Ketelbinkje Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Soms kom je caches tegen waarvan het duidelijk is dat de Muzen de legger geen handje hebben geholpen. De anti-climax, de teleurstelling en de frustratie zorgen ervoor dat je er niet met plezier aan terug denkt. En misschien wel een logje op poten schrijft...en op het forum verhitte discussies ontstaan... Tijd om daar wat aan te doen. Het doel van dit draadje is idieeën te spuiten die door iedereen mogen worden gebruikt om nieuwe caches te maken. Ik heb in het veleden al een aantal ideeën in het forum achter gelaten en misschien zijn ze een tikje te wild, maar dat geeft niet. Ik ga er van uit dat door een goede interactie er nieuwe leuke idieeën voor caches kunnen ontstaan. Wie begint?
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Ik had een leuk idee om een serie te maken met cijfersloten eraan die dan ook moesten worden opgelost. Helaas hoorde ik gisteren dat deze al bestaan. Helaas voor mij, maar ik plaats de serie wel denk ik... Vond het toch wel een leuk idee.
Ketelbinkje Geplaatst 5 november 2007 Auteur Geplaatst 5 november 2007 Ik had een leuk idee om een serie te maken met cijfersloten eraan die dan ook moesten worden opgelost. Helaas hoorde ik gisteren dat deze al bestaan. Helaas voor mij, maar ik plaats de serie wel denk ik... Vond het toch wel een leuk idee. Dat zoiets al eens is gedaan neemt niet weg dat je best een cache route kunt maken met deze oplossing. Hoe ga je de cijfer combinatie kenbaar maken aan de cacher? Moet hij deelpuzzels oplossen (leuk voor de puzzelliefhebbers) of aanwijzingen zoeken of een code breken? Kortom het cijferslot is een begin! Het gaat er ook om hoe je de rest brengt of in elkaar steekt.
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Ik had een leuk idee om een serie te maken met cijfersloten eraan die dan ook moesten worden opgelost. Helaas hoorde ik gisteren dat deze al bestaan. Helaas voor mij, maar ik plaats de serie wel denk ik... Vond het toch wel een leuk idee. Dat zoiets al eens is gedaan neemt niet weg dat je best een cache route kunt maken met deze oplossing. Hoe ga je de cijfer combinatie kenbaar maken aan de cacher? Moet hij deelpuzzels oplossen (leuk voor de puzzelliefhebbers) of aanwijzingen zoeken of een code breken? Kortom het cijferslot is een begin! Het gaat er ook om hoe je de rest brengt of in elkaar steekt. Ja inderdaad door middel van puzzels die thuis al te doen zijn en van de caches wou ik dan een paar multi's maken. (Lees: 2 dagen bezig zijn om de serie te doen ) Ik ben nog hard aan het brainstormen over de routes, want ik wil het niet standaard doen. Iemand nog ideeen haha
Ketelbinkje Geplaatst 5 november 2007 Auteur Geplaatst 5 november 2007 Is het een idee om de code van een cache aan een aantal travelbugs te hangen? Voordat je de cache kan doen moet je de travelbugs zien te vinden. Je brengt zes paren in omloop voor de noord en oost coördinaat. Het zal dan even duren voordat men de cache kan rapen. Ja ik ben steeds bezig met een cache waarbij een zekere kansfactor een rol speelt.
Team Aragorn Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Is het een idee om de code van een cache aan een aantal travelbugs te hangen? - Grinnik - in Zuid-Limburg is een cache waarvoor je slechts één TB nodig hebt om hem te vinden ... en dat is ons na minstens een jaar nog niet gelukt! Dus doe maar niet teveel TB's voor één cache. Mijn idee voor een cache is heel simpel: flinke route door een mooi natuurgebied. Hoe de WP's worden uitgevoerd is niet eens zo belangrijk, het gaat om de tocht! Ik weet het, het lijkt achterhaald maar helaas zie je caches van deze soort niet zoveel meer verschijnen ... Groetjes, Fangorn.
Buzzardseye Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Ik heb een idee voor een cache neer te leggen die wandelend, fietsend maar ook met de auto te doen is. Maar het leuke is, denk ik, dat hij met de auto lastiger en vermoeiender wordt. Zodra ik helemaal hersteld ben, wil ik er serieus mee aan de slag. eventueel met een ander team.
TuuronTour Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Het lijkt me geen probleem als een bepaald concept elders in het land ook wordt toegepast, zolang de betreffende caches maar redelijk ver uit elkaar liggen. Voor de regiocacher kan het tenslotte wel iets nieuws zijn.
MRmcb Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Volgens mij vinden vele medecachers (ik hoor daar ook bij) de bushwack caches wel errug leuk . Met behoorlijk wat moeite naar een eindplek komen, op terreinsterren niveau dan wel te verstaan, heeft toch wel de voorkeur. Zeker in dit jaargetijde! Maakt dan eigenlijk niet zo veel uit of het een tradi, multi of mystery is... Als de verhuizing echt in kannen en kruiken is, ga ik weer eens op zoek naar wat geschikte lokaties .
Vinnie1 Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Effe een balletje opgooien. Weet iemand iets leuks met water? Ik heb een geniaale cache gezien die hier gebruik van maakt, maar voor de rest blijft het karig. Dus iemand ideeen?!!?
Ihuaheck Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Effe een balletje opgooien. Weet iemand iets leuks met water? Ik heb een geniaale cache gezien die hier gebruik van maakt, maar voor de rest blijft het karig. Dus iemand ideeen?!!? GCX2YW
johanvc Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 ja hoor weet wel iets met water.......maar dan verraad ik mischien een wp van een bvestaande cache.? dat zou minder leuk zijn denk ik....... johanvc
GeoVlinder Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 Misschien is het leuk om een cache te maken in combinatie met een metaal detector. Of en hoe het in de praktijk uitgevoerd zou kunnen worden, laat ik aan een ander over. Succes! groetjes GeoVlinder
Le Comte Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 (bewerkt) Ideen genoeg, maar een aantal wil ik zelf nog uitvoeren. Een aantal staat ook zo laag op mijn lijstje dat ik ze best wil delen: - Ik kom wel eens in Zundert, maar te weinig om een cache te leggen. Waarom ligt daar nog geen cache met als thema Vincent van Gogh, de beroemdste inwoner van Zundert? En de beroemdste inwoner van een willekeurige woonplaats? - Doe eens iets origineels met je waypoints. Voor Ommetje Smaldonken heb ik overwogen om een aanwijzing in een pen te verstoppen. Je moet deze openschroeven om de aanwijzing te vinden. Te moeilijk voor deze cache, maar als je nu weet dat je naar pennen moet zoeken? Of iets moeilijker: kantoorartikelen in het algemeen? (Ik roep maar iets). Misschien moet je onderweg wel alle ingrediënten voor een appeltaart verzamelen. Geen idee hoe, laat je fantasie maar werken. - Ik weet niet of het mag van gc.com, maar als tegenhanger van de kindercaches zou je een volwassenencache kunnen maken met 'pikante' vragen. Ik ga me daar niet aan wagen, maar misschien durft iemand het wel. Maak je die op de wallen in Amsterdam, of juist in het o zo keurige Nunspeet? - Kijk naar de verhalen/legenden/boeken die zich in een bepaalde omgeving afspelen. Kun je daar een cache van maken? 5 november 2007 bewerkt door Le Comte
Team WilP Geplaatst 5 november 2007 Geplaatst 5 november 2007 - Doe eens iets origineels met je waypoints. Voor Ommetje Smaldonken heb ik overwogen om een aanwijzing in een pen te verstoppen. Je moet deze openschroeven om de aanwijzing te vinden. Te moeilijk voor deze cache. Een pen zijn we nog niet tegen gekomen wel een stift. Maar een stift in het bos, wat moet die daar. Ik bedoel eigenlijk, een verstopmethode moet in het geheel passen. Goed voorbeeld de Onst Wedde serie, Bedevaart 1, enz. Het is best mogenlijk om het zo moeilijk te maken dat het vrijwel ondoenlijk is maar om daar bijvoorbeeld zo een mooi ommetje mee te moeten verknallen. Je wilt denk ik als cacheplaatser ook iets laten zien of iets meegeven van de omgeving Men kan een cache maken, voor voor mijn part met 5 sterren waarbij je je het laplazerus zoekt, maar nogmaals laat het geheel zoveel mogenlijk bij elkaar passen.
Aanbevolen berichten