Spring naar bijdragen

nRoute


stefanne_3

Aanbevolen berichten

Garmin is pleased to announce that beta software is available for users of

nRoute.

 

You can download the beta software from our website by clicking the

following link:

 

http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=610

 

 

 

*********** Please Note! *************

This is BETA software. Although this software is believed to be reliable,

it has not yet been released for production and should be used at your own

risk.

 

Iets nieuws? Nee niet echt. Het is navigatiesoftware voor op een laptop in de auto. Het werkt met de data van mapsource kaarten. Je maakt een route en volgens mij praat het zelfs ;) Ik ga deze Beta dus maar eens testen. Zoals altijd blijft mijn mening dat je dit vooral moet gebruiken op vakantie met de kamper, en anders moet je meer handzame dingen kopen. Maar toch, het blijft mooi speelgoed. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja je hebt gelijk wij hebben het afgelopen week met onze huurcamper uitgeprobeerd. Het spreekt en werkt erg leuk. Is ook handig.

Maar we kwamen met enige regelmaat er achter dat de weg waarop we reden niet de weg was die het pijltje (autootje) reed. Op een gegeven moment reden we op de autobaan en hij gaf ons een plekje op een paralelweggetje. Terwijl we daar dus niet echt reden opzich geen probleem maar wel toen we via een klaverblad er afmoesten en hij niets anders ging doen als herberekenen en ons totaal ergens anders ging neerzetten, als we reden. Op een gegeven moment werd het zo erg dat we hem maar even uit gezet hebben, en op de ouderwetse manier met de kaart verder zijn gereden.

Nou gebeurde dit allemaal wel in Belgie, nou weet ik natuurlijk niet of mapsource daar meer problemen geeft dan hier in Nederland.

Op zich vinden wij het een prima hulpmiddel voor als je alleen bv een gpsV hebt want die heeft natuurlijk niet zoveel geheugen.

Wel bleek dat ivm de alkoof het ontvangst van de satelieten niet zo best was en dat als de gps uitgevallen was (om wat voor reden dan ook) je alles opnieuw moest aansluiten en opstarten want dan bleef het systeem maar zeggen dat je de gps aan moest zetten terwijl hij alweer aan stond.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets dus:

 

nroute_screenshot.gif

 

Is nog versie 2.0, dus niet de laatste, maar het gaat om het idee. :P

 

Grote Smurf doet het overigens zonder nRoute... de laptop gaat dan wel vaak mee op vakantie, maar in de Focus hebben we geen plaats om 'm veilig en comfortabel neer te zetten. En geen voeding voor gebruik langer dan een uurtje of 2. En we hebben een Quest... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel bleek dat ivm de alkoof het ontvangst van de satelieten niet zo best was

Volgende keer mag je mijn externe antenne wel even lenen. Ik heb namelijk voor de Quest een andere (met andere aansluiting) en gebruik die van mijn V niet meer zo vaak. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke extra functionaliteit heb ik met nRoute ten opzichte van MapSource, behalve de stem die zegt of ik links of rechts moet?

Maakt hij automatisch nieuwe routes aan als ik van de route afwijk?

 

Ga dit Vehikel Woensdag eens testen. Mij benieuwen. Wel jammer dat er geen simulatie-modus op zit (anders dan een oninstelbare GPS-sim die je in hartje Africa plaatst :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja N route maakt zelf de route als je verkeerd rijd en doordat het op de laptop draait heeft het uiteraard meer geheugen dus hoef je niets in te laden. Wel moet mapsource of sity select er op staan en je moet je gps aankoppelen want dat wordt je antenne. N route is eigenlijk maar een klein programmaatje (als ik het tenminste allemaal goed begrepen heb) die gebruik maakt van mapsource of city select. je kunt ook waypoints in voeren en het heeft zelf ook wat poi's. Onderop kun je zelf instellen wat je wilt zien, sateliet ontvangst, route beschrijving, tracks enz. wij vonden de route beschrijving wel handig want als het ontvangst dan wegvalt kun je via deze regels en een getekend plaatje per regel nog de weg vinden.

:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nroute Award-winning software

 

Terecht !

een GRATIS kado-tje aan de Garmin bezitter te gebruiken in combinatie met metroguide / city select / city navigator; metroguide is dus voldoende als navigatiesoftware.

 

gratis te downloaden van Garmin.com.

 

Toepassing;

de llaptop omtoveren tot een volwaardig Auto-navigatiesysteem

met aanwijzigingen

met seriele en usb Garmin GPS

 

Gebruik; in de auto, camper, boot, vliegtuig mits stabiel bevestigd, op schoot van de bijrijder en niet hinderlijk in het zicht van de bestuurder. Men waarschuwt niet voor niets bij de opstart van het programma voor het gevaar als de bestuurder er mee werkt.

Wat doet het?

 

Autonavigeren; d.w.z navigeren vanaf de plek waar je je bevind tot gewenste bestemming; inclusief off route herberekening

Via position

waypoints (find places; city, address, intersection waypoint)

Routes

 

Op kaarten is "gesproken" autonavigatie mogelijk met Nroute

zowel via wegen als routes niet via wegen gemaakt met

 

preferenties op use direct route

 

route activeren / status scherm

 

Dit geldt ook voor routes gemaakt in bossen e.d waar geen wegen zijn bij metroguide en city select op de laptop, maar ook de zelfgescande kaarten geschikt voor mapsource kunnen navigeren met spraak en toon .

Andere optie is met Oziexplorer en topo kaarten routes maken en deze via de gps laden naar Nroute ook dan zijn deze routes voorzien van "autoroutingnavigatie met spraak"

 

 

je kunt dit uitproberen met utilities / simulate a gps

 

Het beginwaypoint van de route benaderen met rechtermuisklik

"set new location"

De route simulatie rijdt de hele weg gesproken tot destination.

 

 

Niet via tracks; trackback met record active track en terug op de kaart zonder navigatieaanwijzingen.

 

Waypoint;

Met rechtermuisklik Route to it en het wordt direct berekend.

 

Waypoints, tracks en route zijn te importeren ; dus je hele garminhistorie uit mijn documenten ed is bruikbaar.

Waypoints markeren en instellen; diepte, gevarenzone temperature

Mob; current position

 

 

Wat voor beeld zie je? EEN MOOI TOTAAL PLAATJE

 

-Mapsource functies

-De kaart met voertuigpositie, route, track

In combinatie met;

-waypoint overzicht of

-saved route of-tracks of

-favorite finds of-Statuscockpit; speed, heading, elevation, koerspijl, afstand, tijd eta beweging en bestemming of

driving directions met afslag op kaartje of-tripcomputer

-satelliet status

 

 

Instellingen; o.a.

 

Kaart ; dag en nacht / route tracks wel of niet op kaart / op de weg of niet

Navigatieaanwijzingen; STEM (engels) Tone

Positie;

alle in de garmin gebruikte formaten

Routing; autorouting, direct routing, fast short, avoid

 

Routesimulatie mogelijkheid waarmee de route in beeld en geluid kan worden voorbeschouwd.

 

Kortom de laptop als volwaardige super grote gps met autonavigatie.

 

 

Een klein minpuntje is dat je geen waypoints kunt projecteren en niet met trackback kunt autonavigeren d.w.z. gebruikmaken van de navigatieaanwijzingen, maar de track via de kaart moet volgen.

De taal is alleen in het Engels en zij die liever gedirigeerd worden door een stoere mannenstem treffen een dame.

 

Met een 2e hands laptop, metroguide en de goedkoopste Garmin is voor een zeer minimaal bedrag een heel aanvaardbaar autonavigatiesysteem te maken dat tegelijk voorziet in opties bruikbaar bij het geocachen.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...