Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

natuurlijk gaat de gemeente geen toestemming geven, want als ze iedere gek met zo'n verzoek meteen serieus nemen...

kortom: zorg dat je niet 'de gemeente' te pakken krijgt, maar zorg dat je de beheerder te pakken krijgt.

wij hebben positieve ervaringen met de gemeente, maar dan wel in de zin van: de persoon in kwestie die zich verantwoordelijk voelt voor dat gebied.

het lijkt alsof je mail niet eens naar de betreffende persoon is gestuurd maar meer algemeen al is afgewimpeld.

tip: stuur een mail (want niet alleen telefoontjes komen door hoor), waarin je vraagt of ze je kunnen vertellen wie de beheerder is van het gebied x. Evt verduidelijkt met plaatjes (vanuit google earth).

Ga dan verder mailen met de beheerder, dan kan die ervoor zorgen dat het evt zelfs in de raad komt (indien nodig)

Geplaatst
tip: stuur een mail (want niet alleen telefoontjes komen door hoor)

Mijn ervaring: juist mailtjes komen niet door... :yes:

Geplaatst

Mijn ervaring: juist mailtjes komen niet door... ;)

Gek toch: ik heb juist goede ervaringen met e-mails

Vind ik persoonlijk ook prettiger werken dan telefoontjes ;)

Nietus-wellus ;)

Hier dus heel goede ervaringen met telefonisch toestemming regelen. Het maakt het allemaal wat minder officieel en die potlood ambtenaar kom je dan juist niet tegen ;) Je kan het in een gesprek zelf al heel makkelijk afdoen met het is maar een plastic doosje en ik heb nou eenmaal toestemming nodig. Je neemt dan zelf al het bezwaar bij de ander weg. Vraag zijn/haar naam en rechtstreeks telefoonnummer en je bent klaar. Uitleggen wat Geocaching is? Kom nou! Ik noem het een internet GPS speurtocht en ze denken gelijk te weten waar het om gaat. Neem je de betreffende persoon daarmee in de maling? Ik denk het niet, ik ben van mening dat de verpakking alleen anders is, de inhoud is hetzelfde. Brieven voor officiele toestemming kom je eigenlijk alleen tegen bij de Provinciale Landschappen. En voor een cache op gemeentegrond heb je gewoon toestemming nodig, maar maak daar geen drama van met officiële brieven.

Een beller is sneller .... :yes:

Geplaatst

Nog sneller, vraag iemand van gemeentewerken (groenloods) en vraag ze het ding niet op te ruimen. Zal meestal geen probleem zijn en het is een toch een soort van toestemming :ph34r:

Geplaatst

Na een PowerPoint presentatie, goede afspraken gemaakt met de opzichter van de dienst openbare werken.

Voor micro's geldt leggen tegen een paal - boom of iets dergelijks zodat men er bij het maaien en ander onderhoud geen last van heeft (dat is voor hen het criterium blijkbaar) dan afdekken met een steen of schors of iets dergelijks.

Multi's en grotere caches; route mailen met wat foto's van de beoogde locatie, bij twijfel gaat de betreffende ambtenaar even mee kijken.

Vlotte medewerking.

Hulde aan de dienst openbare werken van de gemeente Boxtel ;)

:ph34r:

Geplaatst
Voor sommige zaken is het onzinnig om toestemming voor te vragen. Het plaatsen van een doosje in openbaar gebied hoort m.i. dus ook in die categorie.

Mee eens, maar volgens mij ziet de reviewer dat anders. Ik had een micro geplaatst op een fraaie plek (niemand had er last van o.i.d.), maar die werd zonder de juiste toestemming niet goedgekeurd. Gelukkig kwam ik na wat heen-en-weer-geëmail bij de juiste persoon uit, die mij vlot toestemming verleende.

Kortom: dit is volgens mij wel een noodzakelijke stap in het proces.

Geplaatst

Wow een hoop reacties. Ik wil de cache wegleggen in een park in het centrum waar veel onderhoud aan gepleegd word. Ik wil hem ook wat groter maken als een micro; zomaar wegleggen gaat een cache voor korte duur betekenen ben ik bang.

De argumenten om toerisme e.d. te benadrukken vind ik een goed idee; vermoed dat ik daar hier ook wel een zwakke plek mee kan raken ;)

Ik denk dat ik toch eerst nog een brief eraan ga wagen waarin ik tegenargumenten geef (ben zelf ook ambtenaar :ph34r: , alleen bij een andere gemeente; jammer!) anders ga ik inderdaad zijwegen bewandelen!

Bedankt voor de tips voor zover! Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst
En "vroeger"...

[mijmer mode on]

Legde je gewoon een doos onder de snelweg, en mailde je na een (1!) lange dag wachten naar .com waarom je cache nog niet goedgekeurd was. Oh sorry, zei men toen... en on-line stond ie, binnen het uur.

Zo was het echt. Bygones, I guess...

[mijmer mode off]

Maar.... dan wil ik wel even rechtzetten dat je ook vroeger, net als nu, door de cache aan te bieden, aangeeft dat je toestemming hebt......

En vroeger, met de Amerikaanse reviewers, dachten deze dat als de hollanders zeggend atz e toestemming hebben (en dat "zeggen" ze als ze de cache aanbieden) dat die Hollanders dan ook de waarheis "spraken". En toen waren er ineens een aantal Hollanders die zo nodig aan gc.com moesten doorgeven dat die Hollanders niet voor een leugen terugdeinsden... En toen kwam ineens het toestemmingverhaal duidelijker naar voren.

Daarbij komt, buiten het Amerikaanse verhaal om, we wel toestemming moeten vragen aan de regelatuers in nederland omdat anders het geocachen al aardig richting verleden tijd zou zijn geweest in Nederland.

Het is immers niet danzij geocaching.com of geocaching.nl dat je toestemming moet hebben, maar dat is ons mede opgedrongen door de diverse beheerders en eigenaren in ons eigen landje.

Immers, als geocaching.nl niet om de tafel had gezeten met o.a. het SBB, had het SBB al alle caches op hun terrein geruimd/geript.

En het maakt natuurlijk wel degelijk verschil als je, zoals vroeger, maar 500 caches had liggen in heel Nederland, of zoals nu minstens het tienvoudige

En wat het wachten betreft, ik heb wel eens weken moeten wachten eer mijn caches gereviewed werden. Dan is het nu toch wel beter geregeld dacht ik.

Men is niet voor niets van approvers afgestapt en er reviewers van gemaakt :ph34r:

Geplaatst
En wat het wachten betreft, ik heb wel eens weken moeten wachten eer mijn caches gereviewed werden. Dan is het nu toch wel beter geregeld dacht ik.

Men is niet voor niets van approvers afgestapt en er reviewers van gemaakt :P

Dit moet ik zeker toegeven, bij mijn laatste cache's heb ik toch zeker wel een uur moeten wachten op goedkeuring of was het nou drie kwartier ;) Klasse kruimel :ph34r:

Geplaatst
Het is immers niet danzij geocaching.com of geocaching.nl dat je toestemming moet hebben, maar dat is ons mede opgedrongen door de diverse beheerders en eigenaren in ons eigen landje.

Immers, als geocaching.nl niet om de tafel had gezeten met o.a. het SBB, had het SBB al alle caches op hun terrein geruimd/geript.

En het maakt natuurlijk wel degelijk verschil als je, zoals vroeger, maar 500 caches had liggen in heel Nederland, of zoals nu minstens het tienvoudige

En natuurlijk is het lastig als je de bureaucratische paden op moet. Maar het aantal caches en aantallen mensen die dagelijks op pad gaan om caches te vinden is inmiddels dermate groot in ons kleine landje, dat het maar goed is dat e.e.a. geregeld is kwa afspraken en toestemming.

Ik vind het ook lastig als ik er weer achteraan moet bellen, brieven schrijven, etc. Maar eenmaal geregeld vind ik het toch prima zo.

Geplaatst

Ben bezig met het maken van een nachtcache. Gemeente is benaderd. Kreeg vandaag een bevestiging dat mijn vergunningsaanvraag (terwijl ik alleen maar toestemming vraag, ben benieuwd of dat geld kost) in behandeling is en dat het ACHT weken kan duren. Pfffffffff

Geplaatst
Ben bezig met het maken van een nachtcache. Gemeente is benaderd. Kreeg vandaag een bevestiging dat mijn vergunningsaanvraag (terwijl ik alleen maar toestemming vraag, ben benieuwd of dat geld kost) in behandeling is en dat het ACHT weken kan duren. Pfffffffff

Ik heb gister ook weer eens toestemming gevraagt voor een nieuwe cache, ik heb 3 mensen aan de lijn gehad en ze kende het fenomeen allemaal. De derde persoon was de gene die ik moest hebben, hij zou even overleggen en ik zou morgen/vandaag bericht krijgen. Nou hij belde op en zei dat het goed was, wel zou hij graag willen weten: hoelang de het duurd voordat de cache er ligt, wat de site nou was en of ik hem de cachepagina kon laten zien. Supper toch.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...