Spring naar bijdragen

Nieuwe Statistieken :)


Aanbevolen berichten

De afgelopen weken is er al heel wat te doen geweest over statistieken, buitenlandse caches en zo verder. Soms heeft dat zelfs wat verwarring veroorzaakt.

 

Albrt en ik zijn de afgelopen periode druk bezig geweest met een technische reorganisatie van de statistieken. Dat was noodzakelijk geworden omdat de hoeveelheid logs fors wat werk begonnen te genereren. Het doel was om dezelfde functionaliteit op een voor ons handigere manier te realiseren.

 

Het geheel is nog niet helemaal klaar, want er ontbreken nog wat logjes hier en daar. We hebben desondanks gemeend er goed aan te doen om de nieuwe pagina's alvast te onthullen op de nieuwe stats pagina's. De ontbrekende logs zijn geheel willekeurig en we zijn bezig om het helemaal kloppend te krijgen.

Kijk er gerust naar. Als je caches mist bij je founds, dan kun je die via DHZ deze laten toevoegen.

 

Een paar vriendelijke verzoeken:

1) Het was niet onze bedoeling om de functionaliteit aan te passen. Dit draadje daarom daar ook niet voor gaan gebruiken.

2) Met de mededeling "Er ontbreken een paar logs" kunnen we niets. Als je weet welke caches bij jou ontbreken, voeg ze dan zelf toe via DHZ.

3) "Member Only" caches zijn een lastig geval. Die kunnen namelijk niet worden ingelezen. Als je ziet dat er een MO log mist, mail dan even aan dhz@geocaching.nl

4) Om werk te besparen zullen we niet zoveel aandacht meer geven aan de oude statistieken. Respecteer dat.

 

Een woord van dank aan het adres van Jurgen (& co) voor het kritisch volgen van de plannen en de voortgang van de realisatie is op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij ontbreken er nogal wat. Het is onbegonnen werk deze allemaal met de hand te gaan zitten uitzoeken. Is dit allemaal wel nodig, of mogen we er zelf de fouten uithalen. Ik begrijp de actie, en dank voor de gepleegde inspanning, maar echt blij word ik er zo niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij ontbreken er (2?). Ga ik zelf wel even aanpassen via de DHZ-pagina maar.....

 

Hoe kan ik nu snel en makkelijk vinden welke twee dat zijn.

Of beter gezegt, welke founds worden waarschijnlijk niet meegenomen, dat zou al een hoop zoekwerk schelen.

Wie heeft hier een makkelijke en simpele tip voor.

 

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er ontbreken er 5 nl, en 1 buitenlandse. De nieuwe lijst geeft 1 ontbrekende zweed aan (lege landtekst). Bij .com komen er weer 5 bij voor jeeps en andere geocoin onzin. Verwarrend allemaal. Ook bij Willxiii zie ik verschillen. Maar waar het in zit ga ik met meer dan 1500 founds en 31 pagina's niet meer uitzoeken, de volgorde van presenteren is namelijk ook anders.

Eigenlijk invalideert dit die hele stats pagina's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij ontbreken er (2?). Ga ik zelf wel even aanpassen via de DHZ-pagina maar.....

 

Hoe kan ik nu snel en makkelijk vinden welke twee dat zijn.

Of beter gezegt, welke founds worden waarschijnlijk niet meegenomen, dat zou al een hoop zoekwerk schelen.

Wie heeft hier een makkelijke en simpele tip voor.

 

Ger@ld

 

 

Begin maar eens op deze pagina. Volgens mij mis je een log op 6 november en op 7 augustus. En ja, je kan op de datum klikken om te zien welke logs daarvoor staan genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mogelijk onvoldoende aangegeven dat de activiteiten van Albrt en ik voornamelijk bestaan uit het toevoegen van ontbrekende logs.

We hebben de ambitie om het te laten kloppen voordat de oude pagina's verdwijnen.

 

Het toevoegen van ontbrekende actieve caches die op de kaart voorkomen kunnen heel gemakkelijk worden opgespoord via te "niet gevonden" kaart. Als het automatisch toevoegen van de ontbrekende caches niet helemaal goed gaat, kun je daarmee zelf helpen.

En ik heb sinds gisteren avond al een aantal updates binnen gekregen, dus het werkt.

 

Nog even wat achtergronden.

Deze actie is ingegeven door de hoeveelheid handwerk te minimaliseren. Door de gigantische toename van het aantal logs gaat dat teveel tijd kosten. Verder wordt met deze actie de database tussen de statistieken en de kaarten gecombineerd. Daardoor is het dus niet meer mogelijk dat een cache niet op je gevonden kaart staat, maar wel als gevonden in de statistieken staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst wil ik jullie even bedanken voor al het werk dat jullie hierin steken! :thumbup:

 

Bij mij kloppen mijn statistieken ook niet helemaal. Het rare is dat het aantal wel klopt, maar niet waar ik ze heb gelopen (Nederland/UK/Duitsland). Het is eigenlijk helemaal niet erg, maar ja, als je dan zo'n topic leest ga je toch kijken hoe het zit.

 

Ik begrijp alleen niet helemaal waar ik dat zelf moet verbeteren?

Misschien zie ik iets over het hoofd hoor! (ik ben ook niet echt een ervaren gebruiker ;) ).

Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel leuk dat jullie er zo druk mee bezig zijn bedankt daarvoor

 

Nou heb ik een vraagje:

 

Als ik bij stats per hunter kijk heb ik dit lijste bij de oude:

 

Founds per Land

Land Aantal

Belgium 16

Florida 1

Liège 7

Luxembourg 6

Namur 1

Netherlands 543

 

En dit lijstje bij de nieuwe:

 

Founds per Land

Land Aantal

Antwerpen, Belgium 3

Belgium 4

Liège, Belgium 7

Luxembourg, Belgium 16

Namur, Belgium 1

Netherlands 541

 

Waar zit nou het verschil in:

 

Iedergeval bij nederland maar als ik bij de buitenlandse caches kijk zit er toch wel een groot verschil in???

 

Knifemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedergeval bij nederland maar als ik bij de buitenlandse caches kijk zit er toch wel een groot verschil in???

Als ik naar je getallen kijk, vind ik dat het al aardig klopt. :thumbup:

 

Er missen 2 Nederlandse caches en waarschijnlijk een locationless cache (De cache uit Florida).

Voor de rest zitten er verschillen in. Maar als ik zo kijk spelen die zich af in België. Net als de VS doen ze in België aan provincies. Vroeger was dat niet, maar sinds een jaar of zo wel.

Bij het nieuwe mechanisme worden de actuele gegevens steeds ververst. Als dus een cache verplaatst van België naar Antwerpen worden de logs in het nieuwe mechanisme ook aangepast. In het oude mechanisme zat dit niet. Een cache bleef liggen in het land waarin hij oorspronkelijk was geplaatst.

 

Het zal nog wilder gaan worden, omdat er een mechanisme aanwezig is om Netherlands te boeken op Nederland en de provincies in België te boeken op België. (Dat is een spinn-off van de travelbug race.) Je ziet het gebruik daarvan al bij de overzichten van FTF logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij lijkt alles te kloppen. Niet alleen het aantal founds maar ook de landen. Het oude 'land' Limburg is nu Limburg, Belgium en het aantal founds klopt daar ook. Alleen die ene locationless in Ontario is veranderd in 'unknown' maar dat boeit helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...