Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb zo veel iedeen en verstop methodes die ik hier niet openbaar wil maken.

Als iemand een cache verstop (verbergplaats)idee wil kan ik ze mailen.

Als je een aantal van mijn caches hebt gelopen weet je dat ik zelf gèèn ammo boxen gebruik

maar mijn cache`s in de omgeving laat opgaan.

Stuur een pb en ik bedenk iets voor je.

De vraag om iets met water tedoen kan ik voor je beantwoorden.

Groeten tuitje. :beerchug:

Geplaatst

- Doe eens iets origineels met je waypoints. Voor Ommetje Smaldonken heb ik overwogen om een aanwijzing in een pen te verstoppen. Je moet deze openschroeven om de aanwijzing te vinden. Te moeilijk voor deze cache.

Een pen zijn we nog niet tegen gekomen wel een stift.

Maar een stift in het bos, wat moet die daar.

Ik bedoel eigenlijk, een verstopmethode moet in het geheel passen.

Goed voorbeeld de Onst Wedde serie, Bedevaart 1, enz.

Het is best mogenlijk om het zo moeilijk te maken dat het vrijwel ondoenlijk is maar om daar bijvoorbeeld zo een mooi ommetje mee te moeten verknallen. Je wilt denk ik als cacheplaatser ook iets laten zien of iets meegeven van de omgeving

Men kan een cache maken, voor voor mijn part met 5 sterren waarbij je je het laplazerus zoekt, maar nogmaals laat het geheel zoveel mogenlijk bij elkaar passen.

Verknallen is jouw persoonlijke mening. Dat mag, maar neit iedereen deelt die. Kon je de natuur waarderen? Heb je elementen uit de natuur gezocht of niet? Nou dan!

Geplaatst

mischien is het een idee om een nachtcache te maken die dan ook alleen snacht's te doen is en dan bedoel ik niet het al of niet donker zijn maar ook kwa tijdstip in de nacht moet gebeuren....

Geplaatst

- Doe eens iets origineels met je waypoints. Voor Ommetje Smaldonken heb ik overwogen om een aanwijzing in een pen te verstoppen. Je moet deze openschroeven om de aanwijzing te vinden. Te moeilijk voor deze cache.

Een pen zijn we nog niet tegen gekomen wel een stift.

Maar een stift in het bos, wat moet die daar.

Ik bedoel eigenlijk, een verstopmethode moet in het geheel passen.

Goed voorbeeld de Onst Wedde serie, Bedevaart 1, enz.

Het is best mogenlijk om het zo moeilijk te maken dat het vrijwel ondoenlijk is maar om daar bijvoorbeeld zo een mooi ommetje mee te moeten verknallen. Je wilt denk ik als cacheplaatser ook iets laten zien of iets meegeven van de omgeving

Men kan een cache maken, voor voor mijn part met 5 sterren waarbij je je het laplazerus zoekt, maar nogmaals laat het geheel zoveel mogenlijk bij elkaar passen.

Verknallen is jouw persoonlijke mening. Dat mag, maar neit iedereen deelt die. Kon je de natuur waarderen? Heb je elementen uit de natuur gezocht of niet? Nou dan!

Goed lezen is ook belangrijk net als respect voor elkaar en voor de natuur. Zie cachelocactie ommetje :D En we hebben daar naar heel veel elementen in de natuur gezocht, niet uit de natuur.

Maar nogmaals zoals ik je vorige week persoonlijk al liet weten, toen je er om vroeg, wat de natuur betreft vind ik hem een geo D'Or waardig als totaal cache echter niet omdat ik het geheel niet vond passen, in balans zijn bedoel ik daar mee. Maar als jij het zo wilt doen is dat prima toch maar ik hoef dat dan toch niet prima te vinden. Ik zei toen ook dit is mijn persoonlijke mening, een ander denkt daar misschien weer heel anders over en ik zei ook de cachelegger heeft altijd gelijk!

Maar ik hou er verder over op voordat we nog verder :beerchug: gaan.

Geplaatst (bewerkt)
Effe een balletje opgooien.

Weet iemand iets leuks met water? Ik heb een geniaale cache gezien die hier gebruik van maakt, maar voor de rest blijft het karig.

Dus iemand ideeen?!!?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Kromme Rijn. Het oude jaagpad is alleen toegangekelijk voor voetgangers en je zou de cache daar ergens aan een ketting in het water kunnen verstoppen. Wordt in de winter een aardig als het zaakje dicht vriest. Een drie seizoenen cache dus. Met een paar TB's de exacte start locatie geven is die een aardige. :D

Ik heb zo veel iedeen en verstop methodes die ik hier niet openbaar wil maken.

Als iemand een cache verstop (verbergplaats)idee wil kan ik ze mailen.

Als je een aantal van mijn caches hebt gelopen weet je dat ik zelf gèèn ammo boxen gebruik

maar mijn cache`s in de omgeving laat opgaan.

Stuur een pb en ik bedenk iets voor je.

De vraag om iets met water tedoen kan ik voor je beantwoorden.

Groeten tuitje. :beerchug:

Het hoeft niet onder de pet te blijven om te voorkomen dat je hiermee een tipje van de sluier zou oplichten waardoor de cache gemakkelijk is te rapen.

Voorbeeld:

Stel dat in dit draadje 100 ideeën zijn te vinden over hoe je waypoints (uitzichtplaatsen, rekenen, tellen, enz) maakt. Stel dat er vijf van jouw zijn dan wil dat nog niet zeggen dat ik bij het zoeken naar jouw cache me zou beperken tot die vijf methoden, omdat jij die hebt genoemd. Dat is niet zonder risico, omdat het ook kan zijn dat je uit de andere 95 methode een paar leuke ideeën bent tegen gekomen en die zijn ook door jouw toegepast.

Het gaat dus niet om te vertellen WAT jij bekokstoofd hebt voor een bepaalde cache, maar WAT volgens jouw wel een aardig idee is.

Voorbeeld:

Stel X gaat zijn eindcache in het water verstoppen. Uitdaging 1: Hoe blijft dat ding op zijn plaats? Uitdaging 2: Hoe zorg je ervoor dat die waterdicht blijft? 3: Hoe zorg je ervoor dat deze veilig kan worden geraapt?

Kortom er moet nog water door de Kromme Rijn stromen voordat je een uitgewerkt idee hebt. De grote vraag is dan wel: Welke ideeën zal X voor de cache hebben toegepast?

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst
Voorbeeld:

Stel X gaat zijn eindcache in het water verstoppen. Uitdaging 1: Hoe blijft dat ding op zijn plaats? Uitdaging 2: Hoe zorg je ervoor dat die waterdicht blijft? 3: Hoe zorg je ervoor dat deze veilig kan worden geraapt?

Kortom er moet nog water door de "xxxxxxxxxxxx" stromen voordat je een uitgewerkt idee hebt. De grote vraag is dan wel: Welke ideeën zal X voor de cache hebben toegepast?

:beerchug:

Geplaatst

Als je TB's gaat gebruiken is het misschien een goed idee om per nodig gegeven 3 TB's uit te zetten zodat de kans op het vinden groter is, zeker als er eentje te lang wordt vastgehouden door een cacher of zelfs wordt geript.

Verder is het plaatsen van aanwijzingen in natuurlijke / natuurlijk uitziende objecten leuk voor een cache, maar ook gewoon op bestaande objecten iets plakken/schroeven/enz vind ik prima.

En mag dat niet, dan zijn er altijd nog de micro's en bakjes om een opdracht in te stoppen. Let wel op, verstop geen micro midden in het bos maak er dan een "small" bakje van of zelfs regular zodat ie te vinden is.

Een micro kan wel aan de voet van de enige opvallende boom, aan de voet van een van de 2,3,4 paaltjes die daar staan, of leuker: verstopt in een gat in de boom, vogelkastje, "mimicry" en wat allemaal nog meer.

Dit alles is al 1000x gedaan maar blijft wel leuker dan alleen een vragen cache.

Geplaatst
Ja inderdaad door middel van puzzels die thuis al te doen zijn en van de caches wou ik dan een paar multi's maken. (Lees: 2 dagen bezig zijn om de serie te doen :beerchug: )

Let er wel even op dat een cache waarvoor thuis eerst gepuzzeld moet worden altijd een mystery als type zal moeten zijn en de werkelijke fysieke cache dan niet meer dan 3 kilometer van de coördinaten bovenaan de cachepagina af kan liggen (op een enkele grote uitzondering na).

@All: op ideeën van caches, hoe een cache is gemaakt, fotocaches, series, al dan niet met cijferesloten of coördinaten op TB's, is geen alleenrecht voor de bedenker. Des te meer caches er komen, des te meer caches je vindt, des te vaker zul je zien dat het principe al vaker is gebruikt. Geen probleem, ook niet in dezelfde regio.

Geplaatst

Ja inderdaad door middel van puzzels die thuis al te doen zijn en van de caches wou ik dan een paar multi's maken. (Lees: 2 dagen bezig zijn om de serie te doen :beerchug: )

Let er wel even op dat een cache waarvoor thuis eerst gepuzzeld moet worden altijd een mystery als type zal moeten zijn en de werkelijke fysieke cache dan niet meer dan 3 kilometer van de coördinaten bovenaan de cachepagina af kan liggen (op een enkele grote uitzondering na).

Oke, dan zal ik dat toch even anders moeten oplossen denk ik. Een puzzel voor onderweg zou dan bijvoorbeeld wel kunnen bij een multi. Ik laat m'n hersentjes nog even verder kraken :D

Geplaatst
Oke, dan zal ik dat toch even anders moeten oplossen denk ik. Een puzzel voor onderweg zou dan bijvoorbeeld wel kunnen bij een multi. Ik laat m'n hersentjes nog even verder kraken :D

Aangezien ik dit soort topics graag volg en ik je idee zag, leek het me handiger om vooraf je al te waarschuwen, voordat je de serie aanbiedt en je het dan nog eens weer helemaal moet ombouwen.

Nog even voor alle duidelijkheid, het principe mag dust gerust lijken op een normale multi. Er mag dus gerust een complete route te volgen zijn, maar omdat je om bij WP1 te kunnen komen eerst het internet op zou moeten, of eerst thuis zou moeten puzzelen, is het type een mystery, met de voorwaarde die aan een mystery zit en dat is dat het eindcoördinaat dus niet verder dan 3 kilometer mag liggen van het (meestal gefingeerde) coördinaat bovenaan de cachepagina.

En nu moet ik even mijn honden uitlaten :beerchug:

Geplaatst

Als je echt originele ideeen wilt zou je eens contact op kunnen nemen met Dalamot. Die man heeft me toch een verstopplekken.......Je ziet het, we zijn echte fans van die man. Altijd leuk om in Schoonhoven een cache te gaan zoeken.

Groeten Corry en Frans Scheerhoorn

Geplaatst

:D

Als je echt originele ideeen wilt zou je eens contact op kunnen nemen met Dalamot. Die man heeft me toch een verstopplekken.......Je ziet het, we zijn echte fans van die man. Altijd leuk om in Schoonhoven een cache te gaan zoeken.

Groeten Corry en Frans Scheerhoorn

Kijk dat smaakt naar meer. Nou zou het fijn als hij ons zou inwijden hoe hij te werk gaat om die leuke verstopplekken te bedenken. Ik ga ervan uit dat het meer is als een kuiltje in het bos. Een boomstronk die uitgehold is. Dat is een hele leuke :P. Ik ken een paar van die caches waarin dit is gedaan.

;)

:beerchug:

@kruimel -> een cache waarvan de startlocatie alleen met behulp van een tweetal TB's is te verkrijgen moet als ik de definitie goed begrijp dus ook als een 'mystery cache'aangemeld worden.

Geplaatst

Ik zit al een tijdje te broeden op een Pointless Multi-cache.

De bedoeling van deze multi is dat je alleen een startpunt hebt, alwaar je het volgende punt kunt vinden.

Deze punten hebben dan niet alleen maar een coordinaat, maar steeds een andere vorm van versleuteling.

Je zou bijvoorbeeld 5 punten kunnen nemen, met op ieder punt een moeilijkere versleuteling, gelijk de sterren van de moeilijkheidsgraad van een cache.

Hier hangen echter 2 nadelen aan:

- Je moet goede toestemming hebben voor de plekken van de volgende "opdracht".

- Je zult (als cacher) langer bezig zijn met ontcijferen, en dus terug naar huis moeten om het volgende punt te kunnen berekenen (tenzij je een IQ van 250 hebt).

Ook vraag ik me af of dit wel helemaal goedgekeurd zou worden door de reviewers, maar aangezien dit alleen maar een ideetje was, ben ik nog niet aan dit stadium gekomen.

Maar je wilde ideetjes, dus dit was er 1 van mij :)

Geplaatst

Oke, dan zal ik dat toch even anders moeten oplossen denk ik. Een puzzel voor onderweg zou dan bijvoorbeeld wel kunnen bij een multi. Ik laat m'n hersentjes nog even verder kraken :P

Aangezien ik dit soort topics graag volg en ik je idee zag, leek het me handiger om vooraf je al te waarschuwen, voordat je de serie aanbiedt en je het dan nog eens weer helemaal moet ombouwen.

Nog even voor alle duidelijkheid, het principe mag dust gerust lijken op een normale multi. Er mag dus gerust een complete route te volgen zijn, maar omdat je om bij WP1 te kunnen komen eerst het internet op zou moeten, of eerst thuis zou moeten puzzelen, is het type een mystery, met de voorwaarde die aan een mystery zit en dat is dat het eindcoördinaat dus niet verder dan 3 kilometer mag liggen van het (meestal gefingeerde) coördinaat bovenaan de cachepagina.

En nu moet ik even mijn honden uitlaten :)

Ja dank je wel ! Ik had het inderdaad fout gedaan als je me niet had gewaarschuwd. :D

Geplaatst

Ik heb wel leuke ideeën...

maar die geef ik niet prijs ik ga er namelijk binnenkort een cache van maken. Misschien een mini-event.

Groeten,

Tim&Job :)

:D geef je ideeën voor een cache nooit prijs!! dat is mijn motto :P

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...