Spring naar bijdragen

Geocaching Announcements


DanPan

Aanbevolen berichten

Jeremy has just posted a new topic entitled "Database Install Scheduled for Next Week" in forum "Geocaching Announcements".

 

----------------------------------------------------------------------

It's been a while since we have done an update.

 

The new database is now installed at Internap alongside our current database we use for Geocaching.com. We're in the process of installing a backup copy of the Geocaching.com database so we can do some upgrade testing. Once this happens we'll be applying our latest patch of Geocaching.com which includes some new features. From there we'll test the site in a staging environment to make sure it is running happily.

 

If everything goes well by Tuesday we'll make a decision whether we'll go ahead and do the actual conversion on Wednesday evening. If that's the case there will be some downtime. During the downtime we'll have a single page up letting you know how long it may take. However upgrades can range quite a bit so don't hold us to a definite completion time!

 

It's good news all around. We're now in the design stage of the V2 version of the web site. So far we have documented the features of Geocaching.com so we don't miss anything in the new design! We've also documented Waymarking.com since the back end will be running identical code. That means that new features on either site will be implemented. It also means that we'll be able to share data across the different web sites so you can, say, download geocaches and waymarks at the same time!

 

All of the v2 work is a much longer process. We don't expect to have anything until early next year. In the meantime we'll continue to tweak Geocaching.com and provide new ways to speed up the web site.

 

 

----------------------------------------------------------------------

 

The topic can be found here: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=162933

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zou tijd worden. Maar in geval van gc.com: eerst zien, dan geloven :beerchug:

 

Wat zou tijd worden? Ik lees alleen maar dat er een nieuwe database geïnstalleerd wordt met wat nieuwe features. Dat de site een tijdje uit de lucht kan zijn tijdens de installatie en dat na de installatie de nieuwe features van gc.com ook geïmplementeerd zijn op waymarking.com en dat deze features op beide sites tegelijk te gebruiken zijn, data op beide sites gedeeld kunnen worden en dat je terwijl je een cache aan het downloaden bent op geocaching.com, je tegelijk waymarks kunt downloaden van waymarking.com.

 

Ik vind het eerder tijd worden voor een update van het systeem zodat we minder of geen server errors meer krijgen zoals nu dagelijks, meerdere keren, het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou tijd worden. Maar in geval van gc.com: eerst zien, dan geloven :beerchug:
Wat zou tijd worden?

 

Ik vind het eerder tijd worden voor een update van het systeem zodat we minder of geen server errors meer krijgen zoals nu dagelijks, meerdere keren, het geval is.

Het vervangen van de databaseserver is onderdeel van een aantal acties om de bereikbaarheid van GC.COM te verbeteren. 6 weken geleden meldde Jeremy op het .com forum dat deze vervanging ongeveer 2 weken zou duren.

De bereikbaarheidsproblemen met GC.COM spelen overigens al van voor 2004. Om maar te zwijgen over PQ's en logmailtjes.

Laten we hopen dat eea nu snel beter zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het bericht, lijkt het me eerder een verbetering van bereikbaarheid als je EN een cache aan het downloaden bent EN tegelijkertijd een waymark wilt ophalen van waymarking.com. Er wordt in dit bericht angstvallig gezwegen over de bereikbaarheid waar wij al jaren over klagen.

Je schrijft dat het al van voor 2004 is? Klopt, in 2002 was het ook al een probleem, ware het niet dat het probleem wel steeds erger lijkt te worden.

Ooit was het alleen een weekend probleem, dan hadden we het idee dat de hele wereld aan het loggen was, maar het is inmiddels (al maanden) een dagelijks probleem. Het maakt ook niet meer uit om wat voor tijd. Vroeger kon je het qua tijdsverschil merken en dan zeiden we tegen elkaar dat Amerika wakker werd, maar nu maakt het dus niets meer uit.

Ik bespeur servererrors om 09:00 in de ochtend (waarschijnlijk tijdens de backupsessie in de nacht bij gc.com), maar ook verspreid over de hele dag en ook in de nacht. En dit is dus dagelijks.

Als ze de server error probleem zouden kunnen verhelpen, zou me dat per week een aardig aantal uren tijdswinst opleveren en navenant minder irritatie.

 

Aan wachttijden heb ik de schurft en het kost allemaal tijd, tijd dat ik ook voor andere dingen zou kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het bericht, lijkt het me eerder een verbetering van bereikbaarheid als je EN een cache aan het downloaden bent EN tegelijkertijd een waymark wilt ophalen van waymarking.com. Er wordt in dit bericht angstvallig gezwegen over de bereikbaarheid waar wij al jaren over klagen.

Niet helemaal goed gelezen...

Het gaat hier over de database-server van geocaching.com. Zoals sommige mensen weten worden de webpagina's die je ziet via gc.com gemaakt via twee verschillende computers: de web-machine (die maakt de pagina's die je ziet) en de database server (die de informatie aanlevert/bijhoudt van de caches/logjes).

Deze laatste machine (de database server dus) wordt vervangen. Dit heeft verder totaal geen invloed op de pagina's die we zien, of de functionaliteit die gc.com biedt.

Het enige effect hiervan is dat de server veel sneller zijn data kan leveren aan de webserver, waardoor die niet vastloopt met pagetimeouts en we dus minder problemen hebben met de webserver.

 

Daarnaast meldt Jeremy dat ze nu een lijstje hebben gemaakt met alle functionaliteit die gc.com en waymarking.com bieden, en ze deze samenvoegen in een geocaching 2.0 site, die mogelijk in het begin van volgend jaar actief zou kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onlangs in het topic over de snelheid: (op .com)

 

 

"And as always, thanks everyone for your patience and support. We're working hard on the problem even though it may seem like nothing on the site is changing."

 

als al die klagende nederlanders nu ook eens positief gaan denken, dan zorgt het in ieder geval voor een beetje positieve energie.

 

Overigens heb ik alleen last op zondagavond zo rond een uur of 19.00u. Nou dan log je toch een dag later...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als al die klagende nederlanders nu ook eens positief gaan denken, dan zorgt het in ieder geval voor een beetje positieve energie.

Misschien ff wat verder kijken dan je eigen straatje. Als je sommige dagen in totaal een aaltal uren kwijt bent door het wachten, dan kun je er een positieve energie in kwijt gooien wat je wilt, maar dat is dan snel teniet gedaan.

 

Overigens heb ik alleen last op zondagavond zo rond een uur of 19.00u. Nou dan log je toch een dag later...

Ik had het eigenlijk niet over het loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeremy has just posted a new topic entitled "Wednesday Night 5/16 Upgrade (Pacific)" in forum "Geocaching Announcements".

 

----------------------------------------------------------------------

We're in the late stages of our planning for the database update tomorrow, May 16. This is a major hardware upgrade and a very minor code change for the site. We're concentrating on speeding up the site and not so much on new features since we're really targeting the scalability of Geocaching.com

 

Our hope is you will notice a change in speed on the site once the update is complete - especially during the busiest days. We picked Wednesday evening since it is normally the quietest day of the week. By Thursday morning we'll be ready to go with little (or no) issues.

 

This is just one milestone on the path to a complete rewrite of the site, but it should keep the site humming along for at least another 9 months or more - depending on the growth of the community. Once we get closer down the path for V2 we'll be enlisting the geocaching community for feedback.

 

During the upgrade the forums will be available. You will just be unable to access the features of Geocaching.com. As we near the time we do the upgrade we'll provide a time window where we plan to have the site unavailable.

----------------------------------------------------------------------

 

The topic can be found here: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=163312

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...