Spring naar bijdragen

Gecaching tijdens de wintersport


jethro

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

In februari ga ik op wintersport vakantie naar Les Menuires. Ik heb nog geen ervaring met geocachen tijdens de wintersport. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groetjes,

Jethro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dat hebben wij een paar keer gedaan. het leek ons fantastisch om allebei onze verslavende hobby's te combineren. helaas zijn er vaak weinig tot geen caches in de skigebieden. voor de paar die wij gedaan hebben had je meestal een camera nodig omdat je een of ander gebouw moest fotograferen. in tignes schijnt een cache te liggen bij een off-piste route. als we daar nog eens heen gaan gaan we zeker proberen die te scoren. een van de redenen dat er niet veel te cachen valt tijdens de wintersport is dat de sneeuwhoogten nogal kunnen verschillen. het is niet fijn als je cache 3 meter onder de sneeuw ligt.

ik ga meteen even kijken of er ook caches te vinden zijn waar we dit jaar gaan skiën.

Heel veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lezers,

 

In februari ga ik op wintersport vakantie naar Les Menuires. Ik heb nog geen ervaring met geocachen tijdens de wintersport. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij hebben vorig jaar op wintersport ook gecached. Is best te doen maar let op:

1. dat de cache(s) tijdens de winter te vinden zijn.

2. pas heel erg op als je de gebaande paden wilt verlaten (ons advies: niet doen)

3. dat er wel eens minder sterren aangegeven worden dan je in Nederland gewoon bent.

4. ga voor de wintersport en ga cachen als dat goed uitkomt.

Groeten en veel plezier, Krijgertjes.

bewerkt door Krijgertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet een paar dingen goed in gaten houden en dat is dat de meeste buitenlandse Geocachers vaak niet zo goed zijn in verstoppen als wij Nederlanders. Wij werken in de reiswereld en cachen best vaak in het buitenland en dat is vaak een regelrechte ramp! Laat staan dat ze rekening houden met winteromstandigheden (zie post Thex!)

 

Wij hebben zelf een lange multi in Nendaz waar we elk jaar gaan skiën. Die is heel goed te doen met sneeuwandelschoenen als er veel sneeuw ligt. De cache zelf is verstopt in een afgezaagde boomstronk en niet op de grond. Het is zelfs zo dat twee jaar geleden zoveel gesneeuwd had dat zelfs de boomstronk niet meer te vinden was!

 

En inderdaad opletten voor lawines en gladde situaties!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ervaring met caches in wintersportgebieden, maar niet in buurt van Les Menuires.

In januari hebben we een cache gevonden in het gebied rondom Tignes. De cache ligt in de buurt van Val d'Isère.(GC4D04) Deze ligt in een stenen pyramide midden op de piste. 2 andere caches waren begraven onder een dik pak sneeuw en één lag ver buiten de piste, maar vanwege hoog lawinegevaar niet naartoe gegaan. :no:

Ook in het gebied Portes du Soleil hebben we in April 2 caches gevonden (GCZABJ) en (GCVJTZ). Erg leuk maar de meeste caches in de wintersportgebieden zijn bedoeld om in de zomer te vinden na een lange bergwandeling.

Lees de logjes maar dan weet je ongeveer wat je te wachten staat. B)

Een mailtje naar de cachelegger lijkt me het verstandigst. Die kent de situatie ter plaatse.

 

Over 2,5 week gaan we weer een poging wagen in La Plagne :dribble:

 

Veel succes.

Jacco (De Stropers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In La Norma hebben we van de zomer een cache (GCHJM7) gedaan die volgens mij ook perfect in de winter kan gevonden worden.

 

Probleem voor topicstarter: hoewel deze cache maar één valei verder ligt is het toch een rit van minimum 120 km om er te geraken. Van de zomer zaten wij in Valmeinier. De dichtste cache in vogelvlucht (20km) was Lac du Lou (GCXN98) nabij Val Thorens en over de weg was dit een rit van 120 km.

 

De cache op de Galibier bleek toen wij daar waren geript, maar ook de serie van "La Guisane" moet volgens mij in de winter te doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij zijn net terug van een wintersportvakantie in Oberstdorf.

Daar toch nog, ondanks veel sneeuw 6 caches kunnen loggen.

Bij 2 caches lag zoveel sneeuw, dat ze niet uit te graven waren, of er was een pas afgesloten, waar we tot vlakbij de cache konden komen.

Even een mailtje gestuurd, toen we weer thuis waren, me de exacte coördinaten en de oplossing van de puzzels, daarna toch toestemming gekregen om te loggen.

Prachtige wandelingen door besneeuwde bergen, het voegde voor ons wel een extra dimensie toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn net terug van een wintersportvakantie in Oberstdorf.

Daar toch nog, ondanks veel sneeuw 6 caches kunnen loggen.

Bij 2 caches lag zoveel sneeuw, dat ze niet uit te graven waren, of er was een pas afgesloten, waar we tot vlakbij de cache konden komen.

Even een mailtje gestuurd, toen we weer thuis waren, me de exacte coördinaten en de oplossing van de puzzels, daarna toch toestemming gekregen om te loggen.

Prachtige wandelingen door besneeuwde bergen, het voegde voor ons wel een extra dimensie toe!

 

Ik ga ook begin Februari op vakantie naar Oberstdorf. Kunnen jullie aangeven welke caches jullie gedaan hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben daar gedaan:

GC14KGR, onder de sneeuw, maar wel te vinden

GC10977, in het dorp, prima te doen

GC15TRY, ook met sneeuw goed te doen

GC14KJJ, gelogd met toestemming, dik onder de sneeuw, wel heel mooie wandeling!

GCHF2E, prima te doen, leuke tocht.

GCYVG6, gelogd met toestemming, afgezette paden vanwege hoge sneeuw.

 

Vooral de laatste, de Breitach klamm, vonden wij fantastisch, alleen al voor de omgeving. Absolute aanrader. Bereikbaar met de bus vanuit Oberstdorf. (Of natuurlijk gewoon met je eigen auto). Wij stonden daar met onze camper op de camperplaats en deden dat dus met de bus.

De eerste "de Iller Ursprung" is ook een leuke wandeling.

 

Wij vinden Oberstdorf heel leuk, was onze tweede keer, maar zullen hier zeker elk jaar weer naar terug gaan, zo goed bevalt het ons daar!

Fijne vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe goed houdt je GPS toestel het eigenlijk uit in het koude wintersport weer? Ik heb ooit eens begrepen dat je batterijen dan heel snel leeg raken, maar ik weet niet of dat een fabeltje is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...