Spring naar bijdragen

Gratis Geocaching ringtone


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Zit ik net op een cache pagina te kijken, staat er rechtsboven een linkje voor een gratis Geocaching Ringtone: leuk :dribble:

 

http://nl.gratis-beltoon.com/dutch/beltoon...mp;p=Geocaching

 

Er staat nergens dat het wat kost, dus gelijk maar gedaan. Tot je op een scherpje komt, waar het nummer 4060 verschijnt :eek: Volgens mij is een dergelijk nummer niet gratis. Zo ongeveer gelijktijdig ontving ik een SMS-je met daarin het woord abonnement :eek:

 

Volgens mij is dit een mooi voorbeeld van misleidende reclame en dat nog wel op de gc.com cache pagina's. Dat ze inkomsten willen genereren OK, maar moet dat nou op deze manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je even verder kijkt:

 

* Algemene Voorwaarden

 

Het gratis beltoon-aanbod is enkel geldig voor gebruikers met compatibele GSM's op KPN, T-Mobile, Vodafone Libertel, Orange, Telfort en Tele2. Dit is een Funmobile Polyfone Beltonen abonnementsdienst. Door in te tekenen op deze dienst en door jouw persoonlijke PIN-Code, die verstuurd zal worden naar het GSM-nummer dat je op deze website doorgaf, in te voeren, erken je dat je je abonneert op onze dienst. KPN, T-MOBILE, VODAFONE LIBERTEL, ORANGE, TELFORT EN TELE2 GEBRUIKERS zullen wekelijks voor € 6,00 gefactureerd worden en ontvangen 5 Polyfone Beltonen-kredieten per week. Spelletjes zijn niet beschikbaar voor KPN I-mode gebruikers. Alle abonnementen zijn onderhevig aan de Algemene Voorwaarden. Minderjarigen hebben de toestemming van hun ouders nodig. Ongebruikte kredieten worden niet overgezet naar de volgende week (zie Algemene Voorwaarden). Normale operatorkosten (WAP, GPRS, SMS) zijn van toepassing. De lasten zullen op jouw GSM-rekening gefactureerd worden of zullen worden verminderd van uw voorafbetaalde rekening. Voor hulp, stuur "HELP" naar 4060. Om jouw abonnement te annuleren, stuur op eender welk moment de tekst "STOP PL" naar 4060. Gelieve, in geval van vragen, onze klantendienst te contacteren op support@funmobilenl.com of telefoneer naar 31 20 8903971. Andere lasten kunnen van toepassing zijn.

 

Het kost dus 6 euro per week.... Hartstikke veel, veel telefoons kunnen bestanden uitwisselen met pc, zo kun je veel makkelijker en gratis ringtones/muziekjes erop zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal betreft het een abonnement waarvoor je je hebt aangemeld. Je blijft dan 'member' totdat je je weer afmeldt. Niet doen dus! Want het is bepaald niet gratis! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik net op een cache pagina te kijken, staat er rechtsboven een linkje voor een gratis Geocaching Ringtone: leuk :dribble:

 

http://nl.gratis-beltoon.com/dutch/beltoon...mp;p=Geocaching

 

Er staat nergens dat het wat kost, dus gelijk maar gedaan. Tot je op een scherpje komt, waar het nummer 4060 verschijnt :eek: Volgens mij is een dergelijk nummer niet gratis. Zo ongeveer gelijktijdig ontving ik een SMS-je met daarin het woord abonnement :eek:

 

Volgens mij is dit een mooi voorbeeld van misleidende reclame en dat nog wel op de gc.com cache pagina's. Dat ze inkomsten willen genereren OK, maar moet dat nou op deze manier?

 

 

De Amerikanen doen er alles aan sinds dat de dollar zoveel gezakt is ten opzichte van de EU munt, om zoveel mogelijk geld te generen. Maar de Europeanen weten toch wel beter. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een geocaching ringtone, hoe moet die dan klinken?

 

Kan me geen muziek voorstellen bij geocaching, dus misschien het geluid van krakende takken?

Of uitroepen als found it en khebbem?

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Speciaal voor jou geen kleine lettertjes! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt een automatisch door google adds gegenereerde advertentie. Als premium member zie je die niet :dribble:

Premium member worden dus. :eek:

 

En als je goed doorleest, zie je dat je 1 gratis beltoon kunt downloaden. De naam geocaching komt alleen in de add voor omdat hij op/voor een cache pagina is gegenereerd. Is niet iets waar Geocaching.com iets aan kan doen. (Behalve geen adds erop zetten).

 

Ik weet even niet hoe google zijn adds geneereerd, maar wellicht kijkt hij naar het surfgedrag op die pc.

 

Maar inderdaad, kijk uit met die abbonnementen.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een geocaching ringtone, hoe moet die dan klinken?

 

Kan me geen muziek voorstellen bij geocaching, dus misschien het geluid van krakende takken?

Of uitroepen als found it en khebbem?

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Speciaal voor jou geen kleine lettertjes! :dribble:

 

Zal wel de melodie zijn van het prachtige lied (gezongen door Piet Bambergen van de Mounties):

"Wie-wie-wie heeft mijn nijptang, ik kan hem nergens vinden...

Hij lag daarnet nog in mijn kissie, en nu vraag ik me af waar issie... "

:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet even niet hoe google zijn adds geneereerd, maar wellicht kijkt hij naar het surfgedrag op die pc.

Gaat op basis van zoekwoorden. Adverteerders bieden hun diensten aan bij Google. Met behulp van zoekopdrachten worden advertenties geplaatst. Advertenties worden afgestemd aan de hand van de lokatie van de gebruiker. Dus in NL krijg je Nederlandse advertenties, enz. Een andere variant is het linken van advertentie aan de tekst op de website (als ik me niet vergis gebruikt tweakers dat). Woorden in teksten op de website of posts op fora worden dan omgezet naar een hyperlink met gerichte advertentie.

 

GC.com heeft kennelijk een overeenkomst met Google voor het plaatsen van de advertenties. Welke advertenties dat zijn, heeft GC.com waarschijnlijk maar heel beperkte invloed op. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet even niet hoe google zijn adds geneereerd, maar wellicht kijkt hij naar het surfgedrag op die pc.

 

Dat denk ik niet, de rage Ringtones is aan huize Firefox voorbij getrokken, hoewel ....

 

in nog geen uur tijd nu al drie SMS-jes met die ongein van die dienst gehad :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het toelaten van google adds op je site, krijg je een bepaalde inkomsten. Ik heb wel eens gehoord van een cent per klik op de add...

De add's worden, net zoals je ook kunt zien als gebruiker van het "gratis" gmail (googlemail), altijd en zoals men zegt automatisch, gerelateerd aan de pagina wat er geschreven staat.

 

Het is dus hetzelfde principe als in googlemail. Krijg je een mail van iemand en in dat mailtje wordt specifiek over een bepaald onderwerp gesproken, ik noem maar koffie, dan zie je aan beide zijkanten van je scherm vast en zeker ook adds over koffie.

 

Mail je met iemand over TomTom en dergelijk, zie je vast en zeker adds over naviagtie apparatuur en software.

 

Dat gaat dus automatisch. Je hebt, als je die adds niets kan schelen, gratis toegang tot je gmail en ander spul van google.

 

Als je dit ook op sites doet, en de site gaat over geocaching, dan kom je veel adds tegen waar geocaching in vernoemd staat. Zo kan het gebeuren dat een louche ringtone leverancier zijn reklame aan google adds aanbiedt. Hij betaalt daarvoor aan google.

 

Om nu hier te gaan stellen dat de Amerkanen op zo'n manier rijk willen worden heb ik mijn twijfels. Ja, google wordt er rijk van. Ja geocaching.com zal er ook aan verdienen. Maar degene die aan de ringtones verdient lijkt me een Nederlandse site als ik naar de url kijk.

 

Geocaching.com weet echt niet wie of wat er in de adds staat, daar zullen ze denk k ook geen zeggenschap over hebben. Wat er in de adds komt aan advertenties is een overeenkomst tussen de adverteerder en google. geocaching.com verdient waarschijnlijk een cent per klik op een van de adds. Wordt er nooit op geen enkele van die adds geklikt, zal er waarschijnlijk ook geen inkomsten zijn voor geocaching.com

 

Wil je klagen over een add die gratis lijkt maar toch niet is, zul je denk ik bij google moeten zijn, maar ik denk niet dat google zich daar ook maar iets van aantrekt. Dat bedrijf wil miljarden verdienen, op wat voor manier dan ook.

 

Je bent immers niet verplich om op de adds te klikken, niet in je googlemail en niet op de sites die google adds toelaten.

 

Geocaching.com is gratis voor iedere geocacher. Dat gratis moet ergens uit betaald worden. google adss toevoegen is een optie. Het is begrijpelijk, alhoewel het voor mij ook per direct mag verdwijnen. Wil je ze niet zien, kun je premiummember worden. Weer een reden te meer om premiummember te worden denk ik dan,. De google adds op gc.com heb ik daarom nog nooit gezien.

 

geocaching.com is zoals gezegd, gratis. Gmail (googlemail) is ook gratis. Raar dat vele geocachers gebruik maken van gmail als mailprogramma voor geocaching, al was het alleen maar om zo gratis een emaildres te krijgen waarin ze hun geocachernaam in kunnen verwerken. Raar dat ik daar nooit geen klachten over lees en dat er wel geklaagd wordt over de adds op de site van geocaching.com

 

geocaching.nl heeft vanaf het begin besloten om niet commercieel te gaan en tijdens een teamoverleg onlangs gehouden, is dat nog eens benadrukt. Maar dat geocaching.com er met de toevoeging van google adds anders over denkt is jammer, maar nogmaals, begrijpelijk. Ik denk dat die gasten ook wel iets meer onkosten hebben dan "wij". Wij zijn vrijwillgers en geocaching.com heeft een aardig aantal mensen in vaste dienst. Of ze er rijk van worden? Who cares? Als ik maar kan geocachen. En dat kan, als ik wil, nog steeds "gratis".

Het is ook een typisch Nederlandse kruideniers mentaliteit dat we toch blijven zeuren als een ander geld verdient aan een hobby dat voor ons gratis is.

 

Als we willen klagen over "stiekem toch niet gratis" advertenties via google adds en alle andere vormen van zogenaamd gratis, dan denk ik dat we over 3/4 van alle advertenties kunnen gaan klagen. Op TV zie ik in allerlei dubieuze reklamespotjes over ringtones dat al dat troep ook gratis is en dan kom je dezelfde SMSnummer tegen. Eenmaal gebeld ben je "on" en krijg je gewoon wekelijks een ringtone. En nergens vind je de optie om een SMS terug te sturen zodat je er weer vanaf bent, dus "off".

Ik heb onlangs van een collega gehoord over zijn zoontje die zich via de TV reklame ook aangemeld heeft voor een ringtone. Gelukkig had de jongen een prepaykaartje en die is nu leeg gegaan aan de zogenaamde gratis ringtones. Nu dus een nieuw prepay kaart met een ander nummer en hopelijk wijs genoeg om niet meer te bellen.

 

Niets lijkt meer gratis, niets of niemand, zelfs ik niet.

 

 

En als ik op sommige hoompeezes klik van geocachers, zie ik ook al overal leuke bannertjes waar iemand geld aan verdient als ik er op klik.

 

Ik kreeg onlangs als reviewer van een cache een klacht van een cacher. Op geocachepagina;s mag geen reklame gemaakt worden. Ik werd gewezen op een cachepagina waarop reklame werd gemaakt. Ik ga kijken en zie niets. Ja toch, een leuk bezoekrscountertje op de cachepagina. "U bent de zoveelste bezoeker van deze pagina" Ik klik op dat countertje, en daar heb ik tot dusver nog nooit het nut van ingezien of behoefte aan gehad, en ja hoor, na de klik opent zich een scherm en ik kom op een site dat gratis counters aanbiedt en verder zie ik alleen maar reklame voor "eigen" produktie van die gratis counteraanbieder. Volgens de bewuste cacher had ik daarmee reklame toegelaten op de cachepagina. Wie heeft er nu allemaal zo'n "gratis" counterjte op zijn cachepagina(s) staan? Hiermee werk je ook veelal mee aan reklame. Zoals ik al eerder schreef, niets is gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede en zeer duidelijke uitleg. Klasse. Ik had de advertentie zelf niet gezien. blijk nog achter de advertentieblokker te zitten die ik na de vorige discussie hierover aangezet had :eek:

Thanks :dribble:

 

Als het weren van adds de enige reden zou zijn om premiummember te worden (30 dollar per jaar) bij geocaching.com, dan is zo'n addblocker een super gratis alternatief. Heee, toch iets gratis :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...