Spring naar bijdragen

nRoute


stefanne_3

Aanbevolen berichten

Nordkapp

al die opties om een route te activeren zijn bij mij of niet aanwezig of grijs.....

tip:

heb je er al een file met waypoints ingeladen?

-mapsource met kaarten staat op je pc

-in mapsource kan je wel routes maken?

file van gps die in mapsource staan laden in nroute.

nu opties wel zwart?

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Nordkapp
Nordkapp
al die opties om een route te activeren zijn bij mij of niet aanwezig of grijs.....

tip:

heb je er al een file met waypoints ingeladen? wel in mapsource

-mapsource met kaarten staat op je pc ja

-in mapsource kan je wel routes maken? ja

file van gps die in mapsource staan laden in nroute. ga ik proberen

nu opties wel zwart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nordkapp
al die opties om een route te activeren zijn bij mij of niet aanwezig of grijs.....

tip:

heb je er al een file met waypoints ingeladen?

-mapsource met kaarten staat op je pc

-in mapsource kan je wel routes maken?

file van gps die in mapsource staan laden in nroute.

nu opties wel zwart?

Antwoorden voor mij zijn: ja, ja, ja, nee nog steeds niet zwart ;):dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Pagliacci

Ben vandag ook aan het knoeien geraakt met nRoute...

Heb ontdekt dat er tenminste drie types kaarten zijn...

 

- Kaarten zonder ingebakken info

- Kaarten die je kan gebruiken om (ook in Mapsource) een route te berekenen.

- Kaarten die geschikt zijn om in nRoute, routes te berekenen.

 

Bij de eerste soort, meld nRoute dat ie dmv deze kaart geen routes kan berekenen. :thumbdown:

Bij de tweede soort, berekend hijj wel een route, wat slechts een rechte lijn blijkt te zijn van a naar b. :thumbdown:

Pas bij gebruik van de derde type, berekend hij correct een route... :dribble:

 

Gary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandag ook aan het knoeien geraakt met nRoute...

Heb ontdekt dat er tenminste drie types kaarten zijn...

 

- Kaarten zonder ingebakken info

- Kaarten die je kan gebruiken om (ook in Mapsource) een route te berekenen.

- Kaarten die geschikt zijn om in nRoute, routes te berekenen.

 

 

En wat deed ie bij european metroguide?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas bij gebruik van de derde type, berekend hij correct een route... :thumbup:

Gister avond Mapsource V6 vervangen door V5.

Mapsource V5 werkt wel met nRoute integenstelling tot Mapsource V6

Met de gps in demo mode leek ea te werken, vandaag had even de mogelijkheid om overdag met gps en laptop in de auto rond te rijden.

De aanwijzingen bij een rotonde zijn toch wel verwarrend, een blik op de overzichtskaart werkt beter.

Soms lijk ik op een weg paralel aan de weg te rijden, gps had een epe van 25 meter.

Herberekenen gaat niet erg snel met aangesloten gps, het is beter even te stoppen indien mogelijk en dan weer verder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Pagliacci
Mapsource V5 werkt wel met nRoute integenstelling tot Mapsource V6

Dat heeft je veel werk gekost... :thumbup:

 

 

Zal even rondneuzen op de US forum, naar opgedane ervaringen...

 

Houd u op de hoogte... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mapsource V5 werkt wel met nRoute integenstelling tot Mapsource V6
Dat heeft je veel werk gekost... :thumbup:

Hmm, dat valt mee, want ik heb een gouden tip en hulp gekregen :beerchug:

'T is ook een kwestie van goed lezen en vragen stellen!

Ik maak daarvoor soms een uittreksel met alle relevante bijdragen.

Houd u op de hoogte... :lol:

Ok!

 

Die cityselects werken alleen als je de unlock code hebt.

Mensen die cityselect met unlockcode bezitten hebben vaak geen behoefte aan nRoute, omdat ze dan al een gps hebben die routeerd.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Pagliacci
Die cityselects werken alleen als je de unlock code hebt.

Mensen die cityselect met unlockcode bezitten hebben vaak geen behoefte aan nRoute, omdat ze dan al een gps hebben die routeerd.

 

Was me inderdaad al bekend. Wat ik verder heb begrepen is dat het bijna 300 Euries kost, dat je het wanneer het zou moeten je het twee keer kan activeren voor twee Gps'en of op twee computers. Er zijn zelfs onbevestigde berichten, die ik zelf met een korreltje zout neem, dat met behulp van dit software in je Legend of Vista zelf een route kan laten berekenen. :beerchug: Nogmaals, vindt dit moeilijk te geloven, but you never know... :thumbup:

 

Gary...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die cityselects werken alleen als je de unlock code hebt.

Mensen die cityselect met unlockcode bezitten hebben vaak geen behoefte aan nRoute, omdat ze dan al een gps hebben die routeerd.

Was me inderdaad al bekend. Wat ik verder heb begrepen is dat het bijna 300 Euries kost, dat je het wanneer het zou moeten je het twee keer kan activeren voor twee Gps'en of op twee computers. Er zijn zelfs onbevestigde berichten, die ik zelf met een korreltje zout neem, dat met behulp van dit software in je Legend of Vista zelf een route kan laten berekenen. :beerchug: Nogmaals, vindt dit moeilijk te geloven, but you never know... :thumbup:

Je kunt cityselect bijvoorbeeld kopen in kombinatie met GPS18 voor 275 euro, cityselect word geloof ik alleen in kombinatie met een gps verkocht. bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren van Assen naar Emlichheim gereden met nRoute.

Miep had toch heel andere ideeen dan ik hoe ik de wel stad uit moest rijden.

Vo0rdat ik de gemeentegrens gepaseerd was had ze al 2x recalculating gezegd.

In Deurze zei ze nog een keer recalculating.

Rotondes zijn er verrassend, als je toch dezelfde richting aanhoudt dan zegt ze of 1x rechts en dan links of 1x rechts en dan weer rechts.

Op de terugweg was Miep in Nieuw-Amsterdam ruim 1 km achter, dus ik gewoon maar bij de brug links af.

Toen ik bij de molen kwam, was Miep weer helemaal bij, ze had alle aanwijzingen in een hoog tempo op genoemd.

Zo'n beetje halverwege huis gaf de laptop het op vanwege een lege akku.

Voor langere tochten dan steek ik de stekker wel in het 220 V stopkontakt van mijn auto.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan en anderen:

Ik heb een Garmin 2610 (USA) en daar pas een GPS18 bijgekocht, omdat ik de daarbij geleverde de Europese City Select (V6) graag wilde. (is inbegrepen bij GPS18 + nRoute, en dit geheel is goedkoper dan de losse City Select CD)

Tot mijn grote verbazing werkt dit prima, mijn miep zat er alleen bij huis zo'n 20 meter naast, calculeert prima zodra je van de route afwijkt, en is zeer gewillig.

Helaas spreekt ze alleen engels, sommigen vinden dat lastig, misschien dat ik 'r nog eens nederlands kan leren.

Thuis gekomen bij Garmin nagekeken of er geen Nederlandse miep was, daar vond ik een update naar nRoute 2.1. Vrij te downloaden, en vol van nuttige uitbreidingen op de originele software. Ineens kun je dan ook routes simuleren, met 1 knop naar huis, routes andersom (retour) rijden etc.

Betreft het Mapsource verhaal:

Mapsource wordt geregistreerd aan een GPS, niet aan een computer.

Je kunt bij elke originele CD 2 Garmin GPS'sen registreren, evt. extra unlock codes aanvragen.

MAAR:

Mijn USA Mapsource was geregistreerd met de 2610, mijn Euro City Select met de GPS18. De Euro heb ik als extra op de 2610 geregistreerd, daarop kan ik nu beide gebruiken.

 

De nRoute maakt (offline) gewoon gebruik van beiden, kun je leuke routes maken, waypoints aanmaken en bewaren, en simuleren.

Hier proberen te rijden met de USA versie kan ik natuurlijk niet, maar volgens mij is het bij nRoute niet nodig een Mapsource produkt te activeren, wanneer je dit al bij een GPS gekocht hebt.

Overigens werkte zowel de nRoute 2.0 als de nieuwe 2.1 prima met mijn beide Mapsource V6 produkten.

Succes.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Ik heb vandaag eens nRoute geupdate naar versie 2.6.1.

In het begin krijg ik al een melding dat afslag voor afslag notificatie uit staat vanwege licenties. Nou erg fijn, op een of andere manier vind ik nergens meer de 'Route to it' functie, ik kan er dus eigenlijk niets mee?

Iemand misschien ook al dit ondervonden? ******************************

 

Grt Jack

 

****EDITED BY MODERATOR: **** Wil je dat ze geocaching.nl als site gaan sluiten? Dit soort vragen zijn hier uit den boze en zou je, als ik de forumregels zou volgen tot in de puntjes, een ban hebben opgeleverd.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...