Spring naar bijdragen

Wat is het verschil tussen terracaching en geocaching?


cirkel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ik zie eigenlijk helemaal geen verschil op de spelregels na.

 

Waarom hetzelfde parallel opstarten?

 

rrrrraarrrrr.....

 

Tsja, ik heb zelf even bij terracaching rondgekeken omdat hun claim van "enkel kwaliteitscaches, fraaie wandelingen door de natuur" me wel intrigeerde. Het resultaat viel me toch tegen: het aantal caches is inderdaad veel kleiner, maar in mijn omgeving zijn er enkel een stelletje virtual caches en een paar locationless caches. Ik zie, tot substantiele afstand van mijn huis, geen enkele fraaie wandeling door de natuur.

 

Kortom, het concept is leuk en ik heb zeker begrip voor de roep om kwaliteitscaches (en begrijp me nou niet verkeerd: het zijn juist de geweldige caches op geocaching.com die me waardering hebben geleerd voor hoe goed een goeie cache wel niet kan zijn! (1)), maar terracaching moet absoluut iets aan zijn reviewpolicy doen voordat het een succes kan worden.

 

 

Hans

 

(1) ...net zoals het de wat mindere caches op geocaching.com die me begrip geven voor de roep om betere caches ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen geocachen en terracachen ?

 

Geocaching heeft veel meer caches en bij Terracaching zijn veel virtuele caches.

 

Gewoon blijven Geocachen, vanwege de veel grotere diversiteit aan caches.

 

Hé, weer omgedraaid? Komen jou qualicaches dan weer terug? Want er zaten wel wat leuke tussen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als redelijk beginnend cacher hebben wij ook lopen kijken bij TC. Zij claimen hogere voorwaarden te stellen aan een cache. Snelle scoor micro's kom je er bijna niet tegen.

 

Zal vast wel een historie aan vast zitten die ik niet wil weten. Heb er van TC een paar liggen in de omgeving die redelijk complex zijn. Dus nog geen score daar :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen geocachen en terracachen ?

Lopen deze in elkaar over of zijn het twee aparte clubs ?

 

Verschillen? Het gaat mij om de overeenkomsten. Is er bij mij in de buurt een mooie cachetocht naar mijn smaak - d.w.z. een flinke wandeling door een mooi natuurgebied - dan ga ik 'm doen en het zal me worst wezen op welke site de cache staat. Want gaat het om de puntjes die verbonden zijn aan één bepaalde site, of om de tocht zelf?

Nou zijn er in mijn omgeving weinig terracaches, maar gelukkig wel qualitycaches die ruimschoots voldoen aan mijn wensen. Net zoals er legio geocachingcaches zijn die me prima zijn bevallen.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet twee "sponsoren" vinden om aktief mee te mogen doen. ;)

Dat valt in de praktijk erg mee.

Wat wel makkelijk zou zijn als je zelf terracaches wil gaan aanbieden om een paar bekenden

hiervoor te vragen. Dit zijn namelijk ook de personen die een cache beoordelen.

Mocht 1 van je 2 sponsoren niet echt actief zijn dan kan het dus even duren. :cry:

Tussentijds van sponsor wisselen is dan iets wat men nog wel eens pleegd te doen. :)

 

Groetjes Jan-Willem.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet twee "sponsoren" vinden om aktief mee te mogen doen. ;)

Dat valt in de praktijk erg mee.

Wat wel makkelijk zou zijn als je zelf terracaches wil gaan aanbieden om een paar bekenden

hiervoor te vragen. Dit zijn namelijk ook de personen die een cache beoordelen.

Mocht 1 van je 2 sponsoren niet echt actief zijn dan kan het dus even duren. :cry:

Tussentijds van sponsor wisselen is dan iets wat men nog wel eens pleegd te doen. :)

 

Groetjes Jan-Willem.

 

Ik heb me er ook geregistreerd en maar 2 caches gevonden.. duidelijk van dezelfde makers als die van de geocache waarnaar ik op zoek was ;-)

 

verder nog niet een handige manier gevonden om caches uit te zoeken..

 

er zijn nog legio andere manieren om te cachen en er zijn andere hobbies met gps apparaten te bedenken (antigeocaching, urbanexploring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

 

Hé, weer omgedraaid? Komen jou qualicaches dan weer terug? Want er zaten wel wat leuke tussen :cry:

 

Al een tijdje hoor. Ik heb er een tijdje rondgekeken, maar de kwaliteit is flink achteruit gegaan daar. En misschien komt er wel wat naar Geocaching.

 

Ja probeer eens die eenmalig te loggen caches hier te droppen :lol1:

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje vreemd... er waren eerdere draadjes waarin werd verwezen naar Terracaching. Meestal (altijd) werd gezegd dat het niet op het geocache forum thuis hoorde, waarna ze werden gesloten. Waarom dit draadje dan wel? Heb ik iets gemist :cry:

Van mij mag het hoor, wij nemen graag de zgn "kwaliteitscaches" van Terracaching mee als we ze onderweg tegenkomen en de virtuele laten we links liggen.

Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje vreemd... er waren eerdere draadjes waarin werd verwezen naar Terracaching. Meestal (altijd) werd gezegd dat het niet op het geocache forum thuis hoorde, waarna ze werden gesloten. Waarom dit draadje dan wel? Heb ik iets gemist :lol1:

Van mij mag het hoor, wij nemen graag de zgn "kwaliteitscaches" van Terracaching mee als we ze onderweg tegenkomen en de virtuele laten we links liggen.

Marja

Dat heet voortschrijdend inzicht, Marja. Weer een stapje dichter bij een toekomst, waarin het vanzelfsprekend zal zijn om op het forum van geocaching.nl te schrijven over alle geocaching-mogelijkheden in Nederland. Het inzicht is ook een handje geholpen door het feit dat steeds meer forumbezoekers zich gingen ergeren aan het wegmoffelen van berichten en hele draadjes. Zie de pittige discussies van de laatste tijd.

 

Bovendien beschouwt gc.nl TerraCaching niet als een echte concurrent. TerraCaching is ook maar een commerciële Amerikaanse site, waar wij geen enkele invloed op hebben, maar die wel bepaalt hoe wij in Nederland moeten geocachen. Dat neemt niet weg dat er ook bij TerraCaching kwaliteitscaches te vinden zijn. Hoe meer geocaches en geocaching-sites, hoe beter. Dat maakt het spel alleen maar gevarieerder en interessanter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...