Spring naar bijdragen

Een gps kopen in Amerika.


Peetee

Een gps kopen in Amerika. Hoe groot is het risico?  

150 leden hebben gestemd

  1. 1. Waar heb jij je gps gekocht en heb je ooit een beroep moeten doen op de garantie?

    • Gekocht in Europa, gps heeft de garantieperiode ongeschonden overleefd.
      40
    • Gekocht in de USA, gps heeft de garantieperiode ongeschonden overleefd.
      27
    • Gekocht in Europa, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: goed verlopen.
      7
    • Gekocht in Europa, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: niet goed verlopen.
      2
    • Gekocht in de USA, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: goed verlopen.
      4
    • Gekocht in de USA, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in Europa, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: goed verlopen.
      4
    • Gekocht in Europa, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in de USA, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: goed verlopen.
      0
    • Gekocht in de USA, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in Europa, garantie loopt nog.
      33
    • Gekocht in de USA, garantie loopt nog. Nog geen problemen gehad.
      33


Aanbevolen berichten

Een gevalletje hoeveel pech kan je hebben.

 

Je kan ( vanzelfsprekend) maar 1x stemmen, maar ik heb 2 ervaringen, en 1 lopende

De Garmin Vista die ik had vertoonde nog net binnen de garantie uitval nukken, na wat heen en weer bellen met Notter deze naar Sailtron in houten gebracht, en kreeg tot mijn stomme verbazing direct een nieuw exemplaar mee ( 2004). Er werd enkel gekeken of er geen val schade was :blink: .

 

Een streetpilot die ik voor op de motor kocht, gebruikt exemplaar via Waypoint bleek na een halfjaar minder waterdicht dan bedoeld ;) . Dit werd in Notter geregeld, want waterdichtheid was echt levenslang onder garantie. Ik kon een ander gebruikt exemplaar krijgen, maar mocht toen ik er om vroeg ook bij betalen op een moderne GPS map 276... die nu bij Sailtron is wegens stilvallen interne klok met als gevolg elke keer dat je hem start autopositie> 15 minuten wachten en dan werkt hij pas. Wederom buiten garantie, maar ik weet nu al dat het gewoon weer opgelost wordt binnen ca 2 weken.

 

Owja.... de vista werd verruild voor een Garmin 60cs, nu een jaartje of drie oud... werkt nog steeds probleemloos :P .

 

Door de elke keer weer goede service :blush: zal ik nooit een import kopen, en ondanks de storingen... een volgende zal toch weer een Garmin zijn.

 

 

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb m'n GPS bij een NL webshop gekocht: www.easyoutdoor.nl. Ik heb mijn Garmin eTrex Venture Cx nu ongeveer een half jaar en heb er nog geen problemen mee gehad. Het enige probleem dat ik had tijdens het kopen is dat easyoutdoor mij in eerste instantie via hun webshop een GPS apparaat had verkocht (een Legend geloof ik), die ze niet meer op voorraad hadden. Ze zouden deze ook niet meer binnen krijgen, waardoor ik tegen een gereduceerd tarief de Venture Cx kon krijgen. Vanwege deze goede service kan ik easyoutdoor dan ook zeker aanbevelen als je op zoek bent naar een webshop in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al zoveel gekocht via Ebay/internet dat het de gewoonste zaak van de wereld is geworden.

GPS, geheugenkaartjes, fotocamera, Lego noem maar op.

Waarom zou je een Wehkamp of Neckerman wel vertrouwen en een Postorder bedrijf in het buitenland niet?

Alleen voor de normale boodschappen moet ik nog de deur uit maar dat is ook nog een kwestie van tijd. :D

 

Leve Internet - Ebay - PayPal. B)

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble: Mij Etrex Legend Cx via Ebay in de VS aangeschaft. Verzenden kostte een paar weken maar dat ik ik wel over voor de aanmerkelijk lagere prijs t.o.v. van een Nederlandse dealer. Werkt prima, via Garmin NL zelfs een NL handleiding ontvangen. Ook geen douaneproblemen gehad.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Een gevalletje hoeveel pech kan je hebben.

 

Ik kon een ander gebruikt exemplaar krijgen, maar mocht toen ik er om vroeg ook bij betalen op een moderne GPS map 276... die nu bij Sailtron is wegens stilvallen interne klok met als gevolg elke keer dat je hem start autopositie> 15 minuten wachten en dan werkt hij pas. Wederom buiten garantie, maar ik weet nu al dat het gewoon weer opgelost wordt binnen ca 2 weken.

 

Even een update hoe dit verder is gelopen.

De 276 terug gekregen maar het probleem bleek niet opgelost te zijn, dus een 3e rit naar Sailtron om hem nogmaals terug te brengen.

Vandaag weer terug naar Houten waar ik een nieuw exemplaar van de 276 kon ophalen met een 0 factuur. men had het probleem niet weten te verhelpen, geen val schade en het problerem was duidenlijk intern in de GPS. Per mail een paar uur later een unlock code voor de kaarten die ik geactiveerd had.

 

Dit is dus wel even 100 % garantie 20 maanden na aankoop.... :crybaby: .

 

Ik snap dat het prijsverschil een reden is voor import te kiezen, maar denk niet dat een leverancier aan de andere kant van de oceaan het zo goed op lost... en zeker niet na zo'n lange tijd. Sailtron doet naar ik begrepen heb niet aan garantie service op parallel import.

 

 

 

Grtz D.l.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nooit iemand die zomaar even via internet iets kocht. Vorig jaar dus de eerste gps gekocht hier in Nederland bij futurumshop (mijn eerste aankoop via internet). Dan had ik voor m'n gevoel toch iets om op terug te vallen.

Dit jaar wou ik een uitgebreidere gps, maar die is natuurlijk veel duurder. Het bewuste draadje op de voet gevolgd, en het kon idd veel goedkoper in de usa. Maar uiteindelijk toch gewoon hier in Nederland gekocht met dezelfde reden als bij de eerste. Misschien wat te bang om dat zomaar even te doen. Douanekosten, garantie, dat soort dingen. En ik heb er een goed gevoel bij (al was het natuurlijk wel even wat duurder).

Dat is jammer dat je het internet shoppen nog niet vertrouwt. Zelfs de meest wazige adressen in Hongkong en Shanghai of gewoon Duitsland hebben ons al vele euro's bespaard. Nu gaat het niet zozeer om die euries, maar juist de lol om hetzelfde voor minder te vinden en uiteindelijk hier te krijgen :crybaby:. Je hebt internet niet voor niets (naast het cachen :eek: )

 

Worden GPS toestellen ook al rapertjes? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

De euro stijgt in waarde inderdaad. Dus de euro is meer waard en dus krijg je meer dollars voor je euro en zodoende is kopen in Amerika gunstiger :yes:

 

EDIT: Ow wacht, nu zie ik waar je heen wilde. In je quote staat 'Dollar stijgt weer' in het 'oorspronkelijke' bericht staat (nu) 'Dollar daalt weer'.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit te sparen voor een Vista HCx. Dat scheelt 150 euro met de goedkoopste in Europa op dit moment.

Dat is toch wel heel veel geld....

 

Accessoires tot nu toe allemaal via chinese handelaren op ebay. Spullen vaak binnen een week al uitstekend verpakt binnen, en de prijzen zijn te belachelijk voor woorden.

bij deze shop kost ie nog geen 200 euro [geen verzendkosten]

 

http://www.futurumsh...CFcUz3godeXwcHQ

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.35 is niet echt spannend in juli 2008 tikte de euro 1.60 dollar aan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zit te sparen voor een Vista HCx. Dat scheelt 150 euro met de goedkoopste in Europa op dit moment.

Dat is toch wel heel veel geld....

 

Accessoires tot nu toe allemaal via chinese handelaren op ebay. Spullen vaak binnen een week al uitstekend verpakt binnen, en de prijzen zijn te belachelijk voor woorden.

bij deze shop kost ie nog geen 200 euro [geen verzendkosten]

 

http://www.futurumsh...CFcUz3godeXwcHQ

 

 

Denk dat hij in februari 2008 (toen dat bericht geplaatst is) niet voor 200 euro over de toonbank ging :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.35 is niet echt spannend in juli 2008 tikte de euro 1.60 dollar aan

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :rolleyes: Dat is drie jaar geleden en heb je nu niets aan. De dollar daalt in waarde en begint weer interessant te worden. Dat is alles wat is aangeef.

Bijvoorbeeld een nieuwe 60 Csx voor (omgerekend) 152 euro :thumbup: of zoek eens wat verder op nieuwere apparaten. Kan je leuke deals doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken jezelf niet te snel rijk met aankopen uit het buitenland. Er kunnen nog aanzienlijke kosten overheen komen. Soms glipt het er tussendoor, soms ook niet en dan zou het teleurstellend zijn als je uiteindelijk na heffingen net zo goed het product hier had kunnen kopen.

Reken het dus van te voren even goed door allemaal. Meer informatie kun je vinden bij o.a. DEZE link naar de douane over internetaankopen in het buitenland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele jaren geleden mijn 60CSx via E-Bay in Amerika gekocht. Qua prijs toen ongeveer de helft ten opzichte van de prijs in Nederland. In geval van problemen zou het toestel terug naar Amerika moeten. Gelukkig nooit problemen met het toestel gehad, dus veel geld bespaard.

 

Bij een aankoop is er een overeenkomst tussen een koper en een verkoper, niet tussen koper en fabrikant. Dat betekent, dat je in principe bij de verkoper moet zijn in geval van problemen. De verkoper kan, afhankelijk van de afspraken die hij met zijn leverancier heeft (bij officiële dealers is dit vaak de importeur), ook de mogelijkheid bieden dat de koper dit rechtstreeks met de importeur/fabrikant afhandeld. Er liggen geen afspraken met een nederlandse importeur als je het toestel in Amerika gekocht hebt. Wereldwijde garantie van de fabrikant kan hier een uitkomst bieden.

 

Garantie wil overigens niet zeggen dat je buiten deze periode geen recht op vergoeding van kosten hebt. Garantie wil alleen zeggen dat je onder bepaalde condities een vergoeding krijgt (bv van fabrikant of importeur) zonder dat je hier veel moeite voor hoeft te doen. Vergoeding bij problemen is wettelijk zo ongeveer geregeld:

- Binnen 3 maanden na aankoop zal in geval van een defect de leverancier moeten aantonen dat er niet juist met het toestel is omgegaan.

- Na 3 maanden na aankoop zal de koper moeten aantonen dat de oorzaak in het apparaat lag en niet aan de gebruiker.

Gezien het 2e punt is het dus gemakkelijk om een garantie te hebben. Let wel op bij de wettelijke regels. Het betreft nl. een geschil dat tussen de leverancier en de koper afgehandeld moet worden. De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een goed apparaat, niet de fabrikant.

De duur dat je aanspraak kunt maken op een vergoeding is afhankelijk van datgene dat je gekocht hebt. Bij een apparaat, waarvan verwacht mag worden dat het 10 jaar meegaat en een garantie van 1 jaar heeft kun je ook bij een defect na enkele jaren aanspraak maken van een vergoeding of tegemoedkoming van de reparatiekosten. Ik heb al eens meegemaakt dat een leverancier 4 jaar na aankoop nog korting gaf op de reparatie (wasmachine) omdat hij vond dat zijn apparatuur veel langer mee zou moeten gaan.

 

Kort geleden bij een klein dispuut bij het Juridisch Loket geweest om hier wat meer informatie over te krijgen en zodoende heel nuttige informatie gekregen. Maar ook hun waren heel duidelijk: Bij problemen is het een zaak tussen koper en verkoper. Dan is het natuurlijk gemakkelijk als deze zich in de buurt bevind en niet aan de overkant van de grote plas. Daarbij komt nog eens dat dan niet het nederlandse recht van toepassing is maar de wet van het land waar de aankoop heeft plaatsgevonden, dus USA.

 

In het buitenland kopen? Tja, dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.

 

Eigenlijk zou je je moeten afvragen waarom de apparaten hier soms twee keer zo duur zijn dan in de USA. Ook al tel je bij de amerikaanse prijs de BTW en invoerrechten op, dan nog kom je niet in de buurt van de nederlandse prijs. Rara, hoe kan dat? Ik heb op deze vraag nooit een antwoord kunnen krijgen. Vroeger vanuit mijn werk daarom heel veel apparatuur in de USA besteld, in Nederland alleen gefrustreerde vertegenwoordigers ontmoet omdat men niet in de buurt van de amerikaanse prijs kon aanbieden...

 

Groetjes, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...