Spring naar bijdragen

Concurende webshop voor geocachers


Aanbevolen berichten

Ze worden al met een meerwaarde verkocht,

 

Zie hier.

 

Toen ik dit stukje in "De definitieve Dutch geocoin 2007!" las, dacht ik: "Even kijken.".

In eerste instantie vond ik het een goed initiatief.

Maar toen bedacht ik me. Want er is dus iemand die artikelen aan het verkopen is onder de prijs van de "officiële" webshop. Om dan te kunnen concurreren, zouden de prijzen daar naar beneden moeten.

En dat houdt dus in dat er minder geld overblijft voor geocaching.nl.

Zoals misschien niet iedereen weet, gaat de "winst" namelijk naar de stichting.

En ik denk niet dat hetzelfde geldt voor deze alternatieve webshop. Daar probeert iemand winst te behalen en die voor zichzelf te behouden.

Diegene draag ik dus geen warm hart toe.

Ik blijf gewoon in onze eigen goodieshop kopen en steun daarmee geocaching.nl! :rolleyes:

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan in bovenstaande argumentatie een stuk meegaan, maar er zijn toch veel meer "particuliere" webshop net over de grens. Heeft daar nog nooit iemand iets besteld? Kan ik me niet voorstellen. Dat je gaat concureren en onder de prijs van "onze" goodiesshop gaat zitten vind ik jammer. Maar er zijn ook artikelen te koop die je bij "onze" goodiesshop niet kunt bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf gewoon in onze eigen goodieshop kopen en steun daarmee geocaching.nl! :rolleyes:

 

:) goede actie

 

toch heb ik ook wel 's TB tags en stickers ergens anders gekocht, is het een goed excuus dat ik ze kocht in combinatie met wat nanos die niet in de goodieshop van gc.nl verkrijgbaar zijn?

 

af en toe ergens anders shoppen moet volgens mij wel kunnen. Maar of de concurrent hier op deze site mag adverteren da's een andere vraag?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wi jullie bedanken, want zonder dit draadje had ik nog nooit van deze webwinkel gehoord. En ik denk velen met mij. :rolleyes:

 

Wat is er mis met een tweede shop. Deze shop heeft lang niet alle spullen die de goodiesshop ook heeft.

In de vrije markteconomie, moet concurrentie kunnen.

De laagste prijs is niet alleen een garantie op een goede verkoop. Service is m.i. veel belangrijker.

 

Ook verkoopt deze webshop andere spullen dan de goodiesshop heeft.

 

I.p.v. dit initiatief af te kraken, zouden we blij moeten zijn met een shop waar we ook artikelen kunnen bestellen, zoals nanorolletjes etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wi jullie bedanken, want zonder dit draadje had ik nog nooit van deze webwinkel gehoord. En ik denk velen met mij. :rolleyes:

 

Wat is er mis met een tweede shop. Deze shop heeft lang niet alle spullen die de goodiesshop ook heeft.

In de vrije markteconomie, moet concurrentie kunnen.

De laagste prijs is niet alleen een garantie op een goede verkoop. Service is m.i. veel belangrijker.

 

Ook verkoopt deze webshop andere spullen dan de goodiesshop heeft.

 

I.p.v. dit initiatief af te kraken, zouden we blij moeten zijn met een shop waar we ook artikelen kunnen bestellen, zoals nanorolletjes etc.

Als de prof merkt dat er behoefte is aan bepaalde spullen, weet ik niet beter dan dat hij ervoor zorgt dat ze in de Goodieshop terecht komen.

 

En ik zeg niet dat er niets gekocht mag worden in de andere shop. Ik zeg niet dat de winkel hier niet genoemd mag worden.

Het enige dat ik zeg, is dat ik in onze eigen Goodieshop blijf kopen en daarmee gc.nl steun. En dat ik niet blij ben dat iemand dit initiatief heeft genomen.

 

Niet meer dan een mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wi jullie bedanken, want zonder dit draadje had ik nog nooit van deze webwinkel gehoord. En ik denk velen met mij. :rolleyes:

 

Wat is er mis met een tweede shop. Deze shop heeft lang niet alle spullen die de goodiesshop ook heeft.

In de vrije markteconomie, moet concurrentie kunnen.

De laagste prijs is niet alleen een garantie op een goede verkoop. Service is m.i. veel belangrijker.

 

Ook verkoopt deze webshop andere spullen dan de goodiesshop heeft.

 

I.p.v. dit initiatief af te kraken, zouden we blij moeten zijn met een shop waar we ook artikelen kunnen bestellen, zoals nanorolletjes etc.

De duitse cache club heeft ook een goodiesshop die meer produkten heeft dan onze eigen prof! Maar je kan niet alles op voorraad hebben. In de handel geld dus ook Vrijheid Blijheid. Voor wat betreft de nieuwe Nederlandse coin en het doorverkopen.... Ja wel een beetje kortzichtig als iedereen weet wat ie kost bij Karelkraak en dan nu al winst proberen te maken en doen als je hem zelf hebt bedacht tja niet slim dus.

 

Terug naar de prof, ik koop lekker bij hem. Snelle service voor de dingen die ik zoek geen moeilijke betaal procedures en als ik wat anders nodig heb dan is er altijd wel een mouw aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wi jullie bedanken, want zonder dit draadje had ik nog nooit van deze webwinkel gehoord. En ik denk velen met mij. :P

 

Wat is er mis met een tweede shop. Deze shop heeft lang niet alle spullen die de goodiesshop ook heeft.

In de vrije markteconomie, moet concurrentie kunnen.

De laagste prijs is niet alleen een garantie op een goede verkoop. Service is m.i. veel belangrijker.

 

Ook verkoopt deze webshop andere spullen dan de goodiesshop heeft.

 

I.p.v. dit initiatief af te kraken, zouden we blij moeten zijn met een shop waar we ook artikelen kunnen bestellen, zoals nanorolletjes etc.

Als de prof merkt dat er behoefte is aan bepaalde spullen, weet ik niet beter dan dat hij ervoor zorgt dat ze in de Goodieshop terecht komen.

 

En ik zeg niet dat er niets gekocht mag worden in de andere shop. Ik zeg niet dat de winkel hier niet genoemd mag worden.

Het enige dat ik zeg, is dat ik in onze eigen Goodieshop blijf kopen en daarmee gc.nl steun. En dat ik niet blij ben dat iemand dit initiatief heeft genomen.

 

Niet meer dan een mening.

 

Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening en daardoor blijft het forum erg leuk. :)

Ik snap heus wel dat de prof alles wil bestellen als er vraag naar is.

Ik heb ook in mijn stukje geschreven dat service ook belangrijk is. En de service van de goodiesshop is gewoon perfect.

Het steunen van geocaching.nl is fantastisch.

We bestellen ook het liefst bij de prof, omdat we zeker weten dat we geen risico lopen.

 

Groet, TheFamily, die erg veel waardering heeft voor de prof die zijn vrije tijd opoffert om een goodiesshop te runnen. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dan ook even een woord van mij als goodiesshop beheerder.

Toen ik begon ben ik ervan uitgegaan dat mijn shop niet de positie zou krijgen als alleenleverancier/importeur voor de spullen van gc. com (Groundspeak). Ik ben voor de vrije markt.

Inmiddels zijn er in de loop der jaren diverse shops bij gekomen in de ons omringende landen, die soms ook unieke producten hebben. Zoals cache zone in Duitsland, Sissy in USA en Cache Advance (USA). Er er zijn ook weer shops verdwenen. Dus nu eentje in ons land erbij.

Concurrentie en prijzen.

Gezien de daling van de dollar, is er een ietsje ruimte voor een prijsdaling in mijn goodiesshop.

Maar tot op heden heb ik de prijs van de Travel Bug op 7 euro gehouden zoals alle andere shops in Europa. Een belangrijke reden voor terughoudendheid is: voor 1 enkele Travel Bug ben ik goedkoper dan de shops in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en mogelijk ook België (en die hebben af en toe een gebrek aan TB's) vanwege de manier waarop ik de verzendkosten op een grote hoop gooi om geen micro-administratie te behoeven.

Af en toe zingt het rond op forums in Duitsland dat ik de goedkoopste ben voor een enkele Travel Bug. Dan krijg ik een lawine van Duitse bestellingen binnen wat ik liever niet wil want verzendkosten naar buitenland halen de hele winstmarge weg. En met goedkopere TB's wordt het dan helemaal bal. Moet ik tegen buurlandbewoners zeggen: ik lever niet!. ? Vind ik niet leuk.

En dat is de clou voor een vrijwilliger: zo'n shopje runnen moet plezierig blijven want anders houd je het niet vol, dan ga je kruideniersmentaleit krijgen en ga je verzuren zodat je na een tijdje de pijp aan Maarten geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf de PROF ook trouw. :lol1: Het is vertrouwd. Op events kom je hem tegen en kun je hem aanschieten, als dat nodig is.

Duurder dan anderen kan hij niet zijn en bereid om zijn assortiment te veranderen is hij ook. Kortom geen reden om ergens anders naar toe te gaan. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking naar prof Y lupardi ik zou de verzendkosten gewoon door berekenen aan de besteller.

U heeft het werk ,gc.nl de winst de klant het bestelde goed en tnt de de verzent kosten.

ik denk dat de web shop niet moet opdraaien voor de verzent kosten.

Dus gewoon doorberekenen aan de klant dat doet iedereen.

En wat de verkoop van div artikelen betreft ik verkoop ook div artikelen en deze kun je niet bij de webshop van lupardi vinden.

Zelf lever ik wel eens aan lupardi dus het is geven en nemen.

Groeten tuitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...