Spring naar bijdragen

Concurende webshop voor geocachers


Aanbevolen berichten

Ze worden al met een meerwaarde verkocht,

 

Zie hier.

 

Toen ik dit stukje in "De definitieve Dutch geocoin 2007!" las, dacht ik: "Even kijken.".

In eerste instantie vond ik het een goed initiatief.

Maar toen bedacht ik me. Want er is dus iemand die artikelen aan het verkopen is onder de prijs van de "officiële" webshop. Om dan te kunnen concurreren, zouden de prijzen daar naar beneden moeten.

En dat houdt dus in dat er minder geld overblijft voor geocaching.nl.

Zoals misschien niet iedereen weet, gaat de "winst" namelijk naar de stichting.

En ik denk niet dat hetzelfde geldt voor deze alternatieve webshop. Daar probeert iemand winst te behalen en die voor zichzelf te behouden.

Diegene draag ik dus geen warm hart toe.

Ik blijf gewoon in onze eigen goodieshop kopen en steun daarmee geocaching.nl! :lol1:

 

In de eerste plaats is iedereen natuurlijk vrij om te kopen waar hij of zij wil, maar 'onze' goodiesshop genereert inkomsten voor ons (en de Belastingdienst natuurlijk ;) ). Dus ja, kopen bij de Prof. betekent GC.nl steunen.

 

Bang voor concurrentie? Ach, ik weet het niet: misschien zijn 'onze' producten soms wat duurder dan bij de ander en is ons assortiment mischien wat kleiner (grote voorraden kosten ook geld ;) ), maar zoals gezegd het helpt ons ook de site in de lucht te houden en ik denk dat de meeste kopers dat ook wel weten (evenals de fantastische service die de Prof. levert). Maar zoasl gezegd een ieder is vrij om te doen en te laten wat hij of zij wil...

 

 

Maar mag die banner wel volgens de forumregels (reclame)?

raceban1bv6.jpg

Correct me if I'm wrong :yes:

 

Klopt...in zekere zin is het reclame, maar als we de forumregels strak zouden hanteren, dan zouden er veel dingen niet meer kunnen: wat dacht je van meer dan drie banners of verwijzingen naar je statistieken bij Terracaching en dergelijke...Probleem? Ach, alles hoeft mijn inziens niet altijd even strak toch :no: ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar mag die banner wel volgens de forumregels (reclame)?

EDIT: hier stond een plaatje.

Correct me if I'm wrong :blush:

 

Klopt...in zekere zin is het reclame, maar als we de forumregels strak zouden hanteren, dan zouden er veel dingen niet meer kunnen: wat dacht je van meer dan drie banners of verwijzingen naar je statistieken bij Terracaching en dergelijke...Probleem? Ach, alles hoeft mijn inziens niet altijd even strak toch :) ?!

Mijn bescheiden mening? Hier mag je wel degelijk strak de regels toepassen. Want nu is het deze banner. Als je dit toe laat, heb je binnenkort een wildgroei aan reclame(banners). En probeer dan nog maar eens ergens een lijn te trekken. Dat gaat je dan niet meer lukken zonder een lawine van commentaar te krijgen.

Dus nogmaals mijn bescheiden mening: verwijderen die banner.

 

(Maar dit is natuurlijk wel :offtopic: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bescheiden mening? Hier mag je wel degelijk strak de regels toepassen. Want nu is het deze banner. Als je dit toe laat, heb je binnenkort een wildgroei aan reclame(banners). En probeer dan nog maar eens ergens een lijn te trekken. Dat gaat je dan niet meer lukken zonder een lawine van commentaar te krijgen.

Dus nogmaals mijn bescheiden mening: verwijderen die banner.

 

(Maar dit is natuurlijk wel :offtopic: )

 

Je hebt gelijk dat we geen (wild)groei van banners moeten krijgen. Zeker als ze verwijzen naar reclame: wat ik aan probeerde te geven is, dat als we de regels strak hanteren er een aantal dingen niet meer zouden mogen: dan zou je bv. een topic als waar koop je je gps in de VS ook niet meer mogen toestaan of daar en daar ben ik zo goed geholpen...

 

Maar goed: ik ben blij met je (bescheiden) mening: dit levert ook stof tot discussie op...Ik zal er ook nog eens over nadenken, maar ik ga nu eerst op verjaardagsvisite :blush: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik prijs het rustige antwoord van Team_Jemar

 

Iedereen moet zijn gezond verstand gebruiken. Het is een forum van en voor ons.

Gelden voor .nl hebben hier in mindere zin mee te maken, nog waar wij wel en niet zouden moeten kopen

en wie wellicht de goedkoopste dan wel de duurste is.

 

Een prijzenwaardig idee: een extra shopje in nederland. Ook ik koop in America en in duitsland waar ik nog wel wat vrienden heb. Nou en. Ik koop ook bij Lupardi, als sind mijn start hier. Het is maar waar het het makkelijkst gaat. Wat een discussie ... schaam jullie diep.

 

Samengevat: niemand tekent hier iets, je bent dus nergens aan gebonden: kortom: men houd zich aan wat je zou kunnen noemen in alle redelijkheid: normen en waarden. Doe wat verstandig is. Als iemand .nl nu eens zou moeten betalen, ben ik dat wel. Maar ik doe het niet. En er zijn redenen voor. Nou en! Ik betaal wel .com. Nou en. Mijn mening: prima : een extra winkel, enne.... ook alle lof (en vele dito opstekers) voor Lupardi met wie je altijd kunt overleggen en die heeeel flexibel is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...