Spring naar bijdragen

nRoute


stefanne_3

Aanbevolen berichten

Ik  heb de laptop er even bijgezocht:

 

Ik maakte gebruik van:

- Mapsource 4.10

- de kaarten van Metroguide 5 en

- nRoute 2.0

 

Met die combinatie kon ik dus goed uit de voeten.

Dat snap ik even niet, je gebruikte een oudere versie van Mapsource 4.10 met nieuwere kaarten van Metroguide 5.

Bij die kaarten zat dan toch ook Mapsource 5?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat snap ik even niet, je gebruikte een oudere versie van Mapsource 4.10 met nieuwere kaarten van Metroguide 5.

Bij die kaarten zat dan toch ook Mapsource 5?

 

Nee hoor, dat hoeft dus niet. Ik draai op mijn laptop Mapsource 4.10 met de "European Metroguide Version 5".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden:

 

Hier staat o.a. (in het eerste bericht):

 

I asked Garmin, and they answer:

"Try nRoute for free, it'll work"

I downloaded it, and installed it, and it doesn't work!

(actually nRoute doesn't work in association with MapSource 5 or +! It's written on the manual!)

 

Garmin heeft in de loop van de tijd dus ontdekt dat het ontwikkelen van nRoute voor Metroguide marketing-technisch gezien niet zo slim was. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik even niet, je gebruikte een oudere versie van Mapsource 4.10 met nieuwere kaarten van Metroguide 5.

Bij die kaarten zat dan toch ook Mapsource 5?

Nee hoor, dat hoeft dus niet. Ik draai op mijn laptop Mapsource 4.10 met de "European Metroguide Version 5".

Ho, wacht es even!

Je had 2 programma's geinstalleerd?

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho, wacht es even!

Je had 2 programma's geinstalleerd?

 

Niet zo zeer.

Mapsource is het programma, Metroguide het kaartmateriaal waarmee Mapsource werkt.

 

Ik heb nu net deze week via Sailtron een gratis update van City Select besteld, versie 7, maar ik verwacht dus niet dat daar ook een 7-versie van Mapsource bij zit. Het gaat hier enkel om een update van het kaartmateriaal, maar niet van het programma.

 

Overigens, hier lees ik o.a.:

nRoute allows importing and exporting of user data to and from MapSource files. It works with all MapSource products except BlueChart and MetroGuide 5 or greater.

 

Blijkbaar is dat niet helemaal waar, want ik werkte op mijn laptop immers met het Metroguide 5 kaartmateriaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mapsource is mijn inziens niet relevant omdat Nroute hier de "moeder" is waarbij de diverse detailkaarten kunnen worden gebruikt.

 

Bij mij werkt; metroguide 4.0 en city select 6.0

 

Een verschil zou nog kunnen zijn versie 2.1 (download menu garmin en wat eerst onder de link van Stefanne 3 stond 2.1.2 Beta; die heb ik.

 

Een route activeren kan op diverse manieren; Route is een zelf samengestelde route uit waypoints

 

Er vanuitgaande dat de route onder in de statutsbalk staat;

- eerst blauw maken; -onder Menu balk Route nu; Activate selected route

- of rechtermuisklik activate Route (bovenste)

- of route properties rechtsbovenaan naast ok "activate"

 

Route to it functie = het enkele waypoint waar naar Nroute een route berekent vanuit positie;

 

te gebruiken;

- Find / address/ Zodra het adres gevonden is, worden de letters van de

" route to it " knop zwart en gaat hij de route berekenen.

Zodra je Route to it drukt moet de route zichtbaar zijn op de weg.

 

- iedere waypoint uit de waypointlijst onderin "dubbelklik" heeft een route to it functie

 

- alle to... functies onder Route in de menu balk mits er maar een benoemd punt onder places staat

 

- met de wijzer op de kaart kan je ieder punt aanwijzen Route to it en wordt direct een route aangemaakt MITS de gps verbonden is en satellieten ontvangt

danwel Nroute in simulate a gps mode staat. (utilities)

 

Check dit eerst en roep nog eens wat.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dusee

In het find-menu kan ik kiezen uit: find places, find nearest places, recently found places. Ik kies voor "find places" en kan dan exact hetzelfde als ik kan met mapsource. Nergens een knoppie "Route to it".

Heb de handleiding ook al doorgespit, maar niks...

Knopje plaatje

 

Hier zaten JandeBehanger en Tornado o.a. over te dubben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...