De Wolvjes Geplaatst 29 augustus 2007 Geplaatst 29 augustus 2007 (bewerkt) Twee weken geleden heeft Magellan een serie GPS'sen aangekondigd. Het is de Triton serie met de modellen 200, 300, 400, 500, 1500 en 2000. Alles met kleurenscherm en SIRFIII chipset. De highend modellen Triton 1500 en 2000 zijn voorzien van een touchscreen, MP3 speler, dictafoonfunctie en LED lampje. De Triton 2000 spant de kroon met een 2 MP camera. De USA versie kan voorzien worden van de National Geographic/USGS topo's. Als software wordt er VantagePoint bij geleverd wat ook compatible is met de Explorist 210, 400, 500 en 600. Deze software biedt de mogelijkheid maps (tegen betaling?) bij Magellan of anderen te downloaden. De prijzen (USA) zijn redelijk, respectievelijk $129, $149, $199, $249, $399 en $499. Hier is de informatie over de nieuwe Triton serie te vinden. In USA beschikbaar in september. Europa moet nog een maandje langer wachten. 30 augustus 2007 bewerkt door De Wolvjes
Mokum Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Zo zo, Ben aardig onder de indruk van de nieuwe lijn. Ziet er allemaal heel erg goed uit. Hopen dan Magellan nu met Topo NL ook een beetje wil opschieten. Dan hebben we volgens mij een perfect match. Die 1500 en 2000 zijn wel heel erg mooi
Bunbury Junior Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Oehhhh.... dat doet ons hart sneller kloppen... Mag wel hopen dat daar ook eens NL topo kaarten bij komen
tjarko Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 ik kan nou niet zeggen dat ik het uiterlijk zo mooi vind, vooral de kleur niet. maar dat is altijd persoonlijke smaak natuurlijk. het stukje carbon look aan de boven kant valt nog mee, maar ze hadden hem beter helemaal zo kunnen afwerken. uiterraard wel van echt carbon fiber dan .
Team Gelaen Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ach, kleur is smaak, bovendien denk ik dat elk type zijn eigen kleur krijgt, net als bij de explorist. Op de site van Magellan zelf vind ik trouwens niets (meer) van de triton.
the workman Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ziet er top uit, en die kleur valt ook wel mee. Zeker als je ziet dat vele dreuzels een GSM in even zo opvallende kleuren hebben. Dan val je ook niet zo op met dit apparaat. Ik heb begrepen dat de Topo NL er nu eindelijk gaat komen begin 2008. DIt is weer een van die vele beloftes en ze zullen hem nu maar eens moeten waarmaken. Als het werkelijk weer die makelijke menu structuur van de magelan Explorist is, dan denk ik dat ik de keuze snel gemaakt heb. Vrij recent wel een nieuwe 600 gekregen, na een error op mijn oude. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik kijk er al naar uit.
Bunbury Junior Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ach, kleur is smaak, bovendien denk ik dat elk type zijn eigen kleur krijgt, net als bij de explorist. Op de site van Magellan zelf vind ik trouwens niets (meer) van de triton. Info site magellan Wij hebben ook de eXplorist 600, maar ben heeeel benieuwd!
Stokstaartje Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ziet er goed uit! Als die ouwe 210 nou maar eens kapot ging...of zal ik 'm eens per ongeluk ergens vergeten?
Team Krabbegat Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 (bewerkt) Ziet er goed uit! Als die ouwe 210 nou maar eens kapot ging...of zal ik 'm eens per ongeluk ergens vergeten? Kan je dat dan bij deze cache doen , dat perongeluk vergeten. Dan maak je me heeeeeeel erg blij . 3 september 2007 bewerkt door Team Krabbegat
the workman Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Voor de liefhebber of nieuwschierige magellan gebruikers. http://gpstracklog.typepad.com/gps_tracklo...on-the-mag.html interessante info.
Sterna Geplaatst 12 december 2007 Geplaatst 12 december 2007 Naar aanleiding van het berichtje over Vantage Point van Magellan kwam bij mij de vraag op of er al iemand de nieuwe Triton serie heeft gezien/gebruikt/aangeschaft - en vooral: wat de ervaringen zijn. Iemand?? Ben zeer benieuwd.
Twin Peaks Geplaatst 12 december 2007 Geplaatst 12 december 2007 Naar aanleiding van het berichtje over Vantage Point van Magellan kwam bij mij de vraag op of er al iemand de nieuwe Triton serie heeft gezien/gebruikt/aangeschaft - en vooral: wat de ervaringen zijn. Iemand?? Ben zeer benieuwd. Bij mijn weten zijn er in Nederland nog geen cachers met een Triton. Bij mijn weten is er ook nog geen Europees model uit. (nou hoeft dat ook niet perse, ik heb ook altijd met N-Amerikaanse modellen gewerkt) Als fervent Magellan gebruiker volg ik die ontwikkelingen op de voet. Heb alle specificaties van de diverse modellen al uitgeplozen en getracht deze te vergelijken met mijn huidige model (eXplorist XL) Vooralsnog zie ik onvoldoende aanleiding voor een "upgrade" naar Triton. Hoewel ik een voicerecorder en fotograferen wel handige opties vind (bijv om per cache je indrukken vast te leggen), hoeven die wat mij betreft niet perse op m'n GPS te zitten. De volgende wordt wellicht een Triton, want de specificaties ogen prima (en het toestel zelf ook wel) Ook de softwareontwikkelingen gaan met Vantage Point zeker de goede kant op. Ik moet bekennen dat ik momenteel ook wel met een scheef oog naar de Garmin Colorado 300/400 kijk. Ziet er ook heel goed uit. Zeker ook qua specificaties.(en kaartmogelijkheden) Bij gelijkspel heeft Magellan bij mij nog het voordeel van de twijfel (merkentrouw) zo niet, ??.........?? wie weet.
De Wolvjes Geplaatst 12 december 2007 Auteur Geplaatst 12 december 2007 De Triton200 en 300 zijn al leverbaar in de US. De Triton1500 is ook al verstuurd maar dat bleek een fout te zijn en zijn weer teruggehaald. Die modellen waren van de verkeerde software voorzien en de accessoires ontbraken in de levering. Het zit Magellan weer niet mee.
Uden_ Geplaatst 14 december 2007 Geplaatst 14 december 2007 (bewerkt) Bij mijn weten is er ook nog geen Europees model uit. (nou hoeft dat ook niet perse, ik heb ook altijd met N-Amerikaanse modellen gewerkt) ik kijk ook met interesse uit naar de Triton. De specs zien er i.i.g. goed uit. Hier worden ze al aangeboden (zij het "Beschikbaar voor pre-order", m.a.w. ze zijn nog niet vanuit voorraad leverbaar). Aan de kaarten te zien is het wel een Europees model! En de prijs valt ook in een andere (betere ) categorie dan de Colorado 300 / 400... Ps. heeft er iemand ervaring met Expansys? 14 december 2007 bewerkt door Uden_
jacobthomas Geplaatst 28 januari 2008 Geplaatst 28 januari 2008 De triton 200, 400 en 2000 zijn nu ook bij compass24 te bestellen. We hebben de 500 besteld bij expansys (pre-order), volgens hen is die op 31 jan. beschikbaar. ,Jacobthomas
Aanbevolen berichten