AppieEnJoke Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Het is wel erg jammer, als je hem niet kan vinden Ik blijf er wel aan denken wat we dan verkeerd doen rekenen of het zoeken Ik wil hem wel hebben de drang blijft , maar dat maakt het ook wel weer leuk Ik lees vaak dat mensen toch weer terug gaan na de plek al is het maanden later Dus dat zullen wij ook wel doen ,maar die raadsel blijven erg moeilijk en hier in Delft hebben we er heel wat .Dus ben ik nu af en toe op puzzel sites aan het rond sneuvelen iemand nog tips? over een leuke site groetjes Joke
Gast Team_Maju Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Naarmate je wat langer bezig bent herken je veel verstopplaatsen wel. Toch zijn er nog steeds caches die niet gevonden willen worden.. zoektijd kan hier oplopen tot paar uur. En dan vind je de cache, en kan je jezelf wel voor de kop slaan omdat je op dat plekje al tig keer gekeken hebt. Ik vind het ook altijd leuk.. als de cache ergens ligt waar je niet verwacht dat die ligt.. ipv dat ik van afstand de brandstapel al kan zien.
Bappie-NL Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Het is wel erg jammer, als je hem niet kan vindenIk blijf er wel aan denken wat we dan verkeerd doen rekenen of het zoeken Ik wil hem wel hebben de drang blijft , maar dat maakt het ook wel weer leuk Ik lees vaak dat mensen toch weer terug gaan na de plek al is het maanden later Dus dat zullen wij ook wel doen ,maar die raadsel blijven erg moeilijk en hier in Delft hebben we er heel wat .Dus ben ik nu af en toe op puzzel sites aan het rond sneuvelen iemand nog tips? over een leuke site groetjes Joke Haha die drang die herken ik wel hoor! Ik blijf ook zoeken totdat ik het gevoel heb nu wel echt alles te hebben gehad. En meestal zit ik een dik uur verder soms wel langer nog voordat ik dat gevoel heb. En gelukkig vind ik de meeste caches ook wel ook al gaat daar een flinke zoektocht aan vooraf. Het "YES" gevoel maakt alles weer goed. Mijn aantal Not Founds heeft meestal te maken met geripte caches. Maar ook ik kom echt wel foutjes van mezelf tegen, een coördinaat verkeerd invullen (erg populair), een verkeerde berekening, niet goed lezen, dat zijn allemaal factoren die het mij onderweg ook lastig kunnen maken. Zoeken zoeken zoeken en niets vinden... Dan is het meestal een goed moment om nog eens naar de vorige opdracht te kijken, heb ik dat wel goed gedaan, coördinaat goed ingevuld? Meestal niet! Tja, en ook ik loop er soms nog altijd weleens tegen aan dat een cache er toch moet zijn, maar ik hem gewoon niet vind. Deze caches bezoek ik later gewoon nog eens, meestal val ik dan nog in verbazing dat ik er de vorige keer zo veel moeite mee heb gehad. Veelal liggen die caches onder de grond en heb ik er hoogstwaarschijnlijk gewoon naast zitten prikken. Of ik neem de oude uitdraaien mee, is ook wel eens gebeurd, allemaal reden tot het niet vinden van de cache. Dus voor diegene die denken dat mensen met honderden founds ze zo vinden... Nee dus!!! Het is en blijft zoeken, al zijn bepaalde verstoptechnieken je op een gegeven moment wel bekend. Maar er zullen gelukkig altijd cache leggers zijn die erg origineel en creatief zijn in het verstoppen van hun caches. Vorige week net terug gekomen van een korte cache vakantie in de Lopikerwaard. Nou een Eldorado daar, geloof mij maar als het gaat om de verschillende manieren om een cache te verstoppen. Snelle found of niet, dat maakt me niet zo uit. Als ik hem maar vind! Ookal moet ik er 3 keer voor terug. Wat de puzzels aangaat dat blijft lastig er zijn zoveel soorten en maten. Google wil vaak nog wel eens een uitkomst bieden. Of net zoals ik aanstaande zaterdag doe, een heel gezellig avondje met mede cachers en dus met verenigde krachten om de tafel gaan zitten en onze hersens gezamelijk te laten kraken. Laat nou het toeval zijn dat wij zaterdag naar de puzzels in en rond om Delft gaan kijken. Of we ze oplossen is nog de vraag. You'r Welcome!!!
Goedweerloper Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 (bewerkt) Soms zie ik de cache meteen liggen, soms is het met de hint wel erg makkelijk, soms duurt het een paar minuten. Dan vind ik het snel gevonden. Na 5 minuten heb ik de meeste caches wel gevonden, ik schat iets van 80% binnen die tijd in Nederland. Daar komt wel wat zoekervaring bij kijken, 2 jaar geleden was het misschien maar de helft. Maar daarna is het ook nog "normaal" en pas na meer dan een kwartier tot 20 minuten wordt het (te) lang zoeken. Dit komt niet zo vaak meer voor. Bij een oppikkertje is 5-10 minuten al (te) lang zoeken. Als het een multi is of een moeilijke cache ga ik dan nog door. Hoe langer of moeilijker de cache, hoe langer ik blijf zoeken. En als de ontvangst slecht is blijf ik langer zoeken omdat de kans dan groot is dat ik nog niet eens bij de cache ben geweest. Na een klein uur vind ik het zelfs voor de langste en moeilijkste cache wel genoeg geweest en druip ik af, om de cache de volgende keer soms binnen een minuut te vinden! 3 september 2007 bewerkt door Goedweerloper
keesenanita Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Bij 90% vinden we een cache binnen 5 minuten, de overige 10% is verdeeld in ongeveer de helft in 15 minuten en de andere helft maximaal een half uur, daarna is het echt NOT FOUND. Let op looppaadjes die er normaal niet zijn en maar hooguit 10 meter het bos in gaan. En zoeken is niet altijd gebonden aan voethoogte, het kan ook een holle boom of een vogelhuisje of zo zijn, maar vaak heb je dan wel een aparte hint erbij staan.
Quaerens Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Snel= aan komen lopen en direct de cache kunnen pakken.
Team Professor X Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Naarmate je wat langer bezig bent herken je veel verstopplaatsen wel. Toch zijn er nog steeds caches die niet gevonden willen worden.. zoektijd kan hier oplopen tot paar uur. En dan vind je de cache, en kan je jezelf wel voor de kop slaan omdat je op dat plekje al tig keer gekeken hebt. Ik vind het ook altijd leuk.. als de cache ergens ligt waar je niet verwacht dat die ligt.. ipv dat ik van afstand de brandstapel al kan zien. Tja, wat moet ik hier aan toevoegen Maximum voor ons is tot nu toe drie keer terug (met tussenpozen van een jaar) en nog niet vinden. Dus eigenlijk al drie jaar voor een "simpele" micro . Gelukkig zijn we niet de enigen.
BigFurryMonster Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Snel= aan komen lopen en direct de cache kunnen pakken. Snel = een andere geocacher heeft de cache gevonden en brengt hem naar mij.
dejong64 Geplaatst 14 september 2007 Geplaatst 14 september 2007 vandaag onze eerste cache gelopen, wandeltochtje van een uur of 2, tussendoor een microcache. Deze binnen 2 min. gevonden. Uiteindelijk bij de cacheplaats aangekomen. toch nog een dik half uur moeten zoeken. We zullen zien of het in de toekomst sneller gaat
Wammus Geplaatst 14 september 2007 Geplaatst 14 september 2007 vandaag onze eerste cache gelopen, wandeltochtje van een uur of 2, tussendoor een microcache. Deze binnen 2 min. gevonden. Gefeliciteerd!! Uiteindelijk bij de cacheplaats aangekomen. toch nog een dik half uur moeten zoeken. We zullen zien of het in de toekomst sneller gaat Vaak wel, soms ook niet
hneel Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Sommige cachers nemen honden mee met de wandeling. Ik vraag me af of die ze sneller vinden. Ik lees eigenlijk nooit logjes als "de hond had hem snel gevonden".
Lex Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 (bewerkt) Als ik me goed herinner schreef Kruimeldief vroeger over zijn cachehond. Kruimel liep dan achter de pijl aan tot hij bij de opgegeven plek was, waar hij vertwijfeld bleef staan, omdat hij niet wist waar te zoeken. Op dat moment liep zijn hond naar de cache, en als het meezat legde hij de cache ook nog aan Kruimels voeten. 20 september 2007 bewerkt door Lex
Bappie-NL Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Sommige cachers nemen honden mee met de wandeling. Ik vraag me af of die ze sneller vinden. Ik lees eigenlijk nooit logjes als "de hond had hem snel gevonden". Remy is nog aan het oefenen. Maar het gaat steeds beter! Zoek de cache geeft inmiddels al wel het resultaat dat er aandachtig rondgekeken gaat worden en soms heel soms zet hij zijn neus al tegen de plank waar de cache onder ligt. Vorige week heeft Remy toevallig zijn eerste cache gevonden! Schiebroeksepark! Ik was nog aan het zoeken terwijl hij me heel trots aan stond te kijken, van kijk eens wat ik hier heb! Uiteraard wordt dat beloond met hondensnoep, zo zal hij steeds fanatieker worden in het zoeken naar kissies...
Team Ballefrutter Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Sommige cachers nemen honden mee met de wandeling. Ik vraag me af of die ze sneller vinden. Ik lees eigenlijk nooit logjes als "de hond had hem snel gevonden". Onze trouwe viervoeter gaat regelmatig mee tijdens het cachen, maar zodra wij gaan zoeken naar de cache (of naar een alu-plaatje dat ergens verstopt zit) dan gaat ze rustig zitten en wachten totdat wij het gevonden hebben. Niet echt een speurhond dus
Wilxlii Carrotte Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 ...Remy is nog aan het oefenen. Maar het gaat steeds beter! Zoek de cache geeft inmiddels al wel het resultaat dat er aandachtig rondgekeken gaat worden en soms heel soms zet hij zijn neus al tegen de plank waar de cache onder ligt. Vorige week heeft Remy toevallig zijn eerste cache gevonden! Schiebroeksepark! Ik was nog aan het zoeken terwijl hij me heel trots aan stond te kijken, van kijk eens wat ik hier heb! Uiteraard wordt dat beloond met hondensnoep, zo zal hij steeds fanatieker worden in het zoeken naar kissies... Ik heb ooit het verhaal van een cache-zoekende hond gehoord, die regelmatig met een cache kwam aansjouwen. Helaas kon ie niet aanwijzen waar ie hem gevonden had. Dat kan een probleem zijn bij het terugplaatsen.
Aanbevolen berichten