Spring naar bijdragen

Politie aan de lijn


Skjal

Aanbevolen berichten

Vandaag de nieuwe cache "De Hellendoornse berg" gelopen.

Leuke wandeling met gemakkelijke WP's zodat je volop de tijd hebt om van de natuur te genieten.

Dat "van de natuur genieten" was blijkbaar ook voor vele wandelaars de reden om eropuit te gaan.

En dat heb ik geweten ook.

Om 17.00 uur kreeg ik de politie afdeling Twenterand aan de telefoon.

Ik hoefde volgens oom agent niet te schrikken, maar ze waren gebeld door mensen die hadden gezien dat er iemand op zeer verdachte wijze iets in het bos aan het verstoppen was.

En ik maar denken en rondkijken of ik toch echt ongezien kon loggen. En ik heb echt niemand gezien.

Blijkbaar hebben mensen mij toch nog zitten bespioneren, zijn me daarna verder gevolg weer naar de auto, hebben het kenteken genoteerd en doorgegeven aan de politie.

 

Op zich natuurlijk een heel goede zaak en hulde aan de oplettende burger.

(En dat meen ik ook echt)

 

Oom agent wilde natuurlijk het naadje van de kous weten, dus heb ik hem verteld van het spelletje en hem doorverwezen naar gc.com en gc.nl

Hij vroeg nog wel of ik me er van bewust was dat ik me zo verdacht gedroeg.

Natuurlijk heb ik hem geantwoord dat we dat loggen nu juist zo stiekem mogelijk proberen te doen.

 

Was ik ook nog m'n autosleutels kwijt. Blijkbaar bij aanvang van de wandeling niet ín maar naast mijn jaszak gestopt. Gelukkig op het eind teruggevonden op de startplek, na eerst mrs. John uit de zonnebank te hebben gebeld voor de reservesleutel.

 

En dan zou dit spelletje niet spannend en leuk en om te lachen en om te balen en verrassend en om "oom agent op een futloze zondag aan het werk te zetten" zijn?????

Nou............ IK DACHT HET WEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbup:;):thumbup:

bewerkt door Mr. John
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, na een paar maa lopgepakt te zijn, denk ik er het mijne van. Men is wel zo stom dat ze van niets weten als het gaat om serieuze bomdreigingen, maar de kleine man ... ja die kun je wel veilig aan zijn taars pakken.

 

Tuurlijk: verdacht optrden, dat doen we allemaal. Moet je de cache maar meteen vinden niet waar, maar om hierop terug te komen vanuit het bos, dan lust ik er nog wel een paar.

 

Samengevat: het is niet te voorkomen dat zaken opvallen. Schouder ophalen, en brutaal terugkijken. De diender erop wijzen dat er belangrijker zaken zijn. Verder refereren naar de eigenaar van het grondstuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets is me ruim een jaar gelden ook overkomen.

 

Voordat we in een groep op zaterdagavond een nachtcache zouden gaan doen, was is in het schemerdonker nog een mogelijke cachelocatie aan het zoeken van een mysterie. Hiervoor ben ik een paar keer heen en weer gelopen over dezelfde weg, en af en toe wat in de berm "gestruind".

 

Op maandagochtend wordt m'n vrouw gebeld door de politie. Mijn kenteken was doorgegeven door een bewoner ter plekke; òf zij kon uitleggen wat de eigenaar van het kenteken daar aan het doen was. Na de dienstdoende ambtenaar de cache hobby te hebben uitgelegd, onder verwijzing naar de site, werd het toch geloofd. Volgens mijn vrouw twijfelde de ambtenaar toch nog wel, ook na de uitleg. Ik vermoed dat hij de site nog bekeken heeft, want we hebben er niets meer van gehoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

durven die speurneuzen er niet op af of zo, dat veilig gaan opbellen?

 

Zo raar is dat niet. Als het kenteken is doorgegeven, is de auto in kwestie natuurlijk al weggereden voordat de politie ter plekke kan zijn. Vreemd gedrag is bovendien niet strafbaar (mits niet aanstootgevend), dus kan de politie alleen maar navragen wat men eigenlijk aan het doen was. Lijkt erop dat dit de ultieme smoes voor de bomlegger wordt: "oh ik was ff geocachen" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote Smur is in de Ver-enigde Staa-ten al eens in de handen van een stoere agent gevallen... Die was niet zo blij dat ik van het gebaande pad afging. Geen boete, hij was ook tevreden met een lesje geocaching voor dummies. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen staat vrij, ook voor de politie. Antwoorden hoeft natuurlijk niet.

Als de box van De Hellendoornse Berg ooit verdwijnt, heeft de politie in elk geval de naam van de hoofdverdachte.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha goeie verhalen en toch ook een serieuze zaak.

 

Ikzelf ben ik Costa Rica door een strandbewaker staande gehouden (helaas niet een met zelfs maar een klein beetje baywatch gehalte :) ) "waarom ik al 2 keer die berg op was gestrompeld? Na het laten zien van de GPS en de cache uitdraai zei de goeie man "Oh maar jullie hebben teenslippers en kortebroeken aan, als je zegt waar die ligt dan haal ik hem wel even.....Mmmmmm dat was nu juist het spelletje. Na nog een keer zoeken onder toeziend oog van de bewaker, kistje gevonden en de brave man stond erop om hem terug te leggen, hij kon ons geklauter denk ik echt niet meer aanzien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook anders :offtopic:

Zie de volgende log met de ontmoeting met belgische agenten: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...e6-7df90173bc1f

 

Op de website van Geocaching.be was (want het is helaas niet actueel bijgehouden) aan dit soort avonturen zelfs een extra pagina gewijd (http://www.geocaching.be/web/nl/geomegabangelijk.php).

Misschien iets voor geocaching.nl? Cacheowners kunnen dan bijzondere logs aanmelden.

 

Uiteraard voel je je soms bekeken, gelukkig liepen wij in het Orderbos bij Apeldoorn als grote groep met twee spades, anders zou het er toch wel wat verdachter uitgezien hebben .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ohhh, leuk mijn eigen log.

 

Op Nederlands grondgebied komen wij dat ook tegen. Overlaatst waren we bezig met de KCB cache.

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...9f-9776d40942a0

 

Eénmaal gelogd kreeg de security van de kerncentrale ons in het oog. Toen wij naar de eartcache aan het rijden waren werden wij stiekem achtervolgd door hem. Aangezien wij kiekjes aan het schieten waren bij de earthcache kregen we uiteindelijk bezoek. Eerst de security en daarna Marie en Joséé :crybaby: .

 

Lap we konden het weer eens gaan uitleggen. Het was gewoon een controle tegen terrorisme aangezien wij ons verdacht gedroegen en foto's aan het trekken waren. Na een hele uitleg en controle an ons paspoorten mochten we uiteindelijk gaan verder cachen.

 

Greetz

 

Pino

bewerkt door pinokkio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...