Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

A enige tijd speel ik met het idee om zelf eens een keer een cache te gaan leggen. Al weet ik nog niet precies waar.

Nu is een van de eerste dingen die je moet doen toestemming vragen aan de eigenaar. Maar nu lees ik op de site van W. Carotte dat als het grond van de gemeente betreft je die toestemming niet hoeft te vragen. Klopt dat? (zie http://www.wilxlii.nl/Geo-klets/toestemming.html).

En indien er wel toestemming gevraagd moet worden, bestaat er daar dan een soort standaard brief voor? Zoals er voor de tekstjes in de cache zelf ook standaard teksten te vinden zijn. Het lijkt me een beetje stom om een brief te gaan schrijven waarin je leken gaat uitleggen wat geocachen precies inhoudt enzovoorts. Oftwel het wiel opnieuw uitvinden als dat al minstens 3000 keer eerder gedaan is...

Geplaatst

Niet om je gelijk af te vallen, maar.....

Als ik jou was zou ik de rest van het stukje ook lezen en dit draadje laten voor wat het is.

Gebruik je GBV (gezond boeren verstand) en geen slapende honden wakker maken cq. om politiek correcte antwoorden vragen op dit forum. Want dan luidt het antwoord: JA, je hebt altijd toestemming nodig :thumbup:

Een standaardbrief is er niet, vaak begint het met een telefoontje of mailtje. Regelmatig wordt er mondeling toestemming gegeven. Het noteren van een naam of instantie of dat je gewoon toestemming hebt geregeld is voldoende. Een brief is niet altijd nodig en komt pas later en bevat dan specifieke afspraken of bedoelingen.

Suc6 met je cache!

Geplaatst
Want dan luidt het antwoord: JA, je hebt altijd toestemming nodig :P

Omdat ieder stukje grond in Nederland een eigenaar heeft .....

Toch vind ik het artikeltje van Wilxiii heel opmerkelijk B)

Geplaatst

Ik ook. Ik heb altijd gedacht dat je toestemming moest vragen bij de gemeente. Hoewel de gemeente er zelf geen bal van snapt van het "spelletje" zoals zij dat noemen, geven ze hier gemakkelijk toestemming.

Geplaatst

Ik heb ruim 2 maand gecorrespondeerd met de gemeente, kreeg na veel gebel uiteindelijk een officiele reactie dat het mocht (met veel mitsen en maren uiteraard) en ze verwezen mij naar de buurtbeheerder.

En toen ik die belde, bleek die van niets te weten....

We hebben de beste man op de koffie gevraagd (met lekkere koekjes) en uitgelegd waar het om ging. ("Waar willen jullie dan nog meer wat neerleggen?" "Wat zou u adviseren?") Met als gevolg dat we gewoon mogen leggen waar we willen; we hoeven alleen maar even een e-mailtje met de locatie te sturen en als hij binnen 14 dagen niet reageert, is het akkoord.

Geplaatst

Ook wij hebben toestemming gevraagd aan de gemeente en deze deden in zijn geheel niet moeilijk.

Als we ons maar aan een paar gestelde regels houden is het geen probleem en we hoeven ook niet telkens opnieuw toestemming te vragen, mits het geen evenement wordt.

Dit alles was via 2 mailtjes binnen een halvedag geregeld.

Dus zo eenvoudig kan het zijn. :P

Geplaatst

Ik ook. Ik heb altijd gedacht dat je toestemming moest vragen bij de gemeente. Hoewel de gemeente er zelf geen bal van snapt van het "spelletje" zoals zij dat noemen, geven ze hier gemakkelijk toestemming.

Hier ook één keer toestemming gevraagd aan de gemeente en dat ging ook heel vlot via de telefoon. Toch ben ik heel erg benieuwd of er nu een kleine versoepeling in de toestemmingsregel heeft plaatsgevonden door de reviewers. Wellicht dat Kruimeldief dit leest en iets kan uitleggen. Of is het artikeltje van Wilxiii al erg oud? Want voor zover ik weet heb je overal toestemming nodig, zelfs in je eigen voortuin: je huisgenoten ;)

Geplaatst

Lezen mensen! ;)

Natuurlijk heb je toestemming nodig.

De titel van dit draadje is dus fout. :P

Wat ik betoog, is dat je die toestemming bij voorbaat hebt bij de gemeente, want dat zijn we allemaal.

Die hoef je dus niet te vragen. B)

Lees verder mijn artikel op mijn site.

Geplaatst
Wat ik betoog, is dat je die toestemming bij voorbaat hebt bij de gemeente, want dat zijn we allemaal.

Die hoef je dus niet te vragen. :P

Dit wordt een woorden- cq. letterspel B)

Als ik je nu goed begrijp zit het dus zo:

ik leg een cache neer in een gemeentepark, meldt de cache aan en bij reviewernotes vermeld ik toestemming ontvangen van Team Firefox, woonachtig in dezelfde gemeente?

De titel van dit draadje is inderdaad niet helemaal correct, maar je artikeltje is ook weer voor meerdere uitleg vatbaar, anders was dit draadje nooit ontstaan ;)

Geplaatst

Topictitel:

Toestemming gemeente niet nodig?, klopt dat?

Nee, dat klopt niet.

Stelregel is: "Grond" dat niet van jou is, is van een ander. In heel Nederland ligt nog geen 4kante centimeter "grond" dat niet van "iemand" is of niet in beheer bij "iemand" is. Als het geen eigen grond is, is toestemming altijd een vereiste.

Lees voor "Grond" ook bomen, muurtjes, paaltjes, struikjes, bosjes, watertjes, stenen, beelden, hekken, gebouwen, tuinen, bankjes, vuilnisbakken, verkeersborden, campingtafels, schoenendozen, urinoirs enz enz

En... dus ook de zogenaamde "openbare terreinen".

Geplaatst

Ach ja, en zo zijn er altijd weer uitzonderingen op de regel.

Hebben team Jameela en wij toestemming van de gemeente voor een nachtcache in Zwolle (lees: door de aan ons toegewezen wijkbeheerder), dan kan er na een aantal weken alsnog door stedelijk beheer (van deze zelfde gemeente) ingegrepen worden. :P

Dan denk je dus alles in kannen en kruiken te hebben en alle papieren te bezitten voor een nachtcache, moet je hem alsnog offline halen.

Beetje jammer, maar regels zijn regels....

We proberen de vermiste Meneer de uil nu maar op een andere plaats te herplaatsen.

Geplaatst

oke, natuurlijk moet je voor het plaatsen van een cache toestemming hebben van de grond eigenaar.

Of dit nu de gemeente is of een anderre instantie.

Toch denk ik dat er heel wat cachesleggers, geen toestemming hebben gevraagd aan de grond beheerder, om een micro of nano te plaatsen. :yes:

Moet je in dit geval ook toestemming hebben of wordt er hier een uitzondering gemaakt.

Als er utizonderingen op micro`s zijn, is dat waarschijnlijk de reden dat die dingen sneller in de grond komen dan de paddestoelen eruit.

kwibus

Geplaatst
Of wat nog zuurder is: dat je cache door het groenbeheer van dezelfde gemeente bij het afval wordt gemikt.

Of beter; dat de groenbeheerder de (geripte) kist bij de lokale Scouting afgeeft en via via weer bij mij terugkomt. Ik zal hem trouwens rap herstellen anders krijg ik mot met Kruum :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...