Spring naar bijdragen

Werkzaamheden buiten geocachen


mlvdburg

Aanbevolen berichten

Soms zit ik wel te denken zou het niet leuk zijn om te weten wat iemand naast het geocachen doet.

Hoe komt het dat je veel of weinig kan cachen, hoe ben je met geocaching in aanraking gekoen, wat is je werk, je hobby's , ben je getrouwd enz.

 

En om dan maar meteen te beginnen.

 

Ik ben Marcel van den Burg, voor meerdere bekend als mlvdburg.

Zit op de HTS in Rotterdam, hier ben ik bezig met de opleiding bouwkunde.

Om de school en mijn vaste lasten te betalen werk ik in een supermarkt.

Als hobby ben ik druk bezig met de scouting, waar ik teamleider ben van de Verkenners.

Verkenners zijn bij ons jongens en meisjes van 11- 16 jaar.

Hier proberen ik met meer vrijwilligers een leuk programma voor hun neer tezetten.

Zo ben ik ook op zomerkamp 2005 in aanraking gekomen met geocaching, we gingen namelijk een tochtje met de Verkenners doen.

Deze moesten we van te voren wel even voorlopen.

 

Ik loop zelf met een Garmin Etrax Vista C en heb in de auto een pocket pc met tomtom 5.

 

Ik hoop wat reacties te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben Daan Bremer,

 

sinds kort besmet geraakt met het geo virus door Ghost33. Hij heeft ons mee genomen naar een paar caches en vondt het eigenlijk wel heel geinig. Ben altijd wel bezig met kaart en kompas en vondt in eerste instantie dat gedoe met een GPS maar iets voor luie mensen die een bos wandeling gingen maken en dan de plak van hun auto gingen marken zodat ze de weg terug sneller kunnen vinden.

Ben hier wel van terug gekomen, Naast kaart en kompas geeft dit een extra dimensie.

 

Ben zelf leiding bij een welpen groep in almere.

werkzaam als administratieve medewerker en grafische tekenaar.

vrijgezel en vrijgezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk als senior salarisadministrateur bij het Ministerie van Financiën. Ik ben vorig jaar april door mijn broer (De Roode Lantaarn) gebombardeerd met mailtjes van: moet je eens kijken bij deze link, wij hebben weer een schat gevonden. Toen maar eens keertje met het gezin meegegaan en we kwamen tot de conclusie dat het een hele nieuwe dimensie gaf aan een boswandeling. Junior peter was altijd al gek op speurtochten etc. Als snel een Etrex Venture gekocht die al volledig door junior wordt bediend. Om ruzies te voorkomen wie er met de GPSr mocht lopen hebben we er maar een 2e hands magellan sporttrek basic bijgekocht. Het is niet zo dat we elk weekend op stap gaan, maar als er tijd en in is en het weer meezit. Het leuke is dat je het ook op vakantie in het buitenland kunt doen. O ja, wij zijn Henk, Alina (beiden veertigers) en Peter (bijna 10).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rutger Mooy, werkzaam bij TNO als onderzoeker/consultant in de telecommunicatie-branche.

 

In aanraking gekomen met geocachen toen ik voor een groep vrienden een weekendje-weg organiseerde. Een vriendin van me had gehoord van Staatsbosbeheer-GPS-speurtochten, en na wat Googlen kwam ik er achter dat geocaching misschien toch even net wat leuker was. Voor het weekendje hebben we toen drie GPS'en geleend of gehuurd (bij SBB!) en een erg leuke speurtocht gemaakt. Vanaf toen is het balletje gaan rollen!

 

Inmiddels heb ik al heel wat vrienden aangestoken met het geo-virus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn Bert en Ellen, respectievelijk werkzaam als (zelfstandig) ecoloog en ergotherapeut. Ooit, vrij lang geleden, een GPS 76 gekocht om te gebruiken bij het werk. We waren ons bewust van het bestaan van Geocachen maar als dit de eerste cache is die je ziet, dan zakt de moed je in de schoenen...nog steeds niet gevonden trouwens. Daarna hebben we er verder niets meer mee gedaan. Wel een aantal SBB wandelingen gemaakt, maar echt spectaculair vonden we dat niet.

Afgelopen maart viel het maandblad Bos Natuur en Landschap in de bus met dit artikel (zie ook dit draadje). Het weekend erop in Brabant onze eerste caches gevonden en toen waren we verkocht :D .

Verder slepen we Noes, onze Jack Russel, natuurlijk overal mee naar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben Gwennie, werkzaam als industrieel ontwerpster. Geocaching heb ik leren kennen doordat een medestudent het ter sprake bracht bij een brainstormsessie. Toen ik een half jaar later met mijn oud bestuursgenootjes aan het denken was over een leuke weekend activiteit, werd ik door een artikeltje in de Volkskrant weer herinnerd aan deze hobby. Het leek iedereen een leuk idee en we hebben dat weekend een GPS gehuurd en 2 tochten gedaan, waarvan we er maar 1 gevonden hebben. We hebben wel een geweldige dag gehad toen, in de sneeuw met een 3 sterren multi (misschien achteraf gezien wat moeilijk voor beginners :blush: ). 's Avonds een account aangemaakt (Sigma ketsers) Later weer een weekendje een GPS gehuurd en daarna een Etrex Euro aangeschaft gezamenlijk. Een jaar later kwamen Joris (reclasseringwerker) en ik dat we voornamelijk samen op pad gingen (hij behoorde ook niet tot de Sigma ketsers) en hebben we een nieuwe GPS gekocht (Etrex Venture) en nieuwe account aangemaakt (Giga&Goochem). We vinden het nog steeds een geweldige hobby, hoewel ik een stuk aktiever ben dan hij :D , zeker wat betreft puzzel.

Binnenkort het eerste event, lijkt me erg leuk om ook eens wat meer andere cachers te leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ook op onze eigen website te zien zijn wij, Bettina, Aileen, Jaimy en Ronald.

Ikzelf (Ronald dus) ben 45 jaar oud, Bettina 38, Aileen 13 en Jaimy 12 jaar.

Ik werk bij Postkantoren B.V. als Incident Controler, wat dat is? Beetje kort door de bocht maar ik hou me bezig met incidenten en problemen die zich binnen de technische sfeer van onze vestigingen voordoen. Een beetje in het verlengde van de helpdesk medewerker, een functie die ik ernaast ook nog uitvoer.

Mijn hobbies zijn buiten geocaching, mijn gezin, de carnavalsvereniging, computers en sinds kort de Dreambox. (satreceiver)

Ik houd me ook nog bezig met charitatieve zaken en speel elk jaar de Sint.

Voor mijn werk ben ik 4 dagen in de week 12 uur van huis zodat er slechts drie dagen zijn om al deze zaken aan bod te laten komen.

Mijn vrouw komt uit Oostenrijk en daardoor ben ik eigenlijk in contact gekomen met geocaching. Door haar achtergrond word er hier namelijk veelal duitse tv gekeken en afgelopen jaar in november hebben we in korte tijd twee kleine documetaires over geocaching gezien. Ik had toen net een PDA aangeschaft en wilde weleens kijken wat dat geocachen nou was.

Ik heb me toen eerst ongeveer een maand ingelezen op forum en websites over de ins en outs en ben toen op 7 december begonnen met een virtuele cache dicht bij huis en een paar dagen later met de eerste multi.

Het duurde niet lang voordat ook ik begreep dat een echte GPS beter was zodoende werd een geko 201 aangeschaft, inmiddels aangevuld met een geko 101 en een Vista.

Ja de kids willen ook wel eens een GPS vasthouden tijdens het cachen. Ik moet echter eerlijkheidshalve zeggen dat ze soms cachen niet leuk vinden maar wij zien het als een gezinsactiviteit dus moeten ze er soms aan geloven.

In juni van dit jaar hebben we met vrienden uit het IRC geocaching kanaal in Arnhem (onze woonplaats) het eerste poffertjesevent georganiseerd wat een groot succes was, voor ons een extra stimulans om erg aktief bezig te blijven met geocaching.

Nou eeeeh denk dat dit wel genoeg info was over ons, er is een cache van ons die je de mogelijkheid geeft koffie te komen drinken dus wie weet zien we elkaar snel.

 

Groeten van het team Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn Jeroen Hendriks, Marjolein Bakker, Thomas en Yannick.

 

Ik (Jeroen) werk als Business Architect bij CFI, een onderdeel van het Ministerie van OCW. Daar hou ik me bezig met het adviseren van directie en management en waak ik over de logische samenhang tussen wat we willen en wat we doen.

 

Marjolein is Communicatiemedewerker bij een Openbare Bibliotheek.

 

Thomas en Yannick genieten vooral van hun jeugd :D

 

Ik ben jarenlang outdoorinstructeur geweest en loop al sinds ik me kan herinneren door bossen te struinen. Ik ben afgestudeerd als milieubioloog/ecoloog.

 

Ik heb alleen een bloedhekel aan wandelen, echt waar. Aan doelloos wandelen dan, wel te verstaan. Ik kwam dan ook steeds minder buiten. Maar dat is helemaal veranderd sinds ik Geocaching heb ontdekt.

 

Het begon in juli toen we een gratis Navman bij onze nieuwe auto kregen. Ik had vaag gehoord van het fenomeen geocaching en ben gaan Googlen. Van het een kwam het ander en nu sta ik in mijn omgeving bekend als volledig losgeslagen schatzoeker... :blush: Inmiddels gebruiken we naast de Navman ook een Garmin Etrex Legend.

 

Gelukkig vinden alle familieleden het leuk, dus we hebben al menig uurtje met het hele gezin door de natuur gestruind.

bewerkt door Myth
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn Team*Smeigel, Hanneke(22) & Robert(20). We zijn met geocaching in aanraking gekomen door een goede Vriend en Vriendin van ons (JAckel) Door een paar keer met hun mee te zijn gegaan was ik meteen verkocht aan deze hobby. Dezelfde avond nog het internet op, en een gps gekocht (Etrex Euro) laterna ook nog een mio 269.

 

Ik (Robert) ben Verpleegkundige en werk op een afdeling waar Meervoudig complex gehandicapten wonen, binnenkort ga ik daarnaast nog verder studeren aan HBO-Verpleging en een Management opleiding doen.

Mijn vriendin Hanneke die is vorig jaar geslaagd voor Spw (sociaal pedagogisch werk) en is dit jaar begonnen in het laatste jaar van de kappers opleiding(had al 2 jaar de avondopleiding gedaan)

 

Verder zit ik nog bij de fanfare aan de kapel in roermond, en doet Hanneke Streetdancen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik (en dat zeggen voornamelijk de mensen uit mijn omgeving) heel erg verslaafd ben aan geocachen!! En daar en ik trots op :D:blush:

 

Groetjes Team*Smeigel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Kiddooz bestaat uit Angelique (37 en rijexaminator), Kees (39 werkzaam bij het NFI) en de kiddooz Claire van 8 en Tobias van bijna 6.

In aanraking gekomen met geocaching via team Mamajojo die we kennen van onze kookclub. Overmoedig als we waren deden we een uurtje voor ons feestelijk 7-gangendiner (de kookclub bestond mei 2004 10 jaar en we zaten lekker te genieten van een culinair weekend in de Ardennen) nog even deze cache

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...69-5060d1e3c0d7

We waren even vergeten naar het aantal sterren te kijken.......en de waarschuwing stond er toen nog niet bij....

Het was de 3e van die dag en heeft ons er niet vanaf gebracht om zelf ook een GPSr aan te schaffen (Magellan SporttrackPro). Deze caches staan trouwens niet in onze statistieken.

Er is nog een team voortgekomen uit dit weekend namelijk "de Hakkentrappers".

We cachen niet zo heel vaak want onverwachte zaken zijn voor een autist als Tobias niet zo makkelijk te behappen. Daarom gaat de fanatiekste (= mama) ook wel eens zelf op pad.

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Geocaching besmet via jeugdjournaal!!

Ik ben jolanda *38 jaar*manlief=Pieter 36 jaar*

Kwa beroep doe ik even niks ,dan bij komen van zware jaren!*ben huismoeder*Kwa opleiding of werk van mij *in toekomst*Eigen Praktijkje

Pieter werkt in de tuinbouw en heeft daarnaarst kijk maar Ongedierte bestrijder

Wij hebben 4 kinderen waarvan de meest een autische spectrum stoornis heeft en een snufje ADD/ADHD :D *Mirjam 10 jaar en subtielle ASS=PDD-NOS en ADD,voor mirjam kun je haar volgen ja Kattengek

Onze Bas 6 jaar en ADHD/ASS/Spraaktaal stoornis,Dan Henk 5 jaar ADHD/PDD-NOS verdacht*Karin 5 jaar NT!!

Wij Geocachen via een vast schema*anders kan het niet*

En ik vindt het leuk om wat met de computer/internet tedoen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben Henk Brandsma. Fire5 bestaat het gezin Henk en Sandra, Ruben en Jarno (kids) en Sem (hond). Ik ben manager operations bij DFM (ww.dfm.nl). DFM is een niche-speler in het financieren van autobedrijven.

 

Wij zijn vorig jaar na het zien van en uitzending van Het Jeugdjournaal besmet geraakt met het virus. Wij begonnen al vrij snel met een Garmin Etrex Summit en hebben net een nieuwe Garmin voor erbij gekocht (GPS60). In de auto werken wij met TomTom op een Ipac.

 

Geocaching is inmiddels een flinke hobby geworden. Ook hier was het doelloos wandelen niet de leukste bezigheid, maar met het 'cachen' is dat enigszins veranderd. :D Inmiddels hebben we een trip naar Schotland erop zitten waarbij het geocachen alsmede het genieten van de natuur voorop stond.

 

Inmiddels 2 teams aangestoken met het virus tijdens de vakanties (2004 en 2005). Inmiddels zijn beide teams (ET4FR & CO en For Pac)al flink actief. :blush:

bewerkt door brandsma000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een leuk initiatief, daar doe ik graag aan mee.

 

Ons team The Hiking muppets bestaat uit ondergetekende (Chantal, 30 jaar) en mijn vriend Marcel (25 jaar). Ik ben werkzaam als account assistent bij het Horeca Branche Instituut en Marcel is installatiemonteur en werkt bij de vrijwillige brandweer in Zoetermeer.

We zijn aangestoken door een vriend van ons van scouting met wie we op de opkomst zijn gaan cachen. Niet lang daarna nam hij voor ons een gps mee uit Amerika en waren we verslaafd. Marcel is een stuk beter in het "vinden" dan dat ik ben maar ik trek er toch vaak alleen of met mijn vriendin en wandelmaatje Claudia (pupske) op uit. Marcel heeft niet altijd even veel vrije tijd door zijn werk als vrijwillige brandwacht en daarnaast beheert hij ook nog ons scoutingmateriaal voor de groep.

Naast het cachen, mijn werk en scouting lees ik ook graag, wandel ik ook wat doelloos rond, heb ik nog wat creatieve hobbies en doe ik aan spinning in de sportschool.

 

Het allerleukste van het geocachen vind ik nog wel dat het zo internationaal is. Overal liggen wel caches, zo ga ik voor de scouting komend weekend naar een Internationale vergadering in Duitsland en je snapt, de uitdraaien liggen al klaar (de overige spullen nog niet, het is soms zo erg dat ik essentiele dingen vergeet maar wel mijn gps en cache-uitdraaien bij mij heb :D ).

 

groetjes Chantal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar gaat ie dan...

 

Wij, Siegurd en Christien, werken allebei bij twee christelijke reisorganisaties dat reizen rondom de hele aarde heeft en bij een outdoor bedrijf (all in one!).

Siegurd is buitensportinstructeur en Christien is verantwoordelijk voor de planning en logistiek.

4 jaar geleden zijn we zelf begonnen met het uitzetten van GPS tochten voor groepen (GPSearching) in het buitenland al voor dat we van Geocaching hoorden. Logisch gevolg dus om privé daar mee bezig te zijn omdat we van wandelen met een doel houden.

Cachen doen we veel in het najaar en voorjaar omdat we dan gewoon in Nederland zijn. In de zomer cachen we regelmatig in het buitenland.

 

Ben in het bezit geweest van een Garmin eTrex, Garmin eMap 76S, en nu gebruiken een Garmin 60CS en een Garmin eTrex Legend.

Zelf ben ik, Siegurd, erg veel te spreken over caches die een 5 sterren aan terrein gradatie hebben en ben niet zo goed in de 5 sterren caches moeilijkheid graad. Wij zijn ook de trotse eigenaars van de Hoogste Cache van Europa op de Mont Blanc (1 found tot nu toe!)

 

We zitten in het midden des lands!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...