Spring naar bijdragen

Tip voor een goede camera


chevaliers

Aanbevolen berichten

Is Dit misschien iets ?

 

Heb er zelf een die ik al langere tijd gebruik, mooie kleurweergave en met 3.2 MP voldoende kwaliteit.

Verder zelfde accu's (AA) als voor de GPS, dus onderling uitwisselbaar.

Het gebruikte SD geheugen kaartje is tegenwoordig ook al niet al te duur meer.

Voor wat voorbeeldfoto's (verkleind) zie mijn profiel of logjes. :dribble:

 

Groeten Jan-Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn zus heeft de volgende camera, dat is echt de ideale geocache camera. Hij is stootvast(tot val van 1,5m) en tot 5m waterdicht!!! Prima ding! Niet al te veel zoom maar wel snel mooie foto's nemen! Kijk maar in de gallery van het profiel van Kaatje de Krab:

 

http://www.geocaching.com/profile/Default....b1-867e5baa8e1d

 

Als je op youtube zoekt op perkejanssen vind je misschien nog wel een fimpje dat ik met die camera in zwembad achterin de tuin heb gemaakt [:no:].

 

Informatie over de camera:

 

Olympus Mju 725 SW : Wie veel tijd besteed aan actieve sporten en andere drukke bezigheden weet dat het leven veel uitdagingen kan bieden. En daarom is het goed om te weten dat Olympus duidelijk rekening houdt met mensen met een actieve levensstijl die weigeren om met minder genoegen te nemen. Met de water- en schokbestendige Olympus Mju 725 SW profiteren ze altijd en overal van een volledige creatieve vrijheid. De nieuwe Olympus 725 SW, dat waterdicht is tot een diepte van 5 m en bestand is tegen een val vanaf 1,5 m, is een waardige opvolger voor de uiterst succesvolle Mju 720 SW die een nieuw tijdperk inluidde voor draagbare digitale fotografie. De Olympus Mju 725 SW met een stijlvolle metalen behuizing is sterk en robuust.

 

Meer info kijk hier.

bewerkt door Team Krabbegat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Informatie over de camera:

 

Olympus Mju 725 SW : Wie veel tijd besteed aan actieve sporten en andere drukke bezigheden weet dat het leven veel uitdagingen kan bieden. En daarom is het goed om te weten dat Olympus duidelijk rekening houdt met mensen met een actieve levensstijl die weigeren om met minder genoegen te nemen. Met de water- en schokbestendige Olympus Mju 725 SW profiteren ze altijd en overal van een volledige creatieve vrijheid. De nieuwe Olympus 725 SW, dat waterdicht is tot een diepte van 5 m en bestand is tegen een val vanaf 1,5 m, is een waardige opvolger voor de uiterst succesvolle Mju 720 SW die een nieuw tijdperk inluidde voor draagbare digitale fotografie. De Olympus Mju 725 SW met een stijlvolle metalen behuizing is sterk en robuust.

 

Meer info kijk hier.

 

Heb je aandelen of zo? Dit gaat wel erg ver en kan nooit de bedoeling zijn van een forum over geocaching. :eek::thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al ben je al wat wijzer toch wil ik nog iets toevoegen.

Ik gebruik voor caches waarvan ik verwacht dat ze echt mooie plaatjes oplever de Canon EOS 400D en voor alleen de logjes heb ik de zeer handzame en regenproof (echt waar ik heb het getest) de Olympus U700 All Weather... maar misscien ben ik wel een zeur met foto's :thumbup:

De olympus U720 SW doet het ook leuk onder water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Informatie over de camera:

 

Olympus Mju 725 SW : Wie veel tijd besteed aan actieve sporten en andere drukke bezigheden weet dat het leven veel uitdagingen kan bieden. En daarom is het goed om te weten dat Olympus duidelijk rekening houdt met mensen met een actieve levensstijl die weigeren om met minder genoegen te nemen. Met de water- en schokbestendige Olympus Mju 725 SW profiteren ze altijd en overal van een volledige creatieve vrijheid. De nieuwe Olympus 725 SW, dat waterdicht is tot een diepte van 5 m en bestand is tegen een val vanaf 1,5 m, is een waardige opvolger voor de uiterst succesvolle Mju 720 SW die een nieuw tijdperk inluidde voor draagbare digitale fotografie. De Olympus Mju 725 SW met een stijlvolle metalen behuizing is sterk en robuust.

 

Meer info kijk hier.

 

Heb je aandelen of zo? Dit gaat wel erg ver en kan nooit de bedoeling zijn van een forum over geocaching. :D:beerchug:

 

Geopatra.

 

 

 

 

 

Neehoor helemaal niet. Gewoon wat info die ik vond op internet over die camera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Informatie over de camera:

 

Olympus Mju 725 SW : Wie veel tijd besteed aan actieve sporten en andere drukke bezigheden weet dat het leven veel uitdagingen kan bieden. En daarom is het goed om te weten dat Olympus duidelijk rekening houdt met mensen met een actieve levensstijl die weigeren om met minder genoegen te nemen. Met de water- en schokbestendige Olympus Mju 725 SW profiteren ze altijd en overal van een volledige creatieve vrijheid. De nieuwe Olympus 725 SW, dat waterdicht is tot een diepte van 5 m en bestand is tegen een val vanaf 1,5 m, is een waardige opvolger voor de uiterst succesvolle Mju 720 SW die een nieuw tijdperk inluidde voor draagbare digitale fotografie. De Olympus Mju 725 SW met een stijlvolle metalen behuizing is sterk en robuust.

 

Meer info kijk hier.

 

Heb je aandelen of zo? Dit gaat wel erg ver en kan nooit de bedoeling zijn van een forum over geocaching. :D:beerchug:

 

Geopatra.

 

 

 

 

 

Neehoor helemaal niet. Gewoon wat info die ik vond op internet over die camera.

Goochelen wordt Googelen... heel makkelijk hoor een kind kan de was doen B)B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een Nikon Coolpix L4 cameraatje gekocht. Type broekzak-camera. Deze heb ik meestal bij me als ik ga cachen. Op zich maakt hij aardige foto's, maar toch merk ik een groot kwaliteitsverschil met de Canon A70 die ik daarvoor had. Om te beginnen zit er een flinke vertraging bij het afdrukken. Daardoor mis je soms net die leuke momenten. Ook heeft de flits heel lang nodig om weer op te laden. En ook is de scherpstelling niet altijd goed. Er mislukken veel vaker foto's door verkeerde scherpstelling dan bij de Canon. Dat zijn allemaal dingen die je niet in de specificaties terug vindt, en dat is jammer. Ik vraag me af of dat aan dit specifieke model ligt, of dat die kleine broekzakmoddellen altijd wat minder zijn dan de "gewone" compactcamera's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..... Om te beginnen zit er een flinke vertraging bij het afdrukken. Daardoor mis je soms net die leuke momenten. Ook heeft de flits heel lang nodig om weer op te laden. En ook is de scherpstelling niet altijd goed. Er mislukken veel vaker foto's door verkeerde scherpstelling dan bij de Canon. Dat zijn allemaal dingen die je niet in de specificaties terug vindt, en dat is jammer. Ik vraag me af of dat aan dit specifieke model ligt, of dat die kleine broekzakmoddellen altijd wat minder zijn dan de "gewone" compactcamera's?

 

Hier heb je denk ik het belangrijste punt/issue van compactcamera's. Hiervoor is al gezegd dat het aantal megapix er, zeker boven de 5, nauwelijks meer toe doet en soms zelfs gewoon meer ruis geeft en dat is iets waar je zeker niet op zit te wachten. Maar het misschien wel allerbelangrijkste is de vertraging tussen het in een keer ' afdrukken' en de tijd dat de foto echt gemaakt wordt. Een vertraging van meer dan 0,3 seconden is echt super irritant. De leuke spontane foto (snap shot) van een kind kun je wel bijna vergeten! Let hier dus heel goed op bij het kopen van een compactcamera (SLR's hebben hier geen noemenswaardig last van).

Verder een oude koe: digitale zoom is absulute onzin en fabrikanten die het hier nog over hebben zouden aangeklaagt moeten worden voor misleiding. Let dus alleen op Optische zoom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...