Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Klinkt niet als een sympathiek onderwerp, maar wat ik bedoel is het volgende:

Vaak vind je om een prachtige waterdichte cache container (bijvoorbeeld een ammobox of een stevige tupperware container) een kleffe natte modderige stinkende plastic zak heen. Waar is dat voor nodig? Doorgaans is de container zelf uitstekend waterdicht. Maar doordat er een zak omheen zit blijft er ook als het niet meer regent water staan, en wordt op den duur de inhoud alsnog vochtig. En je krijgt viest natte modderige handen, terwijl het prima droog weer is (bij regen spoelen ze wel weer schoon).

Ik heb wel eens de zak meegenomen om hem later weg te gooien. Leek me een goede daad.

Maar ik snap niet waar die zak voor dient. Dikwijls niet eens ter camouflage, want dan is er een felgekleurde boodschappenzak voor gebruikt in plaats van een vuilzak. Maar ook in dat laatste geval, is een cache meestal net zo goed verstopt zonder als met zak.

Is het een idee om de zakken in het vervolg weg te laten, en ze, waar ze ook voorkomen, mee te nemen, en weg te gooien bij wijze van CITO?

Geplaatst

Vaak wel om het vuil/water niet op/in de doos te krijgen.

Zak zal door de legger niet voor niks geplaatst zijn, beter laten zitten dus.

Geplaatst

Waarschijnlijk denkt de cachelegger hiermee de cache te beschermen, anders zou ik het niet weten. Of het moet zijn dat iemand anders de zak er omheen heeft gedaan.

Het lijkt me niet dat je de zak bij wijze van actie moet wegnemen. Beter plan lijkt me om de legger per mail te adviseren dat het onaantrekkelijk is en dat bovendien de cache hiervan schade kan ondervinden.

Geplaatst

Ja, ten tijd van het plaatsen van de cache was het vast droog en de zak leek een goed idee bij wijze van dubbele verzekeringspremie, maar het aantal ammoboxen zonder zak dat nat is van binnen is zeker niet groter dan het aantal met zak, en voor een degelijke tupperware box geldt het zelfde.

Maar misschien ben ik de enige met de waarom-heb-ik-nou-weer-vieze-handen ervaring?

Overigens is het wel zo dat ik bij ondergrondse of indegrondse caches nog geen oorwurmen, pissebedden, en spinnen heb gezien in de mate dat je die bij bovengrondse caches ziet. Maar dit terzijde.

Geplaatst
Maar misschien ben ik de enige met de waarom-heb-ik-nou-weer-vieze-handen ervaring?

Nee, je bent niet de enige :thumbup: Ik vind dit soort bergplaatsen ook erg vies en schrijf dat meestal ook in mijn log met een aanbeveling. Maar ik neem geen oude zak mee :thumbup:

Wat ik wel standaard bij me heb zijn verfrissingsdoekjes en desinfecterende gel. De gel is met een paar seconden weer droog en je krijgt er, voor je gevoel, iets schonere handen van.

Geplaatst (bewerkt)

Helemaal mee eens dat het vies is en snappen, op de camouflage gevallen na, vaak ook niet waarom.

Maar weghalen blijft aan de legger, je zou hem kunnen vervangen voor een schone op zijn hoogst.

Billendoekjes voor baby's werken ook prima om je handen schoon te maken!

Groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Geplaatst
Helemaal mee eens dat het vies is en snappen, op de camouflage gevallen na, vaak ook niet waarom.

Maar weghalen blijft aan de legger, je zou hem kunnen vervangen voor een schone op zijn hoogst.

Een doosje/pak met vochtige billendoekjes voor baby's werkt ook prima!

Groetjes GeoVlinder

Het onderwerp was al eerder een lijntje hier.

Als je een plastic zak om je cache doet creeer je een vochtig milieu rond de cachedoos. Aanghezien er ook altijd zand, aarde ed. bij komt wordt het per definitie een smeerboel. Dit trekt een bepaalde soort van wat wij als ongedierte beschouwen aan. Tenslotte zal ook de cachedoos aan de binnenzijde vochtig gaan worden etc. etc.

Zonder plastic zak wordt de doos nat, maar kan ook weer drogen, waardoor de binnenzijde van de doos over het algemeen minder snel nat wordt: ventilatie is nl. mogelijk.

Een plastic zak wordt dus altijd vochtig smerig etc. ==> weg ermee!

Meestal verwijder ik zo'n zak of - in geval van camouflage - leg hem gewoon over de doos heen , zonder de doos erin te doen.

Geopatra.

Geplaatst

Daar past zo'n cache toch helemaal niet in ?

Weet jij veel hoe groot die babie is ?

Geplaatst

Idd. weg met die altijd smerige zakken om de cache. brrrrrrrrrr. :thumbup: 9 van de 10 gevallen zijn ze bovendien kapot.

Als ze allaen nat zijn is als erg maar als er zich ook nog massa's ondefinieerbare organismen in ophouden zakt bij mij het vreugdegevoel van het vinden tot onder het vriespunt. :thumbup:

Ergo. Neem een fatsoenlijk waterdicht iets! :thumbup:

(desnoods even met camo kleur verven...)

Geplaatst

Hebben vochtige billendoekjes niet hetzelfde effect als een vochtige zak? :thumbup:

de Tejoos

Geplaatst

Eens, een beetje ammobox is van zichzelf waterdicht - daar is 'ie op gemaakt want natte munitie schiet niet zo lekker. Geen zak nodig derhalve.

Geplaatst
En je krijgt viest natte modderige handen, terwijl het prima droog weer is (bij regen spoelen ze wel weer schoon).

Is het een idee om de zakken in het vervolg weg te laten, en ze, waar ze ook voorkomen, mee te nemen, en weg te gooien bij wijze van CITO?

Dat vieze handen gevoel vind ik het ergste niet eens, erger vind ik dat wanneer ik weer vertrokken ben er een eekhoorn, konijn, haas of wat dan ook voor een dier aan die zak gaat zitten knagen en dus ziek wordt zo niet dood gaat!

Wat mij betreft mogen de zakken inderdaad verwijderd worden, maar dan toch zeker wel in overleg met de legger van de cache.

Sunny...

:thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...