Spring naar bijdragen

Aanschaf Gps


heidebloempje

Aanbevolen berichten

In de vakantie gaan wij naar het buitenland duitsland en frankrijk,

Nu cachen wij in Nederland met mijn samsung galaxy S2 dat gaat prima.

Maar in het buitenland kost dat gewoon teveel aan internet kosten nu wil ik overwegen om een gps aan te schaffen.

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven.

 

Welke is handig

Wat heb ik er voor nodig

Wat kost het ongeveer.

Zijn ze ook te Huur??

 

Zelf weet ik er helemaal niets van dus wie wil mij een beetje voorlichten.

 

m.v.g.

Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank je wel voor je reactie maar daar had ik al gekeken en ik zie door de bomen het bos niet meer wat heb je nu echt nodig en wat nog meer?

 

Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan in Heerhugowaard. Daar kunnen ze jou prima van advies voorzien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in het buitenland kost dat gewoon teveel aan internet kosten (...).

Hangt ervan af wat je ermee doet. Ik heb regelmatig met mijn telefoon (HTC Wildfire S) in het buitenland gecached zonder internet te gebruiken. Er zijn apps (C:geo bijvoorbeeld) waarmee je thuis de caches op je telefoon op kan slaan en ook kaarten (Locus bijvoorbeeld) op je telefoon kan zetten. Hierdoor heb je eenmaal in het buitenland geen internet meer nodig.

Als dit dus echt de enige reden is om een gps aan te willen schaffen zou ik hier nog eens over nadenken. Er zijn natuurlijk wel andere voordelen van een gps boven een telefoon (batterijduur, robuustheid, etc.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anne,

 

Als je nog aan het orientereren bent kun je best een keer afspreken met een geocacher met GPS om de voor- en nadelen te ontdekken (:heb zelf een Dakota 20)

Je kunt ook huren of uitleg krijgen bij Wegpunt of 't Knaagdier.

 

Denk aan:

- budget (basis 100 euro, 250 euro goed, 450 euro topmode; qua ontvangst zijn ze vrijwel allemaal o.k. tot goed)

- wil je een touchscreen of knoppen qua bediening

- papierloos cachen (van enkel coordinaat tot beschrijving, hint & logs)

- aantal geocaches op GPS (de een vindt 1000 stuks in een gebied genoeg, de ander vindt het te beperkt zeker als je rondreist)

- batterijduur / uithoudingsvermogen

 

Succes bij je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook als je dan een keuze heb gemaakt of je twijfel tussen twee of drie bij kieskeurig kijken voor de reviews en dan kan je ook hier op het forum een vraag stellen van de desbetreffende gps en dan kan je misschien een goede keuze maken...

Ook is het handig, zoals eerder genoemd, om naar een winkel te gaan en te laten voorlichten even in je hand houden hoe het voelt klinkt misschien een beetje vaag maar het moet wel makkelijk te bedienen zijn en overzichtelijk qua instellingen drukknopjes etc....

 

succes ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anne,

 

Als je nog aan het orientereren bent kun je best een keer afspreken met een geocacher met GPS om de voor- en nadelen te ontdekken (:heb zelf een Dakota 20)

Je kunt ook huren of uitleg krijgen bij Wegpunt of 't Knaagdier.

 

Denk aan:

- budget (basis 100 euro, 250 euro goed, 450 euro topmode; qua ontvangst zijn ze vrijwel allemaal o.k. tot goed)

- wil je een touchscreen of knoppen qua bediening

- papierloos cachen (van enkel coordinaat tot beschrijving, hint & logs)

- aantal geocaches op GPS (de een vindt 1000 stuks in een gebied genoeg, de ander vindt het te beperkt zeker als je rondreist)

- batterijduur / uithoudingsvermogen

 

Succes bij je keuze

 

O.k. je kunt dus kijken bij Waypoint, Bever en soortgelijke outdoorzaken.

 

Denk ook aan je kaartmateriaal - dat is er betaald, maar open source kaarten als OpenStreetMap of OpenFietsMap voldoen ook uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- budget (basis 100 euro, 250 euro goed, 450 euro topmode; qua ontvangst zijn ze vrijwel allemaal o.k. tot goed)

Hier lijkt de 'basis' niet goed te zijn. Dat is onjuist. Voor een kleine 100 euro heb je uitstekende Gps-ontvangers. De eTrex H, ongetwijfeld nog goedkoper te krijgen tweedehands, is een perfect apparaat om mee te cachen. Duurdere apparaten zijn geenzins beter, wel bieden ze meer mogelijkheden. Als je niet weet wat je wil, koop dan gewoon zo'n goedkoop apparaat, kies een app om beschrijvingen in je telefoon te stoppen en je gaat een mooie cachevakantie tegemoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

De etrex h, staat ook inderdaad op marktplaats te koop, maar nu vraag ik mij weer af als ik vantevoren alles in mijn telefoon zet ben ik aan 1 gebied gebonden tenzij ik precies weet waar ik naartoe ga dan maar dat kan nog eens veranderen ook tijdens de vakantie,

dan heb je dus een gps nodig waar kaarten in kunnen ook deze zag ik daar staan,

In een buitensportwinkel hadden ze het over de garmin 20 daar kunnen kaarten in en zou ook makkelijk in de bediening zijn.

uiteraard met een prijskaartje dus het blijft nog even dubben wat ik nu moet doen.

Van een kennis kan ik een gps lenen volgens mij de simpelste die er is om even te voelen hoe het nu gaat met zo'n apparaat maar dat is dus gewoon in nederland waar ik dus terug kan vallen op mijn telefoon.

Ik heb nog een paar weken om dit alles uit te zoeken maar ik vindt het niet het makkelijkste onderwerp.

 

maar in ieder geval bedankt voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wil ook tussen geocaches (over de weg) kunnen navigeren begrijp ik? Mocht toch een goedkope (kaartloze) gps willen kopen: Wanneer je voor 4 tientjes het uitstekende navigatieprogramma sygic in je telefoon meeneemt, en gdak met alle cachebeschrijvingen van welk gebied (of gebieden) je dan ook wil, dan kun je offline cachen met je telefoon. Je kunt zelfs caches als poi in sygic plaatsen, maar coördinaten invoeren kan ook. Voor meer batterijduur en een praktischere, minder kwetsbare ontvanger kun je dan bij de cachelocatie of start van de route aangekomen je goedkope apparaat inschakelen en cachen maar!

 

Wat je ook doet, als je veel vrijheid wil qua gebiedskeuze, dan zul je veel pq's mee moeten nemen. Dat kan alleen in je telefoon of een prijzige gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

 

Wat je ook doet, als je veel vrijheid wil qua gebiedskeuze, dan zul je veel pq's mee moeten nemen. Dat kan alleen in je telefoon of een prijzige gps.

 

Mwoooh ... met een goedkope GPS, een ook niet al te kostbaar netbook en een USB-kabeltje kom je ook een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...