Spring naar bijdragen

nRoute


stefanne_3

Aanbevolen berichten

Met een 2e hands laptop, metroguide en de goedkoopste Garmin is voor een zeer minimaal bedrag een heel aanvaardbaar autonavigatiesysteem te maken dat tegelijk voorziet in opties bruikbaar bij het geocachen.

Nu alleen nog een goede autolader en rugzak. Ik laat dit echt niet in de auto liggen op een of andere parkeerplek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op het internet ben ik wel eens iemand tegen gekomen die met een staafdynamo op zijn fiets met laptop, gps en gsm heel Amerika is door getrokken.

Daar heb ik dan wel een beeld bij waarom iemand zoiets doet met een laptop. Waarbij hij dat zeer waarschijnlijk niet rijdend gebruikte, maar meer om routes te plannen. Maar een klein stevig model onder bepaalde condities ach waarom niet.

 

Onmogelijk is het niet, maar Nroute is specifiek bedoeld voor de laptop

en als je daar een gps toepassing mee wilt creeeren dan kan je uit mijn evoluatie halen wat de functionaliteit van het programma is.

De foto van Wij Drie geeft een beeldimpressie.

 

In mijn zoektocht op het internet naar wat er al zo mogelijk is alvorens met gps aan de gang te gaan in het verleden kwam je veel beperktere

pakketten tegen zoals Route 66 en Althurion wat dan weer niet aansloot op de meer outdoor-toepassingen als Garmin en Magellan. Of

Waypoints bewerken, positieformaten. Uitwisselbaarheid van gegevens.

Er is natuurlijk vanuit dit perspectief niets mooiers als dat je met je gps

spullen alle kanten op kan zonder alles dubbel te hebben.

 

In Nederland zie ik brandweerwagens nogweleens met een laptop op de console voor o.a. bedrijfsgegevens en navigatie maar Nederland is klein.

 

Op het internet vind je ook een kaartenmaker die met zijn terreinwagen heel zuid America is door getrokken met o.a. een laptop.

Leden van de Range Rover Trust Nederland gaan eind oktober 2004 een paar Range Rovers afleveren in Afrika voor een Ziekenhuis. Mooie mobiele gps toepassing.

En hetzelfde geldt voor kleinere vliegtuigen waarbij de passagier de kaart en coordinaten bijhoudt. Of de wat kleinere boot die je niet graag

volstopt met vaste spullen. Dat zijn zomaar wat pratische voorbeelden

van mensen die dat nu zo gebruiken.

Stekker eruit, laptop dichtklappen en klaar. Alles mobiel - en nu dus van Garmin - bij je. Van de auto in de boot of je vliegtuigje

 

Wil je zo iets dan ben je benieuwd wat een dergelijk programmatje kan. Vanuit die insteek heb ik dat ogeschreven met de ervaring vanuit een etrex euro, vista, gpsmap 76, gpsmap 60cs, Magellan Meridian Color, Direct Route Easy gps Metroguide, City Select, Ozi explorer, Althurion, Route 66 met daarnaast de Sony Vaio c1 en de IBM thinkpad als laptops gebruikt. En noem het allemaal maar op. En menig hobbist loopt tegen het risico aan steeds maar weer andere spullen aan te schaffen om beperkingen te compenseren. Conversiesoftware, Eigen kaarten maken en al het andere zeer gerespecteerde hobbien; het is allemaal razend knap maar als het niet nodig is!

 

En als je dat dus terugkijkt dan heb je nu met Nroute van Garmin in gelijke -laptopwaardige - omstandigheden in kwaliteit / prijsverhouding laptop, softwaretoepassing en een simpele Garmin gps een zeer aantrekkelijke combinatie.

En zou je bijvoorbeeld Magellan overwegen dan zou je kunnen bekijken wat zij te bieden hebben.

 

En of je dat in een rugzak gaat vervoeren en niet in de auto laat, is een handige reminder voor mensen die daar niet gauw aan denken? Goede tip.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast Nordkapp

Ik heb een garmingeko 201, ikprobeer nroute te gebruiken samen meteuropean metroguide version 6.

 

Ik kan in het programma, waypoints invoeren, routes maken....

Ik kan alleen niet mijn rooutes activeren zodat ik ook inderdaad ermee kan gaan rijden.... (de gps doet het wel, en laat ook duidelijk een driehoekje op de map zien)

 

In de help file staat RMB op de opgeslagen routes en kies dan activeren, als ik RMB op de opgeslagen route klik zie ik

 

duplicate, invert, recalculate, cut, copy, paste, delete route, show selected route on map, route properties...

 

maar geen activate? Wie kan me hier mee helpen?

bewerkt door Nordkapp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het goed werkt, want ik heb het een week of vier geleden getest ...

Maar wat er bij jou misgaat weet ik niet.

 

Heb je de route in je gps wel geactiveerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het goed werkt, want ik heb het een week of vier geleden getest ...

Maar wat er bij jou misgaat weet ik niet.

 

Heb je de route in je gps wel geactiveerd?

Ik heb hetzelfde probleem. Getracht te proberen met en zonder route in mijn Legend, maar ik moest toch zelf mijn route bepalen. Gelukkig wist ik de weg :eek:

Overigens denk ik niet dat je de route in je GPSr hoeft te laden; immers, als je afwijkt van de route voldoet de route in je GPSr niet meer en griipt nRoute in, als ik het goed heb begrepen.

 

Overigens, geheel gelukkig was ik niet met de berekende route. Van Opmeer naar Heerde ging via de NO-polder. Gelukkig weet ik een kortere en snellere route. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt natuurlijk gelijk: nRoute navigeert, niet je gps.

 

Ik heb e.e.a. nu op mijn pc getest in de gps-simulatie modus en dan werkt het allemaal goed.

 

Ik kies bv in het Find-menu een adres, en klik op "Route to it" en het apparaat gaat meteen beginnen aan de route (in de simulatie-modus wordt eerst gevraagd of de route in simulatiemodus opgestart moet worden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kies bv in het Find-menu een adres, en klik op "Route to it" en het apparaat gaat meteen beginnen aan de route (in de simulatie-modus wordt eerst gevraagd of de route in simulatiemodus opgestart moet worden).

In het find-menu kan ik kiezen uit: find places, find nearest places, recently found places. Ik kies voor "find places" en kan dan exact hetzelfde als ik kan met mapsource. Nergens een knoppie "Route to it".

Heb de handleiding ook al doorgespit, maar niks... :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het zelf wil proberen:

 

Het pakket nRoute kan hier gedowload worden.

 

Met je gps (bv. Garmin Etrex) aan de laptop gekoppeld, maakt het pakket gebruik van de rekenkracht van je laptop om geheel automatisch routes uit te zetten van je huidige positie naar elk gewenst punt. Daarnaast genereert het pakket stemgestuurde begeleiding naar het einddoel, tijdens het rijden. De combinatie gps-laptop wordt zo dus een zelf-routerend systeem met stembegeleiding.

 

Het is hiervoor wel noodzakelijk dat je ook Garmin routeerbaar kaartmateriaal op je laptop hebt geinstalleerd, zoals Mapsource Metroguide.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Nordkapp

Hier precies het zelfde probleem, ik heb nu wel een activate route gevonden (in het route menu) maar blijft grijs.

 

Ook zie ik die optie route to it niet.... ik probeer het vandaag maar op de ouderwetse manier (wel met laptop op schoot!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg er dus wel voor dat ook een pakket als Mapsource Metroguide + routeerbaar kaartmateriaal op de laptop geinstalleerd staat!! Anders werkt nRoute niet goed!!

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg er dus wel voor dat ook een pakket als Mapsource Metroguide + routeerbaar kaartmateriaal op de laptop geinstalleerd staat!! Anders werkt nRoute niet goed!!

Mapsource werkt als een zonnetje!

 

Ik zal de hele santenkraam nog eens weggooien en opnieuw installeren. En dan ook zonder beta van mapsource. Misschien zit die dwars?! Ik kan me voorstellen dan nRoute controleert welke mapsource aanwezig is ivm gebruik van dll's van dat pakket.

 

@PeeTee: welke versie van mapsource gebruik jij?

@NordKapp: en welke versie gebruik jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er zijn 2 verschillende soorten kaartmateriaal: routeerbaar en niet-routeerbaar.

 

Hebben jullie beiden routeerbaar kaartmateriaal? M.a.w. werkt Mapsource bij jullie ook als routeplanner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...