

Ik hoop via het forum een aantal tips te krijgen voor een camera voor de foto's bij mijn logs. De camera moet klein zijn en toch goede foto's maken. Ook vind ik het belangrijk dat hij eigenlijk zo min mogelijk moet kosten.

 

Op dit moment denk ik aan een telefoon met camera. Ik twijfel echter over de kwaliteit. Ik kan alleen foto's die gemaakt zijn met een Nokia N73.

de nokia n73 maakt fotos die goed genoeg zijn voor bij de logjes. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij je op korte termijn een abonnement kan verlengen en een nieuw toestel uit kan zoeken natuurlijk :dribble:

 

Het is nu erg mooi weer en ik ga zo even naar buiten... ik zal wat foto's maken met mijn GSM (nokia 5500) zodat je in ieder geval een idee hebt. Moet er bij zeggen: de nokia 5500 is absoluut níet bedoelt om "aardige foto's te maken". Het is weliswaar 2 megapixel, maar echt "iets erbij". Maar ja, als dat voldoet.... :blush:

 

Voor wat betreft mobieltjes wordt er toch meestal naar de cybershot telefoons van sony ericsson gekeken. En toegegeven, die foto's zijn inderdaad heel niet slecht. Maar zoals eerder gepost: als de omstandigheden (met name licht) wat meer van je cameraatje vragen ben je met zo'n ding toch snel de pineut ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij je op korte termijn een abonnement kan verlengen en een nieuw toestel uit kan zoeken natuurlijk :blush:

 

Het is nu erg mooi weer en ik ga zo even naar buiten... ik zal wat foto's maken met mijn GSM (nokia 5500) zodat je in ieder geval een idee hebt. Moet er bij zeggen: de nokia 5500 is absoluut níet bedoelt om "aardige foto's te maken". Het is weliswaar 2 megapixel, maar echt "iets erbij". Maar ja, als dat voldoet.... ;)

 

Voor wat betreft mobieltjes wordt er toch meestal naar de cybershot telefoons van sony ericsson gekeken. En toegegeven, die foto's zijn inderdaad heel niet slecht. Maar zoals eerder gepost: als de omstandigheden (met name licht) wat meer van je cameraatje vragen ben je met zo'n ding toch snel de pineut :P

 

Het komt erop neer dat met een telefoon geen goede foto's zijn te maken.

Het komt er ook op neer dat hetgeen jij wilt: klein/compact, goed en heel goedkoop een paar contradicties in zich heeft.

 

Ik zou zeggen: ga kijken naar een compactcamera met niet veel megapixels: 5mp is zat. De meeste kleine camera's met groot aantal mp's zijn gewoon zwak te noemen omdat een kleine beeldchip werd opgevoerd => veel ruis. Voor telefoons geldt dat dan ook helemaal !

 

Koop eens een fotoblad waarin tests van kleine camera's staan. Ze worden relatief steeds goedkoper. Maar ga niet voor de grootte van het aantal megapixels. Juist bij 5-7 mp's zijn momenteel hele mooie aanbiedingen van iets oudere modellen die prima zijn! Kijk bijv. bij Canon, Sony ed.

 

Succes,

 

Geopatra.(die het laatste jaar weer terug ging naar grotere spiegelreflexcamera's met losse lensen. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gewoon even op één van de vele vergelijkingssites kijken!

 

Daar staat alles op een rijtje, kan je meteen zien wat er mogelijk is en wat je belangrijk vind en de prijs staat erbij.

 

Op www.consumentenbond.nl kan je ook kijken, maar daar moet je geloof ik wel lid voor zijn.

 

groetjes GeoVlinder

 

Succes met het uitzoeken en de aankoop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals beloofd, een fotootje

 

Zoals je ziet is het nu niet bepaald wat bijzonders, maar voor mij voldoende voor bij een log (voorlopig dan :blush: )

 

Wil je wat meer (en dat risico loop je dus al snel), dan vallen telefoons domweg af. Dan kan je, zoals al aangegeven, beter voor een leuk fototoestelletje gaan. Dat hoeft niet eens bakken vol geld te kosten, gewoon eens rondsnuffelen...

 

 

Foto

 

edit: even in link-vorm, anders istie wel erg groot :dribble:

bewerkt door GeoDutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het zelf erg leuk om foto's bij mijn logs te plaatsen. Op dit moment gebruik ik daar echter een Fujifilm finepix S5600 voor. Op zich is dit een heel goede camera, maar hij is nogal groot en dus behoorlijk lastig meeslepen.

 

Ik hoop via het forum een aantal tips te krijgen voor een camera voor de foto's bij mijn logs. De camera moet klein zijn en toch goede foto's maken. Ook vind ik het belangrijk dat hij eigenlijk zo min mogelijk moet kosten.

 

Op dit moment denk ik aan een telefoon met camera. Ik twijfel echter over de kwaliteit. Ik kan alleen foto's die gemaakt zijn met een Nokia N73.

 

Zowel Nikon als Canon hebben een leuke serie kleine handige camera's waar je leuke foto's mee kunt maken. De Coolpix - serie munt uit door mooie macro - mogelijkheden. Zelf ben ik Nikon fan en fotografeer ik met veel plezier met de D70. Wel wat grotere camera maar dan heb je ook wat...

 

Mijn foto's vind je op:Siteview

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan de Canon Ixus 75 van harte aanbevelen. Voor zo'n € 176 kan je hem nieuw in je bezit hebben. Erg fijn is het enom grote LCD-scherm (3 inch), het bijzonder compact model, licht, en zeer goede kwaliteit van de foto's. Het is een 7.1 Mb pixel-camera, dat is wat mij betreft al veel te veel, in de praktijk heb ik hem toch op een lagere stand, en bij logjes verklein ik de foto's daarna nog eens tot zo'n 33% van het origineel. De batterij gaat enorm lang mee. Iedere week gaat de camera mee bij het cachen, ik maak er veel foto's mee, maar de batterij opladen hoeft bijna nooit.

Heb ik dan niets meer te wensen? Toch wel...deze heeft een optische zoom van 3. Die mag van mij wel wat hoger. Maar als je overweegt om foto's met een telefoon te maken zal een optische zoom van 3 (wat de meeste camera's hebben volgens mij) vast meer dan voldoende zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al ben je al wat wijzer toch wil ik nog iets toevoegen.

Ik gebruik voor caches waarvan ik verwacht dat ze echt mooie plaatjes oplever de Canon EOS 400D en voor alleen de logjes heb ik de zeer handzame en regenproof (echt waar ik heb het getest) de Olympus U700 All Weather... maar misscien ben ik wel een zeur met foto's :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...